MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           17.11.2018 01:49         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Spielberfg, Rakousko, 15. - 20. srpna 2018



Norton Owners Club international rally Austria 2018




  Autor: Tomáš Tesař


  Možnost zúčastnit se podobné akce se nenaskytne každý den, a tak jsem se pečlivě připravoval několik týdnů dopředu. Ještě v květnu jsem skládal motor po opravě a bylo potřeba namotat nějaké testovací kilometry. To se povedlo a motorku i jezdce jsem považoval za připravené. Týden před akcí mně řeklo sbohem dobíjecí relé, což mě trochu znervóznělo. Nicméně jsem byl odhodlaný vyrazit i s nefunkčním dobíjením. Nakonec jsem vylovil z šuflíku nejistou krabičku, která po připojení vykazovala jakž takž hodnoty vhodné pro delší jízdu. Do batohu den před jízdou přibylo náhradní relé z čínské čtyřkolky, což bylo rychlejší řešení, nežli čekat na náhradu z Anglie. Den před startem mě potěšil kolega Pavel s Dominatorem, který se ke mně rozhodl připojit a absolvovat cestu po ose. Zbytek gangu vyrazil porůznu dodávkami, což taky nebylo k zahození, jelikož jsme mohli jet relativně na lehko.

  Vyrazil jsem z Pardubic kolem osmé ráno směr Slavonice, kde na mě již čekal Pavel. Na benzínce jsem natankoval plnou, občerstvil se bagetou a vyrazili jsme. Počasí nám přálo a na pohodu jsme po kvalitních a krásně klikatých cestách ukrajovali kilometry. Překonali jsme Dunaj a pomalu se začali blížit k horám. Krajina super, kvalitní značení, řidiči ohleduplní a silnice bez děr - co víc si přát. Do kempu jsme dorazili kolem osmnácté hodiny bez bloudění i závad. Proběhla rychlá registrace, při které nám pomohla Čechoangličanka Jana. Po prohlídce kempu jsme postavili stany. Mezitím pomalu přijížděli další účastníci, čímž vznikl na srazu český koutek čítající cca 15 až 20 osob podle toho, jak lidé přijížděli a odjížděli. Účastníci se mohli stravovat buď vlastními zásobami, nebo byla k dispozici na každý den vydatná snídaně a večeře. Tuto variantu jsem zvolil a nelitoval, sice to pro Čecha bylo finančně náročnější, ale kvalita byla vysoká s tím, že kvantitu si člověk volil dle sebe. Každý večer byla živá hudba od folku, který mně moc nesedl, až po rock a rock and roll. Česká sekce poctivě plnila parket do ranních hodin, obzvláště Arpád byl držák a většinou končil až když většina lidí vstává ráno do práce :-).

Fotografie


  Během dne byla možnost buď vyrazit s pořadateli na vyjížďku, nebo sólo projížďky po blízkém i vzdáleném okolí. Využili jsme obě možnosti, při první vyjížďce se nezadařilo a enduro vložku s otáčením na polňačce v prudkém kopci asi nikdo moc neocenil, nicméně poté již bylo vše OK a jízda se stovkou podobně orientovaných a hlučících motorkářů měla svoje kouzlo. Druhá hromadná akce byla vydařenější a organizace včetně policejního doprovodu přes město zdařilá. Ve městě na náměstí se vystavily motorky a při zdejších slavnostech se prohodilo pár slov pro přihlížející. My jsme se nevraceli do kempu, ale zvolili jsme cestu do hor, abychom využili skvělé počasí, které celou dobu panovalo, a trochu jsme obrousili stupačky na horských silnicích. Další volba byla možnost svést se nebo podívat na závody na blízkém okruhu, kterou povětšinou využili majitelé závodních Nortonů, kterých bylo na akci slušné množství.

  Co se týká motocyklů, převažovaly modely Commando a Dominator. Česká sekce byla početně zastoupena modelem ES2, což byly dosti obdivované stroje vzhledem k tomu, že se v tomto provedení v Anglii ani jiných zemích krom Československa příliš nevyskytovaly. Celkově bych odhadl počet strojů na 150, na jedné vyjížďce jsem napočítal přes stovku motocyklů. Z devadesáti procent šlo o Nortony od roku cca 1920 až po nejmodernější rok dva staré modely, dále několik tříválců Triumph z konce 70. let atd. Při procházení kempu se člověk pokochal motocykly od původních stavů přes běžně ježděné motocykly, co dorazily po ose, až po totální leštěnky, které oslepovaly oči. Celá akce končila v pondělí, nicméně my jsme na zpáteční cestu vyrazili v neděli ráno, respektive já jsem vyrazil sólo hned po snídani, v předstihu před dodávkami,.kdyby náhodou něco. Naštěstí Norton držel, a až na uklepaný kontakt cívky jsem navečer dorazil v klídku domů.

Fotografie


  Na tachometru přibylo 1408 kilometrů plných zážitků jak z jízdy, tak ze setkávání se stejně postiženými jedinci.

Fotografie





  Fotogalerie:  http://jalbum.net/cs/browse/user/album/1897931




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Japonské klasické motocykly a peníze
Kawasaki ZX-12R

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2016
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Star Rally 2017
Pérák 2016
Veteráni Moravským Slováckem 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Slovácký okruh 2018
NIPPON RETRO 2018
Oldtimer Festival 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Czech Drive 2018
Zlínská Historic Rally
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
Classic Show 2015
Grand Prix Bugatti 2016
Setkání veteránů Holešov
Jarní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš