MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           30.3.2020 06:20         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Kniha Jawa Californian | Dodatky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Dodatek ke knize V | Dodatek ke knize VI | Dodatek ke knize VII | Dodatek ke knize VIII | Dodatek ke knize IX | Dodatek ke knize X | Dodatek ke knize XI | Jawa Californian v transportním obalu | Renovace motocyklů Jawa Californian | Oilmaster |
  Představení motocyklu Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II s předním světlometem Pal jako doplněk druhého vydání knihy Jawa Californian.


Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II




  Motocykl dochováný v původním stavu s několika odchylkami, které vznikly během jeho používání v běžném provozu.

  Rok výroby 1966


  Provedení motocyklu pro prodej mimo USA.

  Autor: Jiří Bartuš



  Motocykly Jawa označené obchodním názvem Californian byly vyvinuty jako reakce na zvýšený zájem o motocykly středních kubatur v USA.

  První představení motocyklu Jawa Californian široké veřejnosti proběhlo na Mezinárodním veletrhu v Brně na podzim roku 1966. Vystavován zde byl motocykl Jawa 350 Californian II, který se od pozdější sériové produkce lišil zejména použitím předního blatníku z modelu předchozího a jednoduchým tvarem krytu vzduchového filtru.


  Motocykly Jawa Californian II svou konstrukcí přímo navazovaly na typ Californian I, který vycházel z typu Jawa Sport. Kompletní popis všech charakteristických dílů jednotlivých typů motocyklů naleznete v knize Jawa Californian.

Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II

  V Kanadě, případně v západní Evropě, kde měly být motocykly Jawa Californian nově nabízeny, nebyl nutný přední světlomet s americkou homologací DOT (Department Of Transportation, Ministerstvo dopravy USA). Světlomet Bosch byl velice drahý a navíc jej bylo nutné nakupovat v NSR, za západní marky, což nebylo žádoucí. Logickou snahou tedy bylo nahradit jej nějakou českou variantou, pokud to jen bylo možné.
  V návaznosti na tvar světlometu Bosch, byl vyvinut nový plášť světlometu, který umožnil použití optické vložky Pal běžné sériové produkce. Tělo světlometu opět pojalo standardní tachometr PAL o průměru 80 mm a nově spínací skříňku Pal s polohami 1-2-3-4.
  Původně avizovaná červená kontrolní svítilna (měla signalizovat dálkové světlo) nebyla světlech Pal motocyklů Californian II použita. Kontrolní svítilny se na těle světlometu PAL objevily až u motocyklu Jawa Californian III


Dokument   „Jawa tvoří scénu roku 1968" – Jawa 350 typ 361/04/04 uvedená jako „nováček Jawy" na kanadském reklamním letáku firmy SKODA & JAWA MOTORS CANADA Ltd. z roku 1968

Dokument   Pro motocykly řady Californian II nebyl vytištěn návod k použití, ani katalog náhradních dílů. Zákazník dostával k dispozici pouze dodatek k uživatelskému manuálu a katalogu náhradních dílů modelů Jawa 250 typ 590 a 350 typ 361 obsahující seznam rozdílových dílů se seřizovacími hodnotami a schématy elektrického zapojení platícími pro motocykly Jawa 250 typ 590/04/02 a Jawa 350 typ 361/04/02.
  Schéma zapojení motocyklu se čtyřpolohovou spínací skříňkou Pal nebylo zřejmě nikdy vydáno.


  Představovaný motocykl bylo možno spatřit na 7. sjezdu Jawistů po 70 letech v Luhačovicích.

  Na motocyklu lze nalézt mnoho zajímavých detailů charakteristických detailů

  Rok výroby, stejně jako na všech našich motocyklech určených na vývoz, nebyl na výrobním štítku vyražen (chybí koncová číslice roku). Přesný rok výroby motocyklu bylo možno určit pouze z podružných znaků. Předpokládanému roku výroby 1966 odpovídají použité brzdové bubny, které byly v roce 1967 nahrazeny inovovaným provedením.

  Vzduchový filtr je shora zastřešen chromovaným krytem jako ochranou před tekoucí vodou.

  Tachometr o průměru 80 mm je v kilometrech s maximální hodnotou 140 kilometrů za hodinu.

  Matné středy ráfků jsou ohraničené zlatými linkami.

  Barevné provedení kombinuje barvu černou a červenou.

  Pro zadní osvětlení motocyklu je použita standardní sdružená svítilna Jawa.

  Motocykl je osazen původními pneumatikami Barum 3,25/19 s dezénem S18 , které lze nalézt i na původních továrních fotografiích.

  Držák krytu řetězu je neoriginálně ustaven pryžovým páskem proto, aby se při jízdě vlivem vibrací nedotýkal tlumiče. Výrobce tuto chybu odstranil u pozdějších typů, kdy zadní část krytu řetězu uchytil třmenem k rámu motocyklu.


  Fotogalerie motocyklu
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Škoda, že majitel asi vůbec netuší, jaký vlastně má motocykl
[Alex]      (08. 10. 2015)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Činnost
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Pérák 2016
NIPPON RETRO 2019
Česká Tourist Trophy 2018
Barum Czech Rally Zlín 2019
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Grand Prix Bugatti 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
NIPPON RETRO 2018
Cena města Jičína 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Branná 2018
Slovácký okruh 2019
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2018
Pérák 2015
Jarní cena Brna 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš