MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           20.10.2019 16:58         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
25. reportáž

II. čínské motocyklové dobrodružství - 25. reportáž

  Návrat

  Tentokrát se moc nezdržuji ani na Ukrajině, ani na Slovensku. Spěchám. Už dávno jsem měl být u Atlantického oceánu v Holandsku, ale zdrželi jsme se na čínských hranicích a tak se snažím trvání expedice zbytečně neprodlužovat.
  Od chvíle, kdy jedu sám, bez čínského doprovodu, jedu naplno. A tak mě ani nepřekvapuje, když mě zvednutým obuškem zastavují dva policajti.


  Samozřejmě jsem si nejdřív myslel, že mě změřili. Že jsem překročil rychlost. Ale ne! Chtějí na mně padesát hřiven a tvrdí, že je to místní vyhláška. Že musím zaplatit za tranzitní provoz. Tak to jsem ještě jaktěživo neslyšel! Když se ptám, proč mám platit já a proč ne několik dalších osobáků, které tu mezitím projíždí, říkají, že to platí jen pro cizince. Ty osobáky, to prý jsou místní.
  Nezdá se mi to ani trochu. A tak chci vědět, kde na to mají nějaký papír nebo vyhlášku. Dost neochotně něco nakopírovaného vytahují a já to beru do ruky a rozkládám na jejich kapotě. Ptají se, co chci dělat a já odpovídám, že pro mě nemají kopii tohohle dokumentu, že si to ofotografuji. To prý ne.
Když ne, tak ne, hošánkové. V tom případě vám nic nedám, říkám.
Nakonec souhlasí, já si dělám fotku té jejich vyhlášky a přitom objevuji na druhé straně sazebník. Nakukuji do něj a pak se ptám, proč mám platit padesát, když za osobní automobil je v něm psáno jen čtyřicet?
  Ať prý se podívám o řádek níž. Tam jsou uvedené džípy a ty platí padesát! Moje motorka je přece enduro do terénu, tak musí platit stejně jako džíp. Zajímá mne, jak na to přišli a kde vůbec mají v tomhle ceníku psané motorky? Ale policajt říká, že motorky jsou lehké transportní prostředky, a to se prý zahrnuje mezi osobní automobily. A ty jsou za čtyřicet. No vida, už je to aspoň o deset hřiven míň. Chci na to potvrzení, což se jim moc nezamlouvá a pak si ještě fotím je. Příležitostně se někde zeptám, jestli to opravdu platí i na motorky, nebo jestli na mě ušili boudu.
  Před Lvovem fotografuji museum veteránů venku, v přírodě. U silnice je tukafé Leleka, restován, který znám ze své loňské cesty, kde mají z obou stran vystavené automobily sovětské produkce. Padesátá a šedesátá léta. Moskviče, carevnu Volhu, vládní ZIM a k tomu i pár motorek. Smůla je jen v tom, že tudy projíždím už za pokročilého večera a můj jinak dokonalý Olympus E-1, nemá vestavěný blesk. Je to profesionální foťák, na který, když chcete fotit za šera, musíte připevnit velký blesk externí. A ten jsem pro nedostatek místa na mém lehkém enduru nebral. Takže fotky zdejších veteránů už nejsou nic moc, není světlo…
  Ukrajinská hranice probíhá bez problémů. Čínský techničák si tu celníci pro obveselení podávají z ruky do ruky, něco takového tu nikdo z nich jakživ neviděl. Na Slovensku konečně měním řetěz. Už je vytažený tak, že se nedá dál napnout – konec konců ujel třináct tisíc kilometrů v nejhorších podmínkách a bez pořádného mazání. Určitě ho ale nezahodím. Až bude motorka stát v museu, bude jako dokument cesty viset vedle. Spolu se zadní pneumatikou jsou to jediné dva díly, které bylo potřeba na motorce vyměnit.
  Ve Vrůtkách mi to nedá a zastavuji u zdejšího Harley-Pubu, stylové motorkářské hospůdky, specializované na steaky a dobré jídlo vůbec. Když se šéf dozvídá, že jedu přímo z Číny, jde do kolen a okamžitě vydává pokyn, abych byl na konto podniku náležitě nakrmen a pohoštěn. Dostávám dobrých dva a půl palce tlustý steak na pepři. Středně propečený, takže uvnitř růžový a neuvěřitelně šťavnatý. K tomu rozpečené bagetky s hrudkou bylinkového másla, zeleninový salát ochucený sýrem a jedno pivínko – no už dlouho jsem si tak nepochutnal! Bratři Slováci americké steaky opravdu umí a navíc mi dávají najevo, že se u nich můžu cítím už jak doma. Dík! Určitě sem, na některém z mých příštích výletů, rád zavítám znova…
  Jenže doma ještě nejsem. Ještě mě čeká poslední etapa. Musím dojet do toho Rotterdamu, smočit pneumatiky v Atlantiku…
  V Českých Budějovicích jsem se zastavil hlavně proto, aby motocykl dostal české espézetky místo čínských, které mi už po cestě nadělaly problémů dost. Teď startuji přes Německo do Holandska a slavnostní dojezd do cíle bude v úterý, 10. října.

  V plánu je sraz 10. října ve 13.00 na silnici č.61 mezi Kladnem a Prahou - na odpočívadle u Lidic, kam by měli přijet kamarádi a motorkáři, kteří mé reportáže z cesty sledovali a kteří mě chtějí přijet doprovodit do Pyramidy v Průhonicích. Vítáni jsou všichni. A protože tuhle cestu jsem jel s endurem značky QingQi – Yuki, tak majitelé motocyklů Yuki jsou vítáni obzvlášť…

Petr Hošťálek        

Pokračování ...  

Obrazová příloha
Fotografie
Tak to jsou ti dva poldové, co po mě chtěli mýtné. Ten druhý zalezl dovnitř a ještě se otočil zády. Nechat se fotit se jim moc nelíbilo…
Fotografie
Ke Kijevu jsem dorazil právě ve chvíli, kdy se rozjížděli domů motorkáři ze srazu Nočních vlků. Tenhle byl z pořádajícího klubu a držel službu – prováděl jezdce ze vzdálených měst Kijevským dopravním zmatkem.
Fotografie
Dostal jsem příležitost svézt se na upraveném Uralu – ale po pravdě řečeno, na mojí čínské Yuki se sedí i jede líp a co se týká spolehlivosti, tak to je naprosto nesrovnavatelné…
Fotografie
Museum v přírodě – to jsou strakatě zbarvené kousky sovětské automobilové historie vystavené u silnice vedle kafé Leleka, restovánu, který má ve štítě čápa. Poběda, úplně první, nejstarší, Moskvič a Záporožec. Ostatní vozy byly v černém a ty už se v zapadajícím slunci fotit nedaly.




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Suzuki GSX-R 1100 M
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Slovácký okruh 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2016
Evropský festival Route 66
Cena města Jičína 2018
NIPPON RETRO 2019
Pérák 2018
300 zatáček Gustava Havla
Star Rally 2017
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2015
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2017
Czech Drive 2018
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš