Generální oprava vozíku PAv 40
Autor: Zbyněk Vašica
Vozík jsem koupil v Březnu v roce 2004 za cenu 1500 Kč a 300 Kč za tažné. Vozík byl v poměrně špatném stavu s mnoha chybějícími částmi,ale vzhledem k situaci na trhu myslím, že to byla výhodná koupě. Můj vozík není v pravém slova smyslu renovovaný, protože není uveden do naprosto původního stavu. Je spíš po souhrnné generální opravě.
Korbička:
Po očištění barvy a nánosů rzi vypadalo dno jako cedník, proto byla celá plochá část dna vyříznuta a vevařeno nové dno. Vyvařeny byly také všechny přebývající navrtané díry (bylo jich požehnaně). Korbička potřebovala vyklepat, protože Pavík byl zřejmě v minulosti víckrát havarovaný.
Víko:
Víko bylo přimontováno dveřními panty a mělo namontovanou neoriginální zahrádku,takže další vyvaření děr plus navaření nové osičky pro otvírání víka,která byla ulomená. Čepy víka jsem vyrobil z nerez-oceli a vlepeno bylo nové těsnění. Systém zamykání zcela chyběl a bohužel na fotkách ještě není hotový (zatím je provizorní), protože jsem sháněl zámeček a vyráběl krytku.
Rám:
Na rámu chyběly boční trubky (tykadla) a po jejich v minulosti častém navařování zbyla uprostřed rámu jakási „koule“ ze svarů. Střední část jsem tedy vyřízl a nahradil novou trubkou. Vyrobil jsem nové boční trubky, na kterých jsou zatím provizorně neoriginální odrazky.Mezi korbičku a rám jsou vloženy pruhy 3 mm silné gumy. Na nové tlumení jsem použil seříznuté gumové dorazy z náprav starších typů Škodovek.
Vidlice:
Vidlici bylo potřeba pouze trochu srovnat. Bohužel jsem na ní zapomněl vyvařit jednu dírku, kterou do ní kdosi navrtal.
Blatníček:
Blatníček na mém Pavu zcela chyběl. Vzhledem k obtížnosti sehnání a ceně tohoto dílu jsem se rozhodl pro jeho výrobu. Blatníček jsem vyklepal z 0,75 mm silného plechu a držáky vyrobil navařením podložek na pásky oceli.
Kolečko:
Kolečku jsem vyčistil pokličky, vyrobil nové prachovky a vyčistil a namazal ložiska (neměnil jsem je protože byla bez vůlí a nenarezlá). Koupen byl nový plášť s duší.
Tažné zařízení:
To které bylo k Pavu bylo nevyhovující. Rozhodl jsem se tedy pro výrobu vlastního. Použil jsem na všechny části trubku průměru 17mm a síly stěny 2,5mm. Závěs je z pásové oceli. Tažné jsem nabodoval na motorce a po odmontování svařil (asi nejjednodušší a nejjistější způsob).
Ostatní:
Světlo chybělo.Koupil jsem starší slušné na burze a zrenovoval jej. Logo bylo vyleštěno a namontováno. Natáhl jsem novou elektroinstalaci a pro spojení s vývodem z motorky mi přišlo vhodné použít stereofonní konektor Jack 6mm. PAv jsem nalakoval oproti originálu do barvy své motorky. Jako čepy mám zatím imbus šrouby, ale počítám s výrobou čepů a vystružením děr přesně na míru. Výrobní štítek a typový průkaz bohužel k vozíku nebyly.
|