Vozíky PAv 100




  Autor: Jiří Bartuš


Výrobce: Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily - závod Roztoky u Jilemnice
Rok výroby: 1969 - 197x

Svět motorů 1969 č.9 str. 12   Na rostoucí zájem o přívěsné vozíky za osobní automobily mezi českou motoristickou veřejností reagoval koncem 60.let minulého století i výrobce oblíbených jednokolových přívěsných vozíků za motocykly (typové osvědčení bylo vystaveno dne 18.12.1970). Vsadil na osvědčené jednokolové provedení vyznačující se zejména malým jízdním odporem.
Kovozávody, podnik místního průmyslu SemilyInformace z dobového tisku (Svět motorů 1969 č.9 str. 12)   


Vozík PAv 100   Vozík PAv 100 (100 znamená užitečnou hmotnost vozíku) se vyznačuje zcela zakrytou konstrukcí úložného prostoru s výklopným uzamykatelným víkem, trubkovým rámem a zejména jednokolovým podvozkem. Kolo (pneumatika BARUM 3,5 x 8 PLY 4) je zavěšeno na krátkém kyvném rameni odpruženém dvěma pryžovými bloky s pryžovým dorazem. Systém odpružení kyvného ramene prošel posupem času vývojem a zde se tedy mohou jednotlivé vozíky lišit. Kyvný celek je otočně uložen ve spodní části rámu svařené z ocelových plechů. Uzamykatelné vodotěsné víko vozíku je opatřeno zavazadlovou zahrádkou. Koncová světla jsou motocyklového typu. Otvor v rámu pod SPZ slouží pro nasazení zvedacího zařízení Škoda.

Závěsné zařízení pro automobil Kyvný čep závěsu   Připojení vozíku za automobil je řešeno pomocí dvou ramen opatřených kyvnými čepy zasunutými do tažného zařízení upevněného k automobilu v místě úchytů zadního nárazníku a motoru.

Tovární závěsné zařízení bylo schváleno pro automobily Škoda 1000MB, 1100MB, 100, 110.

Vozík PAv100 Korba s otevíracím víkem Znak PAv 100

Dle technického průkazu nemusel být vozík PAv 100 opatřen samostatnou státní poznávací značkou. Na vozíku však musela být napsána SPZ totožná se SPZ tažného vozidla.

Vozík PAv 100, v.č. 0087




  Neortodoxní jednokolová konstrukce společně s malým počtem vyrobených kusů dělá z vozíků PAv 100 velice atraktivní doplněk k automobilům z počátku 70. let minulého století.




  Standardní provedení odpružení kyvného ramene vozíku:
Celkové uložení kola Uložení kola Pryžový blok Pryžový doraz
Celkové uložení kola Uložení kola Pryžový blok Pryžový doraz

  Jiná provedení odpružení kyvného ramene vozíku:
Odpružení  (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení  (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení  (v.č. 0071, r.v. 1972)
Odpružení (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení (v.č. 0071, r.v. 1972)

   Parametry vozíku PAv100:

Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0022     Jednokolový přívěsný vozík za automobil
  • Délka x šířka x výška: 1400 x 840 x 990 mm
  • Objem korby: 300 dm3
  • Ložná plocha: 720 x 930 mm
    Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0071
  • Pohotovostní hmotnost: 59 Kg
  • Užitečná hmotnost: 100 Kg
  • Max. rychlost: 70 Km/h

Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0140 Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0087


   Dokumenty:

Technický průkaz Technický průkaz
Technický průkaz

Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze


Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily

   Galerie:

  Škoda 100 r.v. 1970 + vozík PAv100 r.v. 1972  majitel: Miloš Vyskočil

  Vozík PAv100 je dochován ve velice dobém nálezovém stavy bez pozdějších úprav.
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100

Vozík PAv100 v.č. 22 Vozík PAv100 v.č. 22

Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972
Škoda Octavia + vozík PAv100 Závěsné zařízení pro vozík PAv100 na automobilu Wartburg 353 kombi
Vozík PAv100 Vozík PAv100 Vozík PAv100
  www.motomagazin.cz © Jiří Bartuš  2002