MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           8.7.2020 06:00         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
4. reportáž

II. čínské motocyklové dobrodružství - 4. reportáž

  Smlouva

  Do oficiálního startu už zbývají jen tři dny a přípravy vrcholí. To nejdůležitější mě ale ještě čeká zítra: podepsat smlouvu s pořádající organizací a zaplatit poplatek, ze kterého budou hrazeny všechny výlohy cesty. Benzín, ubytování, stravování a vše, co dalšího bude v průběhu expedice potřeba. Dneska jsem na to vyměnil v čínské bance peníze, které jsem až doteď nosil všechny v kapse. Proč se to nedalo vyřídit dřív? Musela se přeložit smlouva, která byla původně v originále napsaná rozsypaným čajem. Alespoň do ruštiny, abych si ji mohl přečíst, aby mi byly všechny body jasné a srozumitelné...

  Ta smlouva ovšem měla jeden háček. Většinu bodů už jsem znal, ty jsem dostal předem, prostřednictvím e-mailů z Číny. Bylo v nich, že pořádající organizace se zavazuje zajistit pohonné hmoty, ubytování a stravování, bylo v nich, že já jako jezdec se zavazuji expedici dokončit (a tím pádem neudělat čínskému teamu ostudu) a taky že expedici jedu na vlastní nebezpečí. A pokud něco někde během expedice způsobím, že to půjde k mé tíži. Až do svého příjezdu do Lianyungangu jsem ovšem neznal bod poslední.
  Hned první večer jsme měli sezení se zástupci pořádající organizace a za přítomnosti překladatele mi poprvé byla smlouva přečtena celá. A to, panečku, bylo pro mě překvapení! Poslední bod té smlouvy totiž praví, že po dojezdu do oficiálního cíle expedice v Rotterdamu budou motocykly všech účastníků vráceny pořádající organizaci. A ta je následně přepraví z Rotterdamu zpátky do Číny. V té chvíli jsem nevěřil vlastním uším. Přečítal mi to čínský překladatel rusky, tak jsem si nebyl jistý, že jsem rozuměl dobře a pro jistotu se tedy zeptal přímo. Ano, platí to i pro ten můj!
  To byl pro mě pořádný škrt přes rozpočet, protože pro mě, na rozdíl od čínských spolujezdců, v Rotterdamu expedice končit nemá! Já mám za úkol dojet ještě poslední etapu, kterou mám navíc. Musím dorazit až do Prahy, do průhonického zastoupení značky YUKI, abych se tu setkal s českými motorkáři, kteří na těchhle motocyklech jezdí a kteří mě přijedou uvítat.
  Takže jsem samozřejmě řekl, že mám vůči tomuhle bodu námitky a snažil jsem se v přátelském duchu vysvětlit proč. Pokud by to nešlo vyřešit jinak, že jsem ochoten motocykl i odkoupit, ale že prostě do Prahy dojet musím!
  Ten večer byl ve znamení přátelského uvítání. Seděli jsme všichni dlouho u bohaté čínské večeře, u tradičního kulatého stolu s otáčecí deskou a z toho, co všechno se podávalo, jsem nejmíň polovinu vůbec neznal. A tak jsem, proti svému přesvědčení, musel ochutnat i proužky žraločí kůže, rozlamovat do tmavočervena uvařené ráčky a přemlouvat žaludek, aby zůstal v klidu, když jsem polykal neznámé živočichy. Pili jsme čínskou vodku i čínské pivo a v tom přátelení mi přislíbeno, že se s tím kluci čínský pokusí něco udělat. Ale že to opravdu bude těžké, protože v duchu toho, že se motocykly vrátí zpět, už byly provedeny všechny celní formality. A tak dále... Prostě jsem tomu moc nevěřil.
  Ale dneska večer za mnou na hotel kluci z klubu přišli a přitáhli s sebou obrovský karton piva. Čtyřiadvacet plechovek! Od chvíle, co v Lianyungangu jsem, je sice strašlivé vedro a dusno, ale tolik piva říkám, to přece do našeho startu, který je popozítří, nedokážu vypít ani náhodou! To by mě zabilo. Jenže kluci se smějí a Čeng říká, že to je na oslavu. Zdejší klub rozhodl, že mi motocykl, na kterém expedici pojedu, daruje. A že vyřídí papír, aby nebyly problémy přes hranice. Tím pádem můžu dojet poslední etapu do Prahy a potom že by si pokládali za čest, kdybych jejich motorku zařadil do exposice mého Jihočeského motocyklového musea.
  Tak to je opravdu ta nejlepší zpráva, kluci čínský, kterou jste mi mohli přinést, říkám a kapesním nožem, který mám vždycky po ruce, pářu izolepu, kterou je karton s pivy přelepený. V té chvíli se ozve zasyčení a pivo je mezi námi! No to snad není možné, vždyť já se toho kartonu sotva dotknul! Přesto to stačilo na to, aby ostří prořízlo natlakovanou plechovku a Čeng jen uznale pokyvuje, že švýcarský Victorinox je opravdu ostrý. On má totiž stejný nůž taky, dostal ho jako dárek od svého syna, který ve Švýcarsku byl. Venku je dneska skoro devětatřicet ve stínu a to pivo je stejně teplé...
  Motorka, které se to celé týká, je po dnešku už definitivně připravená. Když se šéfredaktor ČMN dověděl, že expedici pojede se mnou ještě deset čínských jezdců, hloubavě na mě pohlédl a pak se hodně nenápadně zeptal:
  To oni pojedou taky na stejných strojích? A ve stejné barvě?
  V té chvíli mi vůbec nedošlo, proč se na to ptá? Svitlo mi, až když dodal: To tedy budeš mít deset náhradních strojů, kdyby něco. Jak se pak dá věřit tomu, že jsi dojel s jedním? Že to vydržel?
  Takže tedy: Ta jediná motorka, se kterou pojedu já, je zelená! Všechny ostatní motorky čínských jezdců budou žluté...

Petr Hošťálek        

Pokračování ...  

Obrazová příloha
Fotografie
Poslední úpravy před startem. Přední vidlice na mém expedičním motocyklu je jiná, než ta, co mám na tréninkovém motocyklu doma. Takže bylo nutné upravit předem připravené držáky pro plexi a vyměnit horní brýle vidlice.
Fotografie
Pro šéfredaktora ČMN: tak tohle, Petře, v čínštině znamená České motocyklové noviny. Zkratka ČMN se čínsky napsat nedá. Čínština nemá jednotlivá písmena...
Fotografie
Expedici s námi pojede taky jedna žena. A už teď si říkám, že bude za řidítky nejspíš lepší, než všichni chlapi. V Číně totiž na motorkách a skůtrech jezdí víc žen, než mužů. A umí to...
Fotografie
Už jsem psal o elektrických mopedech a skůtrech. S tím nejspíš souvisí i to, že udělat generálku elektromotoru není v Číně problém. Je tu spousta obchůdků s elektromateriálem a motor vám tu převinou přímo na místě. Možná i na počkání...




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Nepomucký trojúhelník 2018
Slovácký okruh 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2015
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Sraz patinovek a bastlů
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2017
Slovácký okruh 2019
Mopedy Stadion
Motocykly ČZ 125/150 c
Setkání veteránů Holešov
Barum Czech Rally Zlín 2019
Poznatky z provozu návěsných vozíků PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš