MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           17.2.2019 12:27         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Dosud jsme na MotoMagazínu vždy řešili jen známou nerudovskou otázku "co s ním". Tedy zda veterána renovovat či restaurovat. V poslední době však mnoho majitelů veteránů řeší otázku, zda renovovat ve vlastní režii, nebo renovaci zadat nějaké firmě, případně soukromníkovi, který se renovacemi zabývá profesně. Mnohdy toto ani není otázka, protože pro mnoho příznivců veteránů není dnes již ani jiná cesta. Respektive si jinou cestu nedokáží představit.


Renovovat, nebo nechat renovovat?



  Platí dnes ještě rčení "než to nechat zkazit někomu jinému, to si to radši zkazím sám"?

  Autor: Jiří Bartuš


  Firem, které se zabývají renovacemi historických vozidel, je dnes poměrně veliké množství, což v podstatě reflektuje současnou situaci, která mezi příznivci veteránů panuje. Situace dnešních majitelů veteránů je zcela odlišná od té, ve které se nacházeli veteránisté před lety. Tehdy bylo zprovoznění či provedení renovace historického vozidla ukázkou dovednosti a schopností jeho majitele, protože jinačí cesta v podstatě nebyla možná. Informace se získávaly složitě, avšak na druhou stranu bylo možno mnoho činností zvládnout ve výrobních a opravárenských podnicích po, či spíše během, pracovní doby.

  Dnešní majitelé veteránů disponují výbornou informovaností, avšak jejich praktické možnosti bývají až na výjimky značně omezené. Dnešní renovátor je ve většině případech spíše jen managerem, jenž řídí činnosti, které mu zajišťují odborné dodavatelské firmy, jelikož míra svépomocných prací se z pochopitelných důvodů čím dál více omezuje. Svou roli hraje i fakt, že požadavky na kvalitu renovace jsou v dnešní době vyšší, než dříve, což bez potřebných odborných dovedností, znalostí a v neposlední řadě i potřebného zázemí nelze splnit.

  Za této situace je pro mnohé majitele zcela na místě rozhodnutí, svěřit veškeré práce odborné firmě. Tento přístup však s sebou nese jistá úskalí. Každá odborná firma využívá své ustálené postupy a stálé dodavatele, čímž na jedné straně zaručí stabilní kvalitu prací, ale na druhou stranu tato vozidla vykazují shodné prvky, mnohdy bohužel tam, kde to není z hlediska historické původnosti žádoucí. Opakované shodné chyby spolu s nepůvodními výrobními postupy na větším množství shodných vozidel může způsobit, že mnozí další renovátoři je vezmou za bernou minci.
  A co více. Majitel vozidla, jehož renovaci kompletně provedla odborná firma, ztrácí k vozidlu potřebný, onen, těžko definovatelný vztah, který nelze jinak získat. V podstatě lze říci, že se tak majitel dostává jen do pozice běžného uživatele.

Fotografie Fotografie

  Tento článek berte jako připomínku rčení, že i cesta může být cíl. Tedy, že hodiny strávené v renovační dílně a garáži neznamenají jen ztrátu času, nýbrž naopak přinesou tolik potřebný dobrý pocit z vykonané práce. To je mnohdy více, než výsledek v podobě dokonale provedené renovace.



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Howgh ....souhlasím a podepisuji v plném rozsahu :-) Občas takový manažer/mecenáš zachrání nejeden skvost, ale paušálně je tenhle trend spíš na obtíž. Také díky tomu se trh s veterány dost pokřivil. Jestliže cesta už není cíl ale cílem je na veteránech hlavně jak se říká vyškvařit peníze, tak asi už to není tam kde bychom chtěli veteránismus mít.    [Jindra650]    (16. 08. 2015)
 Někdy je to i lennost no. Ono je pak ale člověk mnohdy překvapen, že cena dodaného výbrusu a kliky je o 25% vyšší, než když si jej zajede nechat udělat sám. Že je krásné naklikat do košíku na netu gumvé věci tam, jiné věci jinde. Ale poštovné za 3 balíky dobírky je pak 500,-. A napříklaklad i šikovnější jedinec si zakoupí za 10000 kompresor za 1500 pistoli a za 3000 barvu a je stále na 50% ceny požadované ceny za dodavatelsky udělaný lak.    [500sv1930]    (06. 10. 2015)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Star Rally 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Barum Czech Rally Zlín 2017
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2018
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Setkání veteránů Holešov
Oldtimer Festival 2016
300 zatáček Gustava Havla 2017
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
Veteráni Moravským Slováckem 2016
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Česká Tourist Trophy 2018
Czech Drive 2018
Setkání veteránů Holešov 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš