MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           21.11.2017 11:11         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Motocyklové návěsné vozíky PAv | Poznatky z provozu návěsných vozíků PAv | Vozíky PAv v nálezovém stavu | Generální oprava vozíku PAv 40 | Generální oprava vozíku PAv 40 | Renovace přívěsného vozíku PAv 40 | PAv 100 |



Vozíky PAv 100




  Autor: Jiří Bartuš


Výrobce: Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily - závod Roztoky u Jilemnice
Rok výroby: 1969 - 197x

Svět motorů 1969 č.9 str. 12   Na rostoucí zájem o přívěsné vozíky za osobní automobily mezi českou motoristickou veřejností reagoval koncem 60.let minulého století i výrobce oblíbených jednokolových přívěsných vozíků za motocykly (typové osvědčení bylo vystaveno dne 18.12.1970). Vsadil na osvědčené jednokolové provedení vyznačující se zejména malým jízdním odporem.
Kovozávody, podnik místního průmyslu SemilyInformace z dobového tisku (Svět motorů 1969 č.9 str. 12)   


Vozík PAv 100   Vozík PAv 100 (100 znamená užitečnou hmotnost vozíku) se vyznačuje zcela zakrytou konstrukcí úložného prostoru s výklopným uzamykatelným víkem, trubkovým rámem a zejména jednokolovým podvozkem. Kolo (pneumatika BARUM 3,5 x 8 PLY 4) je zavěšeno na krátkém kyvném rameni odpruženém dvěma pryžovými bloky s pryžovým dorazem. Systém odpružení kyvného ramene prošel posupem času vývojem a zde se tedy mohou jednotlivé vozíky lišit. Kyvný celek je otočně uložen ve spodní části rámu svařené z ocelových plechů. Uzamykatelné vodotěsné víko vozíku je opatřeno zavazadlovou zahrádkou. Koncová světla jsou motocyklového typu. Otvor v rámu pod SPZ slouží pro nasazení zvedacího zařízení Škoda.

Závěsné zařízení pro automobil Kyvný čep závěsu   Připojení vozíku za automobil je řešeno pomocí dvou ramen opatřených kyvnými čepy zasunutými do tažného zařízení upevněného k automobilu v místě úchytů zadního nárazníku a motoru.

Tovární závěsné zařízení bylo schváleno pro automobily Škoda 1000MB, 1100MB, 100, 110.

Vozík PAv100 Korba s otevíracím víkem Znak PAv 100

Dle technického průkazu nemusel být vozík PAv 100 opatřen samostatnou státní poznávací značkou. Na vozíku však musela být napsána SPZ totožná se SPZ tažného vozidla.

Vozík PAv 100, v.č. 0087




  Neortodoxní jednokolová konstrukce společně s malým počtem vyrobených kusů dělá z vozíků PAv 100 velice atraktivní doplněk k automobilům z počátku 70. let minulého století.




  Standardní provedení odpružení kyvného ramene vozíku:
Celkové uložení kola Uložení kola Pryžový blok Pryžový doraz
Celkové uložení kola Uložení kola Pryžový blok Pryžový doraz

  Jiná provedení odpružení kyvného ramene vozíku:
Odpružení  (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení  (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení  (v.č. 0071, r.v. 1972)
Odpružení (v.č. 0022, r.v. 1971) Odpružení (v.č. 0071, r.v. 1972)

   Parametry vozíku PAv100:

Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0022     Jednokolový přívěsný vozík za automobil
  • Délka x šířka x výška: 1400 x 840 x 990 mm
  • Objem korby: 300 dm3
  • Ložná plocha: 720 x 930 mm
    Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0071
  • Pohotovostní hmotnost: 59 Kg
  • Užitečná hmotnost: 100 Kg
  • Max. rychlost: 70 Km/h

Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0140 Typový štítek vozíku PAv100, v.č. 0087


   Dokumenty:

Technický průkaz Technický průkaz
Technický průkaz

Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze Návod k obsluze
Návod k obsluze


Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily

   Galerie:

  Škoda 100 r.v. 1970 + vozík PAv100 r.v. 1972  majitel: Miloš Vyskočil

  Vozík PAv100 je dochován ve velice dobém nálezovém stavy bez pozdějších úprav.
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100
Škoda 100 + vozík PAv100 Škoda 100 + vozík PAv100

Vozík PAv100 v.č. 22 Vozík PAv100 v.č. 22

Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Škoda 1000 MB + vozík PAv100 Škoda 1000 MB + vozík PAv100
Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972 Vozík PAv100 r.v. 1972
Škoda Octavia + vozík PAv100 Závěsné zařízení pro vozík PAv100 na automobilu Wartburg 353 kombi
Vozík PAv100 Vozík PAv100 Vozík PAv100



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (7/8): Strana 1 / 1
 Dobrý den,
jsem vlastníkem PAVa 100.Zjískal jsem ho od svého tchána.Ale co je nejvíce zajímavé,je skutečnost,že jeho otec byl člověk,který stál,respektivě vymyslel tento vozík.Dělal v konstrukci motocyklů v ČZ Strakonice a svůj vozík poskytl na zkoušky do Kovozavodů.Na základě toho pak vznikl PAV 100.Samotná kastle je trochu větší,ale podvozek je tak jak jej otec mého tchána vytvořil.Při zkouškách byl původní vozík zničen,a proto Kovozávody darovaly vozík nový.Ke všemu vlastním průvodní dopis,který jsem dostal s vozíkem.Takže mohu dnes říci,že otcem vozíku PAV 100 byl pan Josef Plojhar-konstrukter ČZ Strakonice.Vše co mám mohu naskenovat. S pozdravem Petr K.    [Petr]
    (14. 01. 2013)
 Ahoj Petře,Martin, jsem také majitelem Pava100 a Škody 100.Pava jsem koupil pře 3 lety v uboženém stavu a kompletně jsem ho repasoval,mohu ti zaslat foto na tvuj E-mail,samozřejmně jsem ho koupil bez dokladu, v.č.10,odpružení kola je pomocí silenbloku ze skutra ČZ první provedení odpružení Pava,proto mám zájem o jakoukoliv dokumentaci předem děkuji Martin okres Pardubice    [Martin L.]    (21. 02. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Hoj mužete mi nekdo poradit jak přihlasi pava 100 za škodo 110r bez TP a bez typoveho listu dekuji za odpovět.    [Ondra]    (22. 05. 2012)
  http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB3/viewforum.php?f=79

zkus tuhle stránku je tam uživatel Tománek a ten to nějak přihlásil.    [prase]    (29. 06. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj, moje číslo je 775 760 752, klidně zavolej, můžeme to probrat. O zapsání vozíku do TP nic nevím, mam tu souseda autoškoláka, ptal sem se ho na problém provozování vozíku za automobilem obecně (v mém případě je to Š 100), říkal že neví, ale že se přeptá v Praze na nějakém jejich sjezdu. Po nějaké době mě odchytil a poskytl mi zajímavou informaci. Vozík prý tvoří součást vozidla, tudíž nepodléhá samostatné technické kontrole, neplatí se na něj povinné ručení a po tom co je připojen za automobil, by se měla zadní značka přesunout na vozík, celé to v podstatě funguje jako prodloužené vozidlo. Co se týče zapsaní do TP to mi bohužel neřekl, taky se domnívám že každý úředník si to může vyložit po svém a posuzovat to jinak. Momentálně jsem ve fázi, kdy se z něj pokouším dostat zákon, který objasňuje tuto problematiku. Rád bych to měl nějak podložené, abych to případně mohl příslušníkům předložit, protože nevěřím tomu, že mi to budou věřit. Jinak já mam k vozíku TP i dokumentaci ve které je jasně řečeno že patří k Š 100. Co se týče tvého trika to fakt nevím, rozhodně bych se přeptal, ale dokumentace hovoří, že vozík smí být připojem v podstatě každému "automobilu" s el. instalací 12V. Ještě je možné že narazíš na problém s uchycením, vozík je schválen k provozu pouze v případě že takžné zařízení bylo zhotoveno firmou Kovozávody Semily. (což si sice mírně protiřečí s tím že může být použitý za jakýkoliv vůz, ale je to asi tak). Jinak budu rád, když mi pošleš pár snímečků tvojí tříkolky s pávikem. S pozdravem Vyskočil.    [Výska]    (25. 02. 2006)
 Dobrý den,mám prozbu stal jsem se majitelem pavu 100,r.v.71 mám i škodu 100r.v.70 a potřeboval bych ,poradit a konzultovat nějaké věci,předem děkuji za kontakt svámi.Muj tel.603499888    [Locker]    (02. 05. 2010)
 Omlouvám se, to patřilo k hornímu tématu.    [Výska]    (25. 02. 2006)
Přidat odpověď    (2)
 Ahoj panove,sehnal jsem PAv 100 ale nema TP,je mozne ho jeste nekde sehnat?Dik za radu a nebo TP.Milan    [svoboda]    (23. 02. 2006)
 Neznáte náhodou bližší označení vozíku, který je zobrazen na předposlední řadě fotek? Stojí zde dvě Octavie. Modrá s Pav100 a červená v zákrytu s něčím, co nejsem schopen identifikovat.
Díky, Martin
(martin.tir@seznam.cz)    [Martin]    (12. 09. 2006)
 Ahoj,mám PAV 100 a tahám ho už za pátým autem a zatim jsem neměl s policií problém.Ptal jsem se kdysi na dopravce a bylo mi řečeno že se do TP auta nepíše.Auta-Š 100,Š 1100,Š 1203,Citroen BX 19.Zdravím Luboš.    [Lubomír Mach]    (30. 05. 2006)
 Ahoj nemas pravdu,je nutne mit PAv zapsan i v TP,pak teprve je vse OK.Vim to urcite,protoze mam PAv 40 za HD a nyni chci PAv 100 za trikolku HD a proto to musi byt i s papirama,jinak neplati pojistka.Ale budu rad,alespon za ty co mas a budu dale hledat or.Dik za odpoved a kdyz napises tel.tak ti rad zavolam.M    [svoboda]    (24. 02. 2006)
 Ahoj, myslim že k běžnýmu provozu PÁvika nepotřebuješ techničák, dneska už stejně málokdo ví o co se jedná, pokud budeš mít zájem naskenuju ti ten můj (je to ten, co je tu u toho šedého kila) a ty si tam cvakneš svoje číslo a myslim že to bude o.k.    [Výska]    (23. 02. 2006)
Přidat odpověď    (4)
Nezodpovězená témata (1/8):
 Ahoj, podařilo se mi sehnat PAVa 100 v původním stavu ale bohužel mu chybí kolečko a jsou rozbité krytky světel, nevíte někdo, kde by se to dalo sehnat? Nevíte kolik kusů PAV 100 bylo vyrobených? Děkuji za odpovědi
[Jakub]      (14. 06. 2017)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Setkání veteránů Holešov
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motosraz Křtiny 2017
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Jawa 624, 634
Pérák 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Setkání veteránů Holešov 2017
Classic Show 2015
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Czech Drive 2017
Mopedy Stadion
Jarní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš