Historická vozidla patří mezi nejekologičtější, protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
|
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
|
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej nabízíme rychlou a legitimní nabídku pro každého v
celé ČR s flexibilní úrokovou sazbou 4 %, nabídka
je pro jednotlivce i firmy pro bližší kontaktní
údaje Email: taneckovason@gmail.com Prodej Prodám na motor Slávia 1-2TS120 novou hlavu a
válec průměr 120 mm. Prodej Prodám novou hlavu a válec průměr 120 mm ma
stabilní motor 1-2TS120. Prodej PONTIAC FIREBIRD - Původní nálezový stav k
renovaci. Vozidlo bylo v provozu, pojízdné,
koupeno privat 2017, dovoz do ČR 2018. Objem
motoru 4998cm3, najeto 214 136 km, prasklé čelní
sklo,127kW.
|
|
24.12.2005
Vozík PAv40, r.v. 1961, nálezový stav
Vozík PAv v zachovalém nálezovém stavu vyrobený v Avii Letňany je dnes opravdová vzácnost. Fotografie jednoho výjimečně zachovalého vozíku zaslal MotoMagazínu Jiří Bohatec. Vozík je
zajímavý nejen svým staven, v jakém se dochoval, ale i málo obvyklou světle
modrou barvou.
Vzhledem k tomu, že se vozíků PAv v nálezovém stavu sešlo více, zaslouží si
svůj samostatný oddíl Nálezový stav.| více |
19.12.2005
Popis a návod k údržbě přední teleskopické vidlice motocyklu ČZ 125 t
Anglický manuál k přední teleskopické vidlici motocyklů ČZ 125 zaslal MotoMagazínu Švédský dopisovatel Anders Österberg. Pomohl tak doplnit archiv dokumentů a oživil povídání o motocyklech ČZ 125 t.| více |
16.12.2005 Akumulátor a jeho přichycení ve Velorexu 16/350
Jak vypadal originální akumulátor dodávaný k vozítkám Velorex? A jak byl vlastně ve vozítkách originálně připevněn? Odpověď se pokusil hledat Ivan Věžník, majitel a poctivý renovátor Velorexu 16/350 r.v. 1971. Výsledek předčil všechna očekávání. Ostatně, posuďte sami. | více |
12.12.2005
Typový štítek vozíku PAv40/b
Petr Routner si všiml, že v povídání o vozících PAv chybí zobrazený štítek vozíku PAv40/b. Zaslal tedy fotografii jednoho z nich. | více |
28.11.2005
Vozík za motocykl neznámé značky
Fotografie jednokolového vozíku amatérské konstrukce inspirované vozíky PAv zdokumentoval Ludvík Sechovec | více |
18.11.2005 Nový Kalendář motoristických akcí
Příchod sněhu do našich krajů definitivně ukončil letošní motoristickou sezónu. Nezbývá tedy než myslet na tu následující. Abychom vám usnadnily plánování pořádání akce či plánování účasti v příští sezoně, zveřejňujeme novou verzi kalendáře již dnes.
V čem je nová verze kalendáře vylepšena? Zejména v možnosti vložit obrazový dokument. Ten může pomoci upoutat pozornost čtenářů a dodat více informací.
Kalendář motoristických akcí jako jediný umožňuje vkládat doplňující informace nezávislými osobami a to včetně obrazových dokumentů.
15.11.2005
Přívěsný vozík ČZ nálezový stav
Petr Brabec ze serveru www.motoveterani.cz nafotografoval a zdokumentoval vozík ČZ v nálezovém stavu. Na konstrukci vozíku jsou stopy po černém laku a bílém linkování. Nové poznatky pomohly obohatit článek mapující informace o přívěsných vozících ČZ | více |
4.11.2005
JAWA-ČZ 150 typ 352 nálezový stav
Jeden z posledních vyrobených motocyklů JAWA-ČZ 150 typ 352 byl k vidění 29.10.2005 na burze MotorTechna v Brně. Z údajů typového štítku plyne fakt, že motocykly JAWA-ČZ 150 typ 352 byly vyráběny i v roce 1956. | více |
2.11.2005
O jedné generální opravě vozíku PAv 40 technika vozíků PAV 40(41)
Zbyněk Vašica provedl generální opravu svého vozíku PAv 40. Jelikož se vozík nedochoval v dobrém stavu, musel velmi často improvizovat. S postupem prací se rozhodl seznámit i čtenáře MotoMagazínu. | více |
27.10.2005
JAWA-ČZ 150 typ 352.01 nálezový stav
Fotografie motocyklu s celonábojovými brzdami v nálezovém stavu zaslal Ladislav Ševčík. | více |
20.10.2005 Vylepšena služba Infomail
Po třech letech úspěšného provozu služby Infomail jsme přistoupili k bezpečnostní úpravě té části, která slouží uživatelům k nastavení podmínek. Nově přibyla nutnost zadat heslo k provedení změn či odhlášení služby. Každý registrovaný uživatel šak má možnost nechat si zaslat heslo mailem.
Dlužno upozornit, že služba Infomail nemá svým rozsahem na českém internetu konkurenci. Do budoucna předpokládáme i možnost zasílání novinek.
17.10.2005 Technika motocyklu Jawa 500 OHC:
Shodné díly motocyklů JAWA 500 OHC a ostatních motocyklů JAWA
Autor: Mgr. Jan Dáňa
Ač motocykly JAWA 500 OHC přímo vycházejí z úspěšného typu Jawa Pérák, mnoho shodných dílů ve své konstrukci neobsahují. Taktéž nástupce Péráka JAWA 353 Kývačka mnoho společných dílů s typem OHC nesdílí. Pokusme se shrnout shodné díly všech tří typů motocyklů JAWA. | více |
6.10.2005 Podsedadlová (zadní) podlaha Velorexu 16/350
Po delší odmlce přicházíme s příspěvkem na téma poznatků z konstrukce oprav a údržby vozítek Velorex. Vozítka Velorex mají smůlu, i když svým způsobem i štěstí, v tom, že nejsou hledaným objektem profesionálních sběratelů historických vozidel. Ono totiž přijet, byť třeba s pečlivě renovovaným, hadrákem mezi smetánku vyvolených stále jaksi není to pravé ořechové. Na druhou stranu laciný vzhled dokáže vybičovat kutily, módně tuningáře, k neobyčejným výkonům. Důsledkem může být fakt, že jen málo kde lze najít informace o technologii výroby, jenž jsou nezbytné pro kvalitní renovaci.
Chceme-li renovovat Velorex do pokud možno původního stavu, měli bychom
dodržet i technologii výroby dřevěné podlahy.
Na zachovalé zadní podlaze v nálezovém stavu (Velorex 16/350 rok výroby
1966) se pokusme vyčíst všechny podstatné rozměry a technologie. | více |
5.10.2005 Diskusní fórum JAWA 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)
bylo doplněno o adchiv dokumentů vztahujícím se k tomuto typu motocyklů. Prvním z dokumentů je test motocyklu JAWA 250 r.v.1948, který vyšel v časopise Motocykl č. 4, 1949. Materiál dodal Mgr. Jan Dáňa | více |
V archivu MotoMagazínu je připraveno více materiálů vztahujících se k motocyklům JAWA Pérák i dalším poválečným typům. Jejich samovolné zveřejnění bez širších souvislostí však nemá smysl. V této souvislosti bychom rádi vyzvali znalé aktivní čtenáře o pomoc se sepsáním historie tohoto typu motocyklu, popsání technických záležitostí a možných nástrah při renovaci. Taktéž fotografie a popis motocyklů v nálezovém či renovačním stavu mohou pomoci zbudovat samostatný oddíl věnované motocyklům JAWA Pérák.
29.9.2005
Vozík za motocykl neznámé značky
Jednokolový vozík neznámé značky byl společně s přípojným zařízením prodáván na burze během Oldtimer festivalu ve Slavkově u Brna dne 25.6.2005. | více |
21.9.2005 Velorex Lipnice 2005
S mírným opožděním přinášíme fotografie ze srazu Velorexů na hradě Lipnice. | více |
16.9.2005 Oldtimer festival 2005
Názory osob, zabývajících se historickými vozidly, se na tuto akci velmi
často různí. Někdo vyzdvihuje množství zůčastněných vozidel, jiný zase
kritizuje jejich pochybnou kvalitu či nemůže vystát osobu pořadatele.
Pro mne, jako nestranného pozorovatele, znamená Oldtimer festival možnost
vždy posoudit situaci, v jaké se nachází veteráni u svých majitelů. Bohužel
musím konstatovat, že kvalita jde stále jaksi stranou. Naštěstí i při
letošním ročníku platilo, že výjimka potvrzuje pravidlo. Ostatně, posuďte z
fotografií.
Co asi řekne divákovi sraz super drahých vozidel neznámých značek, účastníků
převážně zahraničních účastníků, kteří bojují se stopkami v ruce o
nesmyslné setiny sekundy? | více |
5.9.2005 Akumulátor v motocyklech ČZ 125 t
Na četné žádosti čtenářů zveřejňujeme informace o akumulátoru používaném v motocyklech ČZ 125 t.
Nálezový stav akumulátoru a montážních dílů nafotil Mgr. Jan Dáňa.
Aktualizovány oddíly Motocykly ČZ 125 t a Nálezový stav motocyklů ČZ 125 t.
31.8.2005 Tříkolová rikša ČZ 125/150
Motocykly ČZ 125/150 poskytly základ pro výrobu motocyklové tříkolky, tzv. rikši. Univerzální šasi mohlo být opatřeno jak sedadlem pro pasažéry, tak korbou pro přepravu nákladů. | více |
V článku byly použity dokumenty z archivu Josefa Šimončiče, Mgr. Jana Dáni a MotoMagazínu.
30.8.2005
Nálezový stav motocyklu Indian-ČZ
Ing. Vojtěch Klusáček získal z USA fotografie motocyklu Indian-ČZ v nálezovém stavu. Z detailních fotografií lze vyčíst, jakou formou byly motocykly ČZ 125 t označeny logem firmy Indian. | více |
23.8.2005 Nálezový stav motocyklu ČZ 150 c r.v. 1953
Na motocyklu, který se i s přívěsným vozíkem ČZ zúčastnil 1. srazu PAvů, jsme ověřili mnoho důležitých poznatků. Motocykl je dochován v původním stavu a je i plně funkční. | více |
13.8.2005 Představujeme novou knihu Libora Marčíka
Naše motocykly - II.díl ČZ 1930-1953
V knize zjistíte opravdu "vše" o motocyklech ČZ vyrobených v období let 1930 - 1953. Historii výroby jednotlivých kubatur; veškeré řady výrobních čísel; výrobní změny; barevná provedení včetně linkování....
Celobarevná kniha představuje vedle originálních továrních snímků navíc dochované stroje v původním nerenovovaném stavu. | více |
2.8.2005 1.sraz PAvů a ostatních přívěsných vozíků
Reportáž z této akce byla doplněna o fotografie souprav. Tedy vozíků PAv ve spojení s motocykly. | více |
Fotografie detailů zachycených právě na tomto srazu pomohly oživit povídání o vozících PAv | více |
22.7.2005 Jízda Českým rájem
Reportáž Ing. Jiřího Havrdy z tradiční jízdy Českým rájem, která se konala 14. května letošního roku v okolí Turnova. | více |
20.7.2005 Nálezový stav: Vozíky PAv40, PAv41
Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení vozíků tak, jak sjely z výrobního pásu.
Vozík PAv40 jsme zdokumentali na 1.sraz PAvů a ostatních přívěsných vozíků, informace o vozíku PAv41 dodal Michal Čtrnáctý | více |
13.7.2005 Technika motocyklu Jawa 500 OHC:
Úprava těsnění hřídele rotoru dynama
Autor: Zdeněk Lhota
U motocyklů Jawa 500 OHC se velmi často vyskytuje závada, kdy dynamo nedává proud z důvodu jeho zaolejování. Pro odstranění závady je vždy třeba dynamo rozebrat a vyčistit. Zaolejování dynama se však většinou po 1500 - 2000 kilometrech opakuje. | více |
8.7.2005
Nálezový stav: Jawa 350 typ 633/01 Bizon
Motocykl Jawa 350 typ 633/01 Bizon P. Staníčka se dochoval ve stavu, který mu musí závidět každý obdivovatel klasických motocyklů. K úplné dokonalosti stačí jen zprovoznit olejové čeradlo. | více |
4.7.2005
Automobilový přívěsný vozík PAv 100
Nové informace o vozících PAv 100 dodali Petr Routner a Petr Šitych.
28.6.2005
Aktualizován archiv oddílu Motocykly ČZ 125/150
Archiv dokumentů a články o motocyklech ČZ125t a ČZ125/150 c byly doplněny o nové historické materiály z archivu Milana Příhody, Mgr. Jana Dáni a MotoMagazínu.
22.6.2005 100 let Autoklubu v Liberci
Reportáž Ing. Jiřího Havrdy ze srazu veteránů u příležitosti stého výročí založení Libereckého autoklubu. | více |
20.6.2005
Přívěsný vozík ČZ
Pro zvýšení užitné hodnoty byl k motocyklům ČZ na přelomu 40. a 50. let 20. století nabízen přívěsný nákladní vozík. | více |
17.6.2005 1.sraz PAvů a ostatních přívěsných vozíků v objektivech čtenářů
Představujeme fotografie, které zachytily objektivy fotoaparátů
Lea z Bavorska,
Marka Kramply a Karla Ullmanna | více |
16.6.2005 Nové fórum
Na základě požadavků čtenářů bylo založeno diskusní fórum pro motocykly ČZ 98.
7.6.2005 III. Slovácký okruh
Trať městského okruhu ve Starém Městě dokonale prověřila nejen jezdce na soudobých motocyklech jedoucích v rámci českého mistrovství republiky, ale i jezdce a spolujezdce na historických motocyklech se sidecary. Tuto divácky velice atraktivní kategorii již bohužel nelze na českých okruzích běžně vídat. O to více potěšila účast motocyklů mapujících kategorii sidecarů druhé poloviny 20. století. | více |
2.6.2005 1.sraz PAvů a ostatních přívěsných vozíků
Nápad uspořádat setkání majitelů přívěsných vozíků za motocykl visel ve
vzduchu již velmi dlouho. Do praktické realizace se však nikomu
pochopitelně nechtělo. Až Marcel Malypetr prorazil bariéru nečinnosti a
rozhodl se jednat. | více |
8.5.2005 Tip na výlet Technické muzeum v Brně
Technické muzeum v Brně může být vhodnou destinací pro rodinný výlet, zejména v době, kdy nepřízeň počasí neumožní smysluplné vyžití pod otevřeným nebem. | více |
5.5.2005
IX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 2005
IX. sraz Velorexů v Boskovicích je již osmým v pořadí, o kterém se můžete dozvědět více na stránkách MotoMagazínu. | více |
Přehled reportáží z boskovického srazu:
8.4.2005
Renovace motocyklu JAWA 500 OHC typ 15-01 Přehled cen náhradních dílů a služeb
Každá kvalitní renovace si žádá své finanční prostředky. Mgr. Jan Dáňa ve svém článku o renovaci Jawy 500 OHC shrnuje ceny náhradních dílů a služeb v uplynulých letech. | více |
7.4.2005 Aktualizován oddíl Přívěsné vozíky za motocykl
Začátek letošní motocyklové sezóny je poznamenán vzrůstající aktivitou v
oboru motocyklových vozíků.
Vstup na trh oznámily dva čeští výrobci nových typů. Firma KOBRAS s vozíkem
UNI-PAV a vozík firmy VERAAL. Oba vozíky jistě znamenají přínos trhu, který
je bohužel stále ve znamení skupování legendárních vozíků PAv, jenž svými
parametry nemohou uspokojit nároky kladené uživateli současných typů
motocyklů. Vždyť od vzniku prvního typu vozíku PAv již uplynulo celých 40
let.
V porovnání se vozíky vyráběnými v současné době či vozíky PAv, mohou tyto
vozíky vzbudit úsměv. Jejich detailní fotografie se podařilo pořídit Josefu Šimončičovi.
Vozíky MOTEX byly dodávány i ve verzi pro osobní automobil.
Reklamní plakát zaslal Pavel Rais.
Dobovou fotografii vozíku MOTEX za skútrem Čezeta zaslal Sysel.
Ing. Marcel Malypetr zaslal informace o dalším vozíku za motocykl vyráběném Okresním kovopodnikem m.p. České Budějovice. Od vozíku, který již MotoMagazín má v databázi, se na první pohled liší zejména designem nákladového prostoru.
O tom, že motocyklové vozíky nejsou jen ryze českým fenoménem nás nás mohou
přesvědčit informace o vozících EZS. Jiřímu Koptovi se podařilo identifikovat vozík, který byl na MotoMagazínu prezentován jako od neznámého výrobce.
Pro majitele motocyklových vozíků všech možných typů by mohla být zajímavá
infomace o 1. srazu PAvů a ostatních vozíků za motocykly.
Na závěr jedna lahůdka. Leo z Bavorska vyrobil model vozíku PAv 40 v měřítku 1:10. Škoda jen, že nemá k dispozici motocykl, který by lépe odpovídal české realitě 60. let minulého století.
15.3.2005 Aktualizovány oddíly
Motocykly ČZ 125 t a Motocykly ČZ 125/150 c
Oba oddíly byly doplněny o nové poznatky, fotografie a historické materiály a archivu Michala Čtrnáctého, Mgr. Jana Dáni, Ing. Jiřího Havrdy a MotoMagazínu.
8.3.2005 Renovace motocyklu JAWA 500 OHC typ 15-01
Jaké je to renovovat motocykl Jawa 500 OHC?
Své poznatky z renovace čtenářům MotoMagazínu přinesl Mgr. Jan Dáňa | více |
3.3.2005 Aktualizován oddíl
Motocykly JAWA 250, 350 typ 623, 633 Bizon
Fotodokumetace: Archiv Tomáše Krsičky a MotoMagazínu
25.2.2005 Nové modely ČZ
časopis Motocykl číslo 16 ročník 1950
V roce 1950 byl veřejnosti představen motocykl ČZ 125/150. Dobový tisk
nešetřil chválou a dlužno dodat, že oprávněně. Motocykly ČZ 125/150
představovaly v době svého vzniku světovou špičku ve svě kubatuře. Časopis Motocykl představil novinku v čísle 16 roku 1950.
MotoMagazínu článek poskytl Mgr. Jan Dáňa
24.2.2005 Založen oddíl JAWA 500 OHC
7.2.2005 Přívěsné vozíky za motocykl neznámých značek
Dnešním příspěvkem se vracíme na podzimní MotorTechnu Brno konané dne 23.10.2004. Na burze byly nabízeny k prodeji neznámé typy přívěsných vozíků za motocykl. | více |
Při snaze pořízení jejich bližší fotografické dokumentace jsem se setkal s chováním jejich majitelů, které přesně vystihují atmosféru současných veteránských burz. Na jedné straně pochopení zájmu o danou problematiku, na straně druhé arogantní, možno říci agresivní, chování obchodníka překupníka.
Touto poznámkou jsem původně měl v úmyslu popřát všem do začátku sezóny více vzájemné úcty, pokory a pochopení. Dle aktuálních reakcí návštěvníků letošní Zlonínské burzy, všem přeji spíše více klidu, míru a ŽÁDNÉ SKOŘÁPKÁŘE!
4.2.2005 Anglický reklamní leták motocyklu ČZ 125 t
Anglický reklamní leták motocyklu ČZ 125 t, který zaslal Ing. Vojtěch Klusáček, pomohl doplnit archiv dokumentů a oživil povídání o motocyklech ČZ 125 t.| více |
2.2.2005 Nová fóra
Na základě požadavků čtenářů byla založena diskusní fóra
pro motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) a Manet 90. Oba typu motocyklů jsou časově
i konstrukčně blízce spjaty s motocykly ČZ 125/150 a tak věřím, že případné
dotazy a odpovědi budou přínosem pro všechny čtenáře MotoMagazínu.
19.1.2005 Přívěsný vozík ČZ
Přívěsný vozík ČZ, o jehož nálezu nás informoval Josef Šimončič byl Strakonickou ČZ nabízen jako příslušenství k motocyklům Č 125/150.
Informace o vozíku byla nalezena v časopise Motocykl č. 3, 1949, který MotoMagazínu poskytl Mgr. Jan Dáňa.| více |
13.1.2005 Nálezový stav motocyklu ČZ 125 t (bez dekompresoru), r.v. 1950
Mgr. Jan Dáňa vlastní, po prvním majiteli, velmi zachovalý motocykl ČZ 125 t. Dle výrobního čísla a roku výroby jde zřejmě o jeden z posledních motocyklů typu t. Motocykl je chochován i s původním akumulátorem VARTA včetně originálního držáku.| více |
2.1.2005
KALENDÁŘ motoristických AKCÍ 2005
Vážení čtenáři MotoMagazínu. Nový rok, jako obvykle, začneme otevřením kalendáře motoristických akcí. Ten umožňuje každému podat základní informace o podnicích, jenž by svým programem mohly být pro čtenáře MotoMagazínu zajímavé. Výhodou našeho kalendáře je zejména možnost podávat doplňující informace k jednotlivým akcím.
Plno nových zážitků a mnoho šťastně projetých kilometrů přeje
'.$mail.'
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|