MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.12.2017 07:50         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade |
Motosalon MotoMagazínu


Honda CBR 900 RR Fireblade



rok výroby 1993



  Autor: Jiří Bartuš


 Fotografie motocyklu poskytla firma YoungTimerMoto.cz Sezemice, která se zabývá dovozem a prodejem zejména klasických japonských motocyklů. Její aktuální nabídku, ale i galerii již prodaných klasik a dalších služeb naleznete na www.YoungTimerMoto.cz



  Příběh vzniku Hondy CBR 900 RR je příběhem o skloubení dokonalé výrobně technické základny s dobrou myšlenkou.

  Vstoupit do úspěšného segmentu sportovních silničních motocyklů bylo na počátku 90. let pro Hondu téměř nutností. Z této původně hodně svébytné kategorie se velice rychle stala výstavní skříň motocyklových výrobců. A mezi nimi nemohl chybět ani největší světový motocyklový výrobce.

  Víte jaká je nejlepší sedmsetpadesátka? Devítistovka. A tím to asi tak nějak u Hondy začalo. Zadání pro vývojový tým konstruktéra Tadao Baby bylo jasné. Vytvořit nejlepší silniční suprersport na světě. Na rozdíl od tradice Hondy, která velela vytvořit technicky dokonalý komplikovaný motocykl, vzal to Tadao Baba za zcela jiný provaz. Využil svých znalostí z konstrukce závodních motocyklů a dokonalé technologické základny firmy, aby se svým vývojovým týmem stvořil sportovní motocykl s motorem o objemu 900 cm3 s hmotností šestistovky. Přesně v duchu myšlenky, kdy úspěch netkví v technické komplikovanosti, nýbrž naopak v jednoduchosti a čistotě konstrukce, které jsou umožněny využitím nejmodernějších technologií.

Honda CBR 900 RR na tovární fotografii


  V roce 1992, kdy byla Honda CBR 900 RR uvedena na trh, šlo o převratný motocykl, který okouzlil jak svými výkony, tak jednoduchou, avšak účelnou, konstrukcí. Handicapem CBR 900 RR bylo použití 16 palcového předního kola, pro které nebyl dostatečný výběr vhodných pneumatik. Jednoduchost konstrukce motocyklu podtrhuje použití klasické přední vidlice na místo tehdy již běžné používané upside down.

  Ačkoli z dnešního pohledu působí CBR 900 RR příliš krabicový dojmem, zejména jeho objemná zadní část, šlo ve své době o technicky převratný motocykl, který vynikal čistotou provedení a zejména svými výbornými výkony. V duchu tradice Hondy byla vynikala CBR 900 RR snadnou ovladatelností a pro jezdce nijak radikálním posazem. Dostatečný výkon 186 kg vážícího motocyklu zajišťoval řadový, vodou chlazený, čtyřválec o zdvihovém objemu 893 cm3, který dosahoval 89 kW při 10500 ot./min (88 Nm při 100000 ot./min).

  Jak vznikl obchodní název Fireblade, který sportovním motocyklům Honda CBR zůstal do dnešních dnů? Traduje se, že jde šlo o chybu překladu z Francouzštiny do Angličntiny, kdy původní japonský termín Blesk byl přes francouzský výraz Foudre nesprávně přeložen na Fireblade.

  Představovaný motocykl je zástupcem první generace CBR 900 RR továrně značené SC28. Dle diktátu doby je motocykl opatřen dvojicí vedle sebe umístěných světlometů. Charakteristickým detailem první generace je malý blatník předního kola . Líbivý bílý design je, z dnešního pohledu nepochopitelně, doplněn fialovým potahem sedla spolujezdce. Původní, ne příliš elegantní, černou výfukovou koncovku nahradila laděná koncovka Remus.



Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii








Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Jawa 624, 634
Pérák a Turbo
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2016
Pérák 2017
Honda CBR 900 RR Fireblade
Renovace motocyklů Jawa Californian
Pérák 2015
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Honda CB750 F
Kniha Jawa Californian
Jarní MotorTechna 2015
NIPPON RETRO 2015
Classic Show 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš