Generální oprava vozíku PAv 40
Autor: Jiří Čihák
Doma pár motorek mám, ale jelikož nemám rád věci holé, rád k ním něco přišroubuji, tu páva, tady sajdu a támhle alespoň revmaplech a tandem. A když někde něco takového za rozumnou cenu vidím, koupím to, i přesto že to už třeba mám a nebo nemám, ale zase to nemám k čemu připojit. A tak se mi sešli doma tři stejné pávi. Typ 40 s zasouvacím víkem.
Jednoho jsem si zrenovoval k panelce, toho nejhezčího v originál laku jsem prodal zastáncům původního stavu a ten poslední pomuchlánek ležel na půdě na skříni několik let. Až jsem si položil otázku co s ním?
|
Koupil jsem ho před pár lety na burze na Křivonosce, kde ležel několik hodin, chybělo mu kolečko a několik dalších věcí a už na pohled byl tak hezký, že ho nikdo ani za 1200 peněz nechtěl. Burza je tam menší a tak když jsem kolem prodejce procházel asi potřetí a PAva opět prohlížel, zeptal se, jestli bych dal alespoň 1000Kč. A tak se nám přestěhoval do kufru felicie. A jelikož mám doma, spíše jako dopravní prostředek do práce, Jawu 250,590 sport v černé barvě, toužil jsem k ní připojit černou 41 se zahrádkou…
|
Ceny pávů jsou dnes někde vysoko nad oblaky a tak místo prodeje mého vraku a shánění PAva 41 jsem se pustil do přestavby. Nejprve jsem pořídil kolečko. Disk původně nevím z čeho jsem opatřil nově vysoustruženým středem. Tuto výrobu kolečka moc nedoporučuji. Disk byl ve finále příliš široký a obutý se nevešel do kyvky, a tak jsem musel ještě obě plechové části upíchnout a zúžit, aby konečné rozměry odpovídali originálu, holt soudruzi měli kolečko na rozdíl ode mne přesně spočítané…
Z rámu jsem použil kyvku a přední a zadní uložení čepu a také boční tykadla. Oj jsem naohýbal z 1 vodovodní trubky a páteř ohnul z 1,6 mm plechu. Korbičku jsem obrousil a vyřízl ji zadní část. podle ní jsem si vystřihl tabulku 1,2 mm plechu a vytvořil na ni rádius zadní časti. Kapsičku pro světlo a značku jsem oměřil na druhém pávu, následně vyřezal, naohýbal a zavařil na nového dílu. Kapsu na světlo jsem dělal jen podle světla a podle obrázku z netu. Odpružení jsem nechal původní, i když vím že PAv 41 má být odpružen gumičkami a ne pružinami.V tomhle stavu přečkal PAv léto. Když jsem na podzim nechal pískovat zetku, páva jsem k tomu přihodil abych si ulehčil práci. Tento PAv za svůj život musel prodělat hodně karambolů a také na to vypadal…
|
Pak nastaly dlouhé dny tmelení a broušení a broušení a zase broušení… Když už to mělo trochu tvar, foukl jsem to plničem a hned to vypadalo lepší. Mezi tím jsem vyrobil zahrádku dle výkresu na MotoMagazínu a nechal ji pozinkovat současně s věcmi na zetku, vysoustružil panty a dodělal a posháněl ostatní drobnosti. Lak a linky jsem provedl sám. Lak je slušný a linky vcelku taky. Použil jsem akrylát PPG, řadu pro užitkové vozy. Barva je levná, velmi tvrdá a myslím že kvalitní. Na linky jsme vytvořili zlatou ze stříbrné, žluté, hnědé a červené, taktéž PPG. Chtěl jsem totiž aby linky vydrželi, byly také akrylátové a nemuseli se přelakovat. Jediné co mě trochu mrzí je, že je patrný rozdíl v linkování motorky a PAva. Na motorce jsou totiž linky dělané metodou airbrush, tenké pravidelné a o něco tmavší.
|
Když jsem to ale poskládal a zapojil, tak myslím že výsledek je uspokojivý. Hlavní vždy je aby byl spokojen majitel a to se povedlo. Teď už je motorka zazimovaná, ale už se teším na jaro až vyrazím třeba do práce a cestou klidně můžu navštívit nějaký supermarket a udělat nákup pro celou rodinu.
Doufám že mě moc lidí neodsoudí za smrt PAva 40 a zrození bastla 41, ale myslím že takhle udělá nějakou službu a možná i trochu parády a nemusí se krčit bez kolečka někde v koutku půdy.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (2/2): |
Strana 1 / 1 |
| | prosim vas odstin cerne barvy na cz??je jaky??dik:) [jara] (28. 05. 2010) | Dobrý den, Moc se mi líbí Vaše renovace a je vidět, že jste si s tím
dal velikou práci. Právě se pouštím do zácharany pav 40, ale nemám k tomu
uchycovací rám. Chtěl bych Vás poprosit, zdali by ste mi nezměřil délky trubek
horního a spodního závěsu, abych se aspoň trochu přiblížil originálu.
Děkuji s pozdravem Petr Kotál [Petr Kotál] (20. 11. 2010) | Přidat odpověď (1) | | Moc pěkná práce a je dobře že jsi ho zachránil. Hodně šťastných kilometrů sním
přeji. Měl bych otázečku, psal jsi o zinkování, jsem taky jihočech a nemůžu
tady v okolí žádnou zinkovnu najít. Nepodělil by jsi se prosím o nějaký
kontakt? [mmbady] (20. 01. 2010) | Moc pekna souprava . Rovnez gratuluji ! [Martin Samson] (05. 02. 2010) | Vysledok genialny ,(palec nahoru) , naozaj pekna praca a lepsie z neho spravit
41 a postavit ho "na nohy", teda na koliecko za motorku , ako nan
zabudnut niekde na povale a nechat zhit. [Jozef-Mt] (26. 01. 2010) | zinkoval jsem u pana Chmely v Písku. Firma se jmenuje tuším GALVA a sídlí v
Sedláčkově ulici. [Jirka] (23. 01. 2010) | Nedáš na zadní blatník zástěru, aby Ti necákal písek na Pavíka? [Hobo] (21. 01. 2010) | "Smrt" se promíjí, když je výsledek takový ;-) . Taky se optám, na
kolik přijde pozinkování kastle? To bych měl taky udělat. A ještě snad to air
brush linkování - cena za motodílů komplet? Vypadá to suprově. Též gratuluju [Hobo] (21. 01. 2010) | Přidat odpověď (5) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|