MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           23.2.2020 11:55         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Pod vrcholky Bílých Karpat 2003

Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat   Historickými stroji se nezajímají pouze veteránisté z řad automobilových či motocyklových nadšenců. Jsou nadšenci, kteří rádi obětují svůj veškerý volný čas k zachování podstatně větších strojů, strojů železničních. A jak se na správné nadšence patří, nenechávají své objekty uschované v depozitářích muzeí, nýbrž pořádají různé nostalgické akce, kde své miláčky mohou patřičně provětrat. Na jednu takovou, vítání jara, jsme se podívaly i my.

Jízda zvláštního parního vlaku pod názvem Pod vrcholky Bílých Karpat si měla, kromě uvítání jara, připomenout 120. výročí tratě mezi Uherským Brodem a Starým Městem, 115. výročí tratě mezi Uherským Brodem a Trenčianskou Teplou a 75. výročí tratě mezi Bylnicí a Horní Lidčí.

Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat   Že je jízda vlaku taženého parní lokomotivou je v současné době obrovskou atrakcí, dokazovaly hordy lidí s fotoaparáty a videokamerami lemující celou trasu. Pozornému oku diváka jistě neuniklo, že vlak skládající se z původních dobových vagónů táhly známé české parní lokomotivy zapůjčené z Národního technického muzea. Zelená lokomotiva, typ 475.1142 přezdívaná Šlechtična byla nějaký čas provozována v Číně a Modrá lokomotiva, typ 498.106 přezdívaná Albatros drží český rychlostní rekord 162 km/hod.

Pod vrcholky Bílých Karpat   Infrastruktura dnešních tratí s parními lokomotivami již nepočítá a tak musela být voda, kterou lokomotivy nezbytně potřebují, doplňována z přistavených hasičských cisteren. Více než hodinové zpoždění vlaku, vzniklé pomalým doplňováním vody, Českými drahami vyškoleného cestujícího nijak nevyvedlo z míry.

  Vůně dýmu valícího se z lokomotivy, zvuk parní píšťaly i všudypřítomné saze, to jsou artefakty, které nenechají nikoho chladným. Na shledanou u dalšího výletu s párou.

  V Havlíčkově Brodě dne 30.3.2003    

Železníční tratě a okolí nezi Uherským Brodem a Vlárským průsmykem

Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat
Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat
Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat
Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat
Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat
Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat Pod vrcholky Bílých Karpat






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Zlínská Historic Rally 2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Technická data motorů vozítek Velorex
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Nepomucký trojúhelník 2018
Pérák 2015
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
XX. Sraz ČS. motocyklů 2009
300 zatáček Gustava Havla 2015
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Česká Tourist Trophy 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Jarní cena Brna 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
Slovácký okruh 2018
Pérák 2018
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Star Rally 2017
Barum Czech Rally Zlín 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš