MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.4.2017 23:04         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |



Bude zrušena dovozová STK?




  Autor: Jiří Bartuš



  Dle tiskového prohlášení ministerstva dopravy začne Česká republika uznávat doklady o technické kontrole motorových vozidel vydané v zahraničí. Jaká je šance na zavedení tohoto pravidla do praxe?

  Bohužel zkušenosti s realizací podobných nápadů bývají smutné. Nápad, který vypadne z vyšších pater ministerstva dopravy, bývá často značně okleštěn realitou, se kterou přijdou ministerští úředníci. Je vůbec možné, aby při dovozu vozidla ze zahraničí odpadla dovozová prohlídka?


30   Pokud koupíte vozidlo v zahraničí, v některé ze zemí Evropské unie, musíte před jeho registrací projít tak zvanou dovozovou prohlídkou na příslušné stanici STK. Hlavním úkolem dovozové STK, mimo ověření shody mezi doklady a vozidlem, je vystavení podkladů pro magistrátního úředníka, který na jejich základě může zapsat vozidlo do českého evidenčního systému. Potíž je totiž v tom, že český registrační systém požaduje takové údaje o vozidle, které v jiných zemích považovali za zbytečné a v technických průkazech je nezaznamenávali. Typicky jde o některé rozměry, zatížení náprav či hluk vozidla. K čemu asi může sloužit evidence zatížení náprav motocyklů?

  Více o dovozu motorových vozidel ze zemí EU se dozvíte v článku Dovoz staršího motocyklu z Evropské unie



  A zde jsme u jádra věci. Hlavním úkolem dovozové STK je deklarovat správnost údajů, které magistrátní úředník zadá do systému. Aby byly tyto údaje správné, stahuje si doplňující údaje z databáze DEKRA případně vyžaduje deklaraci těchto údajů od výrobce (dovozce) daného vozidla. Tyto úkony navíc bývají většinou zpoplatněny nemalou částkou. Kdo a jak by tyto údaje zjišťoval v případě, že by byly dovozové STK zrušeny? Nechci ani domýšlet. Spíše to vypadá, že dovozová STK bude zrušena jen pro mladá vozidla, u kterých jsou k dispozici veškeré potřebné údaje. Nechme se překvapit.

  Při zamyšlení se nad možným zrušením dovozové STK mě napadl ještě jeden zajímavý fakt. Ta jako není STK jako STK v Čechách, tak není STK jako STK v jednotlivých zemích. To, co je běžné provozovat na západ od našich hranic, to nemusí být možné u nás. Zruší-li se dovozové STK, může být pro majitele dovezeného vozidla návštěva pravidelné STK nemilým překvapením.

  Když už by ministerstvo dopravy chtělo uznávat STK z jiných zemích, tak by mohlo začít uznávat STK v rámci České republiky. Proč musí vozidlo při prodeji absolvovat evidenční kontrolu, když má platnou STK? A proč má dnes prodejce jen 10 dní na přeregistraci, když u vozidla dovezeného ze zahraničí žádná lhůta stanovená není?









DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Hlavne me neskutecne seje, ze beztrestne prochazi svinstvo v podobe nezbytnych priloh od Dekry. To je doslova prasarna, za kterou musel dostat nekdo pekne namazano...    [Václav]    (30. 11. 2016)
 Proto bude velice zajímavé sledovat, jak se s problémem chybějících údajů vypořádají naši úředníci.    [Jiří Bartuš]    (01. 12. 2016)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Speed Marathon 2017
Honda CB750 F
Značka Stůj, čekej!
Suzuki TL 1000S
Pneumatiky pro Péráka
Classic Show Brno 2017
Stále perspektivní MZ 251 ETZ?
Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
Kubánec
Norton Commando 850
Pérák 350
Jawa 350 OHC
Jawa Californian v transportním obalu
Blesk Speciál
Bude zrušena dovozová STK?
Jawa Pérák v domácí premiéře
MAN MAN
Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2015
Oldtimer Festival 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Kniha Jawa Californian
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Classic Show 2015
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Mopedy Stadion
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Honda CB750 F
Zlínská Historic Rally
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocyklové návěsné vozíky PAv
NIPPON RETRO 2015
Dodatek ke knize VI
Jarní MotorTechna 2015
Motosraz Křtiny 2015
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Motocykly Jawa Bizon
Setkání veteránů Holešov 2016
Salaš Krajinka
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš