MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           26.3.2019 11:59         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Lidová vozítka Os-kar, Velorex | Můj život s Mojmírem Stránským | Smutný víkend v půli června 2011 | Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby | Vozítka Velorex v nálezovém stavu | Není Velorex jako Velorex | Dobová replika prototypu vozítka Os-kar | Velorex 16/175, slepý vývojový druh | HOBA - Přestavby tříkolových Velorexů | Technická data motorů vozítek Velorex | Galerie vozítek Velorex | Zajímavosti z konstrukce a života vozítek Velorex | Přívěsné vozíky za Velorexem | Zbastlený Velorex | Výstava Velorexu 24.8. - 14.9.2002 |



Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby vozítek Velorex







Seznam článků


Renovace podlahových koberců vozítek Velorex 16/350
Nedílnou součástí dvoudílné, dřevěné podlahy jsou gumové koberce, které se dodávaly, jako třídílná sada a to ve dvou designových provedeních. Jemná celoplošná drážka, nebo střídavě silná a tři slabé.
Podlaha vozítek Velorex 16/350
Začněte svou renovaci od podlahy. Rád bych se několika řádky zmínil o důležitých údajích, které při repasi, či snad nové výrobě podlahy vozítka Velorex, povedou k zachování původního, autentického vzhledu i způsobu výroby.
Akumulátor a jeho přichycení ve vozítku Velorex 16/350
Při renovaci Velorexe z roku 1971 jsem narazil na problém uchycení akumulátoru. Vše začalo původním spodním rámečkem, který je dvěma šrouby přichycen ke dřevěné podlaze a dvěma šrouby k rámu, kde jsou pro to navařena zvláštní oka.
Podsedadlová - zadní podlaha vozítek Velorex 16/350
Chceme-li renovovat Velorex do pokud možno původního stavu, měli bychom dodržet i technologii výroby dřevěné podlahy. Na zachovalé zadní podlaze v nálezovém stavu (Velorex 16/350 rok výroby 1966) se pokusme vyčíst všechny podstatné rozměry a technologie.
Dynamostartér vozítek Velorex 16/350
Poznatky z konstrukce a provozu dynamostartéru PAL-MAGNETON ve vozítkách Velorex 16/350.
Přední světlomety vozítek Velorex 16/350
Poznatky o používaných předních světlometech vozítek Velorex 16/350.
Sekundární řetěz vozítek Velorex 16/350
ekundární řetěz vozítek Velorex je namáhán více než u motocyklu srovnatelného výkonu. Proto konstruktér zvolil na místo tehdy obvyklého řetězu, řetěz silnější 15,875 x 9,525, používaný v té době na motocyklu JAWA 500 OHC.
Venkovní zpětné zrcátko vozítek Velorex
Velorexy byly osazovány venkovními zrcátky, které byly v době výroby k dispozici. Standardně šlo o zpětné zrcátko Motex o průměru 90mm s panoramatickou plochou.
Motory vozítek Velorex 16/350
Základní poznatky o konstrukci motorů vozítek Velorex 16/350.
Pozor na defekt
Přihodí-li se řidiči tříkolového vozítek Velorex defekt, je téměř vždy jisté, že má o zábavu postaráno. Rezervní kolo totiž nepatří k běžné výbavě Velorexu. Dojde-li k defektu za jízdy, může jít i o život. Tříkolový stroj je totiž na jakoukoliv změnu adheze velmi citlivý.
Brzdy vozítek Velorex 16/350
O úloze brzd na vozidle jistě není třeba diskutovat. Avšak mluvíme-li o brzdách v souvislosti s Velorexem, nelze opomenout dané zákonitosti vyplývající z jeho konstrukce.



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (10/10): Strana 1 / 1
 Zdravim vsechny majietele Velorexu.
Sam jsem se stal pred dvema dny jednim z vas 350/16-1966.Mam nekolik dotazu.
Budu muset zrenovovat kola tj.nove rafky a draty.Jake mam objednat rafky do prednich kol a jake do zadniho kola.Draty jsou asi stejne jako na kyvacku 350.Dale kde se daji sehnat otocne turnikety?Ma polske papiry tj.znacku,maly technicak a kupni smlouvu.Bylo mi receno,ze prepis na ceske papiry bude bez problemu.Ma nekdo zkusenosti.
Zatim je to vse ale jiste se jeste prihlasim.
Predem dekuji za odpovedi.
Olda
.    [Oldrich Kratochvil]
    (16. 11. 2012)
 Tradiční prodejce dílů na Velorexy je Robert Němec http://www.velorex-nemec.cz.
Jinak doporučuji hledat na http://www.veteranforum.cz.    [Jiří Bartuš]    (23. 11. 2012)
 Ahoj, díly na Velorexe seženeš zde http://www.velorex.com/obchod/index.html
Jinak zde to Velorexama bohužel moc nežije. Doporučil bych ti dotaz umístit na velorexy.cz    [Peton]    (23. 11. 2012)
Přidat odpověď    (2)
 Ahoj,mám hadráka 16/350 (hydrauliku)z roku 1970.Mám problém s řazením.Během 1200km se mi 3xohnuli a zbrousili vydličky řazení.Po druhé poruše byl motor udělán celý nově(i vše nově vypouzdřeno).Po ujetí asi400km vydličky zase odešli.Prosím o radu co s tím..dík    [mara]    (26. 06. 2008)
 Zdar,
na motoru hydraulika je v převodovce 16ti zubé kolo, které je nižší než u motoru s manuálně ovládanou spojkou. Ozubené kolo koupíš v e-shopu velorex u zlaté růže Boskovice. Za cenu okolo 400kč. Je to jediný problém, který máš protože tam dáváš ozubené kolo, které je vyšší a opírá se ti o vidličku.    [Jirka]    (14. 03. 2009)
 Dík za pomoc.    [mara]    (28. 06. 2008)
 Ahoj,to záleží na tom,jestli ten kdo Ti dělal motor,dodržel určité zásady při montáži převodovky a samotná nová pouzdra mnohdy nestačí k bezproblémovému chodu.Pokud odchází vidličky tím,že v lepším případě zmodrají a pak se vydřou,způsobuje to nedostatečná stranová vůle při zařazené rychlosti.Při jakékoliv zařazené rychlosti musí mít vidlička v drážce kola vůli do stran.Nejdříve zkontroluj náběhy na čepech kola,neměly by být zakulacené,oběhané,pak má kolo snahu vyjíždět ze záběru a tlačí na vidličku.Zkontroluj také drážky v kolech kde běhají vidličky,zda tam není napečený materiál z vidličky a očisti jí. Slož kartery bez klikového hřídle pouze s převodovkou,kulisou a vidličkami a stáhni ho šrouby.Vyzkoušej axiální vůli na hlavním hřídeli,tam by neměla být žádná a potom na předloze,tam by měla být axiální vůle maximálně0.2-0.3mm Postupně zařazuj rychlosti a kontroluj vůle vidliček ve všech rychlostech.To aby měly vidličky správnou vůli se dá docílit vypodkládáním broušenými podložkami na hřídeli,výběrem z několika vidliček/každá má jiný rozměr/anebo také úpravou na kulise.Co se týče vidliček,tak ve fabrice bylo z čeho vybírat,tam byly tříděné,doma je to trochu problém,člověk si koupí vždy jen jeden pár.Převodovka chce své a pokud si člověk netroufá,je lepší to dát někomu kdo s tím má zkušenost.Tak ať se daří.Když tak se ozvi na olivoj zav.seznam.cz.    [olivoj]    (27. 06. 2008)
Přidat odpověď    (3)
 Zdravím.
Kupuji Velouše,který má "mrtvé" papíry.Jde to nějak udělat na mě?
Děkuji za rady. S pozdravem Jirka    [Jirka]
    (05. 03. 2009)
 jde to, já to před dvěma roky s Velorexem taky podstoupil a úspěšně, klidně napiš na mail    [jura]    (06. 03. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Hello!

I live in Sweden, and want to buy an velorex 3 wheeler with 350cc motor or 250cc for import to Sweden, in driving contions and with paper.

Fredrick Lind    [velorex]
    (11. 09. 2004)
 Shall Velorex 350cm3 year making 1973 .Entire paper,Cost accord.For more information and about photos write on mine e- mail:motaspatricek@seznam.cz    [motyka]    (06. 06. 2006)
 Or ,you can visit www.veteran.cz . The best oldtimer web in Czech ,but only in Czech language.    [Green Raul]    (24. 01. 2006)
 You must visit inzerce.motomagazin.cz    [Jirka]    (17. 02. 2005)
Přidat odpověď    (3)
 Dase za Bizona dat pav.    [MAREK KRESTAN]    (14. 02. 2005)
 Dá. Stačí se podívat do odílu JAWA BIZON.    [Jirka]    (17. 02. 2005)
Přidat odpověď    (1)
 I am looking to buy a PAV 40 or 41 for use behind my motorcycle in the Netherlands.Can anyone offer me one?    [Sylvester]    (15. 09. 2004)
 We hasn´t some pav for Holand and Germany.I wont buy pav half yers!    [vasek]    (26. 09. 2004)
Přidat odpověď    (1)
 I have Velorex 350/16. I live in USA and it is difficult to get the parts. If someone would like to help with parts and restauration I would really appreciate it.    [Robert Poprawski]    (13. 03. 2003)
 Hello my name is Pavel.I help you.Any spare parts has Mr.Kostik
WWW.velorex.com He has czech and englisch web side.Im sorry my englisch a little.Bay --- Velorex´s not dead    [Pablos]    (26. 09. 2004)
 For sale : Velorex    [Věžník - Velorex]    (25. 09. 2003)
Přidat odpověď    (2)
 dnes jsem sem zabrousil a musím smeknout klobouk - mohu Tvoje poznatky otisknout ve VelorexKurýru ?
Eiffel    [Ivo Fajman]
    (09. 08. 2002)
 Kultovnímu časopisu, jakým VelorexKurýr jistě je, je dovoleno vše. Otisknutím jakýchkoliv mých poznatků budu velmi potěšen.    [Jiří Bartuš]    (11. 08. 2002)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Jarní cena Brna 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2016
Star Rally 2017
300 zatáček Gustava Havla
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
Barum Czech Rally Zlín 2017
Pérák 2018
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
Classic Show 2015
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
Slovácký okruh 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Šolcovy zatáčky 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš