MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.10.2019 02:26         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Motocykly Jawa 500 OHC | Provoz, údržba a opravy motocyklů Jawa 500 OHC | Renovace motocyklu Jawa 500 OHC typ 15-01 | Motocykly Jawa 500 OHC v nálezovém stavu | Kupní poradenství - motocykly Jawa 500 OHC | Kvízová otázka |



Renovace motocyklu Jawa 500 OHC typ 15-01




Renovace 17.5.2007

  Po delší odmlce způsobené několika událostmi, které odvedly moji pozornost od motorek (svatba, stěhování, vybavování bytu, škoda peněz ach jo...) jsem se opět v klidu vrátil k nedokončenému projektu půllitra...


  Naposledy jsem byl ve fázi jen to složit, což samozřejmě tak jednoduché nebylo. První problém, který jsme museli vyřešit replikou byl, centrální stojánek. Originální stojánek byl natolik používáním ubroušený, že nešel použít. Sehnal jsem též originální v pěkném stavu, nalakovali jsme ho, a ten tam ovšem nepasoval, resp. motorka na něj nešla postavit. Příčina byla po chvíli zjevná, spodní část rámu byla dříve zesílena a úchyty stojánku byly tudíž krátké. Než ničit originál, koupili jsme repliku a úchyty prodloužili.

Renovace   Další, drobnější problém byl od volného řetězu ubroušený držák spojkového poloautomatu.




Renovace




  Dost jsme si užili s instalací karburátoru, místa je tam skutečně poskrovnu a lanko sytiče jsme tam nedali vůbec, nedokážu si představit, že by se pod takovým úhlem bowden neskřípnul. Dneska už chápu proč je na půllitrech tak často vidět karburátor z péráka bez sytiče.

  Zadní kluzáky, jsem přes několikaleté úsilí sehnat pravý na 01 (na motorce byl z 02 což nikdy nemohlo fungovat), kdy mi různě strkali pérácké, s tím že jsou z půllitra, nakonec museli vyřešit úpravou péráckých v kombinaci s díly z půllitra.

Renovace Renovace Renovace

Renovace   Ovšem tam největší perla přišla teď a přiznám se, že by mě ve snu nenapadlo, že mě to potká. Při generálce motoru jsme vyměnili startovací a řadící hřídel (tzn. koupili repliky), tisícihrany byly ožvejkané. Nijak jsme to podrobněji dál neřešili a udělali motor. Po jeho zástavbě do rámu, což je mimochodem teda operace, jsme bez problému nasadili startovací páku. Když jsme však chtěli nastrčit řadící páku, tak jsme byli mírně řečeno zaskočeni. Nešla tam, cca milimetr jiný průměr. Ok, tak jsem koupil jinou a zas nic, stejný problém.
  Celkem jsem jich k dnešnímu dni vyzkoušel cca deset se stejným výsledkem a motor kvůli tomu půlit nehodlám. Prostě to nechápu, řadičky jsou všechny stejné, alespoň porovnáním katalogů ND péráka a půllitra to tak vypadá, mají stejná katalogová čísla. Logicky z toho vyplývá, že ta replika je prostě šmejd. Pokud by měl někdo geniální řešení tak budu rád, zatím jsme nevymysleli nic lepšího než sehnat řadičku před opracováním a nechat ji udělat na míru naší hřídeli...

Renovace Renovace Renovace

  V Současné době je motorka ve stavu jak je vidět na fotografiích, ještě nejede, ale je to otázka velmi krátké doby. Informace zaktualizuji rozhodně dřív než za dva roky.

Renovace Renovace Renovace

  Omlouvám se všem, pokud mi psali na mail, že jsem nereagoval, ale již více než rok mám jiný mail: jan.dana@akdpp.cz

Mgr. Jan Dáňa        


Renovace Renovace Renovace

8.3.2005

  V podstatě to začalo tak, že jsem sháněl rámeček světlometu na kývačku. Bylo to někdy v srpnu 2002, kdy jsem začal dělat renovaci první motorky a dá se říct, že jsem v „oboru“ byl úplný začátečník.

  Věděl jsem o chlápkovi, který u nás údajně kšeftoval s motorkami, tak jsem si řekl, že by ten rámeček mohl mít. Rámeček světlometu na kývačku měl, ale zároveň jsem tam viděl před garáží, vystrčenou ven, pětistovku OHC. Už jsem v té době věděl, že je to dneska klenot, který je pěkně drahý, resp. až předražený, a tahle mi přišla celkem ok. Cena byla 50.000,- Kč. Na první pohled jí chyběly kolena a tlumiče výfuku, zadní světlo, bowdeny a tlumič řízení. Chlápek mi ještě řek, že chybí dynamo, karburátor je v kastlíku. Jinak vypadala kompletně. Tak jsem řek, že ji beru, dal jsem pět litrů záložku a do týdne byla u mě. Z té ceny jsem byl dost nesvůj, musel jsem „vyškrábnout“ všechno co šlo abych to zaplatil.

Nálezový stav Nálezový stav Nálezový stav
Nálezový stav

  No v podstatě se po podrobnější prohlídce ukázalo, že zadní blatník je z 02, tachometr je z kývačky, chybí tyč tlumiče řízení, kontrolky mazání jsou z nějakého auta, chybí horní i dolní kryt řetězu, sedadlu chybí celý tlumič pérování i s pružinami, jeden kastlík prošel „dobovou“ úpravou – byl obohacen o zámeček, pravý kluzák byl z 02- tudíž obrácený. To mi už tak úžasné nepřišlo, ale nadávat jsem mohl jen své začátečnické nezkušenosti. Dneska, s ohledem na vývoj cen (aspoň to co vidím v inzerci) a v okamžiku kdy je renovace už skoro hotová, můžu říct, že to tak hrozný nebylo (každý však máme míru „zkousnutelného“ posazenou jinde).

Motor, nálezový stav Motor, nálezový stav
Motor, nálezový stav

  Do týdne jsme ji rozebrali a objevily se první, do té doby skryté, problémy. Šroub ve vahadlové hlavě měl na půl stržený závit, ale co bylo horší ventily byly ohlé a různě přidřené.
  Obratem jsem začal chybějící věci shánět.
  Na Smíchově v družstvu DIPRA mi podle původního těsnění vyrobili několik nových sad včetně kovového těsnění pod hlavu.
  Měl jsem strach, z dynama, ale do měsíce jsem měl dvě. U obou chyběly chromované kryty a bakelitový krytky relé. To jsem později posháněl na burzách. Co se týče elektriky, měl jsem štěstí, repasi dynama mi provedli u otce ve firmě (jedna z mála úspor při renovaci).
  Problém s pravým kluzákem jsem se snažil řešit tím, že jsem koupil pravý kluzák z péráka, ale je to nesmysl, má jiný sklon a i rozměrově se liší.

  U motoru jsem začal generálkou kliky, výbrusem a novými písty. Vše mi k plné spokojenosti udělali v Hradci Králové v AHŘE. Stržený závit ve vahadlovce jsem řešil koupí jiné. Ventily jsem sehnal úplně nové, někde bych jistě sehnal kontakt na chlápka, který je nabízel a nejen na půllitra.
  Další problém se objevil u řetězového kola se spouštěčem, resp. s obrubou trubky na které je kolo spouštěče. Obruba je z části ulomená. Podle mě je tenhle problém řešitelný pouze výměnou za jiný díl, což jsem udělal tak, že jsem to vzal z druhého motoru, kde mi to logicky chybí......
  To by mělo být k motoru asi pro tuto chvíli vše. V současné době se kompletuje a nelze vyloučit různá „překvapení“ s mazáním atd.

  Jako problém se ukázalo, že na rámu chybí, resp. někdo uříznul držák pedálu zadní brzdy. Sehnal jsem od kluků z Jawamanie nákres a táta ho podle toho nechal udělat a navařit.

Držák pedálu zadní brzdy Držák pedálu zadní brzdy, nálezový stav
Držák pedálu zadní brzdy

  Asi největší problém ze všeho se ukázaly kontrolky mazání. V podstatě nejobtížněji sehnatelný díl. Já osobně jsem dal za jednu nejvíc 300,- Kč což i tak je dost, ale co jsem viděl teď ve Zloníně byl vrchol: 2.000,- Kč kus.

Kontrolka mazání Kontrolka mazání
Kontrolka mazání

  Svojí vlastní blbostí jsem způsobil problém se středy kol. Nechal jsem je před chromováním rozlisovat aniž bych si vše označil. Dávejte si na to fakt bacha! U péráka to tak nevadí, kol je dost, ale u 01 sehnat někoho, kdo ho má zrovna vymontovaný a není z druhý strany republiky není sranda. Ale i to se zdárně vyřešilo. Další věc pak je, že pro vypletení je třeba znát správný vyosení (pro zájemce to mám nakreslený).

  Občas mi dost pomohlo narazit na stejně „postiženého“ týpka. Když jsem přišel do obchodu se spojovacím materiálem, nedával jsem si velkou šanci, že mi to podle mého seznamu šroubů, matek, podložek atd. někdo napytlíčkuje, obzvláště když tam byly vždycky po jednom po dvou. Prodavač byl tak na motorky, skvěle jsme pokecali a on mi to podle seznamu nasortoval a některý dnes atypický šrouby posháněl. Takže doporučuji Spojovací materiál na Mělníku, na Pšovce ...

  Motorka by byla už dávno hotová pokud bych neměl opět problém s lakýrníkem, nezlobte se na mě, ale rok je na mě dost ...

Rám po laku Přední blatník a nádrž po laku
Přední blatník a nádrž po laku

  Před složením a zprovozněním motorky můžu říct, že nejvýraznější položky vedle kupní ceny byly chrom a lak, zejména chrom, že to byla anabáze, která mě bavila a budu šťastný až „zavrčím“, ale v dnešní situaci bych už do ne úplně kompletního půllitra jít nechtěl.

Pokračování . . .


Tachometr PAL, nálezový stav Tachometr PAL, nálezový stav
Tachometr PAL, nálezový stav

2 x karburátor, nálezový stav
2 x karburátor, nálezový stav


Přehled cen náhradních dílů a služeb
   2002
 Dynamo (bez chrom. krytu a bakelitového krytu relé, před renovací) . . 3 až 6 tis. Kč
 Tyč tlumiče . . . 200 až 500 Kč
 Bakelitový kryt relé (replika) . . . 670 Kč
 Ventily (dva sací plus dva výfukové, nové) . . . 2.000 Kč
 Klika . . . 900 až 1.500 Kč
 Motor (bez dynama, karburátoru a pravého víka) . . . 13.000 Kč

   2003
 Tachometr . . . 500 Kč
 GO kliky, výbrus a nové písty (AHRA) . . . 6.255 Kč
 Lamely nové (sada) . . . 1.000 Kč
 Kontrolka mazání . . . 200 až 300 Kč
 Karburátor . . . 1.100 Kč
 Kluzáky . . . 1.000 až 1.500 Kč
 Vahadlovka (komplet) . . . 1.000 Kč
 Karburátor . . . 1.800 Kč
 Přední kolo typ 02 . . . 2.000 Kč
 Válce . . . 700 Kč
 Nádrž . . . 7.000 Kč
 Rozeta, pakny, štít typ 01 (komplet jen nasadit) . . . 1.200 Kč
 Štít předního kola s paknamatyp 01 (komplet jen nasadit) . . . 800 Kč
 Hlava 1.200 . . . Kč

   2004
 Přední blatník typ 02 . . . 2.500 Kč
 Doklady typ 02 . . . 15.000 Kč
 Horní kryt řetězu . . . 400 Kč

  Poznámka na závěr.
 Vzhledem k tomu co se v poslední době objevuje v inzerátech a na burze jsou některý z těch cen dneska už asi nedosažitelné..........
Mgr. Jan Dáňa        







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (16/16): Strana 1 / 2 Starší témata    
 Zdar, nevíte, jak bezpečně poznám, že se jedná o odlitek nebo jiný díl zadních hupů na typ 00, 01, 02 a ne o hupy Pérácké nebo Céčkové? Je rozdíl i mezi nimi?
Je nějaká míra nebo typický znak, který to hned ukáže? Díky moc za informaci.    [Jawík]
    (11. 05. 2010)
 snad v úhlu , ohc má prý sikmější hupy.    [D]    (14. 06. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ještě mám jednu připomínku. Kdysi jsem se zabýval myšlenkou na vytvoření registru majitelů půlitrů. Vím, že Rumpálisti cosi podobného mají. Myslím, že by to mohlo přispět k vzájemné pomoci, radosti z možných neformálních srazů a taky trochu jako prevence před byznysmany a loupežníky. To je ale na delší debatu.    [Hans]    (30. 05. 2005)
 Ahoj půllitráci,
Před pár měsíci jsem si koupil 35O kývačku a když jsem začal se sháněním dílů, začaly se mi protáčet panenky. Ty ceny jsou čím dál vyšší. A Vám už to vůbec nezávidím. Souhlasím, že někteří lidé rýžují víc, než je lidské (pokud nepočítáme např. aukce kde si cenu do závratných čísel často navyšují jen sami kupující). Nakonec to skončí tak, že i amatérskou renovaci veterána si bude moci dovolit jen pořádný "pracháč", což je škoda.    [Ondra]    (25. 11. 2009)
 tak akoto vypada s tou registraciou?len ako to vyriesit ja mam preklepane cisla dokonca aj na nahradnom motore stitok je nova replika.ked som chcel mat papiere k nej tak ake som zohnal tak take som naklepal aj ked motorka je z 58roku mozno uplne posledna ale papierovo 55.az teraz mi doslo ze som znicil kus historie ale inac sa nedalo ale asi tento problem ma viac ludi.    [had]    (07. 02. 2008)
 Koupil jsem půllitra a chci být v registru!!! Ujme se toho někdo? Je to bezva nápad. Chtělo by to někoho v důchodu, kdo má na to čas.    [Vladimír Rybák]    (18. 01. 2007)
 To není špatnej nápad. Ono trochu prevence proti zlatokopům by vůbec neuškodilo. Zároveň si vzájemně poradit, nebo si i vypomoct s náhradními díly.    [šnekař 500 OHC]    (28. 06. 2005)
 pár nás sem občas zabrousí, tak proč ne.    [HonzaD]    (30. 05. 2005)
Přidat odpověď    (5)
 KDE SEHNAT VENTILY NA JAWA 500 OHC 15/02 NEBO ČÍM JE NAHRADIT    [SAKAL]    (21. 07. 2007)
 Kamarát vravel že benzínová Mazda 626 2,0benzin taká hranatá.
Sedia ako origo. Treba skúsiť a zmerať. Veľa zdaru.    [neo]    (26. 08. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 No, zase bude o jednu hezkou motorku víc. Držím palce, ať to brzo zavrčí. Přidám jednu zkušenost - když uslyšíš na volnoběh stádo permoníků, je to OK, hlavně se ale neděs, až tam uslyšíš i něco jiného, sem tam nějaké to ťuknutí atd... Půllitr má nejhezčí zvuk, když zavřeš plyn tak ve 100 až 120, to už žádné ťuknutí určitě neuslyšíš.    [Henry]    (08. 03. 2005)
 šnek-je určitě moc zajímavé téma ale i pro mne nezodpovězené i když je jeden doma a po mnoha letech mužu říci,že alespon na hromadě.Dnešní ceny dílů jsou fakt kouzelné...Mám tu pro Vás kolegy ve zbrani pár otázek:1.výrobní čísla-roky výroby 2.počty vyrobených kusů jednotlivých typů Jelikož "pár"otázek jsou dvě končim a ke zvuku šneka:bude to určitě fantastické kvílení rozvodu a dusot jednohubky... Honza M.    [Honza M.]    (17. 03. 2005)
 Díky za rady. Hřídel se zdá být v pořádku. Těsnění jsem nechal dělat podle originálu a udělali to pěkně. Motor vypadal, že nebyl bastlenej tak doufám, že bude v pohodě. My jsme motor půlitra nikdy nedělali, tak jsem ho dal klukovi, ve kterého mám velkou důvěru. Nicméně o výsledku zde poreferuji. Ještě jednou díky za rady.    [HonzaD]    (10. 03. 2005)
 Nevím, jak daleko jsi s motorem, a kdo a s jakými zkušenostmi s JAWOU 500 OHC ti ho dává dohromady. Mohu-li ale radit, zvláštní péči věnuj rozvodům, které jsou zdrojem charakteristíckého zvuku OHC. Pečlivě překontroluj, zda-li nejsou kameny hřídele vytlučené a vůje v drážkách je správná. Právě to nejčastěji způsobuje nepříjemný řachtavý tlukot - "Permoníky" ve volnoběžných otáčkách. Poškození vzniká velkou axiální vůlí kr. hřídele v důsledku nesprávné tloušťky těsnění válců a hlavy, kombinací dílů z různých motorů, nebo prostě jen únavou materiálu.
Rovněž vzájemné postavení kuželových kol rozvodů není zrovna sranda a bez zkušeností je zázrak seřídit ozubení napoprvé úplně správně. Rozhodně by to měl dělat někdo, kdo má cit a znalosti, jak mají převody s kuželovým soukolím správně pracovat.
Přeji ti radost ze stroje a hlavně z jízdy na něm.    [Robert]    (10. 03. 2005)
 Díky za přání. Už se nemůžu dočkat až se oteplí a vlítneme na to :-)))    [HonzaD]    (08. 03. 2005)
Přidat odpověď    (4)
 Nevíte prosím někdo,kdo by byl schopnej a ochotnej se pustit do kompletní GO motoru?Díky Candát    [Radek Soldát]    (07. 06. 2007)
 Určitě někdo existuje, ale levné to nebude. My jsme to dělali s kamarádem automechanikem, resp. spíš on. tenhle motor vyžaduje více erudice než 250 na kejvačku a na to jsem si sám netroufl. Moje štěstí bylo, že má rád starý motorky a auta.... I tak jsme si některé práce nechali dělat na zakázku, jako např. generálku kliky u Ahry v HK    [HonzaD]    (12. 06. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 kde seda sehnat takovato stupnice tachometru jak je nateto
strance vyobrazena    [sakal]
    (08. 05. 2006)
 Ano, můžu doporučit. Tachometr na tento motocykl byl zrenovován u Montyho.    [HonzaD]    (12. 06. 2007)
 Stupnice,opravy a repliky tacheců koupíte u mně - www.montyjawa.cz    [MONTY]    (07. 06. 2007)
Přidat odpověď    (2)
 Pánové, mám akutní problém, ve chromovně mi stratili osku předního kola a já jsem v háji. Nemáte někdo osku navíc? Nebo nevíte alespoň jestli je někdo vyrábí? Rád bych už sekci renovace trošku aktualizoval :-)) Předem děkuju za pomoc či radu.    [HonzaD]    (06. 09. 2005)
 Taky jsem si řikal, že bych to udělal ze zadní, ale už jsem ji sehnal. Díky.    [HonzaD]    (14. 09. 2005)
 2x mám osku zadního kola průměr 17 mm - ale ta bude na předek zřejmě moc dlouhá .. Musel bys to u někoho nechat zkrátit na soustruhu a říznout nový závit.    [půllitrář]    (08. 09. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 Prosím kde by bylo možno sehnat kontakt na autora článku , chystám se renovovat 01 a uvítal bych jakoukoli pomoc . Děkuji.    [nulajedničkář :-)]    (01. 09. 2005)
 Kontakt na autora nalezneš na konci článku.    [Jiří Bartuš]    (02. 09. 2005)
Přidat odpověď    (1)
 Mám dotaz, konečně se mi vrátila nádrž na půlitra z chromu, ale já jsem někam zasel šířku barevného pruhu a šířku linek, které jsem oměřil z originálu. Teď bych rád lakoval, ale tak nějak nevím jak. Nemáte někdo tyto rozměry? Díky za pomoc, možná ještě letos zavrčí........    [Hans]    (30. 05. 2005)
 O.K.    [Hans]    (31. 05. 2005)
 Jestli to vydrží do příštího týdne, tak ti to o víkendu oměřím.    [HonzaD]    (30. 05. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 Když se podíváte na ty karburátory tak vám jistě neunikne rozdílná povrchová úprava. Nevíte náhodou jestli to má nějaký systém? Např. ten poniklovanej 01 a ten obyč 02? Nebo to nemá žádnou souvislost a je jedno na kterej typ se dá? Je to jen takový detail, ale zajímá mě to.    [HonzaD]    (08. 03. 2005)
 Zdar, rád bych ti pomohl, ale mám ho na druhou motorku.    [HonzaD]    (27. 03. 2005)
 Ten obyč 02 bys mi neprodal? Chybí mi u 02 obě šoupátka (mám tam jen jedno z péráka) a šroubek bowdenu lanka sytiče. Zdarec. Tom    [Tom]    (26. 03. 2005)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Suzuki GSX-R 1100 M
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Nepomucký trojúhelník 2018
NIPPON RETRO 2019
Slovácký okruh 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Evropský festival Route 66
Pérák 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
NIPPON RETRO 2018
Jarní cena Brna 2018
Star Rally 2017
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
Czech Drive 2018
Pérák 2015
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš