MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           8.11.2024 23:01         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínu

| Úvod | Informace | Seznam článků |

Historická vozidla patří mezi nejekologičtější,
protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.

Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.

Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.

Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.

Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Ahoj shanim zamykání (zámek poklopu) jde sehnat?   díky za odpověď   tel: 737400961   mira...
  • Ezktrtsvxus...
  • Mám rok 1950, holubí šeď a na nádrži java a prázdné kolečko....
  • Měla jsem krásné spojení se svým manželem a sdíleli jsme štěstí, teplo a pravou lásku. Žili jsme spolu 10 let a měli jsme dvě děti. pře...
  • To asi nebude pan březina, co napsal úžasnou knihu/seznam strašidel na našich hradech, ale i tak klobouk dolů.. hledám zřejmě jiného pá...
  • Motoveteráni peugeot     je zde někdo kdo umí poradit na výrobce řemenů na pohon "motokola- řemenáče peugeot "...
  • Musim s velorexem na stk mam novou atestaci dekuji za odpoved kamensky...
  • Už se tady znalci pokusili objasnit, jak je možné, že jsou na fotce motory i se startovací pákou a gumou? já mám doma původní 250 půlbu...
  • Dobrý den pane Šubrte,   chtěl bych vás poprosit o pomoc, dávám postupně dohromady Čz 175 podle čísla motoru cca konec roku1938 až...
  • Sice uz to je stare tema ale treba nekdo bude hledat a najde.. :) ja objednaval toto:   https://www.feba-esh op.cz/set-plast-duse /p...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám Jawa 350 r.v. 1974 + pav Letov kola 18 , na mně psané .
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám Jawa 250 r.v. 1959 + pav s doklady na mně psané. Doplňky.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám skútr ČZ 175 / 501 rok 1958 jeden z prvních s doklady na mně psané. Vše původní,plex. štít.
    Zobrazit náhled inzerátuInformace člověče co máš na půdě blatníky a převodovku na s 123
    Mercedes,ozvi se prosím,stratil jsem kontakt...široký důl 6.7.2024 dík adam 723309427
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    12 zobrazení10 zobrazení9 zobrazení
    8 zobrazení8 zobrazení7 zobrazení
    7 zobrazení7 zobrazení6 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024     
    22.12.2012      Kauza Manet pokračuje

      Aktuální článek Motomagazínu se dočkal slibované první aktualizace. K článku byl připojen technický list, který vydal časopis Motocykl v roce 1949 místo slibovaného testu. Opakovaný test, který byl časopisem zveřejněn na konci roku 1949, je k článku připojen též.
      V článku mimo jiné přibyla informace o darování motocyklu prezidentovi Klementu Gottwaldovi a o individuálních konstrukcích využívajících komonenty motocyklů Manet.   více |

    25.11.2012      Kauza Manet

      Manet 90 plnil na přelomu 40. a 50. let minulého století stránky motoristických časopisů. Nešlo však jen o reklamu lákající ke koupi nejlevnějšího motorového prostředku v Československu. Ve většině případů šlo o polemiku nad technickými nedostatky a problémy, se kterými se majitelé Manetů museli potýkat. Tomu, kdo se dnes probírá zažloutlými listy časopisů Svět motorů či Motocykl, se za pomoci odstupu více než šedesáti let, otevírá smutný příběh motocyklu, jenž měl tu čest zahájit výrobu motorových vozidel na Slovensku.    více |


      Plánujeme, že článek bude dále doplňován o dobové články a informace.

    7.11.2012    Čistím knihu od chyb

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      I přes veškerou snahu se ani mně při psaní knihy Jawa Californian nepodařilo vyvarovat se chybám. Překlepy a občas nějaké to chybějící znaménko tím nemyslím, i když, i takové chyby mě mrzí. Mám na mysli zejména chyby faktické, které vznikly špatnou kombinací a interpretací všech mně tehdy dostupných informací.
      S opravami začínám hned v první kapitole knihy Výroba motocyklů v poválečném Československu. Zde byla chybně popsána genealogie firmy Jawa v poválečném období. Věřím, že správné popsáním vývoje firmy pomůže současným badatelům v lepší orientaci ve složité poválečné době. Internet je dnes plný navzájem opsaných chyb a nepřesností, což mnohý, včetně mě, dokáže pěkně zamotat hlavu. A mávnou nad tím rukou? To není můj styl.
      Jiří Bartuš

    31.10.2012      První motocykl Jamese Deana

      Víte, že prvním motocyklem Jamese Deana, idola tenagerů 50. let minulého století, byl motocykl ČZ 125 A z roku 1947?

      Čtenář MotoMagazínu Pavol Kalavský upozornil na zajímavou informaci, která jistě potěší každého českého patriota. A totiž, že prvním motocyklem Jamese Deana, idola tenagerů 50. let minulého století, byl motocykl ČZ 125 A z roku 1947.    více |

    26.10.2012      Honda CB1100

      Retro edice motocyklů jsou dnes na celém světě velice populární. Bylo jen otázkou, kdy i největší světový výrobce motocyklů vsadí na retro vlnu. Stalo se tak v roce 2007, kdy byl představen motocykl Honda CB 1100 retro. Evropští zájemci však přišly zkrátka, protože motocykl začal být prodáván jen v USA a Austrálii. Příští rok se ale dočkáme i v Evropě. Honda na veletrhu Intermot v Mnichově představila modelovou verzi pro evropský trh.

      V případě Hondy je zajímavé, jaké odkazy na minulost, se snaží dnešním motoristům naservírovat.    více |

    Podzimní MotorTechna Brno 23.10.2012   Podzimní MotorTechna Brno

      Místo reportáže z tradiční brněnské burzy přinášíme malé zamyšlení nad současnou situací na burzovním trhu...   více |

    10.10.2012    Fotogalerie motocyklu Yamaha XS750 2D

      Až na sklonku sezóny jsem se dostal k nafotografování motocyklu XS750 2D, o jehož renovaci byl zde před nedávnem vydán článek.
      Motocyklů XS750 se u nás mnoho nevyskytuje a tak myslím, že zveřejnění fotografií motocyklu po renovaci není od věci. V době svého vzniku, v polovině 70. let, byly tyto motocykly osazeny mnoha progresivními prvky, jejichž souhrn způsobuje to, že motocykl vypadá mnohem mladší, než ve skutečnosti je.
      Pevně věřím, že ten, kdo se do náročného projektu XS750 pustí, bude, stejně jako já, odměněn nejen zážitkem v podobě neopakovatelného zvuku motoru, ale i podobou samotného procesu renovace. Yamaha XS750 se v inzerci občas objeví. A její cena bývá vesměs příznivá.  více |

    Ve stopě zlínské šestidenní 8.10.2012    

       Ve stopě zlínské šestidenní

      Přiznám se, že myšlenka připomenutí zlínské šestidenní mě také v minulosti napadla. A to v okamžiku, kdy jsem otevřel oficiální mapu šestidenní z roku 1959. Trasa, která je na mapě vyznačena, však vede velice náročným terénem a bylo mi tedy ihned jasné, že ji dnes prakticky nelze zopakovat. O to více mě udivil smělý plán luhačovických pořadatelů, kteří se obtíží nezalekli a podařilo se jim vytvořit trasu závodu inspirovanou trasou jednoho dne šestidenní z roku 1959. Vyjednat veškerá povolení pro absolvování stanovené trasy se bohužel podařilo jen pro maximálně čtyřicet účastníků.   více v reportáži |

    Povrchová úprava motorů Jawa 20.8.2012      Povrchová úprava motorů Jawa

        Jak vlastně byly motory Jawa povrchově upravovány? Tuto otázku si klade nejeden renovátor

      Odpověď můžeme vyčíst z dobové fotografie výrobní linky Závodů 9. května, n. p. v Praze na Pankráci (Jawa). Motory Jawa 250 typ 353 jsou zde zobrazeny v části výrobní linky určené k lakování motorů.   více |

    13.8.2012    Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR byla černým mezníkem v historii naší motocyklové výroby. O příčinách a důsledcích restrukturalizace se dozvíte v článku, jenž vznikl přepisem příslušné kapitoly knihy Jawa Californian. Jelikož jde o zcela zásadní téma, vedoucí k pochopení mladší historie motocyklové výroby v Československu, budeme se snažit jej i nadále rozvíjet o nově získané poznatky.

    29.7.2012    Vývoz československých motocyklů do USA po roce 1945

      Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Konec druhé světové války v roce 1945 odstartoval období mnoha zásadních změn jenž měly přímý vliv na rozvoj výroby motocyklů v Československu. Pokusme se složité a o to méně prezentované období naší motoristické historie, jejíž nedílnou součástí je i poválečný vývoz československých motocyklů do USA, jež zůstává dosud málo probádanou historickou epizodou. První ucelený nástin snažení československého motocyklového průmyslu o prosazení se na severoamerické trhu, na pozadí vývoje na trhu domácím, jsem se pokusil sepsat v knize Jawa Californian. Vycházel jsem při tom z archivních dokumentů strakonické ČZ, dobového tisku a veškeré dostupné literatury.

    24.6.2012    Renovační projekt: Yamaha XS750 2D

      Není renovace jako renovace. Každý motocykl si prožil jiný život, čímž se z každého dochovaného motocyklu stává svým způsobem unikát.
      Není renovátor jako renovátor. Každý renovátor přistupuje ke svému projektu s jinou filozofií a jinými možnostmi.

      Posuďte, jak odlišně probíhala renovace dalšího kousku motocyklu Yamaha XS750 2D. Stanou se naše renovační historky se pro někoho dalšího inspirací?   více |

    12.5.2010    Renovace motocyklu Kawasaki KZ 1300 A1

      Není motocykl jako motocykl. V případě japonských motocyklů velmi často platí, že běžné znalosti k jejich obsluze a údržbě nestačí a je tedy třeba nastudovat mnoho informací z dostupné literatury a diskusí uživatelů na internetu a zejména poté v praxi. V případě motocyklu představovaném Ing. Jaroslavem Polákem to platí více než dvojnásob.
      Renovační "projekt" jeho Kawasaki KZ1300 by vydal na vyprávění pro mnoho večerů. Spokojme se tedy "alespoň" s velice pěkně pojatým článkem přibližujícím nástrahy, slasti a strasti majitele tohoto supermotocyklu...  více |

    XVI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 10.5.2012    

       XVI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      16. ročník srazu Velorexů v Boskovicích přinesl řadu novinek. Nejzásadnější byla ta, že se vůbec neodehrával v Boskovicích, nýbrž téměř výhradně v areálu Athéna, kde se v minulých letech "pouze" přespávalo.   více |

    15x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    29.3.2012   Renovační projekt: Terrot 250, model O z roku 1929

      O tom, že francouzské motocykly nejsou v našich končinách až tak neznámé, se lze přesvědčit v nabídce inzercí či na veteránských burzách, kde se vždy nějaký ten „Francouz“ objeví.

      Jaká úskalí mohou čekat nadšence při nákupu a renovaci francouzského motocyklu?   více |


    8.3.2012    Dodatek ke knize  Jawa Californian

      Z důvodu nedostatku informací a nemožnosti ověření jich na motocyklech v nálezovém stavu, byla existence výrobní řady motocyklů Jawa 350 typ Californian II pro Ministerstvo vnitra zmíněna v knize jedinou větou. Vydání knihy umožnilo současným majitelům těchto motocyklů správně je identifikovat a získané informace předat autorovi knihy ke zpracování. Výsledkem zpracování shromážděných poznatků je dodatek ke knize nazvaný Motocykly Jawa 350 typ Californian II výrobní série pro Ministerstvo vnitra.

    6.3.2012    MotoMagazín se stal partnerem Fan clubu Velorex

      Konečně se po létech podařilo dát informace o Fan clubu Velorex dohromady a je mi ctí, že je mohu uveřejnit právě na stránkách MotoMagazínu. Najdete zde snad vše, co se kolem Fan clubu děje, a pokud by vám něco chybělo, tak se ozvěte. Ivo Fajman

      Oficiální stránky klubu, na kterých se dozvíte vše podstatné z bohatýcch aktivit klubu, naleznete na adrese fcv.motomagazin.cz.

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    5.3.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Gnome et Rhone   více |

      Téma francouzských motocyklů bude příště pokračovat předrenovační prohlídkou jednoho zajímavého motocyklu Terrot.

    MAGAZÍN novinek a zajímavostí

    Jawa 250 Flat Tracker 21.2.2012      Jawa 250 Flat Tracker

      Plochodrážní sport zažíval v USA v 60. a 70. letech minulého století svou renesanci. Motocyklové závody na dlouhých oválech, Flat Track, byly vždy divácky velice atraktivní zejména pro množství přímých soubojů mezi jezdci a tím souvisejícím množstvím kolizí. Motocykly používané pro tuto specifickou sportovní disciplínu vznikly většinou malou či větší přestavbou motokrosových motocyklů. Výjimkou nebyly ani motocykly poskládané z komponentů různých výrobců systémem co dům dal.

      Motocykl je příkladnou ukázkou účelně provedené stavby motocyklu pro tuto specifickou motoristickou disciplínu. Rok výroby lze, vzhledem k použitým komponentům, usuzovat na počátek 70. let minulého století. Motocykl je dnes tedy plnohodnotným veteránem. Veteránem, který dokáže přiblížit historii v její reálné podobě více než kdejaký z precizně renovovaných sériových motocyklů.   více |

    Neobjevená krása francouzských motocyklů

    12.2.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Monet Goyon   více |

    28.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V dalším pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Motobécane (Motoconfort)   více |

    20.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

      V rámci pokračování seriálu o franfouzských motocyklech představujeme firmu Peugeot   více |

    11.1.2012   Neobjevená krása francouzských motocyklů

    Neobjevená krása francouzských motocyklů   František Coufal připravil pro MotoMagazín seriál o historii francouzských motocyklových značek. Ve čtyřech pokračováních nás postupně seznámí s historiií největších francouzských motocyklových výrobců. Firmami Terrot, Peugeot, Magnat Debon a Monet Goyon.

      Vlastníte francouzský motocykl a mysíte, že můžete k tématu přispět? Pište na info@motomagazin.cz, nebo přímo do diskusí pod články.

      Začíníme historií firmy Terrot   více |

    PF 2012

      Vážení čtenáři a návštěvníci Motomagazínu.
    Dovolte, abych vám popřál mnoho šťastných kilometrů v sezóně roku 2012 a taktéž mnoho šťastných okamžiků strávených při renovaci či údržbě historických strojů všeho druhu.     Jiří Bartuš



    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    Nové články
    NIPPON RETRO 2024
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
    NIPPON RETRO 2023
    Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    Ve stopě zlínské šestidenní 2022
    NIPPON RETRO 2022
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Jawa ze souboru Naše motocykly
    Žebříček článků
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Klasici na České Tourist Trophy 2022
    Brno Revival 2019
    Bugatti Grand Prix Zlín 2022
    300 zatáček Gustava Havla
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Evropský festival Route 66
    Bugatti Grand Prix Zlín 2021
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Grand Prix Bugatti 2019
    NIPPON RETRO 2024
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    NIPPON RETRO 2022
    Kopčany 2019
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Ve stopě zlínské šestidenní 2016
    Česká Tourist Trophy 2016
    Suzuki GSX-R 1100 M
    Dodatek ke knize VI
    300 zatáček Gustava Havla 2018
    NIPPON RETRO 2015
    Motosraz Křtiny 2015
    NIPPON RETRO 2018
    Kniha Jawa Californian
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš