MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.12.2017 08:04         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Lidová vozítka Os-kar, Velorex | Můj život s Mojmírem Stránským | Smutný víkend v půli června 2011 | Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby | Vozítka Velorex v nálezovém stavu | Není Velorex jako Velorex | Dobová replika prototypu vozítka Os-kar | Velorex 16/175, slepý vývojový druh | HOBA - Přestavby tříkolových Velorexů | Technická data motorů vozítek Velorex | Galerie vozítek Velorex | Zajímavosti z konstrukce a života vozítek Velorex | Přívěsné vozíky za Velorexem | Zbastlený Velorex | Výstava Velorexu 24.8. - 14.9.2002 |
    Nedostatečná velikost úložného prostoru Velorexů nutí jejich majitele k vymýšlení nejrůznejších úprav. Za jednu z nejelegantnějších lze považovat připojení motocyklového přívěsného vozíku.


Motocyklové vozíky současných výrobců




  Autor: Jiří Bartuš



  Pro Velorex nebylo nikdy závěsné zařízení na žádný typ vozíků schváleno, tudíž legálně nelze vozík k Velorexu připojit. I tak mnoho majitelů vozíky bez problémů používá.

Závěs pro vozík PAv na Velorexu   Příklad zdařilého závěsného zařízení, které nijak nenarušuje konstrukci stroje a jde kdykoliv odmontovat.

Závěs pro vozík PAv na Velorexu   Závěsné zařízení je uchyceno na třech místech na každé straně Velorexu. Horní úchyt je připevněn šroubem M8 k L profilu, který je upevněn k horní vzpěře zadního péra pomocí stejného šroubu jako závitový úchyt pera.

Závěs pro vozík PAv na Velorexu Spodní úchyt je připevnen dvěna šrouby M8 ke třmenu, který obepíná spoj spodní trobky se svislicí. Na šrouby jsou nasazeny válečky osazené gumou. Třmen je též vypodložen gumou a tak je zamezeno poškození nátěru. Pro zpevnění a zamezení kmitání závěsu je ještě pomocí úchytu a šroubu M6 připevněn k držákům zadního blatníku.
  Vlastní úchyt pro čep vozíku je vyroben z pásoviny 3,5 mm, která je v místech průchodu čepu zesílena navařenými podložkami.

Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu
Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu


Závěs pro vozík PAv na Velorexu Další zajímavé řešení závěsného zařízení Oldy Soukupa z VELOREX CLUBU DVORCE, které také nijak nenarušuje konstrukci.

Závěsné zařízení se skládá ze tří částí (levé, pravé a střední), které jsou do sebe zasunuty a zajistěny šrouby. Jako celek je spojeno s konstrukcí Velorexu stahovacími třmeny v místech zadního svislého a vodorovného nosníku. Základním materiálem je trubka o průměru 22mm.
Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu Závěs pro vozík PAv na Velorexu
Závěs pro vozík PAv na Velorexu



Vozíky MOTEX v provozu za Velorexem:

Vozík MOTEX za Velorex Jiřího Kováře:
Vozík Motex Vozík Motex Vozík Motex Vozík Motex
Nově vyrobený rám Před lakem Na cestě Boskovice 2002
Z dopisu Jiřího Kováře:
  • 1.foto- vozík byl již z plechovým víkem (ne plachta), podvozek je dělán zcela znovu. Z originálního podvozku zůstaly jen kola
  • 2.foto- vozík byl napřed vyklepán, nastříkán základovkou, kytován, nastříkán stříkacím tmelem, plničem a vrchní syntetickou barvou. Samozřejmě za asistence několika km2 vodního brusného papíru
  • 3.foto- takto si sedí za 4-kolovým Velorexem (nové bantamové pláště Barum s doporučením max. rychlosti 20km/h zvládaly s nákladem přes 30kg rychlost 5x vyšší)
  • 4.foto- sobotní ráno v Boskovicích 2002

Vozík Motex za Velorexem Vozík Motex za Velorexem

Vozík Motex za Velorex Vozík Motex za Velorex Vozík Motex za Velorex Vozík Motex za Velorex


Vozíky PAv 40 (41) v provozu za Velorexem:

Vozík PAv 41 za Velorex Jana Kopeckého:
Vozík PAv 41 Vozík PAv 41
VELOREX CLUB DVORCE

Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem
Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem
Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem Vozík PAv40 za Velorexem

Vozík neznámého výrobce v provozu za Velorexem:
Vozík neznámého výrobce za Velorexem Vozík neznámého výrobce za Velorexem Vozík neznámého výrobce za Velorexem Vozík neznámého výrobce za Velorexem
Vozík neznámého výrobce za Velorexem




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (5/5): Strana 1 / 1
 Suche einen Dynastarter für meinen Velorex 350    [Werner]    (27. 04. 2010)
 celkem jo. Ale na druhé straně by mohl mít štěstí, protože někdo jak vidí někoho z ciziny, bude mít vidinu velkých peněz...    [Tonda]    (27. 04. 2010)
 To je tak nedostatkova vec ?    [Martin Samson]    (27. 04. 2010)
 So viel Glück    [Tobiáš]    (27. 04. 2010)
Přidat odpověď    (3)
 kdy je nejblysi bura ?? na velorexy (muze byt i vystava)dik    [Šimon Kočnar]    (27. 09. 2003)
 Výstava jen tak nějaká nebude.    [Jirka]    (20. 10. 2003)
 1.10v chotusicich    [petr]    (20. 10. 2003)
 burza sory    [Šimon Kočnar]    (27. 09. 2003)
Přidat odpověď    (3)
 Máte zájem o detailní fotografie závěsů pro vozíky za Velorex? Mohu nabídnout další fotografie k té první. Myslím, že ostatní se můžete též zapojit.    [Jiří Bartuš]    (19. 06. 2002)
 Vyprdni se na SPZ-ku, ta nejezdí!!!    [Honza]    (16. 04. 2003)
 Prezentovane zavesne zarizeni nema chybu. Jen to, ze cloni SPZ se mi nelibi.    [Libor]    (12. 07. 2002)
Přidat odpověď    (2)
 Toto závěsné zařízení je tvé vlastní konstrukce???    [Libor]    (05. 09. 2002)
 K tomu snad výkres ani nejde udělat. Jedině snad ke třmenům. Trubky se musí naohýbat podle konkrétní situace.    [Jiří Bartuš]    (06. 09. 2002)
 Inu, zkusil jsem to. Přesto ti děkuji. Čas to je potvora nějak ho nemůžu pořad dohonit :o)). Ale i přes to ti děkuji. Nakreslený to náhodou nemáš?    [Libor]    (06. 09. 2002)
 Díky za důvěru v mou práci. Bohužel ti asi nemohu vyhovět. V současné době jsem pracovně velice vytížen a tak nemám čas ani na běžné opravy mých strojů.
Zkus dát inzerár, nebo obejdi pár dobrých mechaniků. Jisté je, že jim budeš muset svůj Velorex přistavit, neboť u Velorexu platí co kus to originál. Jsem ochoten poskytnout praktické rady.    [Jiří Bartuš]    (05. 09. 2002)
 Já vím , že jsem ho trošičku(opravdu jen malinko) kritizolal, ale přesto nevyrobil by jsi ješte jeden za úplatu, za kterou by se ti vyplatilo se stím otravovat?? Moje představy o výrobě tohoto zařízení se po pár měsících ukázaly dost najivní, chybí mi čas a hlavně zručnost atd.. Děkuji alespoň za odpověď.    [Libor]    (05. 09. 2002)
 Ano. Je to má konstrukce. Chtěl jsem vyrobit závěs, který nijak nenaruší konstrukci Velorexu a je možno jej kdykoliv odmontovat. Proto je rozměrově větší a konstrukčně složitější.    [Jiří Bartuš]    (05. 09. 2002)
Přidat odpověď    (5)
 Prezentovane zavesne zarizeni nema chybu. Jen to, ze cloni SPZ se mi nelibi.    [Libor]    (12. 07. 2002)
 Polohu závěsu musíš vyzkoušet přímo na Velorexu. Není Velorex jako Velorex. Pozor, musíš počítat i s propérováním jak Velorexu tak i vozíku. Mě vyšel závěs náhodou přesně mezi řádky značky, takže myslím, že je dobře čitelná.    [Jiří Bartuš]    (19. 07. 2002)
 A posunout zaves o 5cm niz by neslo??(nevim jak by na tom pak byla svetlost voziku)    [Libor]    (19. 07. 2002)
 Te SPZ se nedá nijak vyhnout. Pokud by se použila nová (menší) SPZ, tak by ten zadní oblouk nemusel být tak veliký.    [Jiří Bartuš]    (14. 07. 2002)
 sory trosku jsem si poplet tlacitka :o))    [Libor]    (12. 07. 2002)
Přidat odpověď    (4)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Jawa 624, 634
Pérák a Turbo
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2016
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2017
Honda CBR 900 RR Fireblade
Pérák 2015
Renovace motocyklů Jawa Californian
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Honda CB750 F
Kniha Jawa Californian
Jarní MotorTechna 2015
NIPPON RETRO 2015
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš