MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           22.9.2019 14:48         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
15.4.2006, Brno - areál BVV

  Jarní MotorTechna 2006
  

  Znalci a častí návštěvníci motoristických burz jistě potvrdí, že MotorTechna není burzou jen tak obyčejnou. Je již pravidlem, že dostaveníčko si zde nedávají jen prodávající a kupující, ale i všichni, jenž chtějí prezentovat svou firmu, klub historických vozidel či jen svého motorového miláčka.
  Není v našich silách přinést fotografie mnoha vystavovaných aut či motocyklů, spíše vyberme několik fotografií z prodejní plochy, kde také bylo co obdivovat.




Jarní MotorTechna Brno 2006 Jarní MotorTechna Brno 2006
Jarní MotorTechna Brno 2006 Jarní MotorTechna Brno 2006
Jarní MotorTechna Brno 2006 Jarní MotorTechna Brno 2006
Jarní MotorTechna Brno 2006 Jarní MotorTechna Brno 2006
Jarní MotorTechna Brno 2006 Jarní MotorTechna Brno 2006



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (3/3): Strana 1 / 1
 Kdyz jsme u toho , jeste se zeptam :

Byly v Ceskoslovensku v 50/60-tych letech volne v prodeji soucasne s cestovnimi kyvackami/panelkami i endurove/terenni odvozeniny techto typu motocyklu ? Anebo tyto endura byly k dostani jen pro soutezni jezdce prez Svazarm apod. ???

Ptam se , protoze jsem tyto endura videl na nejakych britskych strankach a dobove letaky nasich Jaw/Cezet v USA take tyto endura reklamuji , nabizeji . V Cesku jsem je v provozu samozrejme nikdy nevidel , pouze na obrazcich z muzei apod. .

Diky za odpoved    [Martin]
    (31. 05. 2006)
 ZDRAVIM - NEMÁTE někdo dobové fotografie prvních ENDUR ČZ - 125 , 175 , 25o nebo 4OO - jedná se o motorky odvozené od CROS strojů - vyrobené v počtu do 1o ks - děkuji    [VÁCLAV JANUS]    (12. 06. 2012)
 Tak to je zajimave . Uz pred vystavenim do vylohy byla ale asi davno prodana - anebo ne ? Nevite kolik tam tehdy stala ? O vracenych 988 z Kanady do naseho Svazarmu mi jeden clovek psal . Ta moje 988.2 byl take zmetek . Pri montazi ji nedotahli matky dratu 1 a 15 na civce , pertinaxovy trojuhelnik v zapalovani nebyl prisroubovany a zeleny drat 1 vedouci z civky do pertinax. trojuhelniku v nem nebyl propojen s kostrou , zadni svetlo Lucas nebylo ukostreno . Motor musel urcite skubat a asi proto ji minuly majitel koupil az v r. 1979 . Myslim , ze v te dobe uz byla v nejakem vyprodeji s velkou slevou .    [Martin]    (05. 01. 2007)
 Myslím,že jich v čechách bylo prodáno určitě mnohem více,pamatuji si ,že byla vystavena v Brně v Mototechně Jugoslávská někdy v roce cca 1974 za výkladem.Asi vrácený export,byl to bazar výprodejových věcí.Také se určitě vyvážely i do dalších zemí,díly na ně jsem viděl třeba u bývalého dovozce v SRN,takže asi měl i celé motorky.    [MONTY]    (03. 01. 2007)
 Dekuji pane Jicho za vyjadreni .
Ja CZ 988.2 sehnal a mam take nejake dobove prospekty JAWA-CZ pro USA/Kanadu , tak se zajimam o vsechno kolem techto motorek . V casopisu MOTOXPRES vydani 06/07 je zajimavy clanek o ceskych motocyklech v americe , kde se mimo jine o CZ 988 pise , ze byla urcena mimo severni ameriku take pro Jugoslavii . Dostalo se mi i nekolik dalsich zprav o tom , ze tam lide 988 vlastnili/vlastni a nasi lide tam pri dovolene u more 988 spatrovali . Jen tak by me zajimalo proc prave sly 988 jeste do Jugoslavie ? Kdo a proc byl timto motivovan 988 vyvazet zrovna tam a ne napr. radeji do zapadni evropy do NSR apod. ??? Dekuji komukoli za nazor    [Martin]    (03. 01. 2007)
 Myslim, ze se tu mota nekolik veci. Enduro 988 rozhodne nikdy zadnou sestidenni nejelo. Byl to upraveny motocross pro normalni provoz urceny hlavne na export. Oficielne se jich prodalo v CR 28ks pres Tuzex a Motokov (odhad dle dostupnych dokumentu). (nekolik jich bylo prodano jako vraceny export. Velka cast dochovanych stroju pochazi z DUKLY, kam se dostala serie cca 40ks mtc, ktere ovsem slouzili pro trening - tzn. bylo odstraneno vse, co vyzadoval normalni provoz. Sehnat tento mtc je dost narocne a jeste horsi je to renovovat. Pokud se zajimas o soutezni stroje z 50 a 60-tych let, pak to jsou zcela odlisne motorky. Od upravenych modelu C, T a B ovsem ze 4-rychlostnim motorem, pres soutezni 150 1953-1954 (vzhled podobny narodni rade tzv. kejvacka, ale rozdvojeny ram, 4-rychlostni motor a fura dalsich vychytavek provedeni na 19" a 16" kolech) a pak soutezaky tzv. SCOTT. Nejvice se jich produkovalo v roce 1958, jinak se jednalo vzdy o omezene serie od 15 do 80ks a jsou to opravdu soutezni tovarni stroje urcene pro narodni muzstvo, Svazarm a hlavne export. Vedle toho ze Strakonic jsou tzv Svazarmovske soutezaky - upravovane klasicke cestovni mtc. pro souteze, urcene pro Svazarmovske jezdce. Z techto mtc. napr. 460 vznikl t. 470 - Sport (podle meho jedna z nejhezcich kejvacek). Enduro o kterem se tu diskutuje je jiz jina doba... posledni soutezak byl ve Strakonicich udelan tusim v roce 1965... Jinak jizda na pravem soutezaku ze Strakonic, je fakt zradlo... vim co rikam    [jicha]    (06. 11. 2006)
 Ta CZ 175 typ 992 je na www.cezetmania.info > prospekty > CZ 175 a 250 Enduro > foto 2 . Je to ta zeleno/svetle zelena v pozadi .

Videl jsem typy 988 i na nejakych ceskych strankach a rikal jsem si : jakpak se tyto motorky asi dostaly k lidem do Ceskoslovenska ?    [Martin]    (03. 06. 2006)
 Tedy jeste to byly Cezety 175 typ 992 s prislusenstvim pro normalni silnicni provoz , ktere byly soucasne s typy CZ 250 typ 988 vyrabeny pro americko/kanadsky trh . Vzhledove byly oba tyto typy stejne    [Martin]    (03. 06. 2006)
 Musím zase reagovat. Za bolševika se to s doklady zase tak moc neřešilo. Měl jsem třeba motorku,postavenou z motokrosu čz 250 typ 980,upravenou pro motocyklové soutěže(světlo,zrcátko....)

A doklady byly z obyčejné čz 250 typ 475. Všechny údaje byly přeškrtané,propiskou přepsané podle skutečnosti,u toho nějaké razítko DI VB Brno-venkov a hotovo. Stálo mně to tenkrát 1000KČS úplatek a flašku.

A k enduru čz 250 typ 988 - existovala i verze 125 a 175 ccm,měla nějaké jiné typové označení,ketré z hlavy nevím.Prodávaly se po celém světě,ale hodně málo,vím o jedné v Kanadě,Anglii a Austrálii.A taky o jedné v mojí garáži a nejmín 5-ti dalších v Čechách. Moc jich určitě nebylo,ale asi nějaké reklamované se prodaly v Brně v bazaru na ulici Jugoslávská.    [MONTY]    (03. 06. 2006)
 Jo jasně, trochu jsem ty roky přehlédl. Ta motorka je nádherná, podobnou nebo skoro stejnou má jeden sběratel v jedné vsi nedaleko od nás, ale nerad to nechává fotit.
Fotky té 984 bohužel nemám, nebyl jsem v té době asi žádná hvězda :-) Myslím že byla postavena na papíry spíš pololegálně a normálně se to asi nevyrábělo. Pokud jde o starší stroje, měl jsem ze střediska Svazarmu LIAZu Holýšov zapůjčenou ČZ 150. Všichni jí říkali Skot, ale se skotskou 6D to nejspíš moc společného nemělo. Ale čtyřkvalt to byl. Ta byla také na papírech, jenže pro 125ku typ 962/01 z roku 1963. Nejspíš se to všelijak obcházelo. Malý techničák mám ještě doma, u čísla rámu i motoru je uvedeno "VÝMĚNNÝ". Mám ho naskenovaný, pošli mail a můžu ti to zaslat.    [Pepík.]    (03. 06. 2006)
 Ahoj Pepiku !
Nevim jestli jsi dobre pochopil ty nas anebo ja tebe ... Kazdopadne na prodej je JAWA 350 Scrambler typ 554 ( http://adcache.cycletrader.com/5/7/6/84019176.htm ) . Letaky typu JAWA SCRAMBLER a CZ TRIAL co mam a jine co jsem nekde videl se tykaji Jaw a Cezet od pocatku do konce 60-tych let .
Ta tva CZ 125 typ 984 je moc zajimava ( fotky asi nemas - ze ? ) a nikde neni o tomto typu homologovanem pro silnicni provoz ani zminka . Pouze vim o Cezetach 250-kach typech 988.0/1/2 z let 1973-4 , ktere mely homologaci DOT pro silnicni provoz a byly urceny snad jen na vyvoz do USA a Kanady .    [Martin]    (03. 06. 2006)
 Pánové nerad vám skáču do řeči :), ale myslím že v době kdy se nabízely na letácích endura se továrna ČZ už 6D dávno nezúčastňovala. Tyto stroje se skutečně u nás do volného prodeje nedodávaly, přesto bylo možné se k nim dostat. Buď se přihlásit do Svazarmu a nějakého střediska motocyklového sportu a nebo (jak bylo v socialismu zvykem) i koupit prostřednictvím různých šmelinářů. Já jsem koupil asi v r. 1975 od jistého člověka ze Zbůchu u Plzně soutěžní motocykl ČZ 125, odvozený z motokrosového typu 984. Mělo to tachometr, otáčkoměr, světla, jiný výfuk atd. A normální papíry a SPZ.    [Pepík]    (03. 06. 2006)
 To asi nebude zrovna ze šestidenní,ty se určitě nevyvážely . Navíc,většinou byl takovej kus zralej do šrotu.    [MONTY]    (02. 06. 2006)
 Na www.cycletrader.com je na prodej 350-ka SCRAMBLER , ale chteji za ni 4000 USD . Pisi u ni "ISDT" , takze to muze byti zase primo nektera co jela sestidenni ...    [Martin]    (02. 06. 2006)
 Bolševik prostě potřeboval devizy za každou cenu.    [MONTY]    (01. 06. 2006)
 Ptal jsem se , protoze jsem videl a mam nejake dobove letaky tehdejsich dealeru z USA . Tyto endurove typy jsou na nich nazyvany jako TRIAL nebo SCRAMBLER a verim , ze pokud je na zapade od nas tehdejsi reklama nabizela , tak tam nemoh byt problem tyto typy motorek nekoupit .    [Martin]    (01. 06. 2006)
 Znovu ti Monty dekuji za odpoved . Popravde receno - podobnou odpoved jsem cekal . Tata ma doma stale svoji 250-ku typ 559/02 a rika jaky problem to byl tehdy sehnat , jak moc chtel 350-ku , jenze ta nebyla a nebyla - a byl nakonec moc rad , kdyz mu rodice v r. 1965 koupili v Mototechne v Zidlochovicich onu 250-ku ( mimochodem : v r. 2002 jsi mi na ni Monty menil spice a rafky ) .    [Martin]    (01. 06. 2006)
 Dovolil bych si zase reagovat já - prakticky ne,Mototechna je možná teoreticky nabízela,ale rozhodně nebylo možno jít do obchodu,objednat a koupit. V podtstatě vše měl pod kotrolou Svazarm,a nových soutěžních motocyklů se ročně v Československu prodalo několik desítek maximálně. Závody se jezdily na 10 ,15 nebo i 20 let starých kouscích,všemožně vylepšovaných a udržovaných v provozu silou vůle. Také proto jsou dnes tyto typy v čechách velmi vzácné, je jich daleko víc v zahraničí.    [MONTY]    (31. 05. 2006)
Přidat odpověď    (17)
 Je ta Jawa prosim original ? Nevedel jsem , ze motor JAWA 500 OHC nekdy jezdil v podvozku JAWA Scrambler . Muzete mi prosim nekdo upresnit o jaky motocykl se jedna ? Dekuji    [Martin]    (28. 05. 2006)
 OK , diky MONTY za odpoved    [Martin]    (29. 05. 2006)
 Jasně,bylo pár prototypů,jezdil na nich třeba Čížek. Fotky jsou ve strých Světech motorů nebo v knize od pana Gomoly    [MONTY]    (28. 05. 2006)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2019
Pérák 2018
Cena města Jičína 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Reportáže
Pérák 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Slovácký okruh 2018
Evropský festival Route 66
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2015
NIPPON RETRO 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Kawasaki ZX-12R
Setkání veteránů Holešov
Jarní cena Brna 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš