MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.12.2017 07:57         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
 Dobové úpravy dnešních veteránů dokáží dokonale zamotat hlavu nám všem, kteří pátráme po jejich autentických provedeních. U vozidel vyráběných ve velikých sériích bývají tovární úpravy spíše výjimkou takže většina dobových úprav připadá na vrub jejich majitelům. Dnes velice módní tendence upravovat svá vozidla (tzv. tuning) tedy není mezi motoristy rozhodně žádnou novinkou.
 Ať již byly úpravy majitelů vedeny snahou zvýšit užitnou hodnotu, snahou vybočit z průměru či jen snahou udržet stroj v chodu, dnešním majitelům připravili nelehký úkol. Úkol odpovědět na otázku. Zachovat úpravy, nebo vrátit stroj do stavu v jakém vyjel z továrny?


Dobové úpravy motocyklu ČZ 125 t





 Představujeme motocykl ČZ 125 t, o kterém majitel tvrdí, že jeho vzhledové úpravy jsou továrního provedení. Dále tvrdí, že motocyklů v tomto provedení byly vyrobeny celkem čtyři kusy.

 Jaký je názor vás, čtenářů MotoMagazinu? Jde o tovární úpravu, nebo o pozdější úpravu majitele? Je vhodné zachovat motocykl v takto upraveném stavu?


Motocykl ČZ 125 t - dobová uprava
Motocykl ČZ 125 t - dobová uprava Motocykl ČZ 125 t - dobová uprava


 Fotografie zaslal Tonda88.



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (7/7): Strana 1 / 1
 Tuto informaci - o 4.kusech a popis takové ČZ -celé zakryté kola, jsem se doslechl včera po telefonu od známého z moravy.Udajně má stejný kus a podrobnou dokumentaci o vyrobených 4.ks.Udajně na této motorce se projevila spolupráce ČZ a Indian.    [Aleš]    (13. 04. 2007)
  http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=7    [liška]    (02. 09. 2012)
 V par casopisech a mozna i v knize jsem videl origo dobove fotky takoveto CZ s popisem, ze se jedna o firemni prototyp. Zkuste juknout do Marcika nebo Gomoly.    [jirka]    (31. 05. 2007)
 pošimtě, ty ses nám, jaroušku, nějak rozparádil, blekoto.
co se nám dochovalo, to má být uchováno dál,
páč origo strojů, zrenovovaných puristickým
stylem je habakuk. já mám po dědovi ogar třipade,
a taky s tím nic dělat nebudu, páč pro mne je
totiž originálem to, co jsem dostal do ruk.
porovnání strojů je věc ošemetná; vždycky ukáže na to,
co se nám hrubě nelíbí dnes - evropa něco udělá
(malé umělecké dílko) a číňan to sprostě zkopíruje
(autobusy man a podobně). To tu ale bylo aji za
první řepy - proč čezeta vypadala jako bavor,
stadion + puch + dkw jsou jako trojčata? proč
má číza blatníky ve stylu HD / Indian? No, páč je to
to pravé, krásné...a jedině na to má našinec. groše...    [hobo]    (19. 04. 2007)
 Já si pamatuji,že někdy v padesátých letech jsem takovýto moto ČZ viděl a souhlasím s oním pánem, který píše, že se jedná o spolupráci, nebo alespoň velice zdařilou napodobeninu s americkou firmou Indian. V každém případě je zajímavá a rozhodně bych ji ponechal. Ať dnešní i budoucí generace motoristů pozná, co se u nás v době totality ať profesionálně nebo amatérsky dělalo na motocyklech naší výroby. Koneckonců postavte vedle sebe typ Indian s hlubokými blatníky a onu ČZ 125 a porovnejte. A kritizujte, ale v žádném případě neodsuzujte. Nemáte na to ani právo!    [jarda]    (16. 04. 2007)
Přidat odpověď    (4)
 Nedávno jsem koupil Jawu 250 péráka FJ a ta má taky podobně hluboké pravy. Hledal jsem jestli to něko to doděláné, ale taky to vypadá jako tovární úprava. Nemáte něko informace jestli to tak Jawa dělala? Díky Roman    [Roman]    (15. 04. 2007)
 Měl jsem taky takového péráka, a setkal se s několika majiteli, kteří měli stejné hluboké blatníky jako já.
Jeden říkal,že to sice není originál Jawské,ale úprava nějakým výrobním družstvem pro hajné apod.    [Harryk]    (16. 04. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 Jestli se nepletu, celá úprava spočívá jen v hlubokých blatnících. Nějakou bližší prohlídkou by se dalo poznat, jestli to bylo uděláno úpravou standardních blatníků, nebo jestli byly vyrobené extra. Ať tak, nebo tak, těžko dnes někdo pozná jestli to byla tovární nebo domácí úprava. To by se dalo pouze doložit nějakými věrohodnými informacemi z té doby. Jinak se to podle mě zjistit nedá. Jestli majitel tvrdí, že je to tování výroby a dokonce ví o počtu kusů, od někud musí tyto informace mít. Na druhou starnu, jestli byly vyrobeny jen 4 kusy jak tvrdí, bylo to dělané na koleně, ať už v továrně, nebo doma...    [Michal14]    (11. 04. 2007)
 Souhlasím s Michalem14.Škoda že sem nemůžu dát nějakou fotku.Mám taky dobobovou úpravu na blatníkách ČZ 175 (1939).Na ní je vidět při podrobnějším ohledání, že je to dodělávané k původním blatníkům.Ale jinak je to na svou dobu docela čistě provedeno.Možná že to byl nějaký modní trend mít takové hluboké blatníky - možná po vzoru jiných moto (H-D).    [Jiří]    (13. 04. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 Ja by som ju nechal tak. Taká sa každý deň nevidi a už vôbec nie na zrazoch. Je taká podobná na slovensku ale 150c. Každom páde je zaujimavá.    [Mário]    (11. 04. 2007)
 Nechat, jak je. Pouze rozleštit, očistit a zpojízdnit. Myslím si, že by to mohlo být původní vzhledem k tomu, že na zadním blatníku jsou prolisy. Ty by doma asi někdo těžko dělal a už vůbec by se s tím nepáral. Pokud by to někdo dělal doma, považoval by ozdobné prolisy za zbytečnost, nemyslíte?    [Honza Vošalík]    (12. 04. 2007)
 Myslím, že je to udělané moc hezky... zničit po těch letech takovou práci by bylo nezodpovědné. Měla ještě revmaplechy!    [Fidra]    (11. 04. 2007)
 ja bych to tak nechal. vypada to fakt dobre...    [the]    (11. 04. 2007)
 Nechat ji jak je, jen bych se ji snažil zpojízdnit a dost. Zda se jedná o tovární či domácí dílo těžko poznat, víc se přikláním k domácí úpravě, ale pokud majitel něco tvrdí, tak by měl říct na základě čeho a snažit se to ňák doložit.    [Libor L.]    (11. 04. 2007)
Přidat odpověď    (4)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Jawa 624, 634
Pérák a Turbo
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2016
Pérák 2017
Honda CBR 900 RR Fireblade
Pérák 2015
Renovace motocyklů Jawa Californian
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Honda CB750 F
Kniha Jawa Californian
Jarní MotorTechna 2015
NIPPON RETRO 2015
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš