MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.8.2019 02:40         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
1. reportáž

II. čínské motocyklové dobrodružství - 1. reportáž

  Druhé čínské motocyklové dobrodružství začíná

  Ne, nemyslím si, že bych byl nějaký cestovatel. Sice jsem projel s motocyklem trasu z Českých Budějovic do Číny a pak se vydal po trase závodu Peking – Paříž, který se jel v roce1907, ale to jsem absolvoval proto, protože to byl můj dlouholetý sen. Sen sběratele historických motocyklů, pro kterého první a dodnes nepřekonaný dálkový závod v historii motorizmu znamenal výzvu. Chtěl jsem si dokázat, že jsem dost tvrdý na to, abych tu vzdálenost dokázal ujet stejně, jako to dokázali tehdejší jezdci.

  Co jsem si předsevzal, jsem splnil. Za tři měsíce jsem projel Rakouskem, Slovenskem a Ukrajinou, objel severozápadní výběžek Kazachstanu a podle trati Transsibiřské magistrály jsem dojel Ruskem až k Bajkalu. Pak do Mongolska a přes poušť Gobi až na hranici s Čínou. Jen tu Čínu mi nebylo dovoleno pokořit vlastním motocyklem, ale to mi v té chvíli nepřipadalo podstatné. Z hraničního města Erenhotu je to do Pekingu pouhých sedm set kilometrů a ještě k tomu po rovné asfaltce, takže z motorkářského pohledu na svět ani nijak zvláštní zážitek. Protože mě přes hranice s motocyklem nepustili, dojel jsem ten úsek autobusem, abych mohl říci, že moje putování po stopách závodu Peking – Paříž skutečně začalo v Pekingu. Na proslulém náměstí Tianan men. Od prvního června do jednatřicátého srpna 2005 jsem ujel téměř třicet tisíc kilometrů, než jsem zastavil s mým motocyklem a sajdkárem pod rozkročenou Eifelovkou. Přesto si myslím, že opravdový cestovatel nejsem. Rád jezdím na motocyklu. Denně, v zimě i v létě. Ale cestování pro mě není drogou. Nemusím se vydávat každoročně do dalekých a nepoznaných krajů. Nic mě k tomu nenutí.

  Jak to, že tedy hned rok na to odlétám znova do Číny, abych se vydal na další dálkovou cestu už jednou projetým asijským a evropským kontinentem?
  Každé jaro se v Praze koná svátek všech vyznavačů jednostopých vozidel, výstava Motocykl. A já jsem slíbil motorku, se kterou jsem svou loňskou expedici absolvoval, vystavit i se zbytky prachu a bláta na stánku Českých motocyklových novin. Jsem stálým spolupracovníkem redakce a tak mi to připadalo skoro jako povinnost. No a tam ji uviděli Číňani. Přesněji řečeno: technický ředitel čínské motocyklové firmy QingQi, který se přijel, spolu se svou sekretářkou, stánek motocyklů Yuki okouknout.
  Yuki je české prodejní jméno pro motocykly továrny QingQi, které vymyslel a uvedl v život můj kamarád ing. Jiří Sudík, hlavní dovozce těchto motocyklů k nám. Krátce před tím, než jsem vyrážel na svou expedici, jsme mluvili o tom, že by bylo nejlepší, aby její poslední, čínskou, etapu zaštítil nějaký čínský podnik. Třebas právě QingQi Motorcycles. Protože ti by jistě dovedli vyřešit problémy s povolením pohybovat se s vlastním motocyklem po Číně. Jenže k té debatě jsme se s Jirkou dostali jednak pozdě a jednak já už měl vybraný a připravený motocykl docela jiné značky. Na jakékoliv změny už bylo pozdě.
  Letos byla šance lepší. Technického ředitele QingQi absolvovaná cesta zaujala, zvlášť, když si po společné večeři prohlédl něco z fotografií, které jsem nafotil během cesty. Výsledkem byla předběžná dohoda o tom, že čínský výrobce bude ochoten podpořit dálkovou jízdu, absolvovanou na motocyklu jejich výroby. Konkrétně na novince pro rok 2006, lehkém cestovně terénním enduru typu GY 200.
  Při večeři jsem se od pana Cao Xinchenga mimo jiné dozvěděl, že v Číně se zatím motocykl jako sportovní nářadí moc nebere. Spíš jako prostředek pro denní dojíždění do práce. Že by se na něm daly překonávat opravdu dlouhé vzdálenosti, to se v podstatě nepředpokládá. A každý, kdo na něm dokáže ujet vzdálenost větší než pět set kilometrů, nebo například přejet poušť Gobi, je pokládán za hrdinu. Nebo za blázna. Já prý jsem obojí.
  Už jen vzhledem k tomu, kolik vám je, podotkl, a já mu to ani nijak moc nevymlouval, protože vím, že je to pravda...

  Po asi dvou týdnech přišel první e-mail, kde se pravilo, že akce je v podstatě schválená, že na ni bude určité množství financí, do kterého bude nutné se vejít a že trasa by měla jít po stopách někdejší hedvábné stezky. A zastoupení značky Yuki v Průhonicích mi okamžitě poskytlo první motorku nového modelu, která z Číny přišla. Jako tréninkový stroj. Abych si ho vyzkoušel a eventuelně upravil podle svého gusta. V té chvíli bylo jasné, že je to více méně hotové. Že následkem bude další cesta a to teď ať už chci, nebo ne. Člověk by zkrátka měl být na pozoru před přáními, která se mohou splnit...

Petr Hošťálek        

Pokračování ...  

Obrazová příloha
Fotografie
Tak takhle vypadala cesta s mým loňským motocyklem. Tady opouštím vlny Volhy, to jsem ještě v Evropě, nedaleko města Volsk.
Fotografie
Denní průměr byl 310 kilometrů. A to člověk projel hodně bláta a prachu – taky je to na fousech vidět!
Fotografie
Že to nebyla vždycky jen pohodička, to dokumentuje fotka z pouště Gobi. Tady když člověk zapadne, tak to se dost zapotí, než s motorkou vyjede...




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Evropský festival Route 66
Cena města Jičína 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2018
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
NIPPON RETRO 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Reportáže
Slovácký okruh 2018
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Jarní cena Brna 2018
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2017
Barum Czech Rally Zlín 2017
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš