MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           17.11.2018 01:26         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |



200000 kilometrů na Pionýru?



... aneb co je psáno, nemusí být vždy dáno



  Autor: Jiří Bartuš


  Moskevský hluchoněmý truhlář Vjačeslav Děmin byl natolik ovlivněn činem Jurije Gagarina, že si udělal řidičské oprávnění a v roce 1962 vyrazil na malém motocyklu Jawa 50 typ 555 Pionýr na velkou cestu po své vlasti. Za necelé dva roky ujel 200115 kilometrů. Podrobnosti o cestě mladého soudruha zveřejnil časopis Svět motorů číslo 14 v roce 1964.

  200115 kilometrů je pořádná porce. Vždyť ujetých 200000 kilometrů se zcela jistě rovná několika generálkám celého motocyklu. Z náčrtku trasy, kterou mladý soudruh projel, je jisté, že motocykl si opravdu musel užít své. A taktéž i jezdec, už proto, že zjevně musel velice bloudit, když najel takovou porci kilometrů. Proto jsem také do názvu článku přidal otazník. Ovšem jak z historie víme, sovětský člověk, povzbuzený kosmickými úspěchy a posílený vírou v hvězdné zítřky, dokázal dokázat i nemožné.

Fotografie
Svět motorů číslo 14 roku 1964.


  Podobných článků zveřejnil časopis Svět motorů, a nejen tento časopis, nepočítaně. Většinou šlo o převzaté články ze sovětských časopisů, k jejichž pravdivosti lze téměř vždy vznést oprávněné pochyby. Například jen o stránku vedlo nabízí časopis Svět motorů informace o počtech vyrobených vozidel v Sovětském Svazu za první čtvrtletí roku 1964. 151000 nákladních automobilů, 76500 traktorů a 170000 motocyklů a skútrů. Jde v toto případě o informace nebo dezinformace? Od té doby se mnoho změnilo. Věřit však všemu co je psáno není radno ani dnes. Blíží se volby a tak na to prosím mysleme.







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 200.115 km na Pionýru...
Z článku vyplývá, že sovětský borec měl k disposici pro tenhle výkon celkem 505 dní, musel tedy denně ujet 396 kilometrů a to je opravdu téma k zamyšlení, zvlášť, když má člověk s čím srovnávat:
V roce 2005 jsem na motocyklu absolvoval cestu do Číny a následně z Pekingu do Paříže. Za tři měsíce jsem absolvoval 29.003 km, což znamenalo denní průměr cca 305 kilometrů a vzhledem k silnicím na Sibiři, v Rusku, Mongolsku atd. mi to nepřipadalo nijak málo. Jenže já to jel na Kawě W 650, která i se sajdou Velorex jela místy až 140 km/hod. a kromě občasného seřizování sbíhavosti sajdového kola neměla poruchu.
Dokázat denně o sto kilometrů víc na pionýrské padesátce s maximálkou (!) 45 km/hod. - to lze brát jedině jako obdivuhodnou pohádku z říše ruských (hluchoněmých) bohatýrů...

P.s.:
Osobně bych na Pionýru za 500 dní obdivoval i jen 20.115 km a to myslím opravdu vážně!    [Petr Hošťálek]
    (18. 10. 2017)
 Opravujem Pionýry už cez 30 rokov.Nemyslím jeden-dva kusy ale začal som s tým už ako zamestnamec opravovne Mototechny.Údaj 200000 km je jednoducho blbosť.Možno 20000,ale aj to pri dnešných perfektných olejoch do benzínu.Potom minimálne výbrus.A ako vidím na reportážach tých chalanov čo robia dnes na Pionieroch veľké cesty sype sa im aj všetko iné okrem motorov.    [Joski]    (20. 10. 2017)
 Děkuji opět za podnětný komentář. Jsem v podstatě téhož názoru a proto mě toto téma zaujalo. Noviny, a dnes spíše servery, nás denně krmí pochybnými zprávami. Některé jsou cinknuté malinko zcela záměrně a některé jsou bláboly, též zcela záměrné. Je vidět, že tradice přebírání pochybných zpráv u nás nevymřela, ba naopak.
Původně jsem si též myslel, že bude mýlka v jedné nule, ale na fotografii je jasných 200000. Inu velký bratr vždy potřeboval ukazovat patřičně velké činy. Bohužel mu to vydrželo do dnešní doby.
Předpokládám, že většina z čtenářů MotoMagazínu ví, kdo první sestrojil rychloběžný spalovací motor. Samozřejmě že to byl O. S. Kostovič který sestrojil spalovací motor (osmiválcový boxer se čtyřmi karburátory a elektrickým zapalováním) již v roce 1879. Psalo se o tom v české knize a českých časopisech. Jen autor je nějaký divný.    [Jiří Bartuš]    (19. 10. 2017)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Japonské klasické motocykly a peníze
Kawasaki ZX-12R

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2016
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Star Rally 2017
Pérák 2016
Veteráni Moravským Slováckem 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Slovácký okruh 2018
NIPPON RETRO 2018
Oldtimer Festival 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Czech Drive 2018
Zlínská Historic Rally
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
Classic Show 2015
Setkání veteránů Holešov
Grand Prix Bugatti 2016
Kniha Jawa Californian
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš