MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           23.4.2021 18:42         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
DISKUSE - ODPOVĚĎ NA TÉMA
 Jméno:   
 E-mail:   
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
To je snad jako spatřit UFO! :-)    [Jára](04. 07. 2008)
  Dalsi a zcela stejne zachovaly shodny kus tohoto typu se objevil na prodej :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110461520469&a mp;ssPageName=STRK:MEWAX:IT#v4-35    [majitel]
(26. 11. 2009)
  Zajímavý je taky že ta nádrž má 2 vývody v jednom je kohout a v druhým natočenej šroub    [paval](14. 11. 2008)
  majitel: vďaka za pozvanie, určite prídem na Moravu. Dorazy som nemyslel pri prepérovaní, ale ako je spodná trubka krku riadenia a dorazy su priskrutkované na prednom držiaku nádrže- na oboch stranách-pliešky v predu zatočené do rúrky.    [tibisz](07. 10. 2008)
  tibisz : jeste k dorazu predni vidlice . Tim dorazem je zrejme jen uprostred umistena pruzina perovani jejimz stlacenim na maximum vidlice dal nejdou .    [majitel](07. 10. 2008)
  tibisz : lepe jej nafotit a to treba i s dobovym automobilem by to urcite chtelo , snad mi na to jeste cas vyjde ... . Motocykl je i se mnou v Chicagu , ale v pristim roce se i s nim vratim na Jizni Moravu , takze jej pak muzete prohlednout osobne . Mohu k nemu navic dolozit TP drivejsiho majitele ze statu Maryland + onen Navod k obsluze + dobovy reklamni letak taktez v anglictine . Jen pro zajimavost : nezavisle na teto Cezete jsem zde sehnal i originalni Navod k obsluze pro typ CZ 125 A orazitkovany taktez dealerem motocyklu INDIAN , coz jen potvrzuje zajem Indiana zahrnout nabidku svych motocyklu i o maloobjemove motocykly opravdu ihned se skoncenim valky , tak jak jiz tuto spolupraci mezi Indianem a CZ potvrzuji i jine zdroje .
Je pravda , ze nekomu prerusovane linky u nytu nemusi pripadat dvakrat zajimave . S pozdravem    [majitel]
(07. 10. 2008)
  Je drobnou poznámku k magnetu - zeslábne,pokud je dlouhodobě vymontovaný rotor mimo motorku,a taky tepelným zatížením při ježdění.Nic z toho se u této motorky nestalo.    [Monty](25. 09. 2008)
  majitel; Samozrejme, jako spatřít UFO, krásne a nie som proti,že je skutočný originál. Mal som na mysli iba to, že overiť, že je z Ameriky je asi nemožné. Tie zaujímavosti myslím ako zaujímavé, zrejme aj magnety vývoziek boli niečo iné, ako domáce. Dnes, ak sa objavia takéto hrdzavé diamanty v našich krajoch, maju problémy nielen s magnetom a pritom tie klenoty vrakovíšť donedávna jazdili. Gratulujem, vďaka za foto, s uctou    [tibisz](25. 09. 2008)
  tibisz :
dekuji za vysvetleni vypovednich udaju u cisel pneumatik .
S temi ostatnimi vecmi se to svazuje spise k tomu , ze je vse puvodni a nedotcene . Napr. i originalni Navod k obsluze ( viz. Vam zaslane foto ) vytisknuty v Ceskoslovensku a urceny konkretne k tomuto motocyklu pro USA obsahuje fotografie skutecneho motocyklu , ktery je naprosto stejny s motocyklem v clanku vyobrazenym , tzn. = stejne linkovani s prerusovanim u nytu , jednoducha linka na krytu retezu , totozne velke cepicky ventilku , shodna guma radici paky s totoznym ryhovanim , startovaci paka bez gumoveho navleku - ryhovani je primo na kovu paky . Perovky pod maticemi jsou dle barvy ze stejneho materialu jako srouby a matice na motocyklu pouzite , takze tam budou zrejme take jiz z vyroby . Je to vse asi o tom , ze jina vyvozni CZ 125 b s podobnymi odchylkami v Ceskoslovensku asi ani prodana nebyla . Stitek ma smulu , ze prez nej vedou draty el. instalace s paskem , a vysvetluji si jeho poskrabani tim , ze behem 60ti let na nej lide sahali aby draty posunuli a snadneji tak precetli jeho udaje . Proc magnet tukne ? -nevim ... , ale je fakt , ze srouby vika zapalovani nenesou stopy po sroubovaku . Na dorazy predni vidlice se jeste pozdeji podivam . S pozdravem    [majitel]
(25. 09. 2008)
  je vidět že američAni nejsou asi takový prasata a kutilové jako češi.již je to několikátá fotka top stroje.v čechách se neustále vylepšovalo,bastlilo,pak dojezdilo ůplně do mrtě a pak ještěužilo na nějaký samolez.a zaujali mě ty velké pryžové čepičky ventilků....    [jaromír](20. 09. 2008)
  K pneu-neviem ako to bolo do r. 52,ale od 1953-1.Číslo výrobca-1 RUDY ŘIJEN GOTTWALDOV,2 RUBENA NACHOD,3 N.P.ZAVODY SNP PRAHA,4 GUMARNE 1.MAJA PUCHOV. 2.Č.-rok výr.posledné číslo 195-4. 3.a 4.Č.-dekáda v r. výroby npr.14. 5.6.7.8.Č.-poradové č. pneu npr.5411 č.14145411. To B je nádhera,uvítal by som foto vedľa nejakého miestného CADILLACU s EČ. Nič v zlom,ale linka na p. blatníku pred nitom mi nepríde ako 15. rokov praxe a nakopovačka nemá žiadny návlek. Na 6 mil sa mi zdá štítok neprimerane poškriabaný a je zaujimavé, že všetky matice maju pérovky, iba hukačku drži BERMA, že magnet ktorý stál 60 rokov ťukne bez problémov, že má dorazy prednej vidlice.    [tibisz](22. 08. 2008)
  K těm pneumatikám-číslo není ražené,ale do formy byla vložena hliníková folie s vytlačeným nápisem,po vulkanizaci se jednoduše odloupla a zbylo označení.Protože to mají prakticky všechny poválečné pneu,zajímal jsem se o to.V čísle je obsažena série,datum výroby(kvartál a konečné číslo roku). Označení se používalo v podstatě donedávna.Protektor na motorku je blbost. p.s.Všimli jste se té krásně nepopraskané pneu? Je to ´dané směsí gumy,na polarkách byla prostě kvalitnější,a dodnes zůstává měkčí..    [David.1](16. 08. 2008)
  Já mám tu spirálu nad šoupátkovou komorou,skrz jde bowden plynu(podle dobové fotografie).U tohoto Béčka je zase pod kohoutem,takže je to asi vcelku jedno.Ta spirála je na tlumení přenesených vibrací motoru,předpokládám že se naohýbávala při montáži.    [Martin Štindl](02. 08. 2008)
  Tak ještě jeden dotaz: jak má být správně měděné vedení benzinu od kohoutku do karburátoru, ten závit pod kohoutem nebo kolem plovákové komory?    [Pavel Š](01. 08. 2008)
  Podle mé doměnky je to asi výrobní číslo pneu u mé Čz mám pneu Barum Super Sport a ta už má to číslo dokonce osmi místné a druhá pneu Barum Special má zase jenom šesti místné    [pavel](20. 07. 2008)
  Stejna cisla maji vyrazeny i motokrosove Barumky z 70tych let , nejde tedy jen o cisla razena na protektory .    [Martin](14. 07. 2008)
  Ten motocykl má přece podle tachometru najeto 6 mil a viditelně jeho stav tomu odpovídá.A proč by na pneu dělali protektorování,když ta motorka 60let spíše stála,než jezdila.    [Martin Štindl](10. 07. 2008)
  Firma BATA mohla přeci používat úplně jinej systém číslování pneumatik než pozdější Barum. A protektorovny.    [Monty](10. 07. 2008)
  Kdo jste už viděli protektorovanou pneumatiku na motorku?    [Monty](10. 07. 2008)
  Rikal jsem si , ze ta cisla na boku pneumatiky jsou mi nejaka povedoma a z Barumek na motorkach 50tych az 60tych let je neznam . Tato cisla se razily na protektory ? Kdyz to pisete , tak mi dochazi , ze je opravdu asi z protektoru osobnich aut znam .
Na druhou stranu : v dobovem Navodu k obsluze CZ 125 b jde rozeznat stejny druh vzorku behounu pneumatiky . Pokud by pneu napr. v 70-tych letech protektorovali , myslite ze by vzorek behounu pneu i po ctvrtstoleti udelali ten stejny ? Navic , proc ta predni pneu Bata Polar nenese stopy protektorovani ?
Myslim , ze s temi cisly na jejim boku to bude vsechno jeste jinak ...    [Martin]
(10. 07. 2008)
  Ta pneu má ale nápis Baťa.Po znárodnění v roce 1948 vznikal přeci Barum(Baťa,Rubena,Matador)    [Martin Štindl](10. 07. 2008)
  Prosím o názor , co to číslo na přední pneu/72865411/, není to náhodou protektor udělaný v roce 1972 v ČSSR?
Pavel Š    [pavel Š]
(10. 07. 2008)
  Spadla mi čelist,když jsem si ji prohlédnul,člověk ani nemůže uvěřit,že je to původní stav.Ta jednoduchá linka na krytu řetězu mě taky zaujala.To že se linky na blatnících u nýtů přerušovali je normální,já je měl na jednom z téčku také(r.v.1948 v.č.*171690*)ale na krytu řetězu bylo složitější linkování opisující celý kryt.    [Martin Štindl](07. 07. 2008)
  Jakým lakem to mohli stříkat ?    [Paul](06. 07. 2008)
  Ano,takhle jsou dělaný linky na předválečných Čízách- asi motorky na vývoz malovala ta nejlepší linkovačka,která to už dělala 15 let.    [Monty](06. 07. 2008)
  Mně přijde zajímavý že jsou linky na blatnících přerušené kolem nýtů, už to někdo viděl i jinde?    [meela](06. 07. 2008)
  Je to opravdu neuvěřitelný - alespon pro nás středoevropany,že takovou věc někdo dokáže 60 let skladovat a hýčkat.Prostě za mořem je trošku jiný svět .
Zaujala mně linka na krytu řetězu,hliníkové páčky na řídítkách a originální gumové návlečky startovací a řadící páky.
Jako vzor pro renovaci je to prostě dokonalý a nenahraditelný kousek - už se těším,až bude stát u nás na Moravě.    [Monty]
(05. 07. 2008)

Zobrazit dotazy   

 REKLAMA
www.motomagazin.cz 
 SOUKROMÁ BEZPLATNÁ INZERCE                        (3 nejnovější inzeráty)
    (20.04.2021)
Úvery z overených soukromých zdroju bez rucení nemovitostí. Vyšší cástky s rucením. Úrok od 4% rocne.. e-mail: jiri35527@gmail.com
E-mail: jiri35527@gmail.com
Adresa: praha    Tel.: 0607476823    
    (16.04.2021)
Prodám tlumič výfuku na stabilní motor stabilní motor Lorenz 3-4 KS
E-mail: sedlakabasnik@centrum.cz
Tel.: +420724250374    
    (13.04.2021)
Prodám náhradní díly ze staré Škody 100,105,120,1000
Nevím přesně do které kategorie patří ale je to na Škodulu
E-mail: JuPaHu@seznam.cz
Tel.: 774874648    
Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Kopčany 2019
Duel naháčů
Brno Revival 2019
Jawa 300 CL a vozík PAv
Suzuki TC200
Pérák ze stodoly
Můj život Pekelného Anděla
Medzinárodné motocyklové preteky Letisko Trenčín 2020
Mad Max Style…
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
Pérák 2016
Setkání veteránů Holešov
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Branná 2018
Classic Show 2015
300 zatáček Gustava Havla
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Zlínská Historic Rally 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Slovácký okruh 2018
Oldtimer Festival 2016
Jarní cena Brna 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš