MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.11.2017 02:04         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |



Jawa 350 OHC




Podařilo se Jawě zakomponovat do čínského motocyklu tradiční prvky motocyklů Jawa?


  Autor: Jiří Bartuš




  Dnes, kdy pro většinu motoristických příznivců je již Jawa mrtvým pojmem, vstupuje na trh novinka Jawa 350 OHC. Základem nové Jawy 350 OHC je čínský motocykl Shineray XY 400, který je osazen několika díly odkazujícími se na design motocyklů Jawa 350 634. V době, kdy dvoudobá třistapadesátka, jejíž základ lze vystopovat do doby před 70. lety, má dveře na evropský trh definitivně zavřené, je cesta tímto směrem pochopitelná.


Tovární fotografie ve velkém rozlišení umožní prohlédnout detaily motocyklu. Pro zobrazení detailů motocyklu klikněte na tento náhled.



  Rozhodnutí o tom, že pro československé motocykly kubatury 350 cm3 bude využito dvoudobého motoru padlo přesně před 70. lety na přelomu roku 1946 a 1947. Ještě na konci roku 1946 bylo v oficiálním výrobním plánu pro rok 1947 počítáno s výrobou Ogaru 350 OHC zkonstruovaném Vincencem Sklenářem. Čtyřdobou techniku mohla nabídnou i Jawa v podobě motocyklu Jawa 350 OHC, vzniklém během protektorátního vývoje společně s dvěstěpadesátkou Pérákem, avšak z mnoha důvodů se sériové výroby se dočkala Jawa Pérák s dvoudobým motorem koncepčně vycházející z dvoudobé dvěstěpadesátky.

Pohled čínský retro mototocykl přímo vybízí srovnání s Hondou CB500T z roku 1975, která nabízela retro techniku a vzhled v době, kdy slovo retro ještě nikdo neznal.


  Shineray XY 400 je, jak výroce sám uvádí, "Vintage" variantou motocyklu, který je jedním z nepřeberného množství motocyklů vyráběných firmou Shineray. Líbivý motocykl, reagující designem na současnou módní retro vlnu, působí solidním, uceleným dojmem. Jednoduchá koncepce motocyklu Shineray přímo nabízí mnoho možností pro individuální úpravy motocyklu. Pod svou značkou jej například prodává polský Romet. Původ motoru lze vysledovat v Hondě XR 400, v případě Shineray doplněným o vstřikování Delphi.


  Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách. Uvidíme, jak se s tím v Jawě dokáží poprat.

  Druhé vydání knihy Jawa Californian jsem zakončil optimistickým sdělením, že Jawa vyrábí, Jawa modernizuje, Jawa investuje, Jawa vyvíjí. Jawa žije. Věřme, že tato novinka vnese Jawě nový vítr do plachet, na který její příznivci čekjí již mnoho let.





Jawa







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (3/4): Strana 1 / 1
 JAWA 350 OHC
Milé překvapení!! Motorka co vypadá jako motorka /ne jako vetřelec z kosmu/. Klasika, hodně "chromu", vyvážený vzhled, pěkný vzducháč jednovál /ke klasice se vodník jednoznačně nehodí/, solidní objem a výkon, brzdy budou stačit. Nádherné výfuky!! Za mě obrovská pochvala a dík! Věřím v kvalitu JAWY. Zohledňuji k ceně pod 100tis ! Dávám 90 procent.
Hrůza: výfuková kolena! Co ty trubky jiného průměru a svary na nich?
/To se ale dá řešit - poslat p. M. Zemana do Číny, rozumí si s nimi/. Vážně: držím všem co se na mašině podíleli pěsti a přeji hodně prodaných strojů. "Kdo neskáče není JAWA hop hop hop"!!    [Ponocný Václav, Pardubice]
    (01. 03. 2017)
 Dobrý den dovolil bych si poupravit Vámi použité rčení:
""Kdo neskáče není JAWA hop hop hop !!" na: "Kdo neskáče není z JAWY hop hop hop"!!    [Vratislav Charfreitag mladší]    (21. 06. 2017)
 Ty svary na kolenou skrývají katalyzátory, díky kterým motocykl splňuje normu Euro 4.
Naprosto souhlasím s tím, že je to nevzhledné řešení, které by se dalo snadno vyřešit tím, že by katalyzátory byly schované pod motorem a kolena mohla být rovná a v chromu.
Zrovna tak se mi nelíbí nepasující boční schránky z typu 634, na rozdíl od nádrže ze stejného typu, které (dle mého osobního názoru) motocyklu vcelku sluší.
Další výtku bych měl k držáku zadního světla rovněž z typu 634, kterému by slušelo původní původní české velké světlo, jenž by k zamýšlenému retro stylu pasovalo mnohem lépe, než to moderní oválné.    [Wenda634]    (22. 05. 2017)
Přidat odpověď    (2)
 Lepší něco než žít pořád z minulosti, kdy největší "bomba" J 500OHC se již ocitá ve vesmírných výšinách cen. Pokud můžeme jezdit se škodovkou made in Německo , tak proč ne v Jawě s čínským motorem? Nadávat na dnešní stav by měli přestat mávátkáři z minulosti, kteří ji utvářeli a podporovali a dnes nás poučují, jak v háji nejen u Jawy jsme, že to nejsou naše české výrobky, ale cizí..Tohle si měli uvědomit, když měli ta mávátka...Slušně řečeno..Ujel nám prostě vlak a rok 1948 zakroutil krkem veškerému vývoji z kterého bychom dnes mohli čerpat...    [Kříž]    (21. 05. 2017)
 Je dost českých firem, které byly založeny až po roce 1989 a do dnešních dnů se vypracovaly na vynikající úroveň.
V Jawě jsou bohužel lidé, kterým ani na nějakém dobrém jménu firmy vůbec nezáleží, ostatně stačí se podívat na neochotu továrny v zásobování ND, naprosto příšerné jednání se zákazníky, zcela chybějící servisní síť, čerpání milionových dotací, které byly utopeny ve vývoji mnoho let slibovaného motocyklu o obsahu 1000 ccm, který se stejně nikdy nakonec vyrábět nebude.
Místo toho, aby Jawa za ty peníze vyrobila raději motocykl ve stylu 350 OHC vlastní konstrukce, který by nahradil letitý dvoutakt, tak místo toho utápí investice v pochybných projektech v podobě již zmíněného litru, atd.    [Wenda634]    (22. 05. 2017)
 Když se ztratí kontuita, tradice a veškerý náskok nebo aspoň krok se světem, a továrna je vyrabovaná, jaká šance je ji zvednout a zaujmout zákazníka? Nejen obrovské investice, ale i duševní materiál je potřeba. A kdo nejčastěji vychází z VŠkol? Humanitní obory, budoucí byrokraté, politologové , ale strojních inženýrů a konstruktérů minimum.A proč taky, hlavní je ten titul a nejlehčí cesta k němu...Kdo z vás za 25 let založil firmu, která k něčemu je?/já taky ne/ Většina čecháčků si zaopatřuje dobré pelechy umožnující splácet hypotéky na své touhy a benefity, a nějaké hokusy -pokusy v podobě výroby nebo obnovení čehokoli českého je nezajímá...Takže často pláčeme na jiném hrobě..    [kříž]    (22. 05. 2017)
 Svádět všechno jen na komunisty už dnes působí docela vyčpěle.
Nikterak se nechci rudých zastávat, ale myslím si, že těch 27 let po revoluci je už docela dlouhá doba na to, aby se Jawa dostala na slušnou úroveň a ne se potácela na pokraji propasti.
Takže doufám, že jí nová 350 OHC pomůže napravit pošramocenou pověst.    [Wenda634]    (22. 05. 2017)
Přidat odpověď    (3)
 JAWA 350 OHC
Jsem moc rád že má Jawa konečně krásnou motorku. Nevadí že má kořeny v číně. Dnes se tam vyrábí díly i do jiných renomovaných značek. Důležité je, že kvalita vypada Suprově, motor lze vystopovat u Hondy . Motocykl má dobrý a pevný základ. A ve skutečnosti vypadá lépe než na fotkách. Né že by fotky byly špatné ale osobní dojem je prostě mnohem lepší.Díly se sem dováží a u Nás se motocykl kompletuje a upravuje. Dává to práci českým lidem, což je super. A kdo ví, díky perfektnímu začátku a velmi solidnímu stroji se jednou dočkáme i úplně České Jawy. Ale nečekejme super stroj tu už konečně je !! Po dlouhé době je to motocykl po kterém fakt toužím !!!!! SUPER JAWO !!!!!    [Tomáš Ř.]
    (07. 03. 2017)
 Nevěřím, že tohle je nějaký "VELKÝ ZAČÁTEK" dalšího vývoje v Jawě, ale pořád nejlepší motorka, jaká z Týnce vyjela za posledních 20 let.
Rozhodně ohromný pokrok proti tomu, když za dotace vyvíjí něco, co pak nevyrábí, a nikomu to ani neukážou. Aspon ty prototypy mohli dát někam do muzea.......    [Monty]    (17. 04. 2017)
Přidat odpověď    (1)
Nezodpovězená témata (1/4):
 Já mam motorku objednanou, že by byla 100% to prostě není. Výkon nic moc, ale to nevadí na jízdu kolem baráku to bude stačit. Ty svody jsou hrozné, to ani v Číně nevymyslí. Nic horšího jsem nikdy neviděl to snad musel vymyslet a vyrobit člověk co nemá zdraví rozum. Prý to nejde jinak udělat, všechno jde pokud je vůle a zájem, ale tady není nic. Pokud bych byl majitel toho podniku, tak to by muselo jinak šlapat, motocykl by musel mít duši a ne jenom, že to je kus něčeho. Tato motorka je složena s několika tipů co už byly vyrobeny, je vidět, že nikdo nechce přemýšlet a snažit se přijít s něčím převratným, ale vracet se o 30 let zpátky je jako skočit do propasti. Koupil jsem jí protože si myslím, že se přestane vyrábět a jednou bude mít nějakou cenu. Jawa byla jedna z nejlepších na světě kde ji každý kopíroval a kam to dopracovala to asi nikdo nechtěl. Dle mého názoru pokud se nestane zázrak, tak toto je konec Jawy. Proč podnik co nemá peníze si opraví fasádu baráku. Oprava fasády počká, důležité je co se udělá zevnitř a co s toho baráku vyjede a ne obráceně. Hezká fasáda, ale výrobek stojí za starou belu.
[Milan]      (04. 08. 2017)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Honda VFR 750 typ RC36
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Jawa 624, 634
Pérák 2015
Zlínská Historic Rally 2017
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Mopedy Stadion
Oldtimer Festival 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Česká Tourist Trophy — IRRC
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2017
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocyklové návěsné vozíky PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš