Dobové úpravy dnešních veteránů dokáží dokonale zamotat hlavu nám všem, kteří pátráme po jejich autentických provedeních. U vozidel vyráběných ve velikých sériích bývají tovární úpravy spíše výjimkou takže většina dobových úprav připadá na vrub jejich majitelům. Dnes velice módní tendence upravovat svá vozidla (tzv. tuning) tedy není mezi motoristy rozhodně žádnou novinkou.
Ať již byly úpravy majitelů vedeny snahou zvýšit užitnou hodnotu, snahou vybočit z průměru či jen snahou udržet stroj v chodu, dnešním majitelům připravili nelehký úkol. Úkol odpovědět na otázku. Zachovat úpravy, nebo vrátit stroj do stavu v jakém vyjel z továrny?
Dobové úpravy motocyklu ČZ 125 t
Představujeme motocykl ČZ 125 t, o kterém majitel tvrdí, že jeho vzhledové úpravy jsou továrního provedení. Dále tvrdí, že motocyklů v tomto provedení byly vyrobeny celkem čtyři kusy.
Jaký je názor vás, čtenářů MotoMagazinu? Jde o tovární úpravu, nebo o pozdější úpravu majitele? Je vhodné zachovat motocykl v takto upraveném stavu?
Fotografie zaslal Tonda88.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (4/7): |
Strana 1 / 1 |
| | Tuto informaci - o 4.kusech a popis takové ČZ -celé zakryté kola, jsem se
doslechl včera po telefonu od známého z moravy.Udajně má stejný kus a podrobnou
dokumentaci o vyrobených 4.ks.Udajně na této motorce se projevila spolupráce ČZ
a Indian. [Aleš] (13. 04. 2007) | http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=7 [liška] (02. 09. 2012) | V par casopisech a mozna i v knize jsem videl origo dobove fotky takoveto CZ s
popisem, ze se jedna o firemni prototyp. Zkuste juknout do Marcika nebo Gomoly. [jirka] (31. 05. 2007) | pošimtě, ty ses nám, jaroušku, nějak rozparádil, blekoto. co se nám
dochovalo, to má být uchováno dál, páč origo strojů, zrenovovaných
puristickým stylem je habakuk. já mám po dědovi ogar třipade, a taky
s tím nic dělat nebudu, páč pro mne je totiž originálem to, co jsem dostal
do ruk. porovnání strojů je věc ošemetná; vždycky ukáže na to, co se
nám hrubě nelíbí dnes - evropa něco udělá (malé umělecké dílko) a číňan to
sprostě zkopíruje (autobusy man a podobně). To tu ale bylo aji za
první řepy - proč čezeta vypadala jako bavor, stadion + puch + dkw jsou
jako trojčata? proč má číza blatníky ve stylu HD / Indian? No, páč je to
to pravé, krásné...a jedině na to má našinec. groše... [hobo] (19. 04. 2007) | Já si pamatuji,že někdy v padesátých letech jsem takovýto moto ČZ viděl a
souhlasím s oním pánem, který píše, že se jedná o spolupráci, nebo alespoň
velice zdařilou napodobeninu s americkou firmou Indian. V každém případě je
zajímavá a rozhodně bych ji ponechal. Ať dnešní i budoucí generace motoristů
pozná, co se u nás v době totality ať profesionálně nebo amatérsky dělalo na
motocyklech naší výroby. Koneckonců postavte vedle sebe typ Indian s hlubokými
blatníky a onu ČZ 125 a porovnejte. A kritizujte, ale v žádném případě
neodsuzujte. Nemáte na to ani právo! [jarda] (16. 04. 2007) | Přidat odpověď (4) | | Nedávno jsem koupil Jawu 250 péráka FJ a ta má taky podobně hluboké pravy.
Hledal jsem jestli to něko to doděláné, ale taky to vypadá jako tovární úprava.
Nemáte něko informace jestli to tak Jawa dělala? Díky Roman [Roman] (15. 04. 2007) | Měl jsem taky takového péráka, a setkal se s několika majiteli, kteří měli
stejné hluboké blatníky jako já. Jeden říkal,že to sice není originál
Jawské,ale úprava nějakým výrobním družstvem pro hajné apod. [Harryk] (16. 04. 2007) | Přidat odpověď (1) | | Jestli se nepletu, celá úprava spočívá jen v hlubokých blatnících. Nějakou
bližší prohlídkou by se dalo poznat, jestli to bylo uděláno úpravou standardních
blatníků, nebo jestli byly vyrobené extra. Ať tak, nebo tak, těžko dnes někdo
pozná jestli to byla tovární nebo domácí úprava. To by se dalo pouze doložit
nějakými věrohodnými informacemi z té doby. Jinak se to podle mě zjistit nedá.
Jestli majitel tvrdí, že je to tování výroby a dokonce ví o počtu kusů, od někud
musí tyto informace mít. Na druhou starnu, jestli byly vyrobeny jen 4 kusy jak
tvrdí, bylo to dělané na koleně, ať už v továrně, nebo doma... [Michal14] (11. 04. 2007) | Souhlasím s Michalem14.Škoda že sem nemůžu dát nějakou fotku.Mám taky dobobovou
úpravu na blatníkách ČZ 175 (1939).Na ní je vidět při podrobnějším ohledání, že
je to dodělávané k původním blatníkům.Ale jinak je to na svou dobu docela čistě
provedeno.Možná že to byl nějaký modní trend mít takové hluboké blatníky - možná
po vzoru jiných moto (H-D). [Jiří] (13. 04. 2007) | Přidat odpověď (1) | | Ja by som ju nechal tak. Taká sa každý deň nevidi a už vôbec nie na zrazoch. Je
taká podobná na slovensku ale 150c. Každom páde je zaujimavá. [Mário] (11. 04. 2007) | Nechat, jak je. Pouze rozleštit, očistit a zpojízdnit. Myslím si, že by to mohlo
být původní vzhledem k tomu, že na zadním blatníku jsou prolisy. Ty by doma asi
někdo těžko dělal a už vůbec by se s tím nepáral. Pokud by to někdo dělal doma,
považoval by ozdobné prolisy za zbytečnost, nemyslíte? [Honza Vošalík] (12. 04. 2007) | Myslím, že je to udělané moc hezky... zničit po těch letech takovou práci by
bylo nezodpovědné. Měla ještě revmaplechy! [Fidra] (11. 04. 2007) | ja bych to tak nechal. vypada to fakt dobre... [the] (11. 04. 2007) | Nechat ji jak je, jen bych se ji snažil zpojízdnit a dost. Zda se jedná o
tovární či domácí dílo těžko poznat, víc se přikláním k domácí úpravě, ale pokud
majitel něco tvrdí, tak by měl říct na základě čeho a snažit se to ňák doložit. [Libor L.] (11. 04. 2007) | Přidat odpověď (4) | |
Nezodpovězená témata (3/7): | | ahoj mam peraka z hlubokyma blatnikama tak sem nechal otryskat a je to tovarni
prace pry se vyvaželi do anglije nebo bili pro milice a porovnaval sem je s
ostatnima a sou stejné [Zdenek Přibil] (29. 01. 2010) | | Mám na půdě také ČZ-150c s velmi pěkně zakrytým blatníkem i s linkami. Škoda,že
sem neumím dát foto. Pro zájemce přidávám email RUDGEJARDA@seznam.cz (Jarda) [J.Kafka] (23. 12. 2007) | | myslim ze pan ma pravdu protoze jsem vlastnil stejny motocykl respektive cast
motocyklu.pevny ram a vzadu byl stejny blatnik.bohuzel pred 7 lety skoncil ve
sberne protoze jsem si myslel ze to nekdo predelal.byla to cz125b ve predu byl
paralegram. [tomas n.] (07. 12. 2007) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|