MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           20.10.2019 16:51         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Lidová vozítka Os-kar, Velorex | Můj život s Mojmírem Stránským | Smutný víkend v půli června 2011 | Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby | Vozítka Velorex v nálezovém stavu | Není Velorex jako Velorex | Dobová replika prototypu vozítka Os-kar | Velorex 16/175, slepý vývojový druh | HOBA - Přestavby tříkolových Velorexů | Technická data motorů vozítek Velorex | Galerie vozítek Velorex | Zajímavosti z konstrukce a života vozítek Velorex | Přívěsné vozíky za Velorexem | Zbastlený Velorex | Výstava Velorexu 24.8. - 14.9.2002 |



Sekundární řetěz vozítek Velorex 16/350




  Sekundární řetěz Velorexu je namáhán více než u motocyklu srovnatelného výkonu. Proto konstruktér zvolil na místo tehdy obvyklého řetězu , řetěz silnější 15,875 x 9,525, používaný v té době na motocyklu JAWA 500 OHC. Tento řetěz je také méně náchylnější na přeskočení, jež se u motoru Velorexu uloženého pružně v silentblocích stávalo. Klasický řetěz 15,875 x 9,525 v podstatě tedy vyhovuje, ale vyžaduje neustálou kontrolu napnutí a pravidelné mazání. Je též relativně hlučný.
  V dnešní době vysoce výkonných motocyklů je situace jiná. Existují vysoce pevnostní řetězy výrobců zvučných jmen, řetězy s O kroužky atd. Jaký řetěz tedy zvolit dnes?

  Řetěz 15,875 x 9,525 klasické konstrukce lze jen těžko doporučit. Dá se sehnat i ve vysoce pevnostním provedení takže se nevytahává, ale vyžaduje časté mazání a je hlučný.
  Jako optimální se jeví použití řetězu 15,875 x 9,525 s O kroužky. Tento řetěz je prodáván jako typ 530. Řetěz je sice silnější, 23,5mm přes čepy, než obyčejný (19,5mm přes čepy) , ale do Velorexu se bez problémů vejde (Jak do typu s mechnickým ovládáním spojky, tak i do typu s kapalinovým ovládáním spojky). Jedinou nevýhodou tohoto typu řetězu je cena. Řetěz ČZ 530 OR stojí přibližně 12Kč za článek. Ceny řetězů zahraničních výrobců jsou minimálně dvojnásobné.

  Typ řetězu s O kroužky udržujeme tak, že je hadrem zbavíme nečistot a prachu a aplikujeme na něj nějaký ze speciálních přípravků na řetězy. Nezapomeneme na občasnou kontrolu napnutí.


Jiří Bartuš      

VeteránKalendář
Nové články
Suzuki GSX-R 1100 M
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Slovácký okruh 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2016
Evropský festival Route 66
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
Pérák 2018
300 zatáček Gustava Havla
Star Rally 2017
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2015
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2017
Czech Drive 2018
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš