MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           30.11.2023 19:13         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Penzion Athéna Suchý u Boskovic, Boskovice 7. - 8. května 2016


XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích




  Autor: Jiří Bartuš


  Tak to máme za sebou. 20. ročník jarního srazu Velorexů v Boskovicích lze označit za mimořádně vydařený. Jasně. Podstatnou pozitivní roli sehrálo počasí, které po delší době vyšlo na jedničku, ale nelze pominout to, že hlavní zásluhu za vydařený sraz mají pořadatelé, které chystat sraz ani po dvacáté neomrzelo.


  Dvacet let je dlouhá doba. A to i při srovnání se stářím vozítek. Vozítka Velorex zůstala stejná, ale lidé a svět kolem nich se za dvacet let proměnily poměrně zásadně. Ti, kteří pamatují první ročníky srazu v Boskovicích si musí chtě nechtě přiznat, že to co se zásadně proměnilo je vztah k jejich vozítkům. Kde jsou ty časy, kdy vozítka vlastnili jen opravdoví nadšenci? Tehdy, před dvaceti lety, se začalo o vozítkách Velorex více mluvit. Podstatnou roli v propagaci vozítek přinesly právě sekání, na kterých se jich objevilo větší množství. Přelomem byl jistě 2. ročník srazu v Boskovicích, kdy účast prudce narostla, což přitáhlo zájem médií. Potom to již šlo ráz na ráz. Téměř každý rok přinesl vyšší účast, lepší nabídku náhradních dílů, nové informace z historie výroby vozítek. Vozítka Velorex se začala stávat plnohodnotným veteránem a to i v chápání pravověrných veteránistů, kteří dlouhou dobu vozítka přehlíželi.

  Poslední léta lze však pozorovat jistý útlum aktivit okolo vozítek Velorex. Starší generace Velorexářů již nemá co objevovat a mladá generace má vše nachystáno na stříbrném podnose. Jako správný veterán, mají vozítka Velorex potenciál růstu ceny a všimli si jich i lidé, pro které je veterán vstupenkou do společnosti těch, kteří potřebují být in. Inu, nová doba.

  Budoucnost tedy mají vozítka před sebou, cesty mají vyšlapány, jen aby to někdo něčím hloupým nepokazil. Třeba stát se svými restrikcemi, STK a pomahači a chrániči. Bývá totiž pravidlem, že právě zástupci menšin jsou ti, kdo přináší největší oběti.

  Před dvaceti lety si mnoho lidí myslelo, že stačí postavit Velorex na náměstí kdejakého německého města a směnit jej tam za tisíce Marek, nebo rovnou za pěknou ojetinu. Pravdou je, že několik desítek Velorexů, přičiněním tvrdé měny chtivých jedinců, opravdu skončilo na západě, odkud se dnes za jinou tvrdou měnu zpětně odkupují.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety by LED osvětlení těžko někdo na vozítko namontoval. Před dvaceti lety by toto kolo jistě sloužilo v původním stroji.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety vozík na trojkolku nikdo neměl. Před dvaceti lety by se každý za takový zaplátovaný Velorex styděl.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety byla trampolína jen v tělocvičnách. Před dvaceti lety se tato koženka sehnat nedala.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety používaly stahovací pásky jen odbborné firmy a protiteroristické jednotky. Před dvaceti lety by taková fotka nešla vyfotit.


    Před dvaceti lety by žádný fotograf Velorexům tolik fotografií neudělal...


Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii



  VeteránKalendář:  www.veterankalendar.cz




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
300 zatáček Gustava Havla 2019
Suzuki GSF 1200 Bandit
Brno Revival 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Branná 2018
300 zatáček Gustava Havla 2017
Pérák 2015
Kawasaki ZX-12R
Suzuki GSX 750 E
Nepomucký trojúhelník 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Dodatek ke knize VI
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2017
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Dodatek ke knize IV
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš