MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           21.9.2018 00:31         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Motocyklové vozíky PAv | Poznatky z provozu návěsných vozíků PAv | Vozíky PAv v nálezovém stavu | Generální oprava vozíku PAv 40 | Generální oprava vozíku PAv 40 | Renovace přívěsného vozíku PAv 40 | PAv 100 |
Fotografie



Generální oprava vozíku PAv 40




  Autor:  Jiří Čihák


  Doma pár motorek mám, ale jelikož nemám rád věci holé, rád k ním něco přišroubuji, tu páva, tady sajdu a támhle alespoň revmaplech a tandem. A když někde něco takového za rozumnou cenu vidím, koupím to, i přesto že to už třeba mám a nebo nemám, ale zase to nemám k čemu připojit. A tak se mi sešli doma tři stejné pávi. Typ 40 s zasouvacím víkem.
  Jednoho jsem si zrenovoval k panelce, toho nejhezčího v originál laku jsem prodal zastáncům původního stavu a ten poslední pomuchlánek ležel na půdě na skříni několik let. Až jsem si položil otázku co s ním?

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

  Koupil jsem ho před pár lety na burze na Křivonosce, kde ležel několik hodin, chybělo mu kolečko a několik dalších věcí a už na pohled byl tak hezký, že ho nikdo ani za 1200 peněz nechtěl. Burza je tam menší a tak když jsem kolem prodejce procházel asi potřetí a PAva opět prohlížel, zeptal se, jestli bych dal alespoň 1000Kč. A tak se nám přestěhoval do kufru felicie. A jelikož mám doma, spíše jako dopravní prostředek do práce, Jawu 250,590 sport v černé barvě, toužil jsem k ní připojit černou 41 se zahrádkou…

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

  Ceny pávů jsou dnes někde vysoko nad oblaky a tak místo prodeje mého vraku a shánění PAva 41 jsem se pustil do přestavby. Nejprve jsem pořídil kolečko. Disk původně nevím z čeho jsem opatřil nově vysoustruženým středem. Tuto výrobu kolečka moc nedoporučuji. Disk byl ve finále příliš široký a obutý se nevešel do kyvky, a tak jsem musel ještě obě plechové části upíchnout a zúžit, aby konečné rozměry odpovídali originálu, holt soudruzi měli kolečko na rozdíl ode mne přesně spočítané…

  Z rámu jsem použil kyvku a přední a zadní uložení čepu a také boční tykadla. Oj jsem naohýbal z 1 vodovodní trubky a páteř ohnul z 1,6 mm plechu. Korbičku jsem obrousil a vyřízl ji zadní část. podle ní jsem si vystřihl tabulku 1,2 mm plechu a vytvořil na ni rádius zadní časti. Kapsičku pro světlo a značku jsem oměřil na druhém pávu, následně vyřezal, naohýbal a zavařil na nového dílu. Kapsu na světlo jsem dělal jen podle světla a podle obrázku z netu. Odpružení jsem nechal původní, i když vím že PAv 41 má být odpružen gumičkami a ne pružinami.V tomhle stavu přečkal PAv léto. Když jsem na podzim nechal pískovat zetku, páva jsem k tomu přihodil abych si ulehčil práci. Tento PAv za svůj život musel prodělat hodně karambolů a také na to vypadal…

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

  Pak nastaly dlouhé dny tmelení a broušení a broušení a zase broušení… Když už to mělo trochu tvar, foukl jsem to plničem a hned to vypadalo lepší. Mezi tím jsem vyrobil zahrádku dle výkresu na MotoMagazínu a nechal ji pozinkovat současně s věcmi na zetku, vysoustružil panty a dodělal a posháněl ostatní drobnosti. Lak a linky jsem provedl sám. Lak je slušný a linky vcelku taky. Použil jsem akrylát PPG, řadu pro užitkové vozy. Barva je levná, velmi tvrdá a myslím že kvalitní. Na linky jsme vytvořili zlatou ze stříbrné, žluté, hnědé a červené, taktéž PPG. Chtěl jsem totiž aby linky vydrželi, byly také akrylátové a nemuseli se přelakovat. Jediné co mě trochu mrzí je, že je patrný rozdíl v linkování motorky a PAva. Na motorce jsou totiž linky dělané metodou airbrush, tenké pravidelné a o něco tmavší.

Fotografie Fotografie Fotografie Fotografie

  Když jsem to ale poskládal a zapojil, tak myslím že výsledek je uspokojivý. Hlavní vždy je aby byl spokojen majitel a to se povedlo. Teď už je motorka zazimovaná, ale už se teším na jaro až vyrazím třeba do práce a cestou klidně můžu navštívit nějaký supermarket a udělat nákup pro celou rodinu. Doufám že mě moc lidí neodsoudí za smrt PAva 40 a zrození bastla 41, ale myslím že takhle udělá nějakou službu a možná i trochu parády a nemusí se krčit bez kolečka někde v koutku půdy.

Fotografie


Fotografie



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 prosim vas odstin cerne barvy na cz??je jaky??dik:)    [jara]    (28. 05. 2010)
 Dobrý den,

Moc se mi líbí Vaše renovace a je vidět, že jste si s tím dal velikou práci. Právě se pouštím do zácharany pav 40, ale nemám k tomu uchycovací rám. Chtěl bych Vás poprosit, zdali by ste mi nezměřil délky trubek horního a spodního závěsu, abych se aspoň trochu přiblížil originálu.

Děkuji s pozdravem Petr Kotál    [Petr Kotál]    (20. 11. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Moc pěkná práce a je dobře že jsi ho zachránil. Hodně šťastných kilometrů sním přeji. Měl bych otázečku, psal jsi o zinkování, jsem taky jihočech a nemůžu tady v okolí žádnou zinkovnu najít. Nepodělil by jsi se prosím o nějaký kontakt?    [mmbady]    (20. 01. 2010)
 Moc pekna souprava . Rovnez gratuluji !    [Martin Samson]    (05. 02. 2010)
 Vysledok genialny ,(palec nahoru) , naozaj pekna praca a lepsie z neho spravit 41 a postavit ho "na nohy", teda na koliecko za motorku , ako nan zabudnut niekde na povale a nechat zhit.    [Jozef-Mt]    (26. 01. 2010)
 zinkoval jsem u pana Chmely v Písku. Firma se jmenuje tuším GALVA a sídlí v Sedláčkově ulici.    [Jirka]    (23. 01. 2010)
 Nedáš na zadní blatník zástěru, aby Ti necákal písek na Pavíka?    [Hobo]    (21. 01. 2010)
 "Smrt" se promíjí, když je výsledek takový ;-) . Taky se optám, na kolik přijde pozinkování kastle? To bych měl taky udělat. A ještě snad to air brush linkování - cena za motodílů komplet? Vypadá to suprově. Též gratuluju    [Hobo]    (21. 01. 2010)
Přidat odpověď    (5)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Japonské klasické motocykly a peníze
Kawasaki ZX-12R
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Star Rally 2017
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Jawa 624, 634
Setkání veteránů Holešov
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Kniha Jawa Californian
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Oldtimer Festival 2016
Czech Drive 2017
Barum Czech Rally Zlín 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Zlínská Historic Rally
300 zatáček Gustava Havla 2017
300 zatáček Gustava Havla
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš