MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           22.9.2023 20:19         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
15. reportáž

II. čínské motocyklové dobrodružství - 15. reportáž

  Nečekaně studená sprcha uprostřed rozpálené pouště

  Včera večer jsme dorazili do pohraničního městečka Alataw. Měli jsme za sebou celkem nenáročnou etapu po převážně perfektní silnici, vedoucí pouští. A návštěvu farmy, která má třicet tisíc obyvatel, kteří tu pěstují bavlna a víno. Hroznů jsme se všichni hrozně přejedli. Protože v původním itineráři téhle expedice, který jsem obdržel dva měsíce předem, stálo, že Čínu opustíme skrz Alataw pas, myslel jsem si, že dneska nás už bude čekat přejezd hranice do Kazachstanu. A pak China ahoj!

  Jenže nic není tak, jak se předpokládalo. Z továrny Qingqi v Jinanu mi po ránu telefonuje slečna Liana Wang, že tady, v Alataw, budeme muset zůstat asi čtrnáct dní! V prvním okamžiku si rovnám v hlavě, jestli jsem se nepřeslechl. Nebo jsme si špatně rozuměli? Mluvíme spolu v ruštině, je to jazyk cizí pro ni i pro mě. Opatrně se tedy ptám, jestli myslela čtrnáct dní? A pro jistotu ještě anglicky: two weeks?!!
  Ano! Pro všechny účastníky expedice se teprve vyřizují v Pekingu papíry.
  V tu chvíli jdu do kolen. Už teď má naše expedice čtrnáctidenní zpoždění proti původnímu plánu. Je dvaadvacátého srpna, cíl v Holandsku byl přece stanoven na sedmadvacátého, za pět dní. Touhle dobou už měly naše motorky dávno být v Evropě, mít za sebou Bělorusko a uhánět přes Polsko do Německa!
  Ptám se Liany, co budeme v téhle příhraniční díře dva týdny dělat a ona mi do telefonu říká, že se tu můžeme trochu procházet. Poguljať...
  Všechna moje víza, která jsem hekticky sháněl a vyřizoval před expedicí, před dvěma dny propadla. Když se plánuje něco u nás, plánuje se to přesně.A tak jsem si do Kazachstanu, Ruska i Běloruska vyřídil tranzitní víza s platností jednoho měsíce. To všechno teď můžu zapomenout.
  Přichází Čen a říká, že dnes v noci pojedeme spolu vlakem zpátky do Urumqui. Kvůli dokladům. Nevím, o co jde, tak v klidu souhlasím. Proč ne. Já bych sice raději na motorce, od toho ji přece mám, ale je-li to nutné, dobrá. Pak se ale dovídám, že ani jeden jediný účastník naší expedice nemá ani pas, ani jakékoliv vízum!!!
  To mi připadá nemožné.
  Tak, Čene, znova (mou lámanou angličtinou): vy nikdo nemáte u sebe pas? A nikdo z vás si před začátkem expedice ani nevyřídil potřebná víza?
   Ne, to měla zařídit továrna v Jinanu! Pasy nás všech jsou teď v Pekingu a ty tam máš z Urumqui poslat svůj pas taky!
  V té chvíli se ve mně všechno vzepře. Trčím v mrňavém čínském pohraničním městě, kde bych se sám neměl ani objevit na ulici, protože pro cizince je volný pohyb v pohraniční oblasti zakázán. A teď bych měl dát z ruky můj jediný doklad a zůstat tady naprosto na pospas čínským úřadům?!!
   Ne, říkám. Já svůj pas z ruky nedám!
  Myslím si, že nejlepší by bylo dojet přímo na hranici a tady zaplatit a požádat o prodloužení mého víza přímo na kazachstanské celnici. Nebo o vízum nové. Jenže Čen mi říká, že tady přechod není. Tedy je, ale jen železniční. My prý budeme muset do Kazachstanu úplně jinudy, přes tři sta kilometrů odtud. Tak proč tedy trčíme tady?
  Vedoucí výpravy dlouho mobilem hovoří s továrnou v Jinanu a nechává to puštěné nahlas, aby to slyšeli i všichni ostatní. Ale to je mi málo platné, čínsky neumím. Pak mě chce ještě k telefonu slečna Wang a říká, že dnes budou ve vyřizování pokračovat a že mi dá telefonem informaci, jak to dopadlo.
  Jsou čtyři odpoledne, venku příšerné horko a já začínám přemýšlet, jestli domů dorazím alespoň do konce září. Ani to mi skoro nepřipadá s touhle partou reálné. Má loňská cesta byla ve srovnání s touhle brnkačka. Jel jsem sám a udělal v každé chvíli to, co jsem považoval za nejlepší. Tady jsem závislý na týmu, který vyjel na mezinárodní motocyklovou expedici a nemá vyřízené ani ty nejzákladnější věci: cestovní pasy a víza!!!
  Čína má za dva roky pořádat olympiádu. Pokládá to za vysoce prestižní záležitost a každý den se o tom v televizních zprávách mluví. A ukazuje, jak se na to připravují. No, já nevím. S tímhle organizačním přístupem...?

Petr Hošťálek        

Pokračování ...  

Obrazová příloha
Fotografie
Můžeš mi věřit, že z mé kuchyně ti chutnat bude!
Fotografie
Cesta pouští k čínské hranici.
Fotografie
Před tabulí, která upozorňuje už na hraniční pásmo
Fotografie
Městečko pěkné, čisté, úpravné. Ale procházet se tu čtrnáct dní? A v tom pouštním vedru, kdy na ulicích není ani noha?!!




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Branná 2018
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Brno Revival 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2017
Pérák 2015
Star Rally 2017
NIPPON RETRO 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Classic Show 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
300 zatáček Gustava Havla 2015
Setkání veteránů Holešov
Jarní cena Brna 2018
Honda CBR 900 RR Fireblade
Pérák 2016
Motosraz Křtiny 2015
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš