MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           27.5.2020 08:03         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Penzion Athéna Suchý u Boskovic, Boskovice 7. - 8. května 2016


XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích




  Autor: Jiří Bartuš


  Tak to máme za sebou. 20. ročník jarního srazu Velorexů v Boskovicích lze označit za mimořádně vydařený. Jasně. Podstatnou pozitivní roli sehrálo počasí, které po delší době vyšlo na jedničku, ale nelze pominout to, že hlavní zásluhu za vydařený sraz mají pořadatelé, které chystat sraz ani po dvacáté neomrzelo.


  Dvacet let je dlouhá doba. A to i při srovnání se stářím vozítek. Vozítka Velorex zůstala stejná, ale lidé a svět kolem nich se za dvacet let proměnily poměrně zásadně. Ti, kteří pamatují první ročníky srazu v Boskovicích si musí chtě nechtě přiznat, že to co se zásadně proměnilo je vztah k jejich vozítkům. Kde jsou ty časy, kdy vozítka vlastnili jen opravdoví nadšenci? Tehdy, před dvaceti lety, se začalo o vozítkách Velorex více mluvit. Podstatnou roli v propagaci vozítek přinesly právě sekání, na kterých se jich objevilo větší množství. Přelomem byl jistě 2. ročník srazu v Boskovicích, kdy účast prudce narostla, což přitáhlo zájem médií. Potom to již šlo ráz na ráz. Téměř každý rok přinesl vyšší účast, lepší nabídku náhradních dílů, nové informace z historie výroby vozítek. Vozítka Velorex se začala stávat plnohodnotným veteránem a to i v chápání pravověrných veteránistů, kteří dlouhou dobu vozítka přehlíželi.

  Poslední léta lze však pozorovat jistý útlum aktivit okolo vozítek Velorex. Starší generace Velorexářů již nemá co objevovat a mladá generace má vše nachystáno na stříbrném podnose. Jako správný veterán, mají vozítka Velorex potenciál růstu ceny a všimli si jich i lidé, pro které je veterán vstupenkou do společnosti těch, kteří potřebují být in. Inu, nová doba.

  Budoucnost tedy mají vozítka před sebou, cesty mají vyšlapány, jen aby to někdo něčím hloupým nepokazil. Třeba stát se svými restrikcemi, STK a pomahači a chrániči. Bývá totiž pravidlem, že právě zástupci menšin jsou ti, kdo přináší největší oběti.

  Před dvaceti lety si mnoho lidí myslelo, že stačí postavit Velorex na náměstí kdejakého německého města a směnit jej tam za tisíce Marek, nebo rovnou za pěknou ojetinu. Pravdou je, že několik desítek Velorexů, přičiněním tvrdé měny chtivých jedinců, opravdu skončilo na západě, odkud se dnes za jinou tvrdou měnu zpětně odkupují.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety by LED osvětlení těžko někdo na vozítko namontoval. Před dvaceti lety by toto kolo jistě sloužilo v původním stroji.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety vozík na trojkolku nikdo neměl. Před dvaceti lety by se každý za takový zaplátovaný Velorex styděl.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety byla trampolína jen v tělocvičnách. Před dvaceti lety se tato koženka sehnat nedala.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety používaly stahovací pásky jen odbborné firmy a protiteroristické jednotky. Před dvaceti lety by taková fotka nešla vyfotit.


    Před dvaceti lety by žádný fotograf Velorexům tolik fotografií neudělal...


Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii



  VeteránKalendář:  www.veterankalendar.cz




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2016
Kniha Jawa Californian
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
300 zatáček Gustava Havla
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2015
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2018
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Setkání veteránů Holešov 2017
NIPPON RETRO 2018
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Archiv fotografií MotoMagazínu
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš