MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           9.7.2020 12:37         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
DISKUSE - ODPOVĚĎ NA TÉMA
 Jméno:   
 E-mail:   
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Jawa pouze každoročně pobírá mnohamiliónové dotace od státu na vývoj a za ty peníze chtě-nechtě musí předvést nový motocykl ... no a pak není nic jednoduššího,než dát nápisy Jawa na čínský výrobek a cenu zvýšit (oproti původnímu stroji) takřka o 100% tak trochu mi to připomíná JZD Slušovice. Tohle si prostě může koupit jen blázen a pokud je článek opravdu pravdivý a prodává se to hodně (já jsem teda ještě na silnici žádnou nepotkal),tak by měli v Bohnicích přistavět pavilón.    [luďa](07. 10. 2017)
  Já jen doplním něco málo k některým bludům, které zde zaznívají.

Za prvně co já vím, tak tato verze Jawy s dotacema vůbec nesouvisí. Navíc by ani nemohlo, protože toto by dotačním řízením neprošlo.

Za druhé, já jsem jich už pár potkal a mam zjištěno, že jsou motorky číslované od čísla 1 a já potkal již číslo někde kolem 150 (přesně si nepamatuji). Takže pokud budeme v Bohnicích přistavovat, tak to bude hned na více pavilónů ;-)... a prosil bych i s garážema, ať je to kam parkovat :-P.

Za třetí, Jawa má na toto motorku vlastní homologaci a nevyužívá sdružené homologace, což považuji za dobrý krok (a zároveň finančně drahý).

Za čtvrté, já jsem se párkrát svezl a můžu tedy říci, že to není motorka, ze které bych se posadil na zadek, ale je to důstojný nástupce dvoutakta za cenu přiměřenou. Když si to člověk koupí a nebude od toho očekávat sportovní výkony ani dlouhé cesty, může být dlouhodobě spokojen (pokud to Jawa nepokazí nedostupností ND a podobně).    [Sofía]
(01. 01. 2018)
  Původní čínský Shineray 400 rozhodně nevychází na polovinu ceny Jawy, nehledě k tomu, že se v Evropě ani neprodává, protože nesplňuje emisní limity.
A co se ceny týče, tak další jeho rebrandy prodávané v EU, např. polský Romet 400 Classic vychází na 15.800 zlotých, což je v přepočtu 96.000 Kč a francouzký Mash 400 je k mání za 4.995 Euro, čili na naše dokonce za 127.500!
A na rozdíl od výše zmíněných dvou značek, které na čínský základ jen nalepí svá log, je mi naopak u Jawy velmi sympatické, že se aspoň snaží dodat některé své typické prvky a odlišit se.
Mě se naopak ta klasická Jawácká nádrž ala 634 líbí mnohem více než originál a co se tolik kritizovaných nevzhledných výfukových kolen týče, tak kvůli emisní normě Euro 4 je mají právě i Romety a Mashe.
Souhlasím s tím, že boční schránky rovněž původem z 634 na OHC moc nepasují, zrovna tak i ve článku zmíněné další drobné detaily nejsou příliš dobrou vizitkou.
Nicméně i tak je oceňuji, že se továrna pořád snaží aspoň takhle udržet při životě, ostatně v počátcích firmy Fantišek Janeček jednal naprosto stejně, že kupoval jen hotové cizí konstrukce a pouze je přejmenoval.
A pokud by tohle měla být firemní cesta, jak se zase dostat do životaschopné pozice, tak nic proti tomu naprosto nic nenamítám.

No a třeba já na rozdíl od tebe, jsem nových 350 OHC potkal už několik, jednu si nedávno koupil i kolega z práce a i díky velmi pozitivnímu dojmu který na mě motorka udělala tím, že jsem měl možnost si ji pořádně prohlédnout, se chystám na jaře 2018 koupit si ji i já.
Takže přestaň laskavě urážet potencionální zájemce řečmi o bláznech a Bohnicích, působí to dost uboze.
A nebo víš co? Sejdeme se osobně a řekneš mi, že jsem blázen a patřím do Bohnic přímo do očí, ano?    [Vašek]
(31. 12. 2017)

Zobrazit dotazy   

 REKLAMA
www.motomagazin.cz 
 SOUKROMÁ BEZPLATNÁ INZERCE                        (3 nejnovější inzeráty)
    (05.07.2020)
Koupím starý spalovací stabilní motor, stabilák, lokomobilu. I nefunkčni a zarezlý. Také jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky, dokumenty kupní smlouvy a další.
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: 724250374    
    (05.07.2020)
Koupím povříslovač na výrobu povřísel.
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: 724250374    
    (05.07.2020)
Prodám nádrž na kývačku. Pěkná, po vyleštění vhodná na chrom (nepotlučená). Uvnitř bez koroze.Osobní odběr v Brně.
E-mail: gamarie@atlas.cz
Adresa: Brno    Tel.: 724 084 456    
VeteránKalendář
Nové články
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Nepomucký trojúhelník 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Cena města Jičína 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Slovácký okruh 2018
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Sraz patinovek a bastlů
Česká Tourist Trophy 2018
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2017
NIPPON RETRO 2019
Barum Czech Rally Zlín 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Poznatky z provozu návěsných vozíků PAv
Mopedy Stadion
   Nahoru       Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš