MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.11.2017 02:06         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží |



200000 kilometrů na Pionýru?



... aneb co je psáno, nemusí být vždy dáno



  Autor: Jiří Bartuš


  Moskevský hluchoněmý truhlář Vjačeslav Děmin byl natolik ovlivněn činem Jurije Gagarina, že si udělal řidičské oprávnění a v roce 1962 vyrazil na malém motocyklu Jawa 50 typ 555 Pionýr na velkou cestu po své vlasti. Za necelé dva roky ujel 200115 kilometrů. Podrobnosti o cestě mladého soudruha zveřejnil časopis Svět motorů číslo 14 v roce 1964.

  200115 kilometrů je pořádná porce. Vždyť ujetých 200000 kilometrů se zcela jistě rovná několika generálkám celého motocyklu. Z náčrtku trasy, kterou mladý soudruh projel, je jisté, že motocykl si opravdu musel užít své. A taktéž i jezdec, už proto, že zjevně musel velice bloudit, když najel takovou porci kilometrů. Proto jsem také do názvu článku přidal otazník. Ovšem jak z historie víme, sovětský člověk, povzbuzený kosmickými úspěchy a posílený vírou v hvězdné zítřky, dokázal dokázat i nemožné.

Fotografie
Svět motorů číslo 14 roku 1964.


  Podobných článků zveřejnil časopis Svět motorů, a nejen tento časopis, nepočítaně. Většinou šlo o převzaté články ze sovětských časopisů, k jejichž pravdivosti lze téměř vždy vznést oprávněné pochyby. Například jen o stránku vedlo nabízí časopis Svět motorů informace o počtech vyrobených vozidel v Sovětském Svazu za první čtvrtletí roku 1964. 151000 nákladních automobilů, 76500 traktorů a 170000 motocyklů a skútrů. Jde v toto případě o informace nebo dezinformace? Od té doby se mnoho změnilo. Věřit však všemu co je psáno není radno ani dnes. Blíží se volby a tak na to prosím mysleme.







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/2): Strana 1 / 1
 200.115 km na Pionýru...
Z článku vyplývá, že sovětský borec měl k disposici pro tenhle výkon celkem 505 dní, musel tedy denně ujet 396 kilometrů a to je opravdu téma k zamyšlení, zvlášť, když má člověk s čím srovnávat:
V roce 2005 jsem na motocyklu absolvoval cestu do Číny a následně z Pekingu do Paříže. Za tři měsíce jsem absolvoval 29.003 km, což znamenalo denní průměr cca 305 kilometrů a vzhledem k silnicím na Sibiři, v Rusku, Mongolsku atd. mi to nepřipadalo nijak málo. Jenže já to jel na Kawě W 650, která i se sajdou Velorex jela místy až 140 km/hod. a kromě občasného seřizování sbíhavosti sajdového kola neměla poruchu.
Dokázat denně o sto kilometrů víc na pionýrské padesátce s maximálkou (!) 45 km/hod. - to lze brát jedině jako obdivuhodnou pohádku z říše ruských (hluchoněmých) bohatýrů...

P.s.:
Osobně bych na Pionýru za 500 dní obdivoval i jen 20.115 km a to myslím opravdu vážně!    [Petr Hošťálek]
    (18. 10. 2017)
 Opravujem Pionýry už cez 30 rokov.Nemyslím jeden-dva kusy ale začal som s tým už ako zamestnamec opravovne Mototechny.Údaj 200000 km je jednoducho blbosť.Možno 20000,ale aj to pri dnešných perfektných olejoch do benzínu.Potom minimálne výbrus.A ako vidím na reportážach tých chalanov čo robia dnes na Pionieroch veľké cesty sype sa im aj všetko iné okrem motorov.    [Joski]    (20. 10. 2017)
 Děkuji opět za podnětný komentář. Jsem v podstatě téhož názoru a proto mě toto téma zaujalo. Noviny, a dnes spíše servery, nás denně krmí pochybnými zprávami. Některé jsou cinknuté malinko zcela záměrně a některé jsou bláboly, též zcela záměrné. Je vidět, že tradice přebírání pochybných zpráv u nás nevymřela, ba naopak.
Původně jsem si též myslel, že bude mýlka v jedné nule, ale na fotografii je jasných 200000. Inu velký bratr vždy potřeboval ukazovat patřičně velké činy. Bohužel mu to vydrželo do dnešní doby.
Předpokládám, že většina z čtenářů MotoMagazínu ví, kdo první sestrojil rychloběžný spalovací motor. Samozřejmě že to byl O. S. Kostovič který sestrojil spalovací motor (osmiválcový boxer se čtyřmi karburátory a elektrickým zapalováním) již v roce 1879. Psalo se o tom v české knize a českých časopisech. Jen autor je nějaký divný.    [Jiří Bartuš]    (19. 10. 2017)
Přidat odpověď    (2)
Nezodpovězená témata (1/2):
 Opravdu je to k pousmání. Jestlipak se někdo v té době nad tím pozastavil - nad takovou blbostí!!
[HonzaBK]      (27. 10. 2017)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Honda VFR 750 typ RC36
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Jawa 624, 634
Zlínská Historic Rally 2017
Pérák 2015
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Mopedy Stadion
Oldtimer Festival 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Česká Tourist Trophy — IRRC
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2017
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocyklové návěsné vozíky PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš