MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           23.4.2021 18:58         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
DISKUSE - ODPOVĚĎ NA TÉMA
 Jméno:   
 E-mail:   
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Jak jste spokojený s kvalitou komaxitu? Kytoval jste pod kaomaxit? Je to vůbec možné? Nemáte nějakou fotografii na které by šla kvalita laku opravdu vidět?    [Fidra](25. 07. 2007)
  Používal jsem klempířskej cín, kterej jsem doma našel .Po pískování. Ale v komaxitovně po dohodě snížili teplotu,a prodloužili čas, právě kvůli tomu cínu.    [Monty](01. 04. 2015)
  Monty prosím tě jaký je cín pod ten komaxit,Stačí klempířský na letování pz plechů a nebo je nějaký speciální
Děkuji za odpově.A ještě jeden dotaz letovat před pískováním a nebo až potom.    [Jiří]
(29. 03. 2015)
  Na práškové barvy existuje specielní stahovací lázen,u nás v lakovně to mají a běžně používají.    [MONTY](13. 01. 2008)
  Pratele, rad bych prispel do vasi diskuze ci lak ci praskova barva (komaxit) ad 1 ) pojem komaxit je nazev firmy ktera jako jedna z prvnich v 90tych letech prisla do CR s touto technologii, v podstate se jedna o praskove plast elektrostaticky naneseny a roztaveny za teploty cca 200 C. Sam bych byl pro,ovsem ma to hacek, co kdyz vam to nekdo poskrabe ci pri nehode neco odrete, pak nemate sanci to dostat dolu!!! a to ani opiskovanim! kdezto normalni barvu akrylat v pohode,staci otryskat a prelakovat znovu. Tudiz neverim ze komaxit je na vecny casy a jeho sundani jde opravdu hodne mizerne (jedine nahrivas svajcem a obusovat). Ja osobne fandim barve (i kdyz uz nejsou chemicky stejne jako pred x desetiletimi) stale se jedna o technologii nastricku tekutymi barvami.    [Pete](13. 01. 2008)
  Ono je to věc názoru jaký lak použít. Já na renovaci laku u 1750/356 po vykytování použil 3x celox a poslední vrstvu stříknul akrylkombinací (náharada původní nitrokombinace) možná s tím většina nebude souhlasit. ovšem na druhou stranu - na soutěž veteránů přijede majitel stroje ve špičkové renovaci, množstvím originálních součástek a na hlavě má místo kokosu integrálku a je oblečen do goretexu či moderní vyztužené kombinézy a rukavicích či botách nemluvě. Petr    [Petr](04. 10. 2007)
  Děkuji za odpověď. Taky stále nechápu proč by měl být akrylát pro veterána lepší než komaxit...    [Fidra](29. 07. 2007)
  S tmelem mám špatné zkušenosti,někdy vypadne,a je drahej,cín se osvědčil více.    [MONTY](26. 07. 2007)
  Při renovaci svých motocyklů také používám komaxit,vzhledem se nejvíce přibližuje originálnímu laku který ve své době používala Jawa, čili ne ideálně hladký povrch s vysokým leskem.Diskuse o tom, že použití komaxitu na re novaci veteránů není vhodné mi přopadá směšná. Původní barvy které Jawa používala byly buď nitrokombinační nebo syntetické emaily, tedy ne akrylátové barvy jichž se dnes převážně používá a proti kterým kupodivu nikdo nic nenamítá. Neznám smutnější pohled na péráka v akrylu,který se blýská a třpytí na všechny strany. Takový jako nový nikdy nebyl. Jawa v originále byla vždy lehce zmatnělá a trocu pomeranč, každý díl jiná kvalita.Navíc akrylátové barvy a tmely dnes dovolují velmi odbývat přípravu samotné plechařiny a mnoho lidí na toto velmi hřeší. Zažil jsem perfektně nalakované blatníky na veteránech na kterých mi cosi nesedělo - chyběl například charakteristický profil. Že by se ojevila nová verze? Nikoliv,osaháním zjistíte, že blatník má místy sílu až 0,5 cm, čili nikdo si nedal práci s řádným vyrovnáním a vyklepáním plechového dílu, a vše překryl hojnou vrstvou tmelu. Proto mi je milejší metoda lakování komaxitem, kdy opravdu musíte veškeré plechy vyklepat či vyvařit a vybrousit tak, že díl vypadá jako čerstvě vypadlý z lisu. Dá to více práce a požaduje to značnou zručnost a zkušenost v zámečničině ale výsledek stojí za to.    [Jaroslav Polák](26. 07. 2007)
  Pod komaxit lze i tmelit, ale je potřebo speciální tmel, který po vytvrdnutí alespoň částečně vede el. proud a vydrží vysoké teploty.
Já osobně netmelím, spíš se snažím vše vyklepat a vybrousit dohladka.
Pokusím se udělat ještě detail laku a zaslat Vám ho na e-mail.    [Jan Polák]
(26. 07. 2007)
  Pod komaxit lze cínovat,ale musí být cín s vysokou teplotou tání.Komaxit kvalitou lesku překoná původní barvu.    [MONTY](25. 07. 2007)

Zobrazit dotazy   

 REKLAMA
www.motomagazin.cz 
 SOUKROMÁ BEZPLATNÁ INZERCE                        (3 nejnovější inzeráty)
    (20.04.2021)
Úvery z overených soukromých zdroju bez rucení nemovitostí. Vyšší cástky s rucením. Úrok od 4% rocne.. e-mail: jiri35527@gmail.com
E-mail: jiri35527@gmail.com
Adresa: praha    Tel.: 0607476823    
    (16.04.2021)
Prodám tlumič výfuku na stabilní motor stabilní motor Lorenz 3-4 KS
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: +420724250374    
    (13.04.2021)
Prodám náhradní díly ze staré Škody 100,105,120,1000
Nevím přesně do které kategorie patří ale je to na Škodulu
E-mail: JuPaHu@seznam.cz
Tel.: 774874648    
Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
Pérák 2016
Setkání veteránů Holešov
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Branná 2018
Classic Show 2015
300 zatáček Gustava Havla
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Zlínská Historic Rally 2019
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Slovácký okruh 2018
Jarní cena Brna 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš