MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           23.11.2014 07:57         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 MAGAZÍN - BLOG
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  SEZNAM ČLÁNKŮ    KONTAKTY
 VeteránInzerce
Automobily
Motocykly
Stroje a zařízení
Náhradní díly
Literatura
Bicykly
Nový inzerát
14 nových inzerátů
MotoMagazín na facebooku
Zobrazeno 106844 x
Přítomno 19 čtenářů
Témata MotoMagazínu
Klasické motocykly
Motocykly ČZ (1945-1956)
Motocykly ČZ 125 B, t
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Motocykly JAWA-ČZ
Vozítka Velorex
Kniha vozítka Velorex
Vozíky za motocykl
Vozíky PAv 40 (41)
MOPEDY STADION
Sidecary VELOREX
Archiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
 Kontakty
 Statistiky
© Jiří Bartuš  2003
Infomail
67 odběratelů
www.jawadily.cz


Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Poválečné motocykly ČZ 125/150 | Motocykly ČZ 125 A | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Zahraniční prodej motocyklů ČZ 125, 150 | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 |



Poválečné motocykly ČZ 125/150




  Autor: Jiří Bartuš


  Konec druhé světové války v roce 1945 odstartoval období mnoha zásadních změn jenž měly přímý vliv na rozvoj výroby motocyklů v Československu. Snaha o pochopení tehdejší situace by měla být prvním počinem zájemce o československé motocykly vyrobené v období po Druhé světové válce. Pro více informací navštivte bonusový článek knihy Jawa Californian  -  Vývoz československých motocyklů do USA po roce 1945, který se snaží toto období mapovat.



ČZ 125 A

Výrobce: Česká Zbrojovka a.s. závod Strakonice
               Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1946-1947

ČZ 125 A   Prvním novým poválečným typem vyrobeným ve Strakonické ČZ byl motocykl ČZ 125 A. Tento motocykl přímo vycházel z oblíbeného předválečnéhu motokola ČZ 98. Využití mnoha dílů z motokola podstatně usnadnilo rozjezd výroby v prvních poválečných letech. Motocykl ČZ 125 A byl vyráběn v letech 1946 a 1947, poté byl postupně nahrazen motocyklem nové koncepce, typem ČZ 125 B.  více |


ČZ 125 B

Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1947
  Platí pro výrobní čísla od 150005 do 160724 *

  Počátky vývoje motocyklu ČZ 125 B spadají do období II. Světové války, kdy konstruktéři strakonické ČZ připravovali konstrukce pro poválečnou výrobu. Pro motocykl kubatury 125 cm3 zvolili kompaktní motor usazený v lehkém rámu z trubek kruhového průřezu odpruženém vpředu vadadlovou lisovanou vidlici s centrální pružinou.

  Ještě během války zhotovili několik prototypů, které byly osazeny zapalováním Noris a karburátorem Graetzin. I přes poválečný chaos a nedostatek surovin mohl být koncem roku 1946 představen prototyp od něhož se mohla odvíjet sériová výroba. Na Pražském vzorkovém veletrhu roku 1947 byla již oficiálně představena sériová verze pod označením ČZ 125 B.

ČZ 125 B   Sériově byl motocykl byl osazen motorem 125 cm3 jenž byl oproti prototypovému vybaven setrvačníkovou zapalovací magnetkou BOSCH-ČZ a karburátorem Jikov 2916.

Přední teleskopická vidlice motocyklu ČZ 125 t





*   Motocykly byly hned od počátku neustále vylepšovány. Ještě během roku 1947 došlo k postupnému nahrazení jak vidlice za teleskopickou, tak i sedla za sedlo nového tvaru s pryžovým potahem. Motocykl vybavený teleskopickou vidlicí byl označován jako typ ČZ 125 t (některé reklamní materiály udávají tento typ jako bt). Snadnost výměny vahadlové vidlice za teleskopickou vedla mnoho majitelů k jejich výměně. V případě, že je motocykl ČZ 125 vybaven teleskopickou vidlicí, je jediným spolehlivým vodítkem k určení správného typu výrobní číslo (čerpáno z knihy Libora Mačíka Naše motocykly - II.díl ČZ 1930-1953). U výrobních čísel v rozmezí 160276 – 160724 nelze spolehlivě určit přesný typ, protože v tomto období byly montovány motocykly obou provedení.

  Přední teleskopická vidlice se poprvé objevuje na prototypu konstruktéra F. J. Kocha, jenž navrhl motocykl s mnoha progresivními prvky. Výfuky, jenž tvořily součást rámu, byly současně nosníky pro teleskopy zadního kola. Sedlo bylo odpruženo centrální tlačnou pružinou uloženou v sedlové trubce. Prototyp F. J. Kocha sloužil jako ideový základ několika továrních speciálů, jenž v roce 1947 úspěšně absolvovaly Mezinárodní motocyklovou šestidenní ve Zlíně.



  Včasné zavedení výroby moderního motocyklu a promyšlená sériová výroba přineslo strakonické ČZ úspěch nejen mezi domácími, ale i mezi zahraničními zákazníky. Značka ČZ tak dosáhla mezinárodního věhlasu, ze kterého těžila po celou dobu existence motocyklové výroby.

Motocykl ČZ 125 B - nálezový stav   Motocykly ČZ 125 B tvořily jen krátkou, ale důležitou epizodu v historii strakonické továrny. Snaha o co nejrychlejší start výroby nového typu motocyklu z důvodu využití převahy před konkurencí (převaha spočívala zejména v připravenosti nového modelu do výroby a v dostatečných výrobních kapacitách) s sebou přinesla montáž morálně zastaralých součástí do jinak moderního motocyklu. V roce 1947 již byla zastaralá zejména přední vahadlové vidlice a kožené sedlo.


ČZ 125 t

Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1947-1950
ČZ 125 t   Platí pro výrobní čísla od 160276 do 238543 *

  Od roku 1948 byly vyráběny již pouze motocykly s přední teleskopickou vidlicí a gumovým sedlem. (Rozměrový nákres)

  Neustávalo však systematické vylepšování jednotlivých konstrukčních skupin motocyklu.

Motor ČZ 125 t do výrobního čísla 213120
  Nejvíce zásadních změn doznal motor. Mimo mnoha drobních změn došlo od výrobního čísla 213121 (Technický popis a návod k obsluze) k přesunutí ovládání spojky ze zadní části do středu motoru. Z hlavy motoru byl vypuštěn dekompresor a na pravé víko přibyl zkratovač zapalování. Sklopná startovací páka byla nahrazena pevnou. Později došlo ke změně tvaru hlavy na půlkulatou se svíčkou na boku.

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Anglický reklamní leták motocyklu ČZ 125 t



ČZ 125/150 c

Kresba
Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1950-1953

  Typ c je přímým nástupcem typu t. Začal se vyrábět v roce 1950 v objemových třídách 125 cm3 a 150 cm3.


Reklamní plakát motocyklů ČZ a JAWA
  Tyto kubatury byly strakonické ČZ předepsány v rámci rozdělení výrobní sféry motocyklů mezi ČZ a Jawu, které bylo nařízeno vyrábět motocykly v kubaturách 250 cm3 a 350 cm3.
ČZ 150 c, neodpružené zadní kolo

  První série motocyklů ČZ 125/150 c měly zadní kolo neodpružené.
ČZ 150 c, odpružené zadní kolo
  Až koncem roku 1950 se dostala do výroby konečná verze vybavená zadními teleskopy z motocyklu JAWA "Pérák". (Rozměrový nákres)



Potvrzení o technické zkoušce




Typové osvědčení (dle Typového osvědčení motorového vozidla strana 5) bylo motocyklům ČZ 150 c vystaveno 27.2.1950.

  Motocykly ČZ 125/150 c se od typu t liší zejména vylepšeným motorem s novým typem zcela zakrytého karburátoru a novým odlehčeným klikovým mechanismem. Vůdčí sedlo dostalo centrální tažnou pružinou s nastavitelným předpětím. Přední blatník, na rozdíl od typu t, kopíroval pohyb předního kola. Akumulátor se přestěhoval z prostoru nad motorem do levé postranní schránky.



         Reklamní plakát   



  K motocyklu bylo možno dokoupit tandemové sedlo, montované k nosiči na zadním blatníku, spolu se stupačkami a chrániče kolen.

Motocykl č. 16, 1950, ročník II. Motocykl č. 16, 1950, ročník II.   Dobový tisk nešetřil chválou a dlužno dodat, že oprávněně. Motocykly ČZ 125/150 představovaly v době svého vzniku světovou špičku ve svě kubatuře.

  Časopis Motocykl představil novinku v čísle 16 roku 1950.


Mladý technik 1950 Mladý technik 1950 Mladý technik 1950   Časopis Mladý technik představil novinku v roce 1950.

Reklamní leták z roku1953   


   Reklama v časopise Motocykl č. 33, 1950


Reklamní plakát


  Strakonická ČZ uzavřela typem c úspěšnou kapitolu jedné generace motocyklů vyznačující se odpruženými a oddělenými sedly řidiče a spolujezdce. Motocykly byly vyráběny ve velikých sériích, kdy dobrá produktivita práce a propracovaný systém výroby umožnily dosažení příznivé prodejní ceny. Bohužel politická situace po roce 1948 znemožnila využít potenciálu, který byl ve Strakonicích k dispozici a tak motocykl ČZ 125/150 c byl na dlouhou dobu posledním původním motocyklem ze Strakonic.
Reklamní plakát  


Zahraniční projekty strakonické ČZ

- Monark - tempo - Socovel -
Norský reklamní plakát

  Motocykly řad b, t i c byly vyváženy do řady zemí celého světa, kde si společně s motocykly Jawa vydobily velmi slušné renomé. Jednou z možností, jak čelit sílící konkurenci či prorazit na nových trzích, byl vznik společného projektu se zavedeným výrobcem působícím v daném teritoriu.

  O využití moderních komponentů motocyklového výrobce ze Strakonic měli zájem výrobci, kteří tradičně takto využívali komponentů zavedených motocyklových výrobců. Do fáze uskutečněných dodávek se postupně dostali tradiční skandinávští výrobci - švédský Monark s finským Tempo a belgický Socovel.

Slibný rozjezd mnoha mezinárodních projektů postupně zhatila měnící se světová politická situace.  více |

         Norský reklamní plakát   



   Motory ČZ v motocyklech skandinávských výrobců Monark aTempo  více |



  Již záhy po skončení druhé světové války začali českoslovenští výrobci motocyklů, podpořeni mezinárodním úspěchem nových modelů, vyvážet do zemí celého světa. Slibně se rozvíjející export do mnoha desítek zemí byl však značně omezován poválečným nedostatkem surovin a omezenými možnostmi rozvoje výrobních kapacit. Důvodem přednostní orientace na vývoz před domácím prodejem byla zejména potřeba zisku volně směnitelné měny, kterou byl po válce americký dolar.

Poznámka Motomagazínu
  Pozornosti obchodníků neunikly ani Spojené státy americké, jejichž válkou nedotčený trh byl velikým lákadlem. První ucelený nástin snažení československého motocyklového průmyslu o prosazení se na severoamerické trhu, na pozadí vývoje na trhu domácím, naleznete v knize Jawa Californian a nejnověji též v samostatném článku na MotoMagazínu.

  více |

   Dobová reklama určená pro Německý trh  více |



 Zeména snaha o prosazení se na Americkém trhu vedla k jednání o vzniku společné obchodní značky se známým výrobcem motocyklů se Springfieldu.

 S využitím zavedené obchodní sítě byly pod značkou Indian-Čz dodávány motocykly ČZ 125 t, které se lišily pouze nápisem "Indian" na nádrži nad vylisovaným znakem ČZ.  pokračování |



JAWA-ČZ

  Výroba motocyklů ČZ 125/150 c probíhala v období zásadních politických přeměn, které vyvrcholily rozhodnutím vyrábět jednotnou, tzv. národní řadu motocyklů. Koncem roku 1953 JAWA společně s ČZ představili nový typ motocyklu jednotného designu pro všechny objemové třídy tzv. "Kývačku".
JAWA-ČZ typ 351/352

  Objemové třídy 125 cm3 a 150 cm3 připadly strakonické ČZ, která svou "Kývačku" osazovala nepatrně upravenými motory ČZ 125/150 c. Motocykly celé řady byly vyráběny pod značkou JAWA-ČZ. Stopětadvacítka měla označení JAWA-ČZ typ 351, stopadesátka JAWA-ČZ typ 352.  více |

  Motocykly JAWA-ČZ typ 351 a 352 byly vyráběny téměř beze změn do roku 1956. Jedinou podstatnou změnou byla změna půlbubnových brzd na celonábojové. Takto vybavené byly označeny jako typ MTC 352.01 a MTC 353.02.

Znak ČZZnak JAWA-ČZ


Tříkolová rikša ČZ 125/150

Tříkolová rikša ČZ 125/150, šasi   Motocykly ČZ 125/150 poskytly základ pro výrobu motocyklové tříkolky, tzv. rikši. Univerzální šasi mohlo být opatřeno jak sedadlem pro pasažéry, tak korbou pro přepravu nákladů.
  Nákladní provedení mělo pomoci zejména drobným živnostníkům v době, kdy byl na trhu akutní nedostatek levných dodávkových vozidel. Osobní provedení bylo téměř bez výhrady určeno na export do Asijských teritorií.  více |

Osobní provedení Nákladní provedení
  Dobové fotografie prvních tříkolek ČZ 125 t. Časopis Motocykl ročník 1949.


ORTHOPEDIA

ORTHOPEDIA   Díly motocyklů ČZ 125/150 a později i motocyklů Jawa-ČZ sloužily jako základ pro výrobu invalidních tříkolových vozítek výrobního družstva Orthopedia.
  Konstrukce vozítek vycházela z požadavků plného ručního ovládání jednou invalidní osobou.
  Základ vozítka tvořil trubkový rám s rozměrným sedadlem, na který byla vpředu připevněna otočná odpružená přední vidlice doplněná dlouhou řídící tyčí. Přední vidlice byla zhotovena ohnutím jednoho kusu trubky, ve které jsou na obou koncích suvně uloženy odpružené kluzáky nesoucí přední kolo.Tento druh přední vidlice byl u některých vozítek nahrazen vidlicí ze sériových motocyklů. Příčné listové pero neslo celou rámovou konstrukci vozítka na pomocném rámu, ke kterému byl upevněn motor se zadními koly a blatníky. Svislý posuv rámu byl veden třmeny suvně po svislých trubkách rámu zadních kol.  více o vozítkách Orthopedia |

Vozítko Orthopedia, nálezový stav Vozítko Orthopedia, nálezový stav

Přívěsný vozík ČZ

Vozík za motocyklem ČZ 125 t, Motocykl č. 3, 1949, ročník I.   Pro zvýšení užitné hodnoty byl k motocyklům ČZ nabízen přívěsný nákladní vozík.
  Vozík o užitečné hmotnosti 100 Kg měl rám svařovaný z trubek kruhového průřezu. Kola byla zavěšena na výkyvných ramenech odpružených tlačnými pružinami a opatřena pneumatikami BARUM BANTAM o rozměru 16/4. Obě kola byla bržděna lanovým systémem obdobné konstrukce jako u tříkolky ČZ 125/150. Také blatníky byly rozměrově shodné se zadními blatníky použitými u tříkolky ČZ 125/150.

Více informací v článku Přívěsný vozík ČZ.


  Některé díly z motocyklů ČZ 125/150 (přední kola, blatníky,....) se objevily i na prvních vozítkách OSKAR bratrů Stránských.



ČZ 150 c 1951
ČZ 150 ccm
20 halířová poštovní známka







DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (18/18): Strana 1 / 2 Starší témata    
 Dobrý den chci se zeptat. Mám doma motor čz 150c s nerezovým karburátorem mohl by mě někdo o tom něco říci ? myslel jsem, že se montovaly hliníkové    [pavel]    (02. 02. 2014)
 Nevěřím. Nerazový asi nebude. Tipoval bych si, že jde o poniklovanou verzi.    [Jiří Bartuš]    (03. 02. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den, našel jsem na půdě motocykl ČZ podle fotografií se domnívám že by to měl být typ ČZ 125/150 C, bohužel nemá motor. Hledal jsem kde se dalo ale nenašel jsem nikde na netu seriová čísla. Mám ser. číslo 382000 není tu někdo kdo by byl schopný určit přesně co to bylo?    [Majkl]    (12. 01. 2014)
 Nejedná se o výrobní číslo, je to evidenční číslo součásti v tomto případě krku rámu - mělo by tam být spíše R10, stejně tak má pásovina vyztužení stupaček často vyraženo označení E12(vpravo) a vlevo má udán měsíc a rok výroby rámu. Pokud v rámu není motor tak by tam číslo měsíce a roku výroby mělo být vidět, příkladně viz:
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2009/1101040549.jpg    [Martin Štindl]    (13. 01. 2014)
 Jěště jsem našel z druhé strany krku číslo 10. To znamenená co? Dík    [Majkl]    (13. 01. 2014)
 Moc díky.    [Majkl]    (13. 01. 2014)
 Podle výrobního čísla *382 000* je to ČZ 125C vyrobená ze začátku roku 1953.    [Martin Štindl]    (12. 01. 2014)
Přidat odpověď    (4)
 Jde nekde koupit za rozumny peniz prevodovku na jawu cz 150c r.v. 1956    [Pavel]    (30. 06. 2011)
 na každé burze jsou desítky motorů.    [jawarmaniak]    (28. 09. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Chlapi nejde mi zaradit jednicka,co s tiiim????    [Pavel]    (27. 06. 2011)
 Budeš muset půlit motor.    [jawarmaniak]    (28. 09. 2011)
 Je jo cz 150c,1954    [Pavel]    (28. 06. 2011)
 Jestli je to ČZ 125T 1949 nebo Céčko,tak je pravděpodobně prasklá pružinka západky na řadícím mechanismu.    [Martin Štindl]    (27. 06. 2011)
Přidat odpověď    (3)
 Zdravím všechny fandy veteránů,
mám několik ČZ 150 a nevím jak byly osazovány - na které modely koženými a gumovými sedly pro řidiče, děkuji za odpovědi.
/Richard/    [Richard Straka]
    (01. 08. 2010)
 Těžko říct. Montují se obě verze souběžně, ale cca do roku 52 převládají gumová sedla a od roku 52 kožená/koženková. Ale první kožená jsou doložena už v první polovině roku 51 a gumová ještě koncem roku 52. Rok 53 už asi pak jen kožená. Sedla se nemontují podle modelů.    [jawarmaniak]    (24. 11. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím všechny.Prosím o radu,jaké stupačky spolujezdce patří na 150c(lidovka) rok výr.1951.Díky.    [Libor Š]    (11. 12. 2009)
 jakékoli - šlo o doplňkovou výrobu, kterou si majitelé kupovali dodatečně od mnoha výrobců.
Ale pro představu: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti.html    [jawarmaniak]    (08. 04. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 zdravím chtěla jsem se zeptat za kolik se tak prodává Jawa ČZ 125/351 r.v. 1954 pojízdná a se všema papírama, děkuji za odpověd    [Zuzana]    (01. 03. 2010)
 Dle stavu a dochovanosti 7-15 tis (otázkou je i kompletnost - např. nesehnatelný kryt řetězu)    [jawarmaniak]    (08. 04. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Děkuji autorovi (nebo autorům) za kvalitní článek o poválečných motocyklech ČZ. V souvislosti s typem "b"jsem slyšel názor pamětníka,že se jich zachovalo tak málo nejen proto, že jejich majitelé vyměnili přední vidlici za "t" ve snaze svůj stroj modernizovat, ale především proto, že plechová lisovaná ramena původní vidlice byla poněkud poddimenzována a často docházelo v provozu k jejich deformaci.Setkali jste se s takovým poznatkem ?    [v.]    (24. 01. 2010)
 S tímto ne, ale šlo hlavně o to, že vahadlová vidlice již byla dávno za zenitem. A v době uvedení na trh se představil plně teleskopicky odpérovaný pérák. Proto muselo zákonitě dojít co nejrychleji k modernizaci přední vidlice. Zadní pérování přišlo na řadu až skoro o 4 roky později u modelu C. Továrna dokonce dodávala sady pro přestavbu přední vidlice B na T! Tyto sady vidlic měly úchyty pro béčkový blatník.    [jawarmaniak]    (24. 01. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 dobry den jsme začáteční a potřeboval bych poradit začal sem renovovat ČZ 125 T a nevim zda li se dělala v lidovém provedení a jak široký má být pruh černé barvy na nádrži nebo kde ho zjistím. díky za radu Rieger    [josef rieger]    (17. 11. 2008)
 Podle mých poznatků se typ "t" v lidovém provedení nevyráběl.Černý pruh na nádrži má mít šířku 13 cm.    [v.]    (24. 01. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 ahoj rád bych se zeptal jestly se liší rám z jawy péráka a z čz 150c dík za odpověd    [tomáš]    (22. 08. 2009)
 lepší otázka by bola co majú spoločné,každý je uplne iný čz 150 je z trubek kruhového prierezu Jawa 4 hraného společné sú snad iba držiaky zadných klzákov    [jaro]    (23. 08. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Hallo,
mam nekolik restaurovanych motorek/Jawa perak,CZ 150 C,Jawa 175 special/.Muze mi nekdo poradit,jaky olej mam dat do motoru?
Cim mohu vylestit vika motoru?Jakou barvou mohu natrit hlavu valce a valec?
Jakym pomerem mam michat olej a benzin.Pisou 1:25 ale rikaji,ze 1:30 je v poradku diky kvalitnejsim olejum.
Diky za odpovedi a zdravi
Olda.    [Dr.Oldrich Kratochvil]
    (10. 04. 2007)
 hlava nastříkaná nebyla,jen válec a to na černo!hlavu bych vyleštil stejně jako motor tím silichromem za pomoci filců!    [pavel]    (18. 12. 2007)
 cau hlavu vylešti silichromem valec nastříkej cernou barvou vypalovací asi do 600c    [stana]    (27. 10. 2007)
 Zdravim dej tam převodový olej pro dvoudobé motory s hustotou 80-90W, ty víka vylešti Silichromem ( taková pasta, dá se koupit v každé Drogerii)    [Kaslík]    (17. 05. 2007)
Přidat odpověď    (3)
 ahoj    [sidd]    (08. 03. 2007)
 Dobrý večer pane.

Jen dotaz, jak jste dopadnul s tím pérákem ?

Díky Radek Miklík
602 755555    [Radek Miklík]    (11. 02. 2008)
 hlédám někoho kdo mi na základě fotek pomůže stanovit přijatelnou cenu Jawa 250 perák před renovací,děkuji Pavel    [Pavel]    (15. 03. 2007)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
Tajemství monopostu Auto Union
Pětistovka
Dieselová Čechie
Video archiv MotoMagazínu
Souboj na ostří nože
Ztracené Mercedesy
Hořice 2014
Formule 1 v Soči, podruhé
1952
Motoristická a technická muzea v Čechách
Ve stopě zlínské šestidenní
Libor Mačík, Naše motocykly - IV.díl / Období let 1918 - 1953 / G-L
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Novinky
  Dodatek I
  Dodatek II
  Dodatek III
  Dodatek IV
Žebříček článků
Motocykly ČZ 125 A
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Jawa 624, 634
PAv 40 (41)
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly ČZ 125 B, t
Mopedy Stadion
Motocykly Jawa 500 OHC
Motocykly Jawa Bizon
Libor Mačík, Naše motocykly - II.díl
Oilmaster
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
Poválečné motocykly ČZ 125/150
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
Petr Hošťálek, Stadion S 11
Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ
Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu
Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex
Sidecar Velorex typ 560
Vozíky MOTEX
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš