Historická vozidla patří mezi nejekologičtější, protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
|
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
|
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej Prodám na motor Slávia 1-2TS120 novou hlavu a
válec průměr 120 mm. Prodej Prodám novou hlavu a válec průměr 120 mm ma
stabilní motor 1-2TS120. Prodej PONTIAC FIREBIRD - Původní nálezový stav k
renovaci. Vozidlo bylo v provozu, pojízdné,
koupeno privat 2017, dovoz do ČR 2018. Objem
motoru 4998cm3, najeto 214 136 km, prasklé čelní
sklo,127kW. Prodej TOYOTA CELICA LIFTBACK XT Původní nálezový
stav k renovaci. Vozidlo opravováno v NL, k datu
prodej pojízdné, dovoz 4/2018, V ČR nejezdilo.
Objem motoru 2000ccm, 65 kW Více foto k
diposzi
|
|
17.12.2007 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex
HANEL a MOTOREX
Pátrání v historii pro připravovanou knihu vozítka Velorex přináší neustále nové poznatky. | více |
6.12.2007 Aktualizace alba dochovaných Velorexů
Poměsíci opět přicházíme aktualizací důležité součásti chystané knihy vozítka Velorex. | více |
18.11.2007 Brno - Soběšice
Každým rokem se koncem sezóny koná u nás na předměstí jízda pravidelnosti Brno-Soběšice. Ačkoli nemám mnoho srovnání, slíbil jsem napsat pár slov o tomto, podle mne, dost mimořádném počínání partičky polodědků kolem MotorJurnalu.
Zamyšlení nad kvalitně obsazeným podnikem přinesl Jindřich Huba | více |
12.11.2007 OILMASTER
systém odděleného mazání motocyklů Jawa a ČZ
Hojně navštěvovaný článek o oděleném mazání Oilmaster byl přepracován a přeložen do samostatného odílu. Vznikl tak prostor, ve kterém postupně představíme jednotlivé motocykly tímto systémem vybavené. | více |
6.11.2007 Aktualizace alba dochovaných Velorexů
Týden po setkání přicházíme s dlouho odkládanou aktualizací důležité součásti chystané knihy vozítka Velorex. O důvodech opožděné aktualizace a o problémech, jenž tento unikátní doplněk knihy s sebou přináší, se dozvíte na stránce věnované právě jen Albu dochovaných strojů. | více |
30.10.2007 Setkáních okolo knihy vozítka Velorex v roce 2007
Ihned po uskutečněném čtvrtém setkání kolem knihy vozítka Velorex zveřejňujeme zprávu Ivo Fajmana o uskutečněných setkáních v roce 2007.
Pravidelný čtenář MotoMagazínu mohl díky absenci nových zpráv o stavu příprav knihy vozítka Velorex nabýt dojmu, že tvorba knihy stagnuje. Věříme, že sérií článků o stavu příprav, pomůžeme tyto obavy rozptýlit. | více |
16.10.2007 Dobová fotografie
Motocykl ČZ 125 t
Michal Čtrnáctý zaslal dobovou fotorgafii jako příspěvek k tématu motocykly ČZ 125 b, t. Staré fotografie mají nejen své osobité kouzlo, ale ke každé se váže i konkrétní historie a osud. Berme tedy dobové fotografie nejen jako hodnotnou studnici informací o autentickém provedení, ale pokusme se taktéž jejich prostřednictvím pochopit dobu, v jaké vznikaly.
A ta u mnoha strojů, o kterých na MotoMagazínu píšeme, není zrovna snadná k chápání dle součaných měřítek.
Víte například, že mnoho z již jinak velice těžce prodejných starých typů motocyků Jawa a ČZ v roce 1953, bylo koupeno lidmi zejména za účelem útraty peněz ve strachu z měnové reformy? | více |
24.9.2007 Setkání motocyklů československé výroby
Reportér: Ing. Jiří Havrda
Letos byl na severu Čech ve Vratislavicích n/N již 3.ročník Setkání motocyklů československé výroby a zároveň sraz motocyklů ČZ. Ač počasí předešlých týdnů a dní nenasvědčovalo tomu, že se vůbec akce ve větším počtu uskuteční, opak byl pravdou. Počasí se umoudřilo a 3.ročník mohl v sobotu 15.září 2007 začít. Do areálu pivovaru se motocykly začaly sjíždět již od 8 hodiny ranní. Pro účastníky, ale i ostatní přihlížející bylo otevřeno muzeum, kde mohli zhlédnout historii motorismu Liberecka. | více |
17.9.2007 Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy
Téma tříkolových vozítek pro invalidy Orthopedia oslovilo široký okruh čtenářů MotoMagazínu, kteří chtějí pomoci se svými znalostmi a materiály. Pomalu se tak daří skládat mozaiku vědomostí o těchto zajímavých vozítkách.
Ing. Jiří Havrda doplnil sbírku fotografií o další zajímavé kousky a pohledy a Martin Vaculík přispěl fotografií renovovaného vozítka jenž se v loňském roce zúčastnilo závodu Brno - Soběčice.
O definitivní rozřešení přesného názvu výrobce se postaral Tomáš Musil jenž zaslal kopii typového osvědční vozítka z roku 1954. Museli jsme tedy opravit nepřesné označení Ortopedia na správné Orthopedia.
| více |
11.9.2007 AKTUÁLNĚ Rallye Moravia 2007
Reportér: Marek Jerga
V neděli 9. září 2007 probíhala u zámku v Hustopečích nad Bečvou, zastávka účastníků mezinárodní soutěže historických vozidel Rallye Moravia 2007, která je zapsána v mezinárodním kalendáři světové asociace FIVA jako podnik kategorie A. Rallye se zúčastnilo 50 vozidel vyrobených do roku 1960. | více |
7.9.2007
Zákony a majitelé historických vozidel
Dne 1.1.1956 (v Pražském kraji již 1.4.1955) nabyl účinnosti výnos ministerstva dopravy o odrušení motorových vozidel. Veřejnost byla na tuto skutečnost předem informována reklamou zejména v tehdejších motoristických časopisech. Nově vyráběná vozidla, byla již delší čas vyráběna tak, aby přísnějším předpisů vyhovovala. | více |
2.9.2007 Tématická inzerce
Změněna pravidla pro vložení tématického inzerátu.
Inzeráty jsou v článcích od dnešního dne zobrazovány po dobu 3 dnů.
1.9.2007 AKTUÁLNĚ 3. Sjezd Jawistů po 70 letech
Malé jednodenní srazy mají své kouzlo. Návštěvník nemá šanci ani chvíli se nudit. Ne jinak tomu bylo na 3. Sjezd Jawistů po 70 letech kam i přes nepříznivou předpověď počasí dorazil veliký počet motocyků všech možných značek a roku výroby. | více |
23.8.2007 Jawa 250 prototyp, r.v. 1969
V článku o prototypu motocyklu Jawa z roku 1969 se autor Jan Polák zmiňuje o existenci dalšího prototypu v muzeu motocyklů na Konopišti. Není tedy divu, že nám nyní dodal i fotografie pořízené právě z tohoto muzea. | více |
3.8.2007 Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy
Naše žádost o pomoc v pátrání po historii výroby vozítek Orthopedia padla na úrodnou půdu. Ing. Jiří Havrda zaslal doplňující fotografie vozítka se srazu v německém Strahwale. František Bartoň ml. přispěl s fotografiemi renovovaného vozítka Orthopedia z roku 1955.
Jelikož výroba vozítek probíhala před více než padesáti lety, není snadné dopátrat se konkrétních informací. O to více potěšil dopis od čtenáře Jiřího Carmine, který na základě informací získaných od bývalých zaměstnanců družstva sepsal základní přehled o historii výrobního družstva Orthopedia. | více |
23.7.2007 O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b
Dnešní prázdninová novinka nás zanese do problematiky renovace motocyklu, o kterém, díky rubrice Nálezový stav, víme mnohé. Každý, kdo nějakou tu renovaci podstoupil ví, že musel sám sobě zodpovědět mnoho kompromisů, které jej mohou strašit dlouhá léta. Většina renovátorů tedy, z pochopitelných důvodů, o svých renovacích většinou taktně mlčí (případně mlží). Odvaha těch, jenž se nebojí přijít s kůží na trh, by měla býti pro ostatní inspirativní.
Povídání o renovaci svého motocyklu ČZ 125 b přinasl Jan Polák | více |
28.6.2007 Naše malá Švédská anabáze
Autor: Jindřich Huba
Díky dennímu kontaktu při řešení pracovních problémů jsem se stihl ve Švédsku spřátelit s jedním podobně vyšinutým chapíkem, na němž díky věku ulpěla nějaká ta zkušenost a nadhed, což ovšem neznamená, že by pozbyl zapálení pro věc. Slovo dalo slovo a najednou se u něj v garáži objevila Jawa 250 typ 579/03 (257A). | více |
Poznámka MotoMagazínu
Vstup do Evropské Unie přinesl do nedávna netušené možnosti pro milovníky historických strojů. Možnosti navštívit zahraniční burzu či aukci a přivést za slušné peníze, bez strachu z celníků a znalosti stovek předpisů, automobil či motocykl využívá stále větší množství lidí. Někteří si na tom založili živnost, jiní si plní životní sny. A tak se v našich končinách objevují vozidla, která mohl normální smrtelník spatřit pouze za našimi hranicemi.
Ale nejsou to vždy jen vozidla zahraničních výrobců. Kolik například typů motocyklů Jawa bylo vyrobeno pouze pro prodej na zahraničních trzích?
V poslední době se nám nahromadilo větší množství materiálu o motocyklech Jawa vyráběných pro Švédskou armádu. Časem se jim tedy budeme na MotoMagazínu věnovat podrobněji.
20.6.2007
Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy
Jakub Kirchberger vyfotil 9.6.2007 na srazu vetránů v německém Strahwale vozítko Orthopedia. Vozítko německého majitele je již po renovaci, takže z něj mnoho informací nevyčteme. Již delší dobu se totiž na MotoMagazínu snažíme vypátrat více informací o vozítkách pro invalify výrobního družstva Orthopedia. Bohužel podstatné informace nám jsou stále skryty. Všechny dosud známé informace a materiály o těchto zajímavých vozítkách jsme uspořádali do samostatného oddílu. | více |
8.6.2007 Renovace motocyklu Jawa 350 typ 633/02
Motocykly Jawa 623/633 Bizon nebyly nikdy mezi motoristy a příznivci motocyklů Jawa příliš oblíbeny. Pro těžkopádný vzhled a nedobré jízdní vlastnosti se motocykl netěšil dobré pověsti. Nicméně možná právě proto a i pro malou rozšířenost danou malým počtem vyrobených kusů, byl pro mnoho motoristů symbolem čehosi výjimečného. Až delší časový odstup byl třeba k tomu, aby se o tyto zajímavé motocykly začali zajímat veteránisté.
Další plně renovovaný motocykl představil MotoMagazínu Miroslav Šušota ze Slovenska. Motocykl je navíc vybaven přívěsným vozíkem PAv, který taktéž prošel kompletní renovací.
| více |
22.5.2007 300 zatáček Gustava Havla
Prestiž okruhu 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích přitahuje na zdejší závody mnoho jezdců i diváků z celé Evropy. Letošní již 45. ročník byl ve znamení slunečného a horkého počasí, které spolu s bohatým programem přilákalo do Hořic veliké množství diváků jenž shlédli dramatické souboje s časem soupeři a náročnou 5150 dlouhou tratí s převýšením 90 metrů a 26 zatáčkami. | více |
19.5.2007 Jawa 250 prototyp, r.v. 1969
Článek o nalezeném prototypu prototypu Jawa 250, r.v. 1969 vyvolal zajímavé reakce a postřehy mezi našimi čtenáři. Další dochovaný kus uložený v muzeu na Konopišti rozvířil spekulace i o možném připojení sidecaru k tomuto typu motocyklu. Tento kus je totiž dochován i s úchyty pro připojení sidecaru. Dobová literatura připojení sidecaru k motocyklům Jawa 623/633 vylučuje zejména pro malou tuhost krátké přední vidlice, která však u prototypových motocyklů není.
Rozřešení nalezl až Jindřich Hruška, když v knize Pavla Husáka Motocykly s dvoudobým motorem (SNTL, 1978) shlédl fotografii právě zmiňovaného prototypu s připojeným sidacarem Velorex. Bohužel k fotografii nejsou v knize napsány další podrobnosti. | více |
17.5.2007 Renovace motocyklu JAWA 500 OHC typ 15-01 pokračování
Jak asi pokračuje renovace motocyklu JAWA 500 OHC typ 15-01, se kterou nás před dvěma roky seznamoval Mgr. Jan Dáňa? Pokračování povídání o renovaci si ani tentokrát autor nenechal pro sebe. | více |
14.5.2007 Tématická inzerce
Zvyšujeme účinnost vašich inzerátů zavedením tématické inzerce. Ta spočívá v zobrazení kopie vašeho inzerátu v záhlaví vámi zvoleného článku na MotoMagazínu.
Kopie vložených inzerátů budou v záhlaví článků zobrazeny vždy jen maximálně 24 hodin od vložení v počtu maximálně pěti a to v pořadí, v jakém byly vkládány. Zobrazení inzerátu v inzerci se řídí standardními pravidly.
10.5.2007
XI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 2007
Jak je již naší známou tradicí, přinášíme opět poznatky z jarního srazu v Boskovicích, tentokrát již 11. ročníku.
Že při naší již 10. návštěvě tohoto srazu nelze informovat o něčem novém? Nenechte se mýlit. | více |
4.5.2007 Motoristické burzy na přelomu roku 2006/2007
Téma motoristických burz již delší dobu nebylo na MotoMagazínu vzpomínáno. Rozhodně to však není z důvodu upadajícího zájmu o tento druh setkání. Je tomu právě na opak. Neustále vzrůstající počet jednotlivých burz a jejich návštěvnosti má za důsledek standardizaci nabídky, která jen výjimečně přinese něco opravdu zajímavého.
Kde jsou doby, kdy byli návštěvníci znechuceni záplavou dílů na motocykly Jawa Kývačka? Ne, že by prodejců těchto dílů ubylo. Jen jejich nabídka je, co se týče kvality, stále slabší a slabší. Mezi veterány dnes začíná spadat řada | více |
26.4.2007
Počátek motoristické sezóny ve znamení mnoha burz máme téměř za sebou a tak je třeba se pomalu začít rozhodovat jakou akci navštívit. I kalendář motoristických akcí zde na MotoMagazínu je slušně zaplněn, takže jistě je z čeho vybírat.
Pro navnadění správné atmosféry se obrazově vraťme do minulého roku na jeden z nejlépe obsazených veteránských podniků
Brno - Soběšice
Není v našich silách představit veškeré záběry, které jsme na této akci pořídili. Z nepřeberného množství automobilů a motocyklů jsme vybrali na 50 nejpovedenějších záběrů průjezdu motocyklů jednou ze soběšických zatáček. | více |
11.4.2007 Dobové úpravy dnešních veteránů
Stává se, že na MotoMagazin obrátí čtenář se strojem, který svým vzhlede či doplňky vybočuje ze standardního provedení. Dobové úpravy dnešních veteránů dokáží dokonale zamotat hlavu nám všem, kteří pátráme po jejich autentických provedeních. U vozidel vyráběných ve velikých sériích bývají tovární úpravy spíše výjimkou takže většina dobových úprav připadá na vrub jejich majitelům. Dnes velice módní tendence upravovat svá vozidla (tzv. tuning) tedy není mezi motoristy rozhodně žádnou novinkou.
Ať již byly úpravy majitelů vedeny snahou zvýšit užitnou hodnotu, snahou vybočit z průměru či jen snahou udržet stroj v chodu, dnešním majitelům připravili nelehký úkol. Úkol odpovědět na otázku. Zachovat úpravy, nebo vrátit stroj do stavu v jakém vyjel z továrny?
Dnes představujeme motocykl ČZ 125 t, o kterém majitel tvrdí, že jeho vzhledové úpravy jsou továrního provedení. Dále tvrdí, že motocyklů v tomto provedení byly vyrobeny celkem čtyři kusy. | více |
30.3.2007
Přívěsný vozík za osobní automobily Motex 288
Výrobí družstvo Motex, které na MotoMagazínu představujeme zejména jako výrobce dvoukolových přívěsných vozíků za motocykly, mělo ve svém bohatém výrobním programu i výrobu vozíků za osobní automobily.
Díky pochopení Oldřicha Sekaniny můžeme představit vozík Motex 288, jenž byl součastníkem známějšího vozíku Motex 287 určenému k připojení s motocyklem.
| více |
26.3.2007 Nálezový stav motocyklů Jawa typ 623, 633 Bizon
14 dní před jarní MotorTechnou se ještě jednou vraťme k té loňské, podzimní. Na ní byl k vidění na prodej motocykl Jawa 250 typ 623/01 v původním nálezovém stavu s připojeným vozíkem PAv41.
Poměrně slušná kompletnost motocyklu nás inspirovala k založení rubriky nálezový stav i pro motocykly Jawa 623, 633 Bizon. | více |
13.3.2007 Vozík PAv40, nálezový stav
Vozíků PAv ve stavu, který dokáže dokumentovat původní barevné provedení povážlivě ubývá. Přispívá k tomu zejména organizovaný cílený vývoz za hranice a přizpůsobování barevného provedení požadavkům současných majitelů. Opravdovou vzácností je tak dnes nález vozíku v originálním světle modrém provedení.
Vozík byl nabízen k prodeji 28.10.2006 na podzimní MotorTechně v Brně
5.3.2007 Poválečné motocykly ČZ 125/150
Letošní rok vzpomínáme 60. výročí začátku výroby motocyklů ČZ 125 b, jenž započaly úspěšnou poválečnou epochu výroby motocyklů ve Strakonicích.
Motocykly ČZ 125 b zůstávaly dlouhý čas MotoMagazínem opomíjeny. Ne však úmyslně. Fakt, že jejich faktická sériová výroba probíhala pouze v roce 1947 a že si mnozí majitelé nahrazovali přední vahadlovou vidlici novou teleskopickou způsobily, že se jich dochovalo v původním stavu velice málo. A tedy i málo materiálů zbylo pro MotoMagazín. Nyní díky několika aktivním čtenářům se situace změnila a my tak můžeme zcela završit oddíl věnovaný poválečným motocyklům ČZ 125/150.
Svého přepracování se tak dočkalo celé téma poválečných motocyklů ČZ 125/150.
Svými materiály nově přispěli: Martin Kučera, Richard Hála, Ing. Jiří Havrda, Jan Polák, Michal Čtrnáctý, Petr Šafránek
24.2.2007 Vozíky PAv 40(41) Pneumatika Barum Bantam 12x4
Tak jako svou historii mají vozíky PAv, tak svou vlastní historii má i pneumatika 12x4, jenž byla pro tyto vozíky používána. | více |
16.2.2007 Sidecar Velorex typ 560
Pravidelným návštěvníkům by se mohlo zdát, že na MotoMagazínu zcela pomíjíme téma sidecarů. Ne, že bychom se chtěli tomuto atraktivnímu tématu vyhýbat, ale prostě narážíme na nedostatek vhodných příspěvků, případně materálů vhodných k publikování. První vlaštovkou nechť se stanou fotografie Jawy 250 typ 353 a sidecaru Velorex typ 560 Jiřího Bohatce.
Fotografie jsme doplnili o reklamní materiály, jenž dodal Martin Samson a dobové články z časopisu Svět motorů, které nascanoval Petr Šafránek | více |
5.2.2007 Motokrosoví veteráni ve Stříbře
Motokros má v naší zemi dlouholetou tradici spojenou s četnými mezinárodními úspěchy našich jezdců i strojů našich výrobců.
Dobu, kdy naše stroje patřily na špičku světové produkce nám v dnešní době mohou připomenout terénní závody veteránů.
Reportáž z jednoho takového závodu, který se konal 6.5.2006 ve Stříbře, nám přinesl Martin Kučera. | více |
Škoda jen, že tento druh veteránských podniků není pořadateli více propagován.
1.2.2007 Nálezový stav: JAWA 500 OHC typ 15-01
Představit motocykl Jawa 500 OHC v nálezovém stavu je, zdá se, veliký problém. Nejen, že jsou značně nedostatkovým zbožím, ale vzhledem k jejich vysoké tržní ceně se je majitelé bojí zveřejnit. Naštěstí se najdou i výjimky.
Naleznete další nepůvodní díly a zásahy? | více |
22.1.2007 Renovace podlahových koberců vozítek Velorex 16/350
Neúnavný renovátor vozítka Velorex 16/350 přináší opět nové zajímavé poznatky. Tentokrát se zaměřil na podlahové koberce.
Téma, které je při dnešních renovacích trochu na okraji zájmu, avšak při podrobném prozkoumání mnoha původních dochovaných strojů se objevují detaily, které svojí zvláštností podbarvují účelovost tehdejší technologie výroby. | více |
15.1.2007
Motocykly Monark a Tempo s motory ČZ
Systematickým pátráním za spolupráce mnoha zahraničních přispěvovatelů se podařilo vypátrat nové informace k tématu spolupráce strakonické ČZ s norským Tempem a švédským Monarkem.
| více |
4.1.2007 Orthopedia
Po výrobním družstvu Orthopedia jako by se slehla zem. Stále se nám nedaří dopátrat se nějakým podrobnostem o výrobě invalidních vozítek Orthopedia vyráběných na základě komponentů motocyklů ČZ 125/150 a Jawa-ČZ 351/352. Pomůže někdo ze čtenářů?
Jedním z majitelů vozítka Orthopedia vzešlého z komponentů JAWA-ČZ 150 typ 352 je i Petr Bartoníček. Bohužel k vozítku nevlastní žádné dokumenty a tak může obohatit stránky MotoMagazínu pouze o jeho fotografie. | více |
2.1.2007
Vážení čtenáři.
Rok se sešel s rokem, Nový rok je zde a s ním i nová očekávání, dobrodružství, radosti i těžkosti. Uplynulý ro znamenal pro MotoMagazín nový rekord v návštěvnosti což mi dovoluje konstatovat, že byl úspěšný.
Věřím, že i tento rok zahrnete MotoMagazín svou přízní a pomůžete přinést nové objevy a zajímavosti z oboru historie motorismu. Nezapomeňte plánovat své aktivity dle našeho Kalendáře motoristických akcí a diskutovat na nespočet zajímavých témat v diskusním fóru www.veteranforum.cz.
Do Nového roku přeji všem pevné zdraví, mnoho osobních úspěchů a mnoho bez nehody ujetých kilometrů za řídítky či volanty svých opatrovaných miláčků.
Sponzorujte MotoMagazín | více |
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|