MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           16.12.2017 10:03         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |



Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího




Nová Jawa 350 OHC je na trhu půl roku a za tuto dobu si našla cestu k překvapivému množství zájemcům. Podívejme se na ni s dostatečným časovým odstupem od první vlny novinářských "recenzí". Upozorňuji, že jsem na motocyklu neujel ani metr, to až někdy příště, nicméně jsem si jej mohl osahat a co hlavně, vyslechl jsem si veliké množství uživatelských postřehů a poznámek.


  Autor: Jiří Bartuš


  Proč pohledem kolemjdoucího? Spatřit novou Jawu není až taková náhoda jak tomu bylo před lety. Novinka roku 2017 na sebe strhává pozornost všude kde se objeví. A ona se objevuje podezřele často. Jak se zdá, lidé se čínského výrobku upraveného v Jawě nebojí a novou Jawu kupují. Jistě i pod poměrně optimisticky vyznívajícími recenzemi, kterých se od uvedení na jaře letošního roku vyrojilo nepřeberné množství. Povinnost vyjádřit se k nové Jawě vzal za své snad každý motoristický časopis a navíc i internetové deníky, které jsou však schopné zveřejnit vše, co jim kdo podstrčí pod nos a nelze je tedy brát nijak vážně.

Tovární fotografie ve velkém rozlišení umožní prohlédnout detaily motocyklu. Pro zobrazení detailů motocyklu klikněte na tento náhled.

  Zkusme se podívat na novou Jawu z pohledu běžného motoristického fanouška. Ano. Motocykl jistě dokáže splnit nároky běžného motoristy, avšak při bližším pohledu na detaily motocyklu se nelze ubránit smýšleným pocitům. Čínští konstruktéři mají zjevně k dispozici výborné technické zázemí a nejsou nijak dalece svázáni omezeními, ani licenčními, ani finančními. Co jim však zjevně chybí je cit ke konstrukci. Ten nelze nikomu vnutit, ten se musí v lidech postupně po generace vychovávat. Na nové Jawě se bohužel ona nevychovanost hodně podepisuje.

Spatřit novou Jawu 350 OHC není až taková náhoda.



  To, co na první pohled bohužel zaujme negativně, je nekoncepční integrace prvků nutných pro splnění normy Euro 4. Zde je na prví pohled zřejmé, že úprava motocyklu na normu Euro 4 proběhla za cenu minimálních nákladů a zejména minimálního duševního úsilí. Prostě se to nějak nabastlilo aby to tak nějak fungovalo. Bohužel musím položit řečnickou otázku. Nebylo v tomto případě lépe začít úplně z čisté vody? Ostatně posuďte z fotografií.

Nad katalyzátory navařené na výfukové svody nepěkným svárem, navíc viditelně mimo osu, kroutí hlavou každý, kdo novou Jawu spatří. Schránka na aktivní uhlí systému odvětrávání palivové nádrže působí dojmem tajemné černé skříňky. A přitom je to jen taková euroblbost.

Tvarové provedení výfukových svodů a koncovek. Proč to nešlo udělat jednoduše, když to šlo složitě? Přístroje lze naopak pochválit. Jsou klasického tvaru a působí svěžím dojmem.


  Vizitkou konstruktéra jsou však zejména detaily. A v těch nová Jawa totálně propadá. Že po krátké době vypadnou sklad ze zpětných zrcátek je zanedbatelným, i když smutným důsledkem tlaku na výslednou cenu motocyklu. Co však sráží novou Jawu na kolena jsou nesmyslně volené šrouby napínání zadního kola, jenž nemají metrický závit a vnášejí zmatek do použitelnosti servisního nářadí. Rozdílný tvar ráfku předního a zadního kola nelze nijak smysluplně pochopit. Úsměvný je prolis hlavní rámové trubky v místě vyústění kolen výfuků, který byl okopírován ze vzorové Hondy, aniž by v tomto případě přinášel nějaký smysl.

Provedení některých součástí by zasloužilo více péče.


  Řemeslné provedení jako jsou jednotlivé sváry, a odlitky nemá valného smyslu komentovat. Jde o motocykl nejnižší cenové kategorie, na kterém by byla kvalita v tomto ohledu příjemným překvapením, které se však nekoná.

Tvar ráfku předního kola... ... je jiný než tvar ráfku zadního kola


  Majitelé nové Jawy musí doufat, že motor je věrnou kopií motoru Honda XR 400. To by Číňané při úrovni jejich výrobního zařízení mohli umět zabezpečit, pokud ovšem někde nešetřili kde neměli.

Zda je motor zdařilou kopií Hondy XR 400 ukáže aš čas.


  Jak v tomto pohledu dopadnou doplňky instalované v Týnci nad Sázavou? Pochvalu zaslouží nádrž, která motocyklu sluší a dává mu klasický vzhled. Boční kryty působí příliš velkým objemem vůči jinak rozměrově střídmému motocyklu. Tvarově nejméně povedený je zadní blatník, který svým tvarem příliš nesedí se zadním kolem. Zadní blatník tak trochu připomíná nevzhledné blatníky motocyklů určených pro německý trh, které dokázaly spolehlivě pokazit vzhled jakéhokoli motocyklu.

Součásti napínáku zadního kola nemjí metrické rozměry. Výfukové koncovky jsou zřejmě nejslabším místem motocyklu. Velikostí nesedí s rozměrnými bočními kryty a zadním blatníkem.


  Nová Jawa vlila novou krev do žil fanouškům značky, avšak je velikou otázkou, nakolik to ovlivní Myšlení a jednání týnecké fabriky. V tomto směru nelze než čekat a doufat.






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/3): Strana 1 / 1
 Jawa ma navic. Pro me toto neni Jawa. Neprivezu si preci ze Shanghaie Li Bing a nebudu ji rikat Marus. Li Bing bude jiste dobrou vernou zenou, ale bude to Li Bing. Tuto firemni strategii firmy nechapu. Ikdyz v soucasnosti nemaji na to zkonstruovat vlastni motor, ktery by splnoval emisni normy, tak by jej mohli nakoupit a vestavet do nejakeho vlastniho ramu, viz. projekt Jawy 250/650. Tady nevidim zadnou vlastni invenci. Ram snad udelat umeji. Pokud ne, tak at uz to radej zavrou. Firmu/znacku daji k dispozici do prodeje. Jako primarni odkupni prava bych dal fanouskum znacky. Myslim, ze bychom se mohli slozit dohromady, firmu koupit a vydat se smysluplnou cestou. Mezi nami bude spoustu schopnych vizionaru, konstrukteru, zamecniku, aj., kteri by i ve svem volnem case zamakali na novem projektu. Je mi z Jawy do place. Po cca. 15 letem cekani na nejakou peknou konkurence schopnou klasiku jsem si musel poridil H-D Sporster. Jawa je pro me v soucasnosti ve stadiu klinicke smrti.    [faux4]    (07. 10. 2017)
 Pokud JAWA by měla nějaký potenciál do budoucnosti, tak by ji už dávno koupil holding Czechoslovak Group s českými majiteli, který např. vlastní TATRU, bývalou AVII, některé vojenské podniky atd. Sleduji aktivity této firmy, která skupuje pro ni perpektivní firmy na pokraji existence a zatím se jim daří. Asi JAWA nemá potřebný potenciál na další rozvoj a smysluplné bytí. Škoda !!!    [pozdnímíza]    (07. 10. 2017)
Přidat odpověď    (1)
Nezodpovězená témata (2/3):
 Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
[Psí útulek]      (08. 10. 2017)
 Jawa pouze každoročně pobírá mnohamiliónové dotace od státu na vývoj a za ty peníze chtě-nechtě musí předvést nový motocykl ... no a pak není nic jednoduššího,než dát nápisy Jawa na čínský výrobek a cenu zvýšit (oproti původnímu stroji) takřka o 100% tak trochu mi to připomíná JZD Slušovice. Tohle si prostě může koupit jen blázen a pokud je článek opravdu pravdivý a prodává se to hodně (já jsem teda ještě na silnici žádnou nepotkal),tak by měli v Bohnicích přistavět pavilón.
[luďa]      (07. 10. 2017)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák a Turbo
Šolcovy zatáčky 2017
Jawa 624, 634
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Renovace motocyklů Jawa Californian
Pérák 2015
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Pérák 2017
Podzimní MotorTechna 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Setkání veteránů Holešov
Setkání veteránů Holešov 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Motosraz Křtiny 2015
NIPPON RETRO 2015
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2017
Česká Tourist Trophy — IRRC
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš