MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           26.9.2017 14:36         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínu

| Úvod | Informace | Seznam článků |
MotoMagazín

AKTUALITY
Kauza Oldtimer festival. Poslední víkend v červnu bývá u nemalého počtu majitelů historických vozidel vyhrazen Oldtimer festivalu v Slavkově. O klesající úrovni Oldtimer festivalu se již léta vedou horlivé diskuse, nicméně, soudě dle masové návštěvnosti, je mezi lidmi stále velice oblíben. I letos by se jistě našlo několik set majitelů historických vozidel všeho druhu, kteří by do Slavkova přijeli. Kdyby se ovšem Oldtimer festival konal. Měsíc před termínem konání se objevila informace, že hlavní pořadatel je nezvěstný a není tedy možné Oldtimer festival uspořádat. A tak se i stalo. Byla to definitivní tečka, nebo se Oldtimer festival dočká znovuzrození?
MotoMagazín Vozíky PAv budou mít svou knihu. Téma motocyklových vozíků je nedílnou součástí MotoMagazínu od jeho prvopočátků. Za pomoci aktivních čtenářů se postupně porařilo sestavit celou mozaiku historie výroby motocyklových vozíků na našem úsemí od prvních zapomenutých amatérských pokusů po oblíbené hromadně vyráběné vozíky PAv. Díky pochopení nakladatelství Grada Publishing bude téma motocyklových vozíků vydáno knižně, v rámci úspěšné edice Retro. Věřím, že knižní vydání bude mít úspěch stejně jako má zde na MotoMagazínu. Předpokládaný termín vydání knihy je na jaře příštího roku. Do knihy budou v rámci možností použity veškeré materiály, které byly za pomoci čtenářů Motomagazínu nasbírány. Pokud má ještě někdo pocit, že by mohl do knihy přispět, byť třeba jen drobným střípkem, nechť mne kontaktuje. Děkuji všem za spolupráci. Jiří Bartuš
Automuseum Praga Emila Příhody stále bojuje o přežití. Dle aktuálních informací skončilo jednání o umístění sbírky v bývalé tovární budově v Praze Vysočanech nezdarem a tak osud sbírky zůstává i nadále nejistý. Sbírka Emila Příhody je jednou z nejucelenějších sbírek jedné značky na světě, a zachovat ji kompletní, a zpřístupnit ji široké veřejnosti, je bez jakékoli diskuse v národním zájmu. Bohužel naše země se o své technické dědictví neumí řádně postarat a schopných a obětavých lidí je bohužel čím dál tím méně.
Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Po zkusenostech ze zemi evropy kde jsem auto zakoupil a nasledne prihlasoval v ceske republice neco strasneho co se tady deje priblbli...
  • Únik oleje z motoru sice může být z olejového čerpadla, ale větší pravděpodobnost je to, že je to převodový olej. (prolíná mezi kartery...
  • Ahoj, mám otázku k papírům k bizonovi 623. koupil jsem bizona ze slovenska, papíry má včetně velkého, malého techničáku a původní spz,...
  • Super clanek clovek nekdy zira ceho vseho se nase stroje zůčastnily...
  • Dynamostartér.Šel by do jawa350 která má normální zapalování dát dynamostartér?a nebo na dynamostartér musí být jiné kartery(jako jsou...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Koupě Koupím zajišťovací háček přední kapoty škoda Octavia 1960-3
    Zobrazit náhled inzerátuKoupě Koupím zajímavý starý benzinový nebo naftový stabilní motor, stabilák, lokomobilu. Také motor plynový. Jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky, dokumentaci a další.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám torzo šlapky na kolo.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám toto sedlo na kolo.
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    11 zobrazení9 zobrazení8 zobrazení
    8 zobrazení7 zobrazení7 zobrazení
    7 zobrazení7 zobrazení7 zobrazení

    2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017      
    9.10.2010      Motocykl Jawa 350 Bizon v předsériovém provedení

    Nálezový stav motocyklů Jawa typ 623, 633 Bizon   V časopise Czechoslovak Motor Review číslo 9 roku 1969 byl představen nový motocykl Jawa pod označením SST.
      Časopis Czechoslovak Motor Review vždy s předstihem informoval zahraniční čtenáře o novinkách našeho motoristického průmyslu a zde představený motocykl je zajímavý tím, že je jako předsériový kus vybaven několika díly, které během příprav sériové výroby doznaly změn, případně byly zcela vypuštěny.  více |

      Články a témata na MotoMagazínu neustále doplňujeme. Aktualizací nyní prošel celý článek o motocyklech Jawa Bizon.

    3.10.2010      Elekrická Škoda Octavia

      Na pařížském autosalónu byl s velikou pompou vystaven elektromobil Škoda Octavia a jsou ho plná média.
      Co demonstruje Škoda Octavia elektro v roce 2010 se svými 315 kilogramovými akumulátory, dojezdem 140 kilometrů a dobou nabíjení 4 hodiny? Buď je svět po více než stopadesáti letech elektromobilů stále na začátku, nebo se motá ve slepé uličce.

      Co všechno musí ještě vzniknout, aby se zjistilo, kudy cesta nevede? Rád bych se mýlil, ale i mé elementární znalosti mi stačí k tomu, abych úspěšně pochyboval. Pochyboval o smysluplnosti současné elektro-hysterie výrobců motorových vozidel. Toto jejich jednání tedy chápu spíše jen jako jistý druh podbízení se současné politické linii. Co by na to asi řekli pánové Křižík, Tesla či Edison?

      Čtěte a diskutujte v sekci Magazín.

    30.9.2010      Boxer už ne, prosím!

      Když jsem se v posledních Českých motocyklových novinách dočetl o aktuálních novinkách z motocyklové firmy Jawa, nestačil jsem se divit. Jawa testuje nový velkoobjemový motocykl takových kvalit, jež zaručí, že už značka Jawa dále nemá být spojována s levným zbožím, nýbrž by se ráda srovnala do řady se zvučnými značkami jako jsou MV Augusta či Norton. Motocykl by měl svým pojetím nést odkaz posledního sériového čtyřtaktu jawa 500 OHC. Inu proti gustu žádný dišputát. Když se na to manageři Jawy cítí?!
      Ostatně i já jsem již dávno tvrdil, plakajíce nad morálním úpadkem našeho tradičního motocyklového výrobce, že budoucí motocykly musí nějak navazovat na úspěšné typy z dob dávno minulých.

      Čtěte a diskutujte v sekci Magazín.

     3.10.2010    Kalendář motoristických akcí 2011

      Závěrečné vyjížďky motoristických spolků dávají tušit nezvratný konec aktivní motoristické sezóny. A právě nyní je nejlepší čas začít informovat o chystaných akcích v sezóně příští.

      Služeb našeho kalendáře motoristických akcí využívá rok od roku více uživatelů. Tento úspěch nás zavazuje k jeho neustálému vylepšování.
      Jelikož většina akcí se každoročně opakuje a něktré dokonce několikrát v jednom roce, připravili jsme doplněk v kalendáři pro snadné vložení shodné či podobné akce v novém termínu. Tuto funkci, spolu s unikátní funkcí dodatečné doplňování informací o konktrétní chystané akci, naleznete jen v kalendáři na MotoMagazínu.
      Nově se ve formuláři pro vkládání nové akce vybírá položka kraj, ve kterém je akce pořádána. Tohoto bude do budoucna využito k vylepšenému výběru a hledáníakcí dle požadavků uživatelů.

     28.9.2010    Změny v inzerci

     Oblíbená inzertní část MotoMagazínu byla podrobena generální přestavbě. Během uplynulých několika let si nešlo nevšimnout raketového nárůstu prodeje prostřednictvím internetových aukcí. Inzertní plocha, tak jak byla chápána kdysi, zaznamenala jistý odliv inzerentů a naopak vzrostly požadavky na informování o konání aukcí či jiné formy prodeje a taktéž o inzerování produktů v podobě různých činností.

     Pokusili jsme se tedy přizpůsobit novým trendům a otevřeli inzerci široké škále informačních možností. Věříme, že bezplatné inzerování informací všeho druhu bude přínosem pro všechny čtenáře našeho internetového magazínu.


     19.9.2010    Nálezový stav motocyklů Jawa typ 623, 633 Bizon

    Nálezový stav motocyklů Jawa typ 623, 633 Bizon  Je zajímavé, že právě motocykly Bizon byly velmi častým předmětem tvořivosti svých majitelů. Svou roli jistě sehrál fakt, že originálních náhradních dílů, na tyto málo se vyskytující motocykly, nebyl nikdy dostatek. Bizona si také málo kdy pořídil obyčejný motorista hledajíc v motocyklu pouze jeho užitnou hodnotu. Několik příkladných ukázek domácí tvořivosti naleznete například v diskusi na Veteranforu (http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=118&idtop=64281).

     Je tedy nasnadě, že sehnat dobou a majiteli nedotčený kus, hodný k prezentaci původního stavu, není nijak snadné. Ale najde se. Někdy se však pro fotografie musí až do nitra garáže. Garážové fotografie zaslal Jan Nosek  více |

    MAGAZÍN novinek a zajímavostí

    10.9.2010      Motocykl NSU 251 OSL upravený majitelem

      Z temných dob našeho motorismu

    Motocykl NSU upravený majitelem   Tento motocykl je tak trochu opakem většiny tehdejších přestaveb. Porouchaný motor, jako nejsložitější část motocyklu, nebylo možno bez originálních náhradních dílů opravit a tak byl často nahrazován motorem "jawským". V tomto případě však byl motocykl NSU i s motorem osazen komponenty motocyklů Jawa Pérák. Za pomoci těchto dílů sestavil majitel stroj velmi čistých tvarů. Kvalita provedení svědčí o technické a řemeslné zručnosti majitele. O složitosti doby nejlépe vypovídá fakt, že většina prací na motocyklu se údajně odehrávala doma v kuchyni.

      Čtěte a diskutujte v sekci Magazín.

    6.9.2010     Ekologický poplatek za převod vozidla

      Dědictví, které nám zanechalo krátké působení Strany zelených ve vládě a sněmovně, bude trápit obyvatele této země po mnoho dalších let. Pominu-li nehoráznost v nesmyslné masové podpoře fotovoltaických elektráren a hazardu s životním prostředím podporováním přimíchávání biosložek do pohonných hmot, je pro nás motoristy jedním z nejmarkantnějších pomníků zavedení ekologického poplatku při koupi ojetého automobilu nesplňujícím nejnovější normy.
      Proč jsem proti tomuto opatření tak vysazený? Protože si myslím, že asi jako vždy, s ekologií jako takovou nemá nic společného...  více |

    3.9.2010    Přívěsný vozík za motocykl neznámého výrobce

      Období letních dovolených je mnohdy jediným obdobím kdy jsou naši veteráni využívány za účelem přepravy z místa na místo a ne jen k pouhým vyjížďkám po okolí. A to je chvíle, kdy je dobré připojit vozík. Zvlášte pak, když není počasí zrovna vydařené.

      Série článků o přívěsných vozících v tisku ve spojení s nedostatkem průmyslově vyráběných vozíků způsobil na počátku 60. let minulého století vlnu zájmu o výrobu vozíků v domácích podmínkách. Jednu ze zdařilých konstrukcí neznámého výrobce vlastní Zdenek Garlík.

      Galerie vozíků neznámých výrobců MotoMagazínu se rozrostla o další zajímavý kus. Pomozte při pátrání v zapomenuté historii československého motorismu.   více |


      MotoMagazín je v podstatě jediný server, který se seriózně vozíky za motocykl zabývá. A o tom, že jde o téma čtenářsky zajímavé, svědčí mnoho příspěvků a podnětů, od našich čtenářů, čekajících v redakci na zpracování.

    MAGAZÍN novinek a zajímavostí

    Není malých součástek 15.8.2010     Není malých součástek

        Není malých rolí, říkají herci. My motoristé bychom mohli toto rčení pozměnit na není malých součástek. Tak toto přirovnání mě napadlo při pohledu na reklamní leták firmy Motor Jikov. Palivový ventil nemá za úkol pouze řídit tok paliva z nádrže. Součástí ventilu je i sítko mající za úkol odfiltrovat případné nečistoty uvnitř nádrže. Tato funkce úměrně stáří vozidla nabývá na významu. Velmi často je totiž vnitřní povrch staré nádrže napaden korozí a díky ní se do prostoru nádrže uvolňují nečistoty, jenž kontaminují uložené palivo. A tyto nečistoty velmi často postupem času zacpou filtrační sítko čímž dokáží nejednoho motoristu pěkně potrápit.

      Toto je však obecně známý problém, který většina majitelů historických vozidel zná a tedy se mu může bránit. Avšak v současné době na všechny motoristy číhá jiné nebezpečí. A tím je samotné palivo. Posuďte sami, co dokáže s palivovým systémem udělat současný benzín Natural 95 s 3% příměsí oleje pro dvoutaktní motory uskladněný po tři letní měsíce v nádrži motocyklu.  více |


    7.8.2010     Co Sběrný dvůr schvátí, to již nikdy nenavrátí

      Sběrný dvůr je pro většinu obyvatel měst místem, kde se lze s čistým svědomím zbavit přebytečného odpadu. Taktéž i já se snažím udělat nějaké to minimum pro přírodu tím, že se pokouším třídit odpad. Když už takto vytříděný odpad vezu do sběrného dvora nedá mi, abych nenakouknul do tajemného kontejneru v rohu. Zde se totiž ukládá kovový odpad. A ukládají jej tam lidé, kteří ve snaze rychle doma uklidit, nepřemýšlí nad nicotným ziskem, jenž by jim přineslo uložení odpadu do kovošrotu, volí nejsnažší řešení, jímž je je odvoz odpadu do sběrného dvoru.

        Nemá smysl psát, jaký objekt mého zájmu položil vedle mne neznámý pán. Avšak smyl má zamyslet se nad následným sledem událostí. Rozhodl jsem se totiž onen předmět zachránit pro sebe. Zašel jsem tedy za vedoucím dvora zeptat se, za jakých podmínek bych si jej mohl odnést. Ne to nelze, to je vyloučeno. Uloží-li se cokoli do sběrného dvora, nelze to již odnést zpět!  více |

    6.8.2010    Přívěsný vozík za motocykl neznámého výrobce

      Kdyby konstrukční detaily vozíku jasně neukazovaly na využití vozíku za motocyklem, bylo by určení vozíku tipováno spíše za osobní automobil. Tomu by nasvědčovaly rozměrná korba a robustní konstrukce rámu spolu s dvoukolým brzděným podvozkem. Spolu s majitelem vozíku Lukášen Kuličem hledáme výrobce tohoto zajímavého vozíku. Vzhledem ke kvalitě zpracování je možné, že vozík mohl být součástí malé výrobní série. V současné době vozík čeká na kompletní renovaci po které bude připojen k motocyklu K 750 se sidecarem.

      Galerie vozíků neznámých výrobců MotoMagazínu se rozrostla o další zajímavý kus. Pomozte při pátrání v zapomenuté historii československého motorismu.   více |


      MotoMagazín je v podstatě jediný server, který se seriózně vozíky za motocykl zabývá. A o tom, že jde o téma čtenářsky zajímavé, svědčí mnoho příspěvků a podnětů, od našich čtenářů, čekajících v redakci na zpracování.

    V červnu 2010 vyšla další z knih Libora Marčíka mapující historii motocyklové výroby u nás

      Naše motocykly III. díl / Období let 1918 - 1953 / A-F

      Historie naší motocyklové výroby pokračuje nyní třetím dílem, a to začátkem abecedy písmeny A - F. Na 350ti stranách je pojata ve stejném duchu jako předešlé díly - Rakousko-Uhersko 1899 - 1918 a ČZ 1930 - 1953. Vedle značek méně známých, jako např. A.D.CH, AEROS, BV a řady dalších, je zde detailně zpracována např. historie firmy Breitfeld Daněk, a nebo Liebischova Čechie- Böhmerland.
      Pokud se záměr podaří, tak by měly následovat i další díly IV. G - O ; V. P - Z a pak zřejmě i Jawa.

      Ucelená nabídka knih Libora Marčíka
    Libor Mačík, Naše motocykly - I.díl - Rakousko – Uhersko 1899 – 1918 Libor Mačík, Naše motocykly - II.díl - Motocykly ČZ 1930-1953 Libor Mačík, Naše motocykly - III.díl / Období let 1918 - 1953 / A-F

      Libor Marčík k rozvozu knih využívá služeb českého motocyklu Rösler+Jauernig se sidecarem. Aktuální fotografie jsou pořízeny z rozvážkové 35 kilometrů dlouhé cesty na akci zvanou Rotující setrvačníky.
    Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

    16.7.2010       Oldtimer festival 2010

    Oldtimer festival 2010 Oldtimer festival 2010

        Sezóna srazů historických vozidel je v plném proudu a několik hlavních akcí již je za námi. Jaký byl letošní Oldtimer festival ve Slavkově?

    1.7.2010    Motocykl Jawa 250 s doplňky pro autoškolu

    Motocykl Jawa 250 s doplňky pro autoškolu   Nejeden motocyklista jistě rád vzpomíná na své motoristické začátky zakončené legalizováním svého umění absolvováním kurzu v autoškole. Překotný vývoj techniky neminul ani toto odvětví motorismu a tak dnes jen málo kde narazíme na autenticky dochované motocykly či automobily s namontovanou úpravou pro provoz v autoškole.
      Pohled na upravenou Jawu mi nedá, abych se nepodělil s mými zážitky v autoškole roku 1990. Je to již docela dávno, co jsem absolvoval kurz jehož cílem bylo získat toužebně očekávaný řidičák na motocykly do 50 cm3. Jen díky jisté protekci (sousedka měla známého, který měl známého, který... atd.) jsem jej mohl absolvovat do léta a tedy ještě v patnácti si užít svobodné jízdy po našich silnicích...  více |

    22.6.2010    Motocykly ze západu v ČSSR?

        Snaha československých obchodních organizací vyvézt naše výrobky na západ od našich hranic a získat tak tolik potřebné devizy, nutné pro nákup technologií a výrobků v socialistickém bloku nedostižných, je poměrně dobře známa. Málo známým tématem je naopak dovoz výdobytků kapitalistické výroby kdo naší socialistické republiky. V případě motocyklů se jedná o několik málo epizod, které, dle našeho názoru, dosud nejsou dostatečně popsány. Poměrně známý je dovoz několika desítek kusů motocyklů Norton ES2 a Matchless G80 v 60. letech. Avšak bylo možno se legálně dostat k motocyklům západních výrobců i v době normalizační? Několik motocyklů se skrze západní hranici podařilo přivést, avšak dosud se nám nepodařilo vypátrat osudy žádného z nich. Je jisté, že každá taková transakce by jistě vydala na román. Taktéž velice zajímavé zážitky museli prožívat šťastní majitelé Hond CB750, které byly v 70. letech v několika kusech nabízeny v obchodní síti Tuzex. Kde jsou oni šťastní majitelé?  více |

    Classic Show 2010 11.6.2010       Classic Show 2010

        Classic Show se konala o víkendu 4.-6.června 2010 jako samostatný doplněk mezinárodního autosalonu Autotec & Autosalon Brno 2010.
      Důstojné prostředí výstaviště a zejména pavilonu A2 hostilo výstavu firem a klubů, které jsou nějak spjaty s veterány.   více |

      Národní den historických vozidel v pohybu Území České republiky    (oficiální informace zde)

      12.6.2010  by každý občan mající historické vozidlo měl pokládat za čest vyjet do ulic

      Konečně tu vznikla nějaká smysluplná výzva. Dodávám, že už bylo na čase. Já nepochybuji, že historická vozidla vzbuzují mezi lidmi obdiv a patřičný zájem. Jenže jen pokud jsou zamčená v muzeu, případně pokud jsou vystaveny za páskou někde na náměstí. Objeví-li se nějaký veterán někde v běžném provozu, nejlépe v pátek odpoledne, tak je zle. Co si vlastně dovoluje obtěžovat ostatní účastníky provozu svou omezenou hybností a smradem? Vždyť já jsem investoval nemalé prostředky na nákup vozidla s moderním ekologickým motorem a se všemi dostupnými vymoženostmi současné techniky a tak mám právo na ničím a nikým neomezovaný pohyb, myslí si kdejaký řidič. Dnešní technika se žene překotně vpřed a to co se ještě včera zdálo standardem je dnes odsouzeno do šrotu. Ještě před několika lety byl pojem morální zastaralost výsadou výpočetní techniky a spotřební elektroniky, avšak dnes rychle morálně zastarává vše.
      Právě proto má smysl schraňovat a udržovat i zastaralé věci ve funkčním stavu. Nejen, že je zachováme jako svědky minulosti, ale umožní nám snáze pochopit myšlenky a principy ukrývající se uvnitř těch dnešních. K tomu mnohé dokáží plnohodnotně, ne li lépe, posloužit i dnes. Ale to už by bylo úkolem jiného zamyšlení.
    Jiří Bartuš   8.6.2008  


    300 zatáček Gustava Havla 4.6.2010       300 zatáček Gustava Havla

      Tradiční podnik 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích přináší rok od roku kvalitnější obsazení startovního pole. Letošnímu 48. ročníku přislíbila účast řada špičkových jezdců z celé Evropy, což již od počátku slibovalo kvalitní a dramatické závodění. Nestálé sobotní počasí přineslo spoustu starostí nejen jezdcům, ale zejména pořadatelům. Přívalové deště v odpoledních hodinách si vynutily úplné přerušení tréninkových jízd.

    Naštěstí se v průběhu odpoledne počasí umoudřilo a po nezbytné úpravě trati se mohlo začít opět trénovat.   Nově na MotoMagazínu, za pomoci serveru Youtube, přinášíme i videozáběry pořízené zejména v depu závodních strojů. Zapněte si zvuk a nechte se vnést do neopakovatelné atmosféry.    více |

    20.5.2010    Motocykly Jawa 250 typ 353/07 Super Sport

    Motocykly Jawa 250 typ 353/07 Super Sport Motocykly Jawa 250 typ 353/07 Super Sport   Díky laskavosti majitele můžeme doplnit článek o motocyklech Jawa 250 typ 553/07 Super Sport o další nalezený kus. Ač se na stavu motocyklu značnou měrou podepsalo nevhodné skladování, není nijak přestavěn předchozími majiteli. Na první pohled je patrné použití odlišné přední masky a mělkého předního blatníku než na běžných sériových motocyklech. Dle dostupných informací šlo o úpravu provedenou továrnou v malé sérii na základě požadavků odběratele.

      Jistě ne nezajímavou otázkou je, jak se k takto dochovanému motocykly zachovat. Svou výpovědní hodnotu předá nejlépe ve stavu, v jaké se jej podařilo zachránit. Dokázala by to však ocenit naše motoristické veřejnost?  více |

    Jarní MotorTechna 2010 14.5.2010    Jarní MotorTechna 2010

      Termín jarní MotorTechny v Brně se rok od roku posouvá. Ač je areál brněnského Výstaviště opravdu důstojným místem pro pořádání akce tohoto kalibru, přináší zdejší místo problémy zejména se stanovením vhodného termínu. Letošní termín 24. dubna lze z pohledu lidí motojících se kolem historických vozidel za nejzašší možný. Ač dle mého subjektivního názoru návštěvnost oproti loňskému ročníku neklesla, nelze říci, že by nějak dramaticky vzrostla. Setvalý stav počtu prodávajících v době krize o mnohém vypovídá. Při procházení mezi prodávajícími si nelze nepovšimnout narůstajícího množství zahraničních návštěvníků. I toto by jistě stálo za hlubší rozbor.  více |

    XIV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 5.5.2010       XIV. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      Jako téměř vždy, se v souvislosti se srazem v Boskovicích, zkusím poohlédnout po trendech, které charakterizují přístup k vozítkům dnes a do budoucna. Jak jsem si všiml již v minulých letech, trend nepřijet na sraz po vlastní ose je čím dál tím více patrný.    více |

    13x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    Křest knihy vozítka Velorex

    28.4.2010  Zpráva autora knihy Ivo Fajmana o křtu knihy v Solnici 24.4.2010

    Obal knihy   Na rozdíl od skromného křtu druhé knihy určeného jen několika málo zainteresovaným, uspořádal Ivo Fajman, v ráci uvedení knihy na trh, opravdové setkání za široké účasti pamětníků výroby vozítek Velorex. Sezvaní předplatitelé knihy se tak mohli osobně setkat s lidmi, kteří byli před mnoha lety přítomni výrobě legendárních vozítek a po mnoho let pomáhali Ivo Fajmanovi sbírat střípky potřebné k sestavení mozaiky zvané historie vozítka Velorex. Nelze nevzpomenout na ty, jimž zdravotní stav nedovolil se zůčastnit a taktéž na ty, jež se tohoto okamžiku již nedožili.  více |

    Přívěsný vozík ČZ 23.4.2010    Tajuplný přívěsný vozík ČZ poodhalil své tajemství.

      Díky aktivnímu čtenáři panu Martincovi můžeme vložit další informace do historické skládačky zvané přívěsný vozík ČZ. Pan Martinec totiž nejen že vlastní vozík samotný, ale vlastní k němu i originální typové osvědčení vlečného vozu jehož kopii dal MotoMagazínu k dispozici. Z doložených dokomentů tedy plyne, že vozík byl vyráběn v pobočném závodě strakonické ČZ v Blatné a typové schválení vozíku bylo uděleno 20.3.1950.  více |

    Kam jsme to dopracovali? 16.4.2010    Kam jsme to dopracovali?

        Pročítáním starých časopisů se zvídavý čtenář vybavený současnými znalostmi a patřičným časovým odstupem se dozví mnoho informací, nad kterými kolikrát nestačí kroutit hlavou. Inu každá doba přináší své. Avšak právě pochopení oněch tehdejších radostí a starostí nám umožní hlouběji pochopit souvislosti A tak já, jako vždy plný nadšení, jsem se vrhl na časopis Motocykl ze dne 27.5.1950. Obvykle každý čtenář, dnes, stejně jako kdysi, vynechá úvodník, který s patřičnou ideologickou horlivostí komentoval dění v životě kolem nás. Taktéž jsem chtěl první stranu plnou hutného textu vynechat, kdybych si ovšem nevšiml slůvka Čína. Asi jsem již na Čínu trochu senzitivní, protože jinak si to nedokážu vysvětlit. Nedalo mi to tedy a celý úvodník „Budovatelský veletrh míru" jsem přečetl.

      Nemá smysl tlumočit informace z článku získané. Pouze bych se dovolil pozastavit nad odstavcem z něhož si dovolím citovat. Naše republika, i když je početně teritoriálně malá, řadí se mezi prvních deset nejprůmyslovějších států světa. Jsme na to hrdi, ale zároveň chápeme, že máme tím větší úkol pomáhat všem druhým, aby také oni mohli... Kapitalisté se snaží plenit přírodní bohatství druhých zemí, pracovní síly svého národa a konkurenčně ubíjet hospodářství druhých. My však máme zájem na tom, aby se průmyslovou zemí stala stamilionová lidově demokratická Čína...

      V souvislosti s těmito větami mě napadlo. Co se vlastně za šedesát let změnilo? Čína sice zůstala rozvojovou komunistickou zemí, ovšem s nejsilnější ekonomikou světa. My jsme se sice s komunismem již stihli vypořádat, avšak ne s komunisty. A naše ekonomika. Ta může posloužit snad jen jako učebnicový příklad promarněné šance. Dnes máme něco přes měsíc do voleb. Tak ať to zase nedopadne tragicky...

      Jiří Bartuš

      V souvislosti s blížícími se volbami si neodpustím položit dvě otázky. Na kteréže místo ve světové ekonomice s cítí Česká republika dnes? a Na jaké nás posunou ti, jenž volby vyhrají?

      Diskusi a dobové reklamní letáky nalezené v časopise Motocykl č. 23 naleznete na samostatné stránce.  více |

    13.4.2010    Honda CB 500 T

      Zveřejněním článku o motocyklu Honda CB500T se spustila lavina dotazů typu - co že je to vlastně za motocykl? Tak jako ostatně všichni výrobci, tak i Honda dokázala pružně reagovat na rozdílnou poptávku v jednotlivých zemích. Je tedy zcela normální, že některé typy motocyklů jsou šité na míru zákazníkům, jejichž vkus a požadavky jsou region od regionu velice odlišné. Honda CB500T byla ušita na míru konzervativním zákazníkům v USA a Velké Británii a je tedy na evropském kontinentu téměř neznámá. Jelikož však je její konstrukce velice zajímavá, rozšířili jsme již existující povídání o detailnější přehled technických fines tento motocykl chrakterizujících.
      Novinkou článku je i vložený originlání reklamní prospekt v Japonštině. Příjemné čtení...  více |

    Jawa 250 typ 590 Sport 3.4.2010    Jawa 250 typ 590 Sport

      Získat málo rozšířenou verzi motocyklu v původním stavu, jenž je ještě navíc málo opotřebovaný a není poškozen úpravami předchozích majitelů se dnes již rovná malému zázraku. Ale i zázraky se občas mohou stát.
      Jak se svým motocyklem Jawa 250 typ 590 Sport naložil náš stálý dopisovatel z USA Martin Samson? Věříme, že jeho povídání o nákupu, restaurování a poznatcích z praxe vyprovokuje zde na MotoMagazínu živou diskusi.   více |

      Článek Martina Samsona nasadil laťku opravdu vysoko. Najde se někdo, kdo by jej chtěl následovat? Takto zpracovaný materiál přidá k historickému vozidlu zcela jiný rozměr, než je jen pouhá radost majitele z podstaty věci. Neváhejte a pište. Text v textovém formátu či mailu stačí doplnit několika fotografiemi a mailem zaslat na na Jiří Bartuš. Na konci roku tři nejzajímavější články odměníme knihou Libora Marčíka Naše motocykly - I.díl - Rakousko – Uhersko 1899 – 1918.

    Kniha vozítha Velorex byla dána do tisku

    1.4.2010  Setkání předplatitelů v sobotu 24. dubna 2010 v Solnici

    Obal knihy   Vážení velorexáři,
    ani netušíte, jak moc jsem se těšil až budu moct napsat tuto větu. Naše kniha vozítka Velorex je hotová! Tedy, upřímně, ještě ji nedržím v rukou, ale když mi tiskárna slíbí, že bude hotová do 14 dnů, věřím jim. Proto jsem neváhal a jel minulý týden zajišťovat místo a datum setkání předplatitelů knihy. A povedlo se! Kdo si tedy předplatil moji knihu vozítka Velorex, chce se setkat s pamětníky a navštívit místa, kde se rodila naše vozítka, ať si udělá čas v sobotu 24. dubna 2010 odpoledne.
        Omlouvám se, že na toto setkání nezvu všechny velorexáře, ale z prostorových důvodů to není možné. Proto je toto setkání pouze pro ty, kdo si moji knihu předplatitli. Věřím, že kdo se do Solnice nedostane na mém setkání, bude mít možnost na historickém setkání, které pořádá tým. Moje kniha bude samozřejmě k dispozici i na letošním srazu v Boskovicích a na koho by ani tam nezbyla, bude mít možnost si ji koupit téměř v každém knihkupectví za cenu kolem 300 Kč.   více |

    25.3.2010  Barber Vintage Motorsports museum

      Zejména příznivci klasických motocyklů se zde musejí připadat jako v sedmém nebi. Barber Vintage Motorsports museum v Birminghamu ve státě Alabama je největším motocyklovým muzeem na severoamerickém kontinentu. Ve sbírce čítající na 1000 sériových a závodních motocyků lze nalézt i mnoho motocyklů zcela ojedinělých. Fotografie některých zajímavých exponátů přinášíme bez bližšího komentáře.

      Většina motocyklů by k představení vyžadovala obsáhlé pojednání. Třeba i toho se jednou na MotoMagazínu dočkáme.  více |

        19.3.2010

    Scénář a režie    Ivo Fajman
    Kamera, zvuk, střih    Břetislav Petr

    Unikátní snímek jenž vznikl o víkendu 22.-23.8.2009 a jeho smyslem bylo zdokumentování míst natáčení filmu Vrchní, prchni po 30 letech. A možná se povedlo i něco jiného…  více |



      Snímek na DVD s originálním obalem a potiskem za 100 Kč lze objednat na u Ivo Fajmana, 725 854 301, velorex@email.cz a taktéž prostřednictvím objednávkového formuláře zde na MotoMagazínu.  více |

    Kniha vozítka Velorex

    Kniha zařazena do katalogu nakladatelstvá Grada 9.3.2010  Vydání knihy vozítka Velorex potvrzeno

    Kniha zařazena do katalogu nakladatelstvá Grada

      Jak si již mnozí všimli, připravovaná kniha se již objevila v novém katalogu nakladatelství Grada. Potvrzuji, že kniha bude vydána tímto nakladatelstvím a to v edici Retro. Údaje uveřejněné v katalogu jsou předběžné a do vydání knihy mohou být ještě korigovány. Jsem rád, že mohu spolupracovat s profesionály v oboru...  více |

    8.3.2010  Reklamní materiály motocyklů Jawa Bizon

    Motocykly Jawa 623, 633 Bizon   Projekt motocyklů tzv. Unifikované řady československých motocyklů, nebyl díky mnoha okolnostem, dotažen do sériové výroby. Zužitkování nově vzniklé výrobní technologie výrobou motocyklů řady Bizon nemělo dlouhého trvání. Je paradoxem, že i v době, kdy již byl osud těchto motocyklů zpečetěn, vznikaly nové reklamní materiály reagující na aktuální úspěchy československých soutěžních motocyklů. Materiály ze svého archivu přispěl stálý přispěvatel Petr Kropáček.   více |
      7.3.2010
    Podrobnosti o knize a možnosti objednání
    Kniha Mopedy S11 Petra Hošťálka vychází v druhém doplněném vydání

      Pouze několik málo titulů, jenž byly vydány v nedávné době, se dočkalo druhého vydání. Veliký zájem o knihu tak potvrzuje jednak vysokou hodnotu informací, kvalitu vyprávění autora a tak také to, že krátká výroba mopedů zaznechala v naší historii nesmazatelné stopy.
      Ve druhém rozšířeném vydání úspěšného titlu naleznete spoustu nových, doposud nikde nepublikovaných informací a fotografií, které autor získal po prvním vydání knihy.  více |
      Knihu spolu s dalšími lze nyní snadno a se slevou objednat přímo zde na Motomagazínu. Objednávkový formulář a představení dalších knih autora naleznete ZDE.


    Kniha vozítka Velorex

    4.2.2010  Informace o albu dochovaných strojů a chystaném setkání předplatitelů

      Konkrétní termín setkání ještě není možno uvést, protože bude odvozen od termínu dokončení tisku knihy, který ještě není oficiálně stanoven. Jisté je, že se bude jednat o sobotu. Nastíněný program setkání může doznat dílčích změn dle aktuální situace.  více |

    Ukázka z filmu z roku 1953 Ukázka z filmu z roku 1953 Ukázka z filmu z roku 1953


    10.2.2010    Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352

      Jsou vozidla renovované do dokonalého stavu za použití nejmodernějších technologií a poznatků, avšak i přes to všechno jim může chybět podstatná věc, historie jich samých. Každé historické vozidlo, pokud nebylo složeno z dílů a replik, tak za svůj život, spolu se svými majiteli, prožilo mnoho dobrého i zlého. Tyto události jsou nedílnou součástí výbavy vozidla a současný majitel by na ně neměl zapomínat. Jaké události se vztahují k Jawě-ČZ 150 typ 352 Martina Štindla?  více |

    Kniha vozítka Velorex

    4.2.2010  Aktuální informace pro předplatitele knihy

      V souvislosti s blížícím se vydáním knihy je opět načase přinést nějaké podstatné informace. Než se pustím do přehledu toku všech financí kolem knihy, rád bych se s vámi podělil o radost, že se mi podařilo sehnat jeden extra slibovaný bonus!!   více |

    Ukázka z filmu z roku 1953 Ukázka z filmu z roku 1953 Ukázka z filmu z roku 1953


    2.2.2010  

    Renovace přívěsného vozíku PAv 40

      Článek Ladislava Kotrly nás provede renovací vozíku PAv 40 a jeho připojením za netradiční motocykl, skútr Tatran 125.  více |

    22.1.2010  Kawasaki Z1100GP-B2

      Na stránkách Motomagazínu se ve většině případů zabýváme motocykly spadajícímy svým věkem mezi veterány. Stáří stroje pro definici veterána je dle aktuálního předpisu FIVA stanoveno na 30 let, avšak dnešní technika jde kupředu tak rychle, že mnohé typy vozidel by si měly zasloužit výjimku. To platí zejména o motocyklech japonských výrobců, kteří v rychlém sledu neustále překonávají sami sebe.

      Jedním z japonských motocyklů, který jistě neupadne v zapomění je Kawasaki GPz1100. Záchranu jednoho kousku tohoto výjinečného motocyklu představil čtenářům MotoMagazínu Ladislav Hojgr.  více |

    19.1.2010  

    Generální oprava vozíku PAv

      Vozíky PAv se mnohdy dochovají ve velice žalostném stavu. O tom, že nad zkorodovanou troskou není třeba lámat hůl, nás ve svém článku přesvědčí Jiří Čihák.  více |

      Téma přívěsných vozíků není na MotoMagazínu opomíjeno, jak by se na první pohled mohlo zdát. Naopak. Již nyní je připraven článek o renovaci dalšího vozíku a hlavně máme sepsán obsáhlý článek věnující se historii všech typů vozíků PAv. K tomu se můžete těšit na nové informace o vozících Motex.

    13.1.2010  

    Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let

      Rozhodujete se koupit motocykl pro pohodové víkendové vyjížďky a nechcete se stát součástí masy jezdců sedlajících motocykly československé výroby? A přitom ještě chcete motocykl více leštit než se v něm hrabat? Potom by váš zrak měl spočinout na technicky dokonalé motocykly výrobců z dálného východu. Pokud budeme při nákupu zohledňovat cenu v poměru s užitnou hodnotou spojenou s perspektivou zhodnocení investice, dospějeme k závěru, že v současné době tato pravidla nejlépe splňují právě japonské motocykly ze 70. let minulého století.  více |

    9.1.2010    Motocykly Jawa 250 typ 353/07 Super Sport v nálezovém stavu

    Motocykly Jawa 250 typ 353/07 Super Sport v nálezovém stavu   Motocyklů Jawa 250 typ 353/07 Super Sport se do dnešních dnů mnoho nedochovalo. Je to dáno zejména tím, že se vyráběly jen v malém počtu během krátkého časového období a také tím, že byly určeny pouze na vývoz do zahraničí. Mimo dvou námi představovaných kusů se zřejmě jen náhodou v nedávné době objevily další tři na prodej. Jedna se prodala v USA na aukční síni eBay, jedna v Polsku na Aukro.pl a jedna u nás na Aukro.cz.  více |

    Kalendář motoristických akcí 2010

      Kalendář motoristických akcí pro rok 2010 se utěšitelně plní. Nezapoměňte informovat o vámi chystaném podniku v našem kalendáři, který je vám k dispozici již osmým rokem. Za tuto dobu zaznamenal návštěvu přes půl milionu přístupů a tím se řadí mezi nejúspěšnější svého druhu. Jako jediný svého druhu umožňuje i dodatečné doplňování informací o konktrétní chystané akci.

    PF 2010

      Vážení čtenáři a návštěvníci Motomagazínu.
    Dovolte, abych vám popřál mnoho šťastných kilometrů v sezóně roku 2010 a taktéž mnoho šťastných okamžiků strávených při renovaci či údržbě historických strojů všeho druhu. Dále přeji nám všem, jenž se motáme okolo historických vozidel, abychom byli co nejméně omezováni byrokratickými zásahy jak ze strany státní moci tak i ze strany sdružení, ve kterých jsme mnohdy pouze účelově organizováni. Věřme, že veškeré změny mám předeslané budou jen ku prospěchu našeho snažení. Současná a zejména chystaná nařízení bruselského aparátu, odkazující se zejména na "ekologii", tomuto bohužel nenapovídají. My všichni však víme, že historická vozidle jsou velice ekoligická a to zejména díky svému omezenému pohybu po silnicích. Počínaje rokem 2010 je nově, dle kodexu FIVA, za historické považováno vozidlo starší 30. let. Pevně doufám, že další podobně radikální změna nás v tomto roce již nepotká.    Jiří Bartuš


    20.12.2009    Honda CB 500 T

      Vlastníte starší motocykl japonského či evropského výrobce a připadá vám, že se již nehodí mezi moderní motocykly plné plastů hliníkových slitin a elektroniky? Napište nám o vašich zážitcích s jeho provozem, údržbou či renovací.

      Malou ochutnávkou budiž povídání o motocyklu, jenž již v době své výroby mohl býti nazývám klasickým. Motocyklu Honda CB 500 T (1974-1978).  více |

    19.12.2009    Majitelé klasických motocyklů, sdružme se!

      Vlastníte starší motocykl japonského či evropského výrobce a připadá vám, že se již nehodí mezi moderní motocykly plné plastů hliníkových slitin a elektroniky? Napište nám o vašich zážitcích s jeho provozem, údržbou či renovací.

      Tyto motocykly nemusí být každým chápány jako ryzí veteráni, avšak mnohdy, díky technickému provedení, si zaslouží větší pozornost motoristických nadšenců než je jim u nás dopřána. Díky odtržení od reálného trhu jsme u nás neměli možnost zažít dobu největšího rozmachu motocyklové konstrukce a jsme tedy ochuzeni o možnost prakticky se zabývat motocykly světové úrovně. Ani situace po pádu železné opony nebyla pro motocyklové nadšence příznivá. Reálné finanční možnosti většiny motoristů a nesmyslné administrativní překážky ze strany státu neumožnily masovější přístup k těmto motocyklům. Až v několika posledních letech díky posílení kupní síly a vstupu do Evropské unie se situace začala radikálně měnit. Nákup nových a dovoz starších ojetých motocyklů přestal býti problémem a tak jsme nyní svědky bouřlivého rozmachu zájmu o jízdě na motocyklu se všemi klady i zápory, které to s sebou přináší.

      Bohužel takto jsme přeskočili několik generací vývoje motocyklů což má za důsledek, že se u nás vyskytuje klasických motocyklů jen poskromnu. Logickému rozmachu zájmu o tyto motocykly brání opětovně rychle rostoucí ceny a složitost jejich provozování daná nedostupností náhradních dílů spolu s nedostatkem informací. Raketově rostoucí ceny donedávna zcela běžných motocyklů československých výrobců a vstup jejich mnoho let vyráběných technicky nezajímavých modelů mezi veterány jistě v brzké době obrátí zrak motocyklových nadšenců ke světové klasice. Pomozme tedy prošlapat cesty jejich budoucím majitelům a renovátorům.

      Pro autory nejlepších příspěvků máme přichystán dárek v podobě knihy Libora Marčíka Naše motocykly - I.díl - Rakousko – Uhersko 1899 – 1918.

      Diskuse na dané téma je otevřena na veteranforu, zde.


    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    VeteránKalendář
    Nové články
    Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
    XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
    Pérák a Turbo
    Pérák 2017
    Česká Tourist Trophy 2017
    Kawasaki Z650 B
    Čezeta Amerického Námořnictva
    Barum Czech Rally Zlín 2017
    Zatracené třicítky
    8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
    46. Barum Czech Rally Zlín
    300 zatáček Gustava Havla 2017
    M2T, olej s pošramocenou pověstí
    NIPPON RETRO 2017
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Pérák a kryt karburátoru
    Speed Marathon 2017
    Honda CB750 F
    MotoMagazín na facebooku
    www.AutomobiloveDily24.CZ
    https://www.Autodoc.Cz

    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Vozíky PAv 40 (41)
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Česká Tourist Trophy 2017
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Česká Tourist Trophy 2016
    Ve stopě zlínské šestidenní 2016
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Pérák 2015
    XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
    Oldtimer Festival 2016
    Pérák 2017
    Pérák 2016
    Setkání veteránů Holešov
    NIPPON RETRO 2015
    Classic Show 2015
    Motosraz Křtiny 2015
    8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
    Zlínská Historic Rally
    Setkání veteránů Holešov 2016
    Jarní MotorTechna 2015
    Barum Czech Rally Zlín 2017
    Veteráni Moravským Slováckem 2016
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Česká Tourist Trophy — IRRC
    Kniha Jawa Californian
    Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
    Grand Prix Bugatti 2016
       Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš