MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           21.11.2017 11:12         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 |
Honda CB 500 T


Honda CB 500 T



rok výroby:  1974-1976
výrobce:       Honda Motor Co., Ltd


  Autor: Jiří Bartuš

  Proč přišel největší světový výrobce motocyklů Honda v roce 1974 s typem CB500T lze vysvětlit jedině snahou vytvořit konkurenci na úplně všech frontách. V době, kdy Honda a jeho osvědčené čtyřválce SOHC kubatur od 350 do 750 cm3 udávaly trend v motocyklové konstrukci, působil svislý dvouválec DOHC zastaralým dojmem. A právě léty prověřená koncepce motoru a podvozkových skupin spolu s vhodně zvoleným designem tvořila vhodnou protiváhu k zastaralým motocyklům přeživších britských značek.


Honda CB 450 K0   Kde se vzala Honda CB500T? Její kořeny lze vysledovat již v roce 1965, kdy se na trhu objevil první japonský velkoobjemový motocykl Honda CB450 zvaný Black Bomber. Řadový dvouválec s klikový hřídelem 180° a kubatury 450 cm3 DOHC s dvěma ventily na válec byl již od počátku vybaven vedle nožního spouštěče i elektrickým startérem. Zvláštností motoru byl systém ovládání ventilů vačkami přes vahadlo, přičemž zdvih ventilů byl řešen torzními pružinami. Toto zajímavé řešení bylo převzato z motoru Honda V12 určeného pro vozy Formule 1. Díky nesporným kvalitám, dílenskému zpracování a strnulosti konkurence, zůstal v nabídce Hondy po dlouhá léta. Motocykl byl několikrát technicky a designově modifikován. Již první změna typ K1 přinesla pětistupňovou převodovku. V roce 1970 dostala typem K3 19'' přední kolo opatřené kotoučovou brzdou. V dalších letech docházelo jen k minimálním změnám vrcholících typem K7. Počátkem 70. let se však čas Hondy CB450 nachýlil. V té době si již za méně peněz mohl zákazník Hondy koupit výkonnější čtyřválcovou Hondu CB400 čímž zájem o léty prověřený motocykl opadl. Mimo silniční CB450 byla od roku 1967 vyráběna i odvozená enduro verze CL450.

Honda CB 500 T   Honda CB500T konstrukčně navázala na typ CB450. Mimo zvětšení kubatury na 500 cm3 a snížení kompresního poměru z 9:1 na 8,5:1 zůstal motor v podstatě beze změn. Podstatnými změnami prošel zejména výfukový systém a celkový design motocyklu. Původně pouze hnědý metalický lak doplnila v nabídce pro rok 1976 červená nebo a modrá metalíza. Honda CB500T byla svým pojetím určena zejména zákazníkům v konzervativně smýšlejících zemích, USA a Velké Británii. V roce 1975 se v USA prodávala za cenu 729 USD.

Honda CB 500 T   Z dnešního pohedu byla Honda CB500T vybavena několika technickými zajímavostmi. Konstruktéři při zvětšování objemu motoru z původních 450 cm3 na 500cm3 nešli cestou pouhého zvětšení vrtání, ale nýbrž zvětšením zdvihu. Zvětšení objemu zvětšením zdvihu bylo nutné zejména s obledem na případné neunosné zvýšení tlaků na klikový mechanismus. Toto řešení také umožnilo použít písty a hlavu válce z předchozího modelu CB450 zcela beze změn. Další změnou oproti předchůdci byla změna uložení klikové hřídele kuličkovými ložisky na místo uložení ve válečkových ložiscích. Snížením kompresního poměru bylo dosaženo zmenšení vibrací motoru a změna též umožňila použití nízkooktanového benzínu.

  Úpravu doznala i dvojice karburátorů Keihin CV. V označení Keihin CV se skrývá systém Air-Cut Valve, který má za úkol eliminovat exploze nespálené palivové směsi ve výfukovém potrubí při prudkém ubrání plynu.

  Zcela nově byl vylepšen systém odvětrávání klikové skříně motoru, kdy plyny unikající z klikové skříně jsou odváděny do prostoru pod filtry sání, kde je z nich odloučen olej a jsou opětovně vraceny do sání. Odlučovač oleje je vybaven hadicí, která se otevře stiskem ve své spodní části.

  Snížení hluku motocyklu napomohl objemný tlumič umístěný mezi výfukovými koleny motorcyklu. Chromovaná nádoba tlumiče dala motocyklu nezaměnitelný výraz.

  Jak již bylo o japonských výrobců té doby zvykem, mysleli v konstrukci nejen na technickou stránku motocyklu, ale i na stránku užitnou. Zamykání řízení motocyklu bylo řešeno obvyklým systémem aretace kolíkem zámku zapalování při otočení a stlačení klíčku zapalování do polohy Lock. Zamykatelné sedlo skrývalo ve své spodní části schránku na dokumenty a taktéž schránku na nářadí. Na rámu pod sedlem byly umístěny dva háčky pro uchycení chranných přileb jež byly zamčením sedlá chráněny proti zcicení.

Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T
Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T

  V porovnání se sportovními motocykly Honda nebyly jízdní vlastnosti Hondy CB500T nijak oslnivé. Ostatně to nebylo ani účelem. Důraz konstruktérů by kladen zejména na atraktivní vzhled motocyklu.
  V dobových testech je motocyklu vytýkána malá světlá výška, daná zejména hlavním a bočním stojanem, zabraňující většímu náklonu v zatáčkách. Jezdci byl často kritizován nevhodný tvar sedla, které bylo v přední části příliš úzké a nevhodně skloněné směrem k nádrži. Za nevyhovující byly též označeny ovládací prvky na levé rukojeti jenž v té době již byly u konkurence ergonomicky vyřešeny lépe.
  Nutno ovšem podotknout, že motocykl byl předurčen zejména k pohodovým vyjížďkám a ne k nějaké razantní sportovní jízdě. Za zamyšlení jistě stojí závěrečný poznatek z testu motocyklu v časopise Cycle, ve kterém je CB500T svým pojetím přirovnána k tehdejším Chevy Nova či Fordu Granada a končí konstatováním: 500T je mnohem zábavnější na pohled než na ježdění.

  V našich končinách lze Hondu CB500T spatřit jen velice vzácně. Ve většině případů jde o dovoz z USA případně z Velké Británie. Většině našich motorkářů, při pohledu na tohoto japonského půllitra, připadne na mysl: Kdeže by byla naše Jawa, kdyby ...

Honda CB 500 T

  Honda CB 500 T

  rok výroby 1975
  Původní renovovaný stav


  Představený motocykl byl zakoupen v USA v roce 2009. Posouzením technického stavu bylo možno konstatovat, že údaj tachometru, 5600 najetých mil, nelže. Za 35 let tedy neutrpěl motocykl žádné větší opotřebení. Pro dobrý celkový stav bylo rozhodnuto, motocykl renovovat tak, aby bylo použito maximum původních dílů. Z rámu motocyklu byly odmontovány veškeré díly mimo motoru, vidlic a elektrického svazku. Všechny díly byly podrobeny důkladnému vyčištění, kontrole a případnému seřízení.

Honda CB 500 T Honda CB 500 T

Honda CB 500 T   Věk motocyklu se však stihl projevit na povrchovém stavu jednotlivých komponentů. Korozní patinou jsou narušeny díly motoru a předních vidlic z hliníkové slitiny. Tento druh poškození se projevuje u všech motocyklů Honda CB a je dán složením materiálu. Chromované díly jsou částečně napadeny korozí a to zejména v nepřístupných místech. Taktéž některé lakované díly byly napadeny lokální korozí. Během renovace bylo rozhodnuto díly poškozené lokální korozí neopravovat, pouze je důsledně očistit a nakonzervovat. Za hlavní konzervační prostředek chromovaných dílů byla použita osvědčená pasta Silichrom. Pro konzervaci a zároveň rozleštění lakovaných dílů byla použita pasta Tempo. Za jediný díl vyžadující obroušení na kov a přelakování bylo shledáno těleso sdružující držák akumulátoru a odlučovače oleje. Toto je část, která společně s plechem sedla, díky agresivnímu prostředí kolem akumulátoru, obecně velice trpí.


Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T

  Zcela zkorodovaný řetěz byl nahrazen novým. Chybějící kryt na řetěz byl zakoupen použitý na akční síni eBay. Několik drobných poškozných dílů bylo zakoupeno v mezinárodním obchodě http://www.cmsnl.com. Olej v přední vidlici byl vyměněn za výrobcem doporučovanou ATF kapalinu (kapalinu do automatických převodovek automobilů). Motorový olej byl vyměněn za olej s viskozitou 20W50. Vyměněna byla též brzdová kapalina DOT4 a pohyblivé díly kotoučové brzdy byly po vyčištění namazány mazivem na brzdy. Opětovně použitý původní spojovací materiál byl před použitím ošetřen namočením do osvědčeného antikorozního přípravku Resistin ML.

Honda CB 500 T Honda CB 500 T Honda CB 500 T

  Motocykl se vyznačuje překvapivě klidným a pružným chodem. Elektrický startér nemá přebytek výkonu a tak veškeré příslušné elektrické spoje a vedení je třeba udržovat v dokonalém stavu. Startování motoru nožní pákou nečiní problém, avšak vyžaduje jistého cviku za pomoci nacvičeného postupu. Studený motor chytá za použití sytiče na druhé, třetí sešlápnutí startovací páky. Pokud se však nastartování nepovede na několik málo sešlápnutí, hrozí přeplavení motoru, který poté již nelze jen tak snadno nastartovat. Přeplavením motoru lze snadno poškodit svíčky, což se majiteli stalo při marných pokusech o start ihned po jeho zakoupení.

Honda CB 500 T Honda CB 500 T





Honda CB 500 T



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (10/10): Strana 1 / 1
 Proč se po ulití motoru musejí svíčky vyhodit?    [JH]    (18. 01. 2017)
 V případě svíček NGK, které jsou pro tuto motorku předepsány, to nejde. Bohatá směs je většinou spolehlivě definitivně zničí.    [Jiří Bartuš]    (20. 01. 2017)
 A to nestačí je nechat vyschnout, případně vyčistit?
Nějak tomu nerozumím. U karburátorových motorů se ulití motoru stávalo běžně (sám mám zkušenosti jak ze Škody 120/130 tak i z Jawy 350) a neslyšel jsem o tom, že by se někdy musely vyhodit svíčky. Stačilo odvětrat spalovací prostor a zkusit to znovu.    [JH]    (19. 01. 2017)
 Protože většinou přestanou dávat dobrou jiskru. Dělají to zejména svíčky standardní NGK.    [Jiří Bartuš]    (19. 01. 2017)
Přidat odpověď    (3)
 Dobrý den, také vlastním Hondu CB 500T. Na první pohled působí docela hezky, ale předchozí majitel jí dopřál "amatérskou renovaci", a bude třeba dát ji trochu dopořádku. Potřeboval bych prosím poradit s několika věcmi:
1. Jaké jsou rozměry originálních ráfků? a pneu?( 1.85x19 a 1.85x18? a pneu? ) já mám totiž přední kolo zřejmě z Hondy CB 350-2válec asi z r.1970 - tzn.18" s dvouklíčovým bubnem. Chtěl bych dát ráfky Akront , ale v rozměru originálních ráfků i pneu.
2. Jaký konkrétní typ-označení svíček Brisk Silver používate ?
3. Nevíte o nějakém spolehlivém profesionálovi z okolí Zlína, Kroměříže, kdo má s těmito moto zkušenosti a pomohl mi s renovací? (ev. i jednotlivé služby-motorář, lakování, čalouník, chromy).

Motorka má pro mě charizma a vyjma malých odlišností, jako zmíněné ráfky, přední brzda a řídítka bych ji postupně rád přivedl do originálního stavu. Předem všem děkuji za pomoc.    [Saša]
    (13. 11. 2012)
 Děkuji za odpověď, měl jsem ji (500T) postavenou vedle 750 Four, , kde byla zadní obutá do 4/18 Metzeler-typ už přesně nevím, no a opticky to vypadalo, že by tam ( na 500T) vešla tak tak, proto tedy to ujištění, no a také z důvodu toho, že když už budu muset řešit i ráfky, tak pro 4/18 je už doporučen ráfek 2.15, tedy aspoň pro 750Four (zdroj CSMNL.com). Takže teorii ohledně pneu mám za sebou, tak teď vzhůru do praxe :-)    [Saša]    (02. 12. 2012)
 Na zadek přijde 3,75/18, ale takový rozměr jsem ještě nikde neviděl. Já tam mám 110/90, ale silniční vzorek nevypadá moc pěkně. Pěkně dobově vypadají Continentaly 4/18 Continental 64H TL K112, jak jsem již psal. 4/18 se tam bez problému vejdou.    [Jiří Bartuš]    (01. 12. 2012)
 Tak ještě poslední dotaz ohledně pneu, v TP mám zapsáno 3.25x19 přední, 4.0x18 zadní, ve skutečnosti však mám na moto 100/90x18 přední a 100/90x18 zadní ( rozměr 100/90 by měl dle různých zdrojů odpovídat rozměru 3.25, ale i 3.50 ), při aktuálním obutí, tedy 100/90x18 mám v zadní kyvné vidlici rezervu mezi pneu a kyvkou cca 1cm z každé strany, pokud bych dal na zadní 4.0 ( což dle zdrojů co jsem našel odpovídá 120/90 ( v tabulce Mitasu je ale i 110/90 ), tak mám trošku obavy aby se tam těch 120 vešlo , tak jen pro rozptýlení obav, obouváte tedy zadní rozměr v metrické míře 120/90x18?    [Saša]    (29. 11. 2012)
 Až budete chtít, založte diskusi na VeteranForu a dáme hlavy dohromady.    [Jiří Bartuš]    (15. 11. 2012)
 Děkuji Vám pane Bartuši za přínosné informace. Jelikož to bude běh na dlouhou trať a zřejmě ještě pár dotazů přibyde, tak bych téma následně přesunul na veteránforum.    [Saša]    (15. 11. 2012)
 Kola jsou taková:
Přední 1,85/19 pneu 3,25/19
Zadní 1,85/18 pneu 3,75/18, ale ty se nedají sehnat. Doporučuji koupit 4/18 s klasickým vorkem, třeba Continental 64H TL K112.

Svíčky používám NGK B8ES.    [Jiří Bartuš]    (14. 11. 2012)
Přidat odpověď    (6)
 V článku o renovaci mne zarazila poznámka, ža byla vyměněna brzdová kapalina DOT4. Vlastním několik motocyklů značky Honda z let 79-84 a ve všech manuálech a na víčkách brdových pump je uvedeno, že je použita kapalina DOT3. Jak jsem se někde dočetl, tak DOT4 NENÍ vhodná pro brdové systémy Honda z této doby a to ani po jejich renovaci. DOT4 má jiné složení a narušuje gumové prvky. Osobně jsem v této oblasti neexperimentoval a držím se kapaliny DOT3.    [Robert Šmíd]    (26. 04. 2012)
 Rozdíl mezi DOT3 a DOT4 je pouze v teplotní odolnosti kapaliny (bodu varu). Pokud výrobce udával DOT3, tak lze předpokládat, že použitím DOT4 se nemůže nic stát. Samozřejmě, že se tím ani nic nevylepší, když DOT3 je výrobcem schválena.    [Jiří]    (27. 04. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím všechny nadšence japonských motocyklů potřeboval bych od Vás radu na mém motocyklu Honda CB 400N, se vyskytl pro mne zajímavý problém. Při jízdě mi asi před měsícem se začalo ozývat zajímavý zvuk ( jakoy se něco začlo rychle točit). Prvně se to projevovalo občas, nyní se tento zvuk začne ozývat již po rozjezdu a to je jedo jakou mám rychlost. Zvuk se projevuje jen při jízdě pokud dám neutrál pomalu se otáčky staratí. Takže v případě neutrálu se to neprojevuje, tak i při zařazené rychlosti na stojanu. Tedy projevuje se jen při jízdě tedy zatížení. Už si nevím rady co by to mohlo být bojím se totiž z motocyklem jezdit až nic neponičím díky za pomoc    [Robert]    (18. 10. 2011)
 mě takto vylekalo nenamazané kluzné ložisko v "zástrčce" pro náhon tachometru v budíku. Za jízdy zakryjte rukou budík a když se zvuk částečně ztratí, je to ono.    [houba]    (19. 11. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Na jedněch anglických stránkách jsem četl u jednoho bývalého majitele, že CB500T trpěla vibracemi, tudíž se s ní dalo pohodlně jet tak kolem 100kmh. Je to pravda nebo šlo spíše jen o výjimku?    [Honza V.]    (11. 09. 2010)
 Co je to pohodlně? U motorky s motorem pocházejícím koncepčně z roku 1965 nemůžeš chtít zázraky. Motorka samozřejmě vibruje, ale nezdá se mi to nijak výjimečně nepříjemné. Nad 100km/hod je díku vzpřímenému posazu tak veliký aerodynamický odpor, že jízda není příjemná spíše z těchto důvodů.    [Jiří Bartuš]    (11. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den,moc se omlouvám, ale nejsem moc velký ,,spisovatel''.Motocykl užívám velmi málo(ročně najíždím jen okolo 1500km)z důvodu většího počtu motoc.a automobilů,ale vždy, když jsem vyjel na Hondě, nikdy jsem neměl sebemenší problém.Snad malinko mě trápí startování stroje po delší odmlce, kdy musím otevřít přívod paliva a nechat delší dobu natéct karburátory.Podle teploty nastavím sytič a sešlapuju startovací páku.Když mi chytne,ihned stáhnu sytič.Další následující starty už jsou přes startér a to na ,,cvrnknutí''.(Coufal Zd.)    [Coufal Zd.]    (11. 02. 2010)
 Startér u studeného motoru se dlouho točí až začne naskakovat pravý válec, po chvilce levý a to už musím stáhnot částečně sytič, nebo se ,,uchlastá motor''.Je mi líto startéru, proto našlapuju až mi to chytne.(Zd.C.)    [Zd. Coufal]    (16. 03. 2010)
 U studeného motoru nelze použít startér?    [Jirka]    (14. 03. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 Pokut máš zájem o sedlo se zcela dobrým plechem mám ho doma,syn mi ho koupil omylem,zaměnilho za cx500c.737821044.    [jirka]    (27. 12. 2009)
 Dobry den.Jsem take majitelem hondy cb500T s Rakoskymi papiry a premyslim o jejim prodeji.Ja zcela v puvodnim stavu ale potrebuje renovaci a ja na to nemam prostredky.Otazka zni,jakou ma asi tak hodnotu tento krasny stoj.Predem mnohokrat dekuji za odpoved.    [Petr Cech]    (01. 03. 2010)
 Jen bych si dovolil mou zkušenost se zapalovacími svíčkami:
Veškeré problémy s častým "ulitím" a následnou nutností svíčky NGK zahodit jsem zatím vždy úspěšně vyřešil montáží našich svíček Brisk Silver.    [Petr Hošťálek]    (10. 02. 2010)
 Jen bych si dovolil mou zkušenost se zapalovacími svíčkami:
Veškeré problémy s častým "ulitím" a následnou nutností svíčky NGK zahodit jsem zatím vždy úspěšně vyřešil montáží našich svíček Brisk Silver.    [Petr Hošťálek]    (10. 02. 2010)
 Děkuji za upřesnění. Určitě bychom měli zájem o vaše zkušenosti s provozem a historií vašeho kousku. Nezkusíte sepsat pár řádek?    [Jiří Bartuš]    (12. 01. 2010)
 Dobrý den.Potěšil mě Váš příspěvek.Mám malé upřesnění k roku výroby,vlestním taktéž tento pěkný motocykl a to ročník 1977,zakoupen v roce 1978 v NSR a od té doby používán na našem území.Jedná se o americkou verzi v naprosto orig. stavu na našich SPZ.Přeji mnoho najetých kilometrů.    [ Coufal Zd.]    (12. 01. 2010)
Přidat odpověď    (5)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Setkání veteránů Holešov
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Motosraz Křtiny 2017
Jawa 624, 634
Pérák 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Setkání veteránů Holešov 2017
Classic Show 2015
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Czech Drive 2017
Mopedy Stadion
Jarní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš