Historická vozidla patří mezi nejekologičtější, protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
|
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
|
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej nabízíme rychlou a legitimní nabídku pro každého v
celé ČR s flexibilní úrokovou sazbou 4 %, nabídka
je pro jednotlivce i firmy pro bližší kontaktní
údaje Email: taneckovason@gmail.com Prodej Prodám na motor Slávia 1-2TS120 novou hlavu a
válec průměr 120 mm. Prodej Prodám novou hlavu a válec průměr 120 mm ma
stabilní motor 1-2TS120. Prodej PONTIAC FIREBIRD - Původní nálezový stav k
renovaci. Vozidlo bylo v provozu, pojízdné,
koupeno privat 2017, dovoz do ČR 2018. Objem
motoru 4998cm3, najeto 214 136 km, prasklé čelní
sklo,127kW.
|
|
29.12.2006 PF 2007
Chybí někomu na MotoMagazínu novoročenky od čtenářů? Věřím, že ne. Nicméně jednu, která vede k zamyšlení, přeci jen zveřejňujeme. Autorem je spolupracovník MotoMagazínu a Veteranfora Jindřich Huba.
Vážení čtenáři. Rád bych se s Vámi na konci roku podělil o jeden nahořklý zážitek, který mě tak trochu donutil k zamyšlení. Mám za to, že Veteranforum a MotoMagazín čte zájmová obec sběratelů a milovníků technických starožitností.
| více |
23.12.2006 Grossglocknerská Anabáze
Copak je to za vánoce, když není sníh? Abychom vám mohli trochu sněhu, pravda virtuálního, přinést, museli jsme se paradoxně vrátit do slunného konce léta. Počátkem září se totiž vydali motorkáři Láďa Holinka a Michal Ptáčník na svých historických motocyklech pokořit slavný Grossglockner. O jejich výpravě vypráví Roman Holinka toho času člen výpravy zabezpečující doprovod.
| více |
Nechť je počin celé trojice inspirací pro ostatní při plánování sezóny 2007. Zkuste jejich zážitky porovnat se zážitky ze stereotypně se opakujících srazů.
19.12.2006 Album dochovaných Velorexů
Zveřejněna tabulka všech strojů, o nichž byly majiteli podány informace za účelem zveřejnění v knize. Jelikož však zveřejnění v knize je podmíněno dodáním podkdladů ve stanovené kvalitě a kompletnosti včetně souhlasu majitele, vyzíváme všechny k překontrolování stavu, v jakém se jejich účet nachází. | více |
18.12.2006 Podlaha vozítek Velorex 16/350
Autor: Ivan Věžník
Podlaha. To je jeden z dílů, který se při renovaci oddělává poslední a naopak, jako první jej začínáme montovat. Je to jediná dřevěná část, pomineme-li dříve montované dřevěné kuličky řadící páky či madel ručního řízení, která je na těchto vozítkách použita.
Vezměte svou renovaci od podlahy. Rád bych se několika řádky zmínil o důležitých údajích, které při repasi, či snad nové výrobě podlahy vozítka Velorex, povedou k zachování původního, autentického vzhledu i způsobu výroby. | více |
14.12.2006 Motocykly Jawa 623,633 Bizon
Okolnosti vzniku motocyklů Jawa 623,633 Bizon jsou mezi motoristy všeobecně známé. Prosadit zcela netradiční koncepci motocyklu na značně konzervativním trhu nebyl jistě snadný úkol. Jak si s ním poradili tvůrci reklamy? Konec 60. let minulého století s sebou nesl ještě zbytky uvolnění společnosti a tak z reklamních materiálů vane svěží vítr svobody a příjemného užití volného času. Obdobou atmosféru jsem se za pomoci těchto materálů pokusil navodit i v článku na Motomagazínu. Výsledek, prosím, posuďte sami. Reklamní materiály pochází se sbírky Petra Kropáčka jenž neváhal a poskytl je k seznámení široké veřejnosti. | více |
Nově bylo též přepracováno téma konstrukce a renovací těchto motocyklů a k doplnění je připraven i článek o odděleném mazání Jawa oilmaster.
27.11.2006 Stupačky motocyklů ČZ 125 b a t.
Jak vlastně přesně vypadají stupačky motocyklů ČZ?
V replice je zná každý. Ale originál je originál. Michal Čtrnáctý detailně nafotil originální stupačky a svými fotografiemi tak obohatil povídání o motocyklech ČZ. Porovnejte na svém motocyklu repliku s originálem. | více |
Připravujeme dokončení povídání o motocyklech ČZ 125/150 typem ČZ 125 b.
17.11.2006 Vozíky za motocykl neznámých značek
S přívěsnými vozíky za motocykl se v poslední době jako by roztrhl pytel.
Další jednokolový přívěsný vozík vlastní jeden ze čtenářů MotoMagazínu. Několik indícií nechává tušit, že by se mohlo jednat o jeden z prvních vyrobených vozíků Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice typ 35 | více |
10.11.2006 Přívěsné vozíky MOTEX
Díky aktivnímu přístupu čtenářů MotoMagazínu se podařilo doplnit článek o mnoho nových zajímavých informací, dokumentů a fotografií | více |
7.11.2006 Druhé setkání kolem knihy vozítka Velorex
O víkendu 27.-29.10.06 se po druhé v Blansku ve skautské klubovně sešli pozvaní velorexáři ze všech koutů naší vlasti, abychom ukrojili další velký kus z práce na knize vozítka Velorex.
Mezi priority setkání bylo upřesnit si obsah přepracovaný již na minulém setkání. Zde je troufám si říct téměř konečný obsah knihy včetně popisu, kolik toho máme vlastně hotovo | více |
6.11.2006 Deník o Dominatoru Jima Algara
1956 Norton Dominator
Po vysvětlení důvodů ke koupi Dominatora přichází Jim Algar s první kapitolou deníku údržby a oprav. | více |
27.10.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Jawamobil - Motorex
Na výsledky pátrání po historii vozítek Jawamobil - Motorex zareagoval Oldřich Karas, jenž dodal k doplnění několik fotografií prototypu číslo 1. Fotografie pocházejí z alba produkce firmy Jawa z roku 1957. Album je součástí jedné soukromé sbírky. | více |
25.10.2006 Archiv fotografií
Založen archiv fotografií. Archiv obsahuje veškeré fotografie zveřejněné v článcích serveru www.motomagazin.cz jenž byly alespoň jedenkrát zobrazeny. V současné době jsou řazeny poze dle celkového počtu zobrazení. Do budoucna je v plánu kategorizace jednotlivých fotografií včetně doplnění popisku. | více |
20.10.2006 Nálezový stav: JAWA 500 OHC typ 15-02 r.v. 1956
Motocykly Jawa 500 OHC byly a jsou a jistě i budou mezi motoristy a sběrateli velice ceněné. Není proto divu, že nalézt nerenovovaný kousek pouze v nálezovém stavu je velikou vzácností.
Jeden takový motocykl nalézt a vyfotografovat se podařilo Michaovi Tolknerovi.
Naleznete nepůvodní díly a zásahy? | více |
19.10.2006 Vozíky za motocykl neznámých značek
Čtenáři MotoMagazínu objevily další dva neznámé jednokolové přívěsné vozíky za motocykl. | více |
18.10.2006 Renovace motocyklu Jawa 350 typ 633/02 rok výroby 1971
V jedné knize jsem, už jako malé houně, viděl fotku Bizona a řekl si, že tu potvoru chci. Pěkných strojů je ale hodně a člověk je nemůže mít všechny. Tak jsem se dostal k řešení bizonové otázky až ve svých dvaceti letech, tedy na jaře 2004....
S radostmi a strastmi renovace motocyklu Jawa Bizon vás v obsáhlém článku detailně seznámí Petr Kropáček | více |
17.10.2006
Poslední 26. reportáž nás provede západní Evropou až k moři do Rotterdamu a zpět do cíle v pražských Průhonicích. | více |
10.10.2006 Nálezový stav motocyklu ČZ 125 c r.v. 1953
Na X. srazu Velorexů v Boskovicích byl k vidění motocykl ČZ 125 c ve velmi zachovalém nálezovém stavu. Plně funkční motocykl jsme podrobili prohlídce a vyfotografovali. Po delší době tak můžeme aktualizovat rubriku Nálezový stav motocyklů ČZ 125/150 c. | více |
9.10.2006 Ve 25. reportáži prolétneme Ukrajinou přes Slovensko až do Českých Budějovic. | více |
4.10.2006 24. reportáž nás zavede do Ruska dnešních dnů. | více |
Poznámka pro čtenáře reportáží
V sobotu startuji do poslední etapy do Rotterdamu. Příjezd do cíle v
Pyramidě v Průhonicích bude v úterý 10.října asi v 14.00. V plánu je sraz ve 13.00 na silnici č.61 mezi Kladnem a Prahou - na odpočívadle u Lidic, kam by měli přijet kamarádi a motorkáři, kteří mé reportáže z cesty sledovali a kteří mě chtějí přijet doprovodit do Pyramidy v Průhonicích. Vítáni jsou všichni. A protože tuhle cestu jsem jel s endurem značky QingQi – Yuki, tak majitelé motocyklů Yuki jsou vítáni obzvlášť… Petr Hošťálek
Na britských stránkách www.realclassic.co.uk vychází série článků o zkušenostech s historickými motocykly. Díky vstřícnosti a chápavosti našich kolegů z Velké Británie Vám každý měsíc jeden článek přeložíme a přetiskneme. Začneme sérií postřehů Jima Algra o Nortonu Dominator model 99.
P.S. Znovu apelujeme na čtenářskou obec s grafomanskými sklony, podělte se i Vy o své zážitky.
28.9.2006 1956 Norton Dominator
Vyrůstaje v jižní Kalifornii během 50tých a 60tých let byly Britské motorky všude. Chlapík co dělal u nás na benzínce měl obrovskýho Matchlesse a vždycky byla sranda vidět ho (zkoušet) to startovat. Pár děcek na střední škole měli Triumphy. Oba zapomněli přidělat výfuky a zvuk příjezdu byl slyšet přes půl školy každé ráno. To byly způsoby. | více |
27.9.2006 Akce Kursk 1943
V sobotu 19. srpna 2006 se na poli nedaleko Lysic u Boskovic uskutečnila rekonstrukce tankové bitvy, jaká svým rozsahem nemá v našich krajinách obdoby. Na 500 plně vystrojených a vyzbrojených účastníků za hojné pomoci bojové vojenské techniky předvádělo epizodu z bitvy v kurském oblouku z roku 1943. | více |
26.9.2006 O náročné čestě Kazachstánem vypráví 23. reportáž. | více |
19.9.2006 Ve 21. a 22. reportáži se dozvíme, jak pokračuje cesta našeho cestovatele do Evropy přes Kazachstán. | více |
16.9.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Oskar 124
Ve čtvrtek 27.7.06 jsme s Romanem podnikli výlet na Ostravsko - podle inzerátu mělo být na prodej vozítko na 19 kolech a s ruční brzdou vlevo z pohledu řidiče. Vypadalo to na zajímavý kousek, ale kdo kupoval něco přes inzerát ví, že se ze zajímavého kousku může vyklubat nezajímavá zmršenina. Tentokrát jsme ovšem měli více než štěstí ... | více |
15.9.2006 Renovace motocyklu:
Jawa-ČZ 150 typ 352
S radostmi a strastmi renovace motocyklu JAWA-ČZ se MotoMagazínu svěřil Jan Polák | více |
14.9.2006
19. a 20. reportáž nás zavede do kraje na pomezí Číny a Kazachstánu. Co se stalo s motocyklovou expedicí v režii čínské firmy?
...A zas je všechno úplně jinak. Trošku mi tahle expedice připadá jak Odysseova cesta z trojské války domů. Zrovna tak se protahuje a zrovna tak je plná nečekaných překvapení a zvratů... | více |
12.9.2006 Lloyd Arabella
Typ Arabella je labutí písní tradiční německé automobilky Lloyd, jejíž automobily byly atraktivní alternativou k masově vyráběným lidovým vozům.
Automobil na fotografiích, který je jedním z několika málo automobilů Lloyd Arabella v Čechách, vlastní Jaroslav Král. | více |
7.9.2006
Další, již 18. reportáž stále nepřináší kýžený odjezd našeho cestovatele z Číny do Evropy. Jak pokračuje čekání na vyřízení nezbytných formalit?
...Je to neuvěřitelné, ale v Urumqi jsem potkal i nefalšované čínské historické vozidlo: jedno z prvních motokol, z konce padesátých let. Má asi dobrého pána, protože přes to, jak musí dodnes těžce vydělávat, je stále udržované a v dobré kondici. To by se, panečku, u mě v museu vyjímalo!... | více |
5.9.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Návštěva u sběratele
Sběratelů je u nás spousta, ale návštěva u jednoho sběratele v Chocni mi doslova vyrazila dech. Kdo čeká že jeho sbírkou vozítek toho asi zklamu - jediné vozítko co již delší dobu renovuje je Škoda Spartak (foto 1). Tento člověk má sice velice zajímavou sbírku dokumentů o obrovské spoustě vozítek a ačkoliv nás ten den viděl poprvé v životě, nejen že nám ukázal asi vše co sbírá a dělá ale hlavně - bez řečí hledal ORIGINÁL dobové tiskoviny a všechno považoval za SAMOZŘEJMÉ že nám půjčí domů!! Cítím k tomuto člověku obrovskou úctu a věřím, že ho nikdo komu on věří nezklame! | více |
4.9.2006
Náš cestovatel je stále nucen pobývat na hranicích s Kazachstánem. Nejnovější postřehy a zážitky nám přináší prostřednictvím dvou nových reportáží. | více |
28.8.2006 Škoda 765 combi speciál
Specifika československého prostředí mnohdy způsobují jinde zcela nevídané možnosti. Tak se také mohlo stát, že se jinde přísně střežený prototyp dostal do soukromých rukou. Dalším specifikem je i to, že ač prototyp obsahuje mnoho homologovaných dílů jako například světelné ukazatele či skla, mohl být přihlášen do běžného provozu. | více |
24.8.2006
Dnešní série pěti reportáží nás zavede až na hranice s Kazachstánem, kde je v těchto dnech náš cestovatel se svými čínskými kolegy nucen přebývat do doby, než dojde k vyřízení potřebných formalit. Držme mu tedy pěsti a věřme, že vše dobře dopadne. | více |
23.8.2006
Na základě spolupráce s časopisem MotorJournal přinášíme soubor reportáží cestovatele Petra Hošťálka z expediční cesty z čínského Lianyungangu do Evropy.
Petr Hošťálek, známý sběratel historických motocyklů a příznivec cestování na nich, absolvoval v loňském roce na motocyklu se sidecarem cestu z Českých Budějovic do Pekingu a po trase závodu Peking – Paříž z Pekingu do Paříže dlouhou téměř 30 tisíc kilometrů. Na tuto svou úspěšnou expedici navázal v letošním roce expedicí z čínského Lianyungangu do Evropy v režii českého dovozce motocyklů YUKI.
První balík deseti reportáží přinášíme již dnes. Další budou doplňovány postupně, tak jak je bude autor zasílat. | více |
16.8.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Jawamobil - Motorex
Pátrání po historii vozítek Motorex pokračovalo v neděli 2.7.06 v Chocni. Předem domluvená návštěva ukázala, že toto vozítko mají v rukou velice šikovní a přátelští chlapíci. Nejen že nám vozítko do všech detailů ukázali, ale dali nám kontakt i na dalšího človíčka, který se různými vozítky zaobírá. | více |
7.8.2006 Mopedy Stadion
Přečtěte si II. doplněné vydání článku o historii a konstrukci mopedů Stadion.
Pomozte s dokončením článku ' . $mail2 . '
Sháníme kvalitně oskenované dokumenty a reklamní materiály mopedů Stadion
pro další chystané doplnění článku o historii a konstrukci mopedů Stadion.
Taktéž uvítáme vaše názory a připomínky, případně osobní poznatky.
|
20.7.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Bible Velodružstva
Doufám že se názvem této zprávy nedotkneme věřících, ale jak jinak nazvat knihu, do které se od roku 1948 zapisovali všichni přijatí členové Velodružstva? A právě po té jsme se vydali pátrat do Hradce Králové.
Předcházelo tomu spousta telefonátů, ujišťování a ... | více |
18.7.2006 Moped JAWA Supreme 3
Stálý severoamerický dopisovatel MotoMagazínu Martin Samson opět přispěl s jednou motoristickou lahůdkou. Jde o moped JAWA Supreme 3, tedy o vývozní variantu jednorychlostní Babetty typ 207. | více |
6.7.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Jawamobil - Motorex
Po několikaletém pátrání se nám podařilo získat kontakt na člověka, který má vlastnit vozítko Motorex, vyráběné ve vývojovém středisku Doly u Nového Hrádku. U při telefonickém kontaktu jsme se dozvěděli, že tam dotyčný i pracoval, takže jsme s napětím čekali, co výprava za tímto člověkem přinese. Jak po stránce dokumentační, tak zda vozítko Motorex uvidíme. | více |
4.7.2006 Moped Stadion S 11, v.č. 329 v galerii mopedů Stadion
Petr Šimice vlastní moped Stadion S 11 v.č. 329 jenž má vzácně zachovalou přední vidlici odpruženou zkrutnými pryžovými bloky. Ač byl moped podroben renovaci a dnes slouží k dennímu ježdění, lze z fotografií vyčíst základní odlišnosti mopedů prvních výrobních sérií od mopedů mladších ročníků.
Díly, které by renovací ztratily vypovídací hodnotu majitel zdokumentoval, zakonzervoval a na renovovaném stroji nahradil (kryt řetězu byl použit z mopedu mladšího ročníku a ten tvarem neodpovídá originálnímu). | GALERIE mopedů Stadion |
29.6.2006
Vozítka Velorex v nálezovém stavu
Věříme, že nové fotografie detailů vozítek v nálezovém stavu pomohou oživit zájem o poctivou renovaci těchto veteránisty stále nedoceňovaných vozítek. | více |
21.6.2006 Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex Sraz v Boskovicích
Sraz v Boskovicích je pro mnohé víkend pohody, soutěží a hlavně pokecu při setkání. Pro nás je to ovšem víkend, kdy máme možnost porovnávat spousty strojů, chceme nafotit co nejvíc detailů a zajímavostí, zjišťujeme a porovnáváme data co jsme získali již dříve. Díky ochotě snad všech velorexářů jsme prolezli nejeden stroj a z Boskovic si odnesli několik zajímavostí, někdy docela překvapivých. | více |
16.6.2006 Motocykl ČZ 125 A
JUDr. Karel Vozábal vlastní motocykl s málo obvyklým znakem ČZ na nádrži. MotoMagazínu poskytl fotografie jak stavu nálezového - předrenovačního tak i po kompletní renovaci.
| více |
12.6.2006 Kniha vozítka Velorex
Unikátní projekt Knihy vozítka Velorex pod vedením Ivo Fajmana začíná dostávat konkrétní podobu. Vzhledem k tomu, že jde o časově, organizačně, technicky i finančně velice náročný projekt, nelze jej realizovat bez široké podpory veřejnosti. V průběhu příprav taktéž vyvstávají nové a nové otázky, na něž je nutné najít odpovědi ještě před vydáním knihy. MotoMagazín, jako pravidelně aktualizovaný odborný server, dostal možnost stát se prostředníkem mezi širokou veřejností a realizačním týmem.
Od dnešního dne se budete na stránkách MotoMagazínu setkávat se zprávami o aktuálním stavu příprav knihy včetně nezbytných výzev k pomoci z řad čtenářů. Věřím, že tímto krokem přispějeme k ke zdárné realizaci knihy, jenž svým obsahem a rozsahem důstojně zmapuje jeden zajímavý úsek dějin naší technické minulosti.
Více informací naleznete na http://kniha.motomagazin.cz
30.5.2006
Na den 30. května připadá neslavné výročí projevu prezidenta Antonína
Zápotockého o měnové reformě, která se nechystá, i když již byla tajně
Národním shromážděním přijata. Drastické důsledky znehodnocení měny měnovou reformou pocítil každý občan
Československa již v pondělí 1. června 1953.
Proč zrovna tuto epizodu na MotoMagazínu připomínám? Ne ani tak z důvodu
blížících se voleb, i když... Zejména však proto, že je třeba si uvědomit jak vývoj, výroba a prodej
vozidel a strojů byly a jsou vždy plně ovlivněny stavem společnosti. Správné
pochopení historických souvislostí by mělo základem pro rozhodování jak historický stroj restaurovat či renovovat.
Příkladem lze uvést fakt, že mnoho motocyklů bylo v roce 1953 lidmi nakoupeno ne z důvodu jejich kvality a aktuální potřeby, nýbrž z důvodu útraty peněz ve strachu z měnové reformy.
29.5.2006
X. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 2006
Letošní jubilejní X. ročník nejnavštěvovanějšího srazu vozítek Velorex nás nutí k malému zamyšlení.
Má smysl navštěvovat stejnou akci každý rok? Přinese pravidelným návštěvníkům něco nového? | více |
8x v Boskovicích s MotoMagazínem:
23.5.2006 Jarní MotorTechna Brno
Znalci a častí návštěvníci motoristických burz jistě potvrdí, že MotorTechna není burzou jen tak obyčejnou. Je již pravidlem, že dostaveníčko si zde nedávají jen prodávající a kupující, ale i všichni, jenž chtějí prezentovat svou firmu, klub historických vozidel či jen svého motorového miláčka.
Není v našich silách přinést fotografie mnoha vystavovaných aut či motocyklů, spíše vyberme několik fotografií z prodejní plochy, kde také bylo co obdivovat. | více |
17.5.2006 Mopedy Stadion
Souhrnný článek o mopedech Stadion byl doplněn o nové poznatky. Taktéž byly
opraveny některé nepřesnosti, na které poukázali čtenáři. | více |
11.5.2006 Setkání motocyklů ČZ
Reportáž Ing. Jiřího Havrdy ze setkání motocyklů ČZ ve Vratislavicích nad Nisou dne 29. dubna 2006 | více |
26.4.2006 Nálezový stav:
Moped Stadion S 23
Moped Stadion S 23 představuje vrcholný počin v konstrukci československého mopedu. Typem S23 byla završena výroba oblíbených mopedů Stadion (S 11, S 22) výrobce Motor, n. p., České Budějovice, závod Stadion, Rakovník.
Je velikou škodou, že se tento sportovní moped, s udávanou max. rychlostí 60 km/hod, nedostal do běžné seriové výroby.
Do současné doby se dochovalo jen několik málo kusů z prototypových sérií. Zcela ojediněle zachovalý kus vlastní Martin Samson žijící v Chicagu. S jeho příběhem Stadionu S 23 nalezeným v USA se můžete seznámit v nově vzniklém oddílu Moped Stadion S 23, nálezový stav.
| více |
20.4.2006 Mopedy Stadion
Mopedy Stadion vyráběné na přelomu 50. a 60. let minulého století svou jednoduchostí a spolehlivostí oslovují celé generace motocyklových nadšenců.
Pokusme se tedy nejprve shrnout obecně známou historii vzniku a výroby těchto báječných strojů a později přidat i něco málo nových nikde nepublikovaných informací, tak jak je na MotoMagazínu zvykem. | více |
11.4.2006 Pátrání po odcizených motocyklech
31.1.2006 jsme na MotoMagazínu zveřejnili žádost o pomoc při pátrání po odcizených motocyklech, skútrech ČEZETA 175.
Včera došla od majitele pana Paseckého zpráva, že jeden ze skútrů se sidecarem Čezeta byl za pomoci přátel nalezen. I když druhý ze skútrů je stále pohřešován, budiž před začátkem motoristické sezóny jedna trochu dobrá zpráva.
Diskusi na dané téma naleznete na http://www.veteranforum.cz/index.php?id=2&idkat=109&idtop=6175
Skútr ČEZETA typ 501,01 barva zelená/šedá v.č. motor 122117 podvozek v.č. 122020. Na skútru je závěs pro PAV
Kontaktní adresa:
Pasecký František
J.Plachty 167
403 31 Ústí nad Labem
e-mail: pasecky@seznam.cz tel. 603/997985, 472/731595 domov, 475/685541 práce
|
5.4.2006 Motocyklové přívěsné vozíky současných výrobců:
UNI-PAV firmy KOBRAS
O vozíky za motocykl je stále veliký zájem. Oprašovat staré dobré kousky nelze do nekonečna a tak vznikají i nové projekty vozíků.
Český výrobce přívěsných vozíků z Benátek nad Jizerou reaguje na rostoucí poptávku vlastní konstrukcí. | více |
28.3.2006 Nálezový stav: JAWA-ČZ 150 typ 352
Ačkoli motocykl JAWA-ČZ nalezený ve velice bídném stavu se těší značné přízni čtenářů, nutno dodat, že Ing. Jiří Havrda vlastní též jeden exemplář stejného typu motocyklu, naopak velice zachovalý.
Tedy zachovalý tak, že lze velice přesně určit povrchovou úpravu jednotlivých dílů motocyklu | více |
16.3.2006 Vozík za motocykl neznámé značky
Informaci o dalším vozíku neznámého výrobce zaslal MotoMagazínu Vratislav Simandl. Jednokolový vozík zřejmě amatérské konstrukce má plechovou korbu s otvíracím víkem. Korba je uložena na rámu z trubek kruhového průřezu. Kolo obuté pneumatikou BARUM BANTAM 12x4 je uloženo v kyvné vidlici z trubek kruhového průřezu. Vidlice je uložena v otočném čepu a odpružena dvěma tlumícími jednotkami motocyklového typu. | více |
14.3.2006 Vozík za motocykl neznámé značky
Čtenáři MotoMagazímu neustále objevují další a další vozíky za motocykl neznámých výrobců.
Jednokolový vozík zřejmě amatérské konstrukce má plechovou korbu s otvíracím víkem opatřeným zavazadlovou zahrádkou. Korba je uložena na rámu z trubek kruhového průřezu. Blatník kola je připevněn ke korbě. Kolo obuté pneumatikou BARUM BANTAM 12x4 je uloženo v krátké kyvné vidlici z trubky kruhového průřezu. Vidlice je uložena v otočném čepu a odpružena dvěma krátkýmí vinutými pružinami. | více |
7.3.2006
Nálezový stav: JAWA-ČZ 150 typ 352
Spíše jako vzorný příklad nezodpovědného uložení motocyklu může sloužit motocykl Ing. Jiřího Havrdy. Léta pobytu pod okapem způsobila nevratné škody takového rozsahu, že jej nezle renovovat ani s vypětím všech sil. | více |
28.2.2006 Nálezový stav: ČZ 125 t (s dekompresorem) r.v. 1948
Michal Čtrnáctý nafotil a detailně popsal nálezový stav svého motocyklu ČZ 125 t v provedení s dekompresorem. Součástí obrazové dokumentace je i páčka dekompresoru vyfotografovaná na četné žádosti čtenářů MotoMagazínu. | více |
Důslednými prověrkami motocyklů ČZ v nálezovém stavu dospěl Michal Čtrnáctý taktéž k novým poznatkům o různosti tvaru potahu sedel a způsobu připevňování nosiče. Více informací přineseme v dohledné době.
21.2.2006 Nálezový stav: Jawa 350 typ 633/01 Bizon
Motocykl Jawa 350 typ 633/01 Bizon pana Slavomíra je v mnohých detailech velice zajímavý. Vzhledem k nízkému výrobnímu číslu, menším než 100, jde o jednoho z prvních vyrobených Bizonů. Několik detailů zcela jasně prokazuje, že náběh výroby byl postupný a první Bizony byly montovány z dílů, které zbyly po ověřovací sérii motocyklů unifikované řady UŘ.
Díly kapotáže (kryt světlometu a podsedadlový díl) nejsou vyrobeny z plasu, ale jsou plechové. Zadní kyvná vidlice není svařena z lisovaných profilů, ale z čtvercových trubek. Odlišný tvar oproti seriovému má i víko olejového čerpadla. Rám má na levé straně navařen válcový sloupk sloužící k uchycení zadní kapotáže typu UŘ. | více |
7.2.2006
Přívěsné vozíky za osobní automobily PAv 100
Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily, výrobce jednokolových přívěsných vozíků za motocykly PAv40(41), počátkem 70. let minulého století rozšířil svůj výrobní sortiment i na jednokolové přívěsné vozíky za osobní automobily PAv 100. Neortodoxní jednokolová konstrukce společně s malým počtem vyrobených kusů dělá z vozíků PAv 100 velice atraktivní doplněk k automobilům z počátku 70. let minulého století.
Článek o vozících PAv 100 pomohl upřesnit a novými materiály osvěžit Miloš Vyskočil.
| více |
31.1.2006 Pátrání po odcizených motocyklech
Na adresu MotoMagazínu příšla žádost o pomoc při pátrání po odcizených motocyklech, skútrech ČEZETA 175.
Dnes již je jasné, že cíleným terčem zlodějů mohou být i donedávna zcela běžní veteráni. Zvýšená obliba designově a konstrukčně zajímavých veteránů 60.let minulého století má za následek razantní zvýšení jejich cen. Takto se tyto stroje staly zajímavým artiklem pro překupníky, obchodníky s náhradnímy díly či replikami, ale taktéž i pro zloděje. Nezbývá než dávat si na své miláčky opravdu dobrý pozor a také se pořádně dívat kolem sebe.
Diskusi na dané téma naleznete na http://www.veteranforum.cz/index.php?id=2&idkat=109&idtop=6175
Skútr ČEZETA typ 501,01 barva zelená/šedá v.č. motor 122117 podvozek v.č. 122020. Na skútru je závěs pro PAV
Skútr ČEZETA typ 502,00 barva červená/šedá v.č.motor 10953 podvozek v.č.37043. Ke skútru je pripojen sidecar DRUZETA
Kontaktní adresa:
Pasecký František
J.Plachty 167
403 31 Ústí nad Labem
e-mail: pasecky@seznam.cz tel. 603/997985, 472/731595 domov, 475/685541 práce
|
30.1.2006 Motocykly Monark s motory ČZ
Známý švédský výrobce motocyklů, mopedů a bicyklů montoval do motocyklů vlastní konstrukce motory mimo jiné renomované značky i motory ČZ 125b, ČZ 125 c a ČZ 150 c.
MotoMagazínu se za pomoci Anderse Österberga ze Švédska podařilo získat nové materiály o motocyklech Monark M200 s motorem ČZ 125 b. | více |
25.1.2006
Vozíky za motocykl PAv 40(41)
René Jirout si dal tu práci a nakreslil 3D model rámu vozíku PAv41. Kresba jistě pomůže oživit povídání o vozících PAv40(41). | více |
23.1.2006
Motocykl ČZ 150 c po renovaci
Galerie motocyklů ČZ 150 c byla doplněna o fotografie renovovaného motocyklu Marka Maráka, studenta UTB ve Zlíně.
Solidně provedená renovace dokazuje, že tento typ motocyklu je vhodný právě pro začínající renovátory jakým je i majitel tohoto motocyklu.
| více |
20.1.2006
JAWA-ČZ 150 typ 352 nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Pavla Pochopa představuje v rubrice nálezový stav. Motocykl v lidovém provedení se dochoval v poměrně zachovalém stavu a tak je možné vyčíst základní údaje o jeho původním barevném provedení. | více |
16.1.2006
Motocykl ČZ 150 c po renovaci
Zveřejněním fotografií stroje po renovaci vstupuje renovátor takříkajíc s kůží na trh. Realizace renovace je zcela individuální a záleží při ní zejména na možnostech a svědomí reonovátora. Představení motocyklu ve stavu po renovaci doplněné objektivním posouzením stavu umožní ostatním renovátorům zejména ukázat směr. Směr k pevně nastavené laťce.
Výsledek své první renovace včetně popisu renovačních nedostatků zaslal MotoMagazínu MUDr. Dušan Magdin se Slovenska.
| více |
11.1.2006
Ukončena činnost diskusního fóra.
Diskusní fórum ukončilo svou činnost na doméně www.motomagazin.cz. Veškeré příspěvky byly přesunuty do nově vzniklého diskusního fóra na doméně www.veteranforum.cz.
Nové diskusní fórum je doplněno o několik nových rubriky tak, aby svým záběrem pokrylo celou širokou obec příznivců historických strojů. Pokud máte pocit, že by zrovna vašenu oboru mělo být věnováno více prostoru, zašlete své návrhy na adresu: info@veteranforum.cz.
Jiří Bartuš
3.1.2006
Vážení příznivci historických strojů.
Děkuji Vám za projevenou přízeň během celého uplynulého roku. Neustále rostoucí počet Vašich přístupů je pro mne hlavní motivací pokračovat i v novém roce.
Tak jak konec roku bývá spojen s bilancováním, vstup do nového roku s sebou
nese i nová očekávání. Zejména díky aktivního přístupu Vás čtenářů je v
archivu připraveno mnohu nových materiálů na téma, která jsou MotoMagazínu
a tedy i Vám velice blízká. Je jen otázkou času, než přijde řada zrovna na
ten Váš.
Pro letošní rok bude hlavní novinkou vznik původního diskusního fóra,
jenž nejen že nahradí diskusní fórum MotoMagazínu, ale klade si za cíl
sdružit na jednom místě jinak velice roztříštěnou komunitu nadšenců
postižených zálibou v historických strojích.
Přeji mnoho příjemných chvil strávených s historickou technikou všeho
druhu.
Na shledanou na www.veteranforum.cz.
Jiří Bartuš
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|