Honda CBR 900 RR Fireblade
rok výroby 1993
Autor: Jiří Bartuš
Fotografie motocyklu poskytla firma YoungTimerMoto.cz Sezemice, která se zabývá dovozem a prodejem zejména klasických japonských motocyklů. Její aktuální nabídku, ale i galerii již prodaných klasik a dalších služeb naleznete na www.YoungTimerMoto.cz
Příběh vzniku Hondy CBR 900 RR je příběhem o skloubení dokonalé výrobně technické základny s dobrou myšlenkou.
Vstoupit do úspěšného segmentu sportovních silničních motocyklů bylo na počátku 90. let pro Hondu téměř nutností. Z této původně hodně svébytné kategorie se velice rychle stala výstavní skříň motocyklových výrobců. A mezi nimi nemohl chybět ani největší světový motocyklový výrobce.
Víte jaká je nejlepší sedmsetpadesátka? Devítistovka. A tím to asi tak nějak u Hondy začalo. Zadání pro vývojový tým konstruktéra Tadao Baby bylo jasné. Vytvořit nejlepší silniční suprersport na světě. Na rozdíl od tradice Hondy, která velela vytvořit technicky dokonalý komplikovaný motocykl, vzal to Tadao Baba za zcela jiný provaz. Využil svých znalostí z konstrukce závodních motocyklů a dokonalé technologické základny firmy, aby se svým vývojovým týmem stvořil sportovní motocykl s motorem o objemu 900 cm3 s hmotností šestistovky. Přesně v duchu myšlenky, kdy úspěch netkví v technické komplikovanosti, nýbrž naopak v jednoduchosti a čistotě konstrukce, které jsou umožněny využitím nejmodernějších technologií.
|
Honda CBR 900 RR na tovární fotografii |
V roce 1992, kdy byla Honda CBR 900 RR uvedena na trh, šlo o převratný motocykl, který okouzlil jak svými výkony, tak jednoduchou, avšak účelnou, konstrukcí. Handicapem CBR 900 RR bylo použití 16 palcového předního kola, pro které nebyl dostatečný výběr vhodných pneumatik. Jednoduchost konstrukce motocyklu podtrhuje použití klasické přední vidlice na místo tehdy již běžné používané upside down.
Ačkoli z dnešního pohledu působí CBR 900 RR příliš krabicový dojmem, zejména jeho objemná zadní část, šlo ve své době o technicky převratný motocykl, který vynikal čistotou provedení a zejména svými výbornými výkony. V duchu tradice Hondy byla vynikala CBR 900 RR snadnou ovladatelností a pro jezdce nijak radikálním posazem. Dostatečný výkon 186 kg vážícího motocyklu zajišťoval řadový, vodou chlazený, čtyřválec o zdvihovém objemu 893 cm3, který dosahoval 89 kW při 10500 ot./min (88 Nm při 100000 ot./min).
Jak vznikl obchodní název Fireblade, který sportovním motocyklům Honda CBR zůstal do dnešních dnů? Traduje se, že jde šlo o chybu překladu z Francouzštiny do Angličntiny, kdy původní japonský termín Blesk byl přes francouzský výraz Foudre nesprávně přeložen na Fireblade.
Představovaný motocykl je zástupcem první generace CBR 900 RR továrně značené SC28. Dle diktátu doby je motocykl opatřen dvojicí vedle sebe umístěných světlometů. Charakteristickým detailem první generace je malý blatník předního kola . Líbivý bílý design je, z dnešního pohledu nepochopitelně, doplněn fialovým potahem sedla spolujezdce. Původní, ne příliš elegantní, černou výfukovou koncovku nahradila laděná koncovka Remus.
Fotogalerie
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|