MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           16.7.2018 14:35         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |
  Nafta patří do kamen.    Tento argument byl často zmiňován motoristy v době, kdy došlo k mohutnému rozvoji dieslových motorů u nás, který souvisel se zavedením motorů TDI v automobilech Škoda Octavia. Jenže TDI motory dokázaly onu letitou nedůvěru většiny českých motoristů v dieslové motory v osobních automobilech zlomit. Dnes je toto téma opět otevřené. Jenže dokážete si představit kamna se vstřikováním SCR a komínem doplněným filtry prachových částic?


Trocha /ne/ekologie nikoho nezabije




  Autor: Jiří Bartuš


  K napsání tohoto článku mě inspirovaly bouřlivé reakce u článků přinášejících informace o článku známého motoristického novináře Jeremy Clarksona v britských The Sunday Times, ve kterém Clarkson, svým osobitým způsobem, reagoval na kauzu "podvodného software" v automobilech koncernu Volkswagen, přičemž nijak nešetřil kritikou ekologů a zákonodárců a v podstatě se automobilky otevřeně zastal.
  Jak může tento člověk, který ví o autech jako málo kdo, tvrdit takové věci, které jsou v přímém rozporu s tím, co tvrdí politici a jejich přisluhovači, kteří je navíc přetavují v zákonné normy? Vysvětlením je, že si Jeremy Clarkson i po mnoha létech v branži dokázal uchovat zdravý rozum.

  Celá kauza má mnoho rovin a nemá cenu vše dokola komentovat. Nedá mi však, abych se nepozastavil alespoň nad některými méně probíranými aspekty kauzy.

  Jen těžko lze vysvětlit neuvěřitelně nemotornou reakci Volkswagenu v médiích na vlnu obvinění z podvádění při měření emisí. Z mediálních prezentací není cítit žádnou snahu o vyřešení vzniklé krize tak, aby z toho vyšel koncern Volkswagen alespoň se vztyčenou hlavou. Jaké PR managery zaměstnává a za co je platí? Tato nemotornost napáchá v našem přemedializovaném světě více škod než kdyby se řídili osvědčeným heslem z jiné branže - zapírat, zapírat, zapírat – podobně, jako to dělají ostatní výrobci.

  Každý, kdo kdy sledoval provoz aut před sebou musí moc dobře vědět, že i nejmodernější automobil, tedy automobil který splňuje předepsané normy, dokáže pěkně zakouřit. Čistotě dýmu vypuštěného při přechodovém režimu motoru nemůže věřit ani sebe více zarytý ekolog. Každý automobilový motor se za chodu musí vyrovnat s mnoha nestandardními režimy, špatnou kvalitou paliva počínaje a nesprávným zacházením konče, a v tom případě jde, a musí jít, ekologie stranou.
  Rozumný hospodář by si měl udělat analýzu reálného stavu a na základě té korigovat zákony a normy. Toho ale nečekejte od zákonodárců a jejich přisluhovačů, pro něž je lepší nechat si udělat aritmetické průměry z laboratorních testů, které nemají nic společného s realitou. Ta totiž žije v čase a absolutních hodnotách, přičemž je až příliš snadné uhodnout, které automobily, či obecně dopravní prostředky, zatěžují životní prostředí více.

Fotografie

  Pevně věřím, že kdyby do ekologických norem nezasahovali hlupáci a kdyby zároveň lidé opravdu chtěli, nebo byli nuceni, šetřit, tak již dávno jezdíme v autech se spotřebou 3 l a tím i s minimálními emisemi, myšleno emisemi, které z auta vyjdou během reálného provozu. A to stéle hovoříme jen o automobilech. Jaký je jejich procentuální podíl z celku ve kterém jen co se týče dopravních prostředků musíme započítat i letadla, lodě a vlaky?

Fotografie

  A jak to vše souvisí se zaměřením MotoMagazínu? Na MotoMagazínu se zabýváme historickými vozidly, kterým velmi často jde z výfuků těžko definovatelná směs exhalací. Ale i přes to si troufám tvrdit, že právě majitelé historických vozidel mohou sloužit jako vzor pro ekologické aktivisty. Historická vozidla totiž neslouží k dennímu zbytečnému užívání. S historickými vozidly se jezdí minimálně, čímž i jejich negativní přínos k zamoření životního prostředí je minimální. A navíc. Historické vozidlo zatížilo životní prostředí během své výroby a dále již nebude, protože jej nikdo nebude chtít recyklovat, ani nahrazovat novým, větším, výkonnějším. Zamysleli jste se někdy na tím?

Fotografie



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Japonské klasické motocykly a peníze
Kawasaki ZX-12R
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Barum Czech Rally Zlín 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Šolcovy zatáčky 2017
300 zatáček Gustava Havla 2017
Pérák 2016
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 624, 634
Pérák 2017
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
Kniha Jawa Californian
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Suzuki GSX 1400
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš