MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           10.8.2022 12:36         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Česká Tourist Trophy 2013
Hořice v podkrkonoší, 15.- 16. června 2013


  Česká Tourist Trophy 2013

  Autor: Jiří Bartuš

  Česká Tourist Trophy 2013 představila silniční motocyklové závodění v plné parádě tak, jak jsme byly zvyklí vídávat při závodech 300 zatáček Gustava Havla. Při závodech 300 zatáček Gustava Havla museli v minulých letech motocykloví veteráni uvolňovat stále více místa moderním závodních motocyklů až na ně žádné místo nezbylo.
  Legendární okruh v Hořicích láká stále více jezdců a jako každý okruh, i ten hořický, má své pevně dané limity. Vyhradit celý víkend rychlým závodním veteránům je tedy jen logickým důsledkem vývoje motocyklového sportu na přírodních okruzích.

  To, že byla Česká Tourist Trophy vypsána jako regulerní závod a ne jako jízdy pravidelnosti se negativně odrazilo v menší pestrosti představených veteránů. Mimo třídy do 175 cm3 se v jednotlivých kategoriích sešlo více motocyklů, než dokáže okruh pojmout. Účast v závodu tedy musely jezdci vybojovat dostatečně rychlými tréninkovými jízdami. Velice hojně zastoupené pole sidecarů dávalo tušit překrásný divácký zážitek a to i přes to, že závod sidecarů byl jako jediný vypsán jako jízda pravidelnosti. Pro příští ročník by jistě stálo za úvahu pořádat jízdu pravidelnosti i pro kategorii motocyklů do 175 cm3.

  O obsazení tříd soudobých motocyklů nelze hovořit jen jako o doplňku veteránům už proto, že se na startu závodů objevila téměř celá naše road racingová špička.

  Již od sobotního rána bylo nad hořickým okruhem nádherné počasí. V letošním, na počasí nestálém, roce na něj asi mají hořičtí patent. Všechny trénikové jízdy proběhly bez větších problémů a tak i nabytý časový harmonogram nedoznal většího zpoždění. Diváci podél trati museli být maximálně spokojeni.

  Atmosféru kterýchkoli závodů netvoří jen jezdci a jejich stroje, nýbrž také diváci. Na České Tourist Trophy bylo diváků o poznání méně než bývá zvykem při závodech 300 zatáček Gustava Havla. Lze však pevně věřit, že si diváci najdou i na takto pojaté závody. Už proto, že zázemí, které je v Hořicích pro diváky vždy nachystáno, nelze shledat než více něž nadstandardní. Kolem trati bylo nachystáno nepřeberné množství stánků s občerstvením všeho druhu. Snad u věch stánků bylo bez zbytečného čekání nabízeno nejen pivo, kdy převládal Staropramen 10 za cenu 25Kč, ale i pivo nealkoholické a zejména točená limonáda. Zatímco v sobotu bylo hlavní nápojem v rukou návštěvníku vidět, z pochopitelných důvodů, zlatavý mok v neděli převládaly kelímky s nápojem v barvě červené. Hladovému divákovi bylo na každém kroku nabízeno množství pochutin, kterým nebylo možné odolat. Upozorňovat na občerstvení diváků by se mohlo zdát zbytečné, ale z praxe moc dobře vím, jak zásadní roli může občerstvení hrát. A nejen občerstvení. Chce-li pořadatel přilákat diváky na více něž jeden den, musí nabídnout program i na dlouhou sobotní či páteční noc. Obyčejný fakt, že u všech stánků je k mání klasická malinová limonáda, případně točené nealkoholické pivo, může sehrát u mnoha diváků neobyčejně pozitivní roli.

Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013
Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013

  Při představování atmosféry, která na České Tourist Trophy panovala, nelze nevzpomenout i na zasvěcený a vtipný komentář Karla Březiny a Josky Kubíčka. Jejich neopakovatelný styl komentování k Hořicím dnes patří stejně jako tradiční Hořické trubičky.

  Všechny nedělní závody přinesly divákům neopakovatelně vzrušující podívanou. Jen mírné zdržení programu přineslo zastavení a restartování závodu kategorie klasik 500 + 750, kdy tři jezdci upadli na oleji. Vážnější pády postihly závěrečný závod spojených kategorií 600 a 1000 cm3, který musel být dvakrát restartován a zkrácen na pouhých pět kol.

  Neustále se zvyšující výkony dosahované moderními stroji enormně zvyšují nároky na pořadatelskou činnost. Po ukončení závodů byla na obličeji nejednoho z pořadatelů jasně patrná úleva. Hořickým pořadatelům tedy patří největší dík za vydařený víkend plný neopakovatelných okamžiků.


  Přes 200 fotografií, přibližujících atmosféru České Tourist Trophy, naleznete v archivu MotoMagazínu:  motomagazin.rajce.idnes.cz

  Další odkazy týkající se České Tourist Trophy naleznete u pozvánky v kalendáři akcí www.veterankalendar.cz

  Vstupte do diskusí
  Diskuse na téma budoucnosti přírodních okruhů: VeteránForum
  Diskuse na téma České Tourist Trophy: VeteránForum

Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013
Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013
Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013
Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013
Česká Tourist Trophy 2013 Česká Tourist Trophy 2013


Česká Tourist Trophy 2013



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení
ČZ 150 C v červeném provedení
Představení Hondy CBX 1000
Technická lahůdka ze země úsměvů
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Classic Show 2015
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2015
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Pérák 2016
Brno Revival 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
Zlínská Historic Rally
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
Oldtimer Festival 2016
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Česká Tourist Trophy — IRRC
300 zatáček Gustava Havla 2018
Star Rally 2017
300 zatáček Gustava Havla 2019
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Branná 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš