MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           23.7.2017 02:52         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |
  Dle statistik Policie České republiky se v roce 2016 podílelo překročení maximální povolené rychlosti na nehodovosti v méně než 5% případů. Zřejmě proto se Česká republika připojila k celoevropskému dni dodržování maximální povolené rychlosti, k akci oficiálně zvané Speed marathon. Dne 19. dubna 2017 budou nasazeny policisté se svými radary v takové míře, aby "preventivně" působili proti příliš rychlé jízdě. Navíc v úsecích, které má pomoci vytipovat veřejnost. Policisté společně s širokou aktivní veřejností jistě vyberou vhodná místa k měření. Pod vlivem strachu z pokutování jistě časem dojde k vylepšení statistik, minimálně k desetiprocentní hranici. Máme se nač těšit.


Speed Marathon 2017




  Autor: Jiří Bartuš



  Kdo by dle názvu čekal nějaký automobilový maratónskou rally bude zklamán. Bohužel jde o další celoevropskou provokačně - bezpečnostní dopravní akci.



30


  K celoevropskému maratónu měření rychlosti vozidel se v letošním roce poprvé přidala i Česká republika a Policie české republiky se tohoto úkolu zhostila se vší vervou. Její PR odborníci ihned spustili masivní informační kampaň, jejímž vrcholem je veřejná sbírka měřených úseků. Kdokoli z veřejnost totiž může označit místo, kde si myslí, že by bylo vhodné měřit dodržování maximální povolené rychlosti. Je obtížně pochopitelné, proč policie žádá o pomoc veřejnost, když zjevně má ve svých řadách mnoho odborně zdatných členů, kteří místa pro měření po léta tipují velice spolehlivě. Jistě by se k tipování vhodných míst přihlásil i dostatečný počet neziskových organizací. Takže proč ta veřejnost? Jediným možným vysvětlením je snaha zatáhnout do této prakticky zbytečné činnosti veřejnost tak, aby vznikl dojem, že ne oni, myšlena PČR, ale my sami, myšleno lidé, můžeme za to, kde a proč PČR měří.

Dokument
Policie České republiky má s měřením rychlosti vozidel bohaté zkušenosti. Není tomu tak dávno kdy radary měřící rychlost projíždějících vozidel musely být důmyslně ukryty v křoví u vozovky. Stejně tak i obsluhující příslušníci Sboru národní bezpečnosti, takzvaní esenbáci. Tento radar měřil rychlost vozidel v 70. letech minulého století.


  Vynucování dodržování stanovené maximální povolené rychlosti je fenoménem dnešní doby. Ze statistik PČR jasně plyne, že jediným smyslem měření rychlosti vozidel je zisk peněz do státního či obecních rozpočtů. Tedy ještě kázně. Protože kázeň musí být. Zvláště tam, kde o smyslu omezení rychlosti lze s úspěchem pochybovat. Jako třeba tam, kde denně jezdím do práce. Na konci jedné obce, v místech kde již není obytná zástavba, je to k dopravní značkám označujícím začátek či konec obce ještě přibližně 500 metrů. Kolem vozovky není chodník, proč také. Čert ví proč zrovna zde byla před nedávnem zrušena maximální povolená rychlost 70 km/hod. Jistě, argumentů pro snížení rychlosti se vždy najde dostatek. Jako například, co kdyby se zde stala nějaká nehoda? A právě tento úsek si oblíbili policisté se světle modrým Passatem, vybaveným radarovou technikou pro měření rychlosti vozidel. Rovný a přehledný úsek dává velikou šanci úspěšně zaznamenat automobil řítící se začátkem obce vyšší než povolenou rychlostí. Úlovek bývá vždy jen otázkou chvilky a tak požadovaná služba ochrana veřejnosti před nebezpečnými piráty silnic bývá snadno naplněna. A pak že pomáhat a chránit je obtížné.

  Bojíte se, že Speed marathon prošvihnete? To zcela jistě nebude možné, protože masivní propagační kampaň bude zjevně ještě vrcholit tak, aby se o ní dozvěděli i obyvatelé nejzazších koutů naší země. A až 19. dubna budete usedat za volat svého automobilu může vás hřát pocit, že máte před sebou nejbezpečnější den na našich silnicích. Anebo také ne!









DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2017
Suzuki GSF 1200 Bandit
Pérák a kryt karburátoru
Speed Marathon 2017
Honda CB750 F
Značka Stůj, čekej!
Suzuki TL 1000S
Pneumatiky pro Péráka
Classic Show Brno 2017
Stále perspektivní MZ 251 ETZ?
Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
Kubánec
Norton Commando 850
Pérák 350
Jawa 350 OHC
Jawa Californian v transportním obalu
Blesk Speciál
Bude zrušena dovozová STK?

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Jawa 624, 634
Česká Tourist Trophy 2016
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Jarní MotorTechna 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Oldtimer Festival 2016
Classic Show 2015
Kniha Jawa Californian
Pérák 2015
Motocyklové návěsné vozíky PAv
NIPPON RETRO 2015
Archiv fotografií MotoMagazínu
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Mopedy Stadion
300 zatáček Gustava Havla 2015
Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu
Zlínská Historic Rally
Setkání veteránů Holešov 2016
Setkání veteránů Holešov
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Motocykly ČZ 125/150 c
Motosraz Křtiny 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš