Historická vozidla patří mezi nejekologičtější, protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
|
AKTUALITY
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
VeteránKalendář přnesl v roce 2023 přes 1300 pozvánek.
Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
|
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej KONTAKTUJTE TENTO EMAIL;
Prodej Dobrý den, nabízím Dokumentaci na předválečné
motocykly značky DKW RT 3PS, RT 125, SB 200-500,
KS 200, NZ 250-500, NZ350-1 Jedná se
o ČESKÝ překlad servisní opravárenské příručky pro
mot Prodej Prodám klikovku s ojnicemi plus písty, šmíty na
Jawu 250 Vodník ( silniční závodní motocykl,
douválec), rok výroby cca 1973. Cenu nabídněte.
Prodej Zdravím prodám Golfa druhé generace s motorizací
1.3 benzín s manuální 5ti stupňovou převodovkou.
Jsem první majitel v ČR, eko samozřejmě placeno a
STK teď budu dělat na další 2 roky. Najeto má 86
tis
|
|
22.12.2011 Classis Show 2011
Sérii reportáží z letošních srazů veteránů uzavřeme reportáží z jednoho z vrcholů sezóny, na brněnské Classic show.
Loňský úvodní ročník Classis Show naznačil možnosti, které veletrh veteránů v České republice může přinést a letošní ročník tedy mohl na předchozí beze zbytku navázat. Obdobně jako vloni byly firmám zabývajícím se historickými vozidly a vším, co k dění kolem nich patří, vyčleněny prostory pavilonu A. A to rovnou v obou traktech pavilonu, tedy s dvojnásobnou plochou oproti loňsku. | více |
20.12.2011 Oldtimer festival 2011
Ani letos jsme nezapoměli navštívit Oldtimer festival ve Slavkově u Brna.
Tradice je tradice. Tato fráze mě napadla v okamžiku, kdy jsem vjížděl do areálu slavkovského zámku, ve kterém již byl program setkání veteránů v plném proudu. Jako téměř pravidelnému návštěvníkovi mi neušlo opětovné zvýšení množství vozidel stojících v zahradě zámku. | více |
14.12.2011 5. Sjezd Jawistů po 70 letech
Další akcí, která slavila malé jubileum byl hojně navštěvovaný sraz Jawistů v lázeňském městě Luhačovice.
Značka Jawa stále žije. To je zřejmě hlavní poselství, které přinesl 5. ročník srazu pořádaném jako vzpomínka na setkání Jawa v Luhačovicích v roce 1934. Tehdy se zde sešlo přes 500 motocyklů a automobilů značky Jawa. Ač při vzpomínkových setkáních, jenž se konají od roku 2003 ve dvouletých intervalech, takového množství účastníků dosaženo nebývá, atmosféra setkání bývá neméně srdečná. | více |
11.12.2011 20. sraz Velorexů v Blansku
V rámci rekapitulaci uplynulé sezóny navštívíme s MotoMagazínem několik stěžejních akcí roku 2011. Začněme však u akcičky malé, nicméně letos již jubilující.
Sraz Velorexů v Blansku slavil letos dvacáté výročí. O jeho historii a současnosti referuje pořadatel Ivo Fajman. | více |
17.11.2011 Motoristické burzy v roce 2011
Po vydařené podzimní části motoristické sezóny podpořené nadprůměrnými teplotami a po závěrečných burzách, srazech a vyjížďkách nastal vhodný okamžik k rekapitulaci uplynulé sezóny. Začněme zostra, motoristickými burzami. | více |
Leonette
Zájemci o mopedy a malé motocykly československé výroby by si neměli nechat ujít článek Petra Hošťálka o brazilských motocyklech Leona Herzoga Leonette, který vychází na stránkách listopadového vydání časopisu MotorJournal.
V článku je použito mnoho unikátních nikdy nepublikovaných fotografií a grafických materiálů z rodinného archivu zakladatele firmy.
Fotografie, které se do tištěné podoby článku nevešly, plánuji zveřejnit zde na MotoMagazínu.
Jiří Bartuš
|
|
3.11.2011 Motocykly ČZ 175 s elektrickým startérem aktualizace
Článek o motocyklech ČZ vybavených dynamostartérem se dočkal bohaté odezvy čtenářů. Poznámky a připomínky čtenářů nás vedou k upřesnění uváděných poznatků v článku a také k jeho doplnění o nové informace.
Jelikož období druhé poloviny 60. let minulého století bylo spjato se zásadními změnami na světových trzích a tím i s horečným vývojem nových modelů motocyklů našich výrobců, není snadné se v této situaci orientovat. Z dobových materiálů lze vytušit snahu nabídnout co nejširší modelovou řadu za cenu minimálních nákladů. Do článku byl tedy přidán i překlad představení inovované řady motocyklů ČZ Sport v časopise Czechoslovak Motor Review, kde nejsou designové změny motocyklů řady Sport vztaženy k předchozím modelům, nýbrž k tehdejší novince, motocyklu ČZ Trial.
| více |
10.9.2011 Jawa Land Patrol
Nově objevený reklamní leták PZO Motokov dokazuje, že nabídka československých motocyklů v polovině 60. let, se v Austrálii a na Novém Zélandu neomezovala pouze na motocykly Jawa Californian.
Koncepce motocyklu ČZ, na letáku představovaném pod obchodní značkou Jawa jako model Land Patrol, je zjevně šita na míru provozu mimo zpevněné komunikace. Jak leták na čelní straně upozorňuje, motocykl byl vytvořen pro potřeby farmářů, zemědělců a pastevců. Pracovní účel motocyklu podtrhuje výbava v podobě rozměrného nosiče a postranní brašny. Připravenost motocyklu pro použití v tvrdých podmínkách dokazuje instalace ochranného krytu motoru v prostoru pod hlavní rámovou trubkou. | více |
8.8.2011
Přívěsné vozíky za motocykl
Návěsné vozíky Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Přívěsné vozíky za motocykl nejsou pouze Českou specialitou, avšak můžeme konstatovat fak, že u nás dosáhla výroba největšího rozmachu. Ale přívěsné vozíky za motocykl nejsou jen vozíky PAv či Motex či vozíky amatérské konstrukce. O sériovou výrobu se též pokoušel Okresení kovopodnik m.p. České Budějovice, v jehož výrobě vzniklo několik kusů zajímavých vozíků. Mnoho vozíků tohoto výrobce se však do dnešních dnů nedochovalo. Díky přispění jednoho z čtenářů MotoMagazínu můžeme ke dvěma již zmapovaným vozíkům přidat vozík další.
| více |
Uvítáme jakékoliv nové poznatky o vozících českobudějovického výrobního podniku. Taktéž sháníme informace přímo o samotném výrobním podniku Okresní kovopodnik m.p. České Budějovice.
Smutný víkend v půli června 2011
Pátek 17. 6. 2011 se stal dnem, kdy bylo naposledy možno se rozloučit s "naším" konstruktérem Mojmírem Stránským.
Po domluvě s jeho rodinou a městskou policií v České Třebové se tak shromáždilo kolem 13. hodiny na Starém náměstí asi 50 Velorexů, jejichž majitelé si toto rozloučení nechtěli nechat ujít. Ve 14 hodin na mši svaté v kostele sv. Jakuba bylo možno slyšet průřez celým Mojmírovým životem a závěrem jsem na přání rodiny aspoň touto cestou poděkoval panu Stránskému za čas, který nám vždy ochotně a rád věnoval, za to, čemu nás naučil a za jeho neustálé hledění vpřed, kterým ve svých letech překvapoval asi všechny. Po rozloučení v kostele se všechny Velorexy seřadily do smutečního průvodu, který vyprovodil druhého z konstruktérů na jeho poslední cestě. U hřbitova jsme nejdříve nechali soukromí rodině. My jsme tohoto času využili k pořízení společné fotografie. Poté jsme se šli k hrobu rozloučit i my ostatní. | více |
Dne 13. června 2011 zemřel konstruktér a vynálezce Mojmír Stránský
Ač byla tříkolová vozítka v životě a tvůrčí činnosti Mojmíra Stránského pouhou epizodou, zanechala nám nesmazatelný odkaz pro generace nadšenců a příznivců motorvé techniky. A právě zájem o vozítka Velorex pomohl sblížit dvě výrazné osobnosti. Konstkuktéra Mojmíra Stránského a nadšence do tříkolových vozítek Ivo Fajmana.
O bilanci jejich vzájemného vztahu z pohledu Ivo Fajmana si přečtěte ve článku zvaném Můj život s Mojmírem Stránským.
1.6.2011 Motocykly ČZ 175 s elektrickým startérem
Ten, kdo již mohl číst novou knihu Jawa Californian, snáze pochopí situaci, ve které se ocitl československý motocyklový průmysl v 60. letech. Změna požadavků zákazníků a prudký rozmach prodeje motocyklů v USA nutil výrobce přicházet s neustálými inovacemi a novinkami. Českoslovenští výrobci, svázáni radikální restrukturalizací motocyklového průmyslu z konce roku 1963, nemohli na náhlé změny požadavků trhu nijak zásadně pružně reagovat.
Výsledkem inovačních snah byly jen pokusy o zvýšení atraktivnosti či zvětšení užitné hodnoty motocyklů běžné produkce, které mnohdy měly pouze jepičí život.
Jedním z takových pokusů byl vznik motocyklu ČZ vybaveným dynamostartérem, dříve běžně používaným ve skútrech Čezeta. | více |
5.5.2011
XIV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Letošní tradiční jízda městem vyšla na 1. květen, tedy den, v který se v Boskovicích scházely Velorexy i v minulosti. Díky kolizi s jinou městem protěžovanou akcí museli pořadatelé po dlouhé době sáhnout ke změně trasy jízdy městem.
Jinak patnáctý sraz v Boskovicích žádnou výraznou změnu nepřinesl. A to je asi dobře. | více |
18.4.2011 Kniha Jawa Californian jde do tisku
Jak jsem již avizoval, úspěšné téma zabývající se motocykly Jawa Californian, bylo zpracováno do knižní podoby. V současné době byla práce na knize dokončena a příští týden jde do tisku. Bude ji možno zakoupit od května u všech dobrých knihkupců za cenu 299 Kč.
Máte-li však zájem finančně podpořit další tvorbu MotoMagazínu, volte zakoupení knihy prostřednictvým zdejšího objednávkového formuláře. | ZDE |
Parametry knihy: 22×17 cm, 180 stran, z toho 23 barevných
Věřím, že knižní vydání v cenově dostupné podobě, je důstojným završením snah o podání všech dostupných informací, po léta sbíraných a prezentovaných na stránkách MotoMagazínu. Knižní podoba dá všem zájemcům o danou problematiku do ruky jistou přidanou hodnotu, kterou internetový magazín nemůže nabídnout.
V knize naleznete nejen veškeré informace o jednotlivých modelech motocyklů Jawa řady Californian, ale též na více než osmdesáti stranách podrobně zpracovanou historii prodeje motocyklů Jawa na severoamerickém kontinentu.
Jelikož formát knihy neumožnil představit veškeré grafické materiály v dostatečné velikosti a barevném podání, připravuji jejich zveřejnění na MotoMagazínu. Vydáním knihy se uzavřela pouze jedna z kapitol tématu motocyklů Jawa Californian. Na Motomagazínu se budeme dále věnovat představování motocyklů řady californian v nálezovém stavu a připravujeme sérii témat jenž jsou s tématikou motocyklů Jawa Californian úzce spjaty.
Jiří Bartuš
10.4.2011 Honda CB 750 v ČSSR?
Představení motocyklu Honda CB 750 na Tokio Motor Show 28.10.1968 způsobilo světovou senzaci. Japonský výrobce si dovolil představit motocykl, který svými parametry předstihl většinu velkoobjemových motocyklů tradičních výrobců. První představení motocyklu na americkém trhu v Las Vegas roku 1970 skončilo pro Hondu obrovským úspěchem v podobě zisku až nečekaného množství objednávek.
Zprávy ze zámoří pronikaly do Československa přes železnou oponu jen velmi sporadicky. Motoristický tisk, představovaný zejména týdenníkem Svět motorů, neměl zájem ani prostor detailně šířit informace o špičkových motocyklech, u kterých nebylo počítáno s prodejem v Československu. Informace i nich se ve Světě motorů objevila vždy jen v oddělení zajímavostí či v minisalónu na konci časopisu. | více |
5.3.2011 Minimotocykl BLW
Z temných dob našeho motorismu
Cesta k vývoji skutečného sériového skútru v poválečném Československu byla dlouhá a trnitá. Známým průkopníkem konstrukce malého skútru byl konstruktér J.F. Koch, pracující na vývoji skútru ve strakonické ČZ již od 40. let. Jeho nadějné myšlenky však ve složité poválečné době nemohly dosáhnut kýženého cíle v podobě sériové výroby.
Na konstruktérské snahy J.F. Kocha navázalo mnoho amatérských konstruktérů-nadšenců, jimž se podařilo zkonstruovat mnoho zajímavých skůtrů a minimotocyklů, které však časem upadly v zapomnění. O výsledcích jejich snažení se dnes můžeme přesvědčit většinou jen ze zažloutlých dobových fotografií.
Design motocyklu působí velice uceleným dojmem a svědčí o estetickém cítění konstruktéra. Při detailním pohledu na provedení jednotlivých dílů nemůže být pochyb i o konstruktérově zručnosti. Jeho osoba však dosud zůstává skryta. Dokáže někdo rozluštit alespoň jméno z podpisu na úvodní fotografii? Pátrání po osobě konstruktéra by jistě pomohlo osvětlit i vyznačení kraje LP na státní poznávací značce motocyklu.
Čtěte a diskutujte v sekci Magazín.
26.2.2011 Změna pravidel inzerce
Po delší době přicházíme opět se změnou pravidel inzerce na MotoMagazínu. Taktéž přinášíme další zajímavé vylepšení pro ty, jenž inzeráty na MotoMagazínu podávají.
Ten, kdo má zájem vložit více inzerátů najednou již nemusí jednotlivé údaje opisovat opakovaně. Po vložení prvního inzerátu je mu nabídnut shodně převyplněný formulář pro vložení inzerátu dalšího.
Jedna osoba může vložit neomezené množství rozličných inzerátů, avšak po dobu jednoho měsíce nelze opakovaně vložit inzerát shodného znění.
24.2.2011 FILMový FESTival Velorexů
V polovině ledna letošního roku se uskutečnila akce nesoucí v sobě průkopnické myšlenky, FILMový FESTival Velorexů. Pokusí se i jiní veteránisté velorexáře napodobit? | více |
Kniha místo aktualizace
Plánovaná aktualizace článků o motocyklech Jawa Californian se mi během dvou let rozrostla do takového rozměru, že vydá na jednu knihu. A ta kniha vyjde letos na jaře v edici Retro nakladatelství Grada.
V knize naleznete mnoho zajímavých informací nejen o vývoji a konstrukci motocyklů Jawa Californian a všech jejich předchůdců a součastníků, ale dozvíte se též o bohaté historii prodeje motocyklů československých výrobců na severoamerickém kontinentu.
O nových informacích týkajících se chystané kmihy budu na MotoMagazínu včas informovat.
Jiří Bartuš
10.2.2011 Přívěsné vozíky za motocykly ČZ
Většina vozíků ČZ prošla během svého života tvrdou službou, která se neblaze podepsala na jejich stavu. Jelikož byly vozíky velmi často využívány pro ruční přepravu nákladů, byly z nich odstraněny prvky brzdového systému a přípojného zařízení. Jejich nálezový stav nám tedy až dosud neumožňoval podrobně prozkoumat veškeré detaily potřebné pro jejich renovaci. Až nyní přinášíme detailní fotografie vozíku ČZ dochovaného v mimořádně původním stavu, které pořídil Jiří Pasler.
Vozík dochovaný ve vzácně původním stavu včetně všech detailů brzdového a přípojného systému. Není zcela jasné, zda linkování trubek je provedeno přímo výrobcem či jde o dílo některého z jeho majitelů. | více |
Majitelé klasických motocyklů, sdružme se! |
12.1.2011 Renovace motocyklu Suzuki GSX 750 E
Motocykl Suzuki GSX 750 E je zástupce designové moderny začátku 80. let, která znamenala odklon od klasických oblých křivek, vyplétaných kol, kulatých světel a dalších prvků typických pro 70. léta.
S historií a renovací jednoho motocyklu tohoto typu motocyklu seznámí čtenáře Motomagazínu majitel a renovátor Zdeněk Bařinka | více |
11.1.2011 Přívěsné vozíky za motocykly ČZ
Přívěsné vozíky za motocykly ČZ začínají právem zajímat širší publikum zájemců o naší motocyklovou historii. V této souvislosti se v poště MotoMagazínu objevilo hned několik nalezených kusů v různě zachovalém stavu.
Z mnoha fotografií, jenž MotoMagazínu zaslali aktivní čtenáři, lze vysledovat mnoho konstrukčních detailů jenž doposud nejsou patřičně zmapovány. V současné době není mezi veteránisty stále ani jediná plně funkční souprava motocyklu ČZ s vozíkem ČZ. A to je jistě škoda.
Podobu vozíku, nikoli náhodnou, se známým a dosud běžně užívaným ručním vozíkem, se podařilo vysvětlit Jiří Helinger. V jím nalezeném letáku národního podniku Mototechna jsou ve společné nabídce ruční i motocyklové vozíky pod obchodní značkou Vespo. Vyhlašujeme tedy nové pátrání. Nyní po výrobci vozíků se značkou Vespo. | více |
Kalendář motoristických akcí 2011
Kalendář motoristických akcí pro rok 2011 se utěšitelně plní. Nezapoměňte informovat o vámi chystaném podniku v našem kalendáři, který je vám k dispozici již devátým rokem. Za tuto dobu zaznamenal návštěvu přes tři čtvrtě milionu přístupů a tím se řadí mezi nejúspěšnější svého druhu. Jako jediný svého druhu umožňuje i dodatečné doplňování informací o konktrétní chystané akci a snadné opakované vkládání.
PF 2011
Vážení čtenáři a návštěvníci Motomagazínu.
Dovolte, abych vám popřál mnoho šťastných kilometrů v sezóně roku 2011 a taktéž mnoho šťastných okamžiků strávených při renovaci či údržbě historických strojů všeho druhu.
Zřejmě jste si všimli, že ke konci minulého roku se mnoho novinek na Motomagazínu neobjevilo. Ne, že by nebylo o čem psát. Jsem doslova zavalen novými informacemi od vás čtenářů, ale bohužel je nestíhám v reálném čase zpracovávat. Věřím, že v novém roce si naleznu více času a budu moci s MotoMagazínem pohnout. Chystám provést i několik změn a možná se objeví i nějaké to překvapení. Děkuji za pochopení.
Jiří Bartuš
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|