MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           22.7.2017 04:48         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
  Komentovaná fotoreportáž z tradiční podzimní burzy v Březolupech u Zlína.
Březolupy 17. září 2016


59. Podzimní auto-moto-burza v Březolupech




  Autor: Jiří Bartuš


  Tradiční burzy v Březolupech mohou sloužit jako předobraz podobných regionálních burz. Burz, které mají dlouholetou tradici a které si stále udržují svůj specifický ráz. Historie březolupské burzy, a ostatně většiny jí podobných, spadá do doby, kdy pro malé regionální motoristické spolky bylo uspořádání burzy nejsnazším zdrojem příjmů. V dávné minulosti nešlo ani tak o burzy dílů na veterány, nýbrž spíše o burzy dílů na stará vozidla, které měli lidé nashromážděny v garážích a neměli již pro ně využití. Šlo o náhradní díly nové, které se kupovaly do zásob, na horší časy, nebo o díly použité, které bylo líto vyhodit do šrotu spolu s vrakem. Sběratelé ušlechtilého šrotu tyto burzy logicky navštěvovali také, ale většinu kupujících tvořili ti, kteří sháněli v tu dobu nedostatkový díl, nebo díly nezbytné k udržování při životě vozidla, které již bylo za zenitem doby.


  Během 90. let minulého století se většina burz přejmenovala na burzy dílů pro historická vozidla a dnes by jim více slušel spíše název burzy veteše, nářadí a dílů k renovaci historických vozidel. Doba se mění, a na březolupské burze se změny doby také projevují. Lidé sice stále nabízejí k prodeji přebytky ze svých garáží, ale v těch se již dávno nenachází motory z Péráků, Octávií či světla z předválečných Pragovek. Dnes je to změť těžko definovatelného odpadu, nad jehož zařazením by si lámala hlavu nejeden sběrný dvůr. Osvěžením bývá nález zachovalých dílů na kývačky, nad kterými by se před několika málo lety kde kdo ušklíbnul. Co se v případě březolupské burzy nemění je její návštěvnost. Zbývá jen otázka. Co tolik lidí vlastně do Březolup láká?

Fotografie Fotografie
Takto vypadají lidové ceny vstupného v roce 2016. Zřejmě se v Březolupech nikomu nechce měnit pěkně udělanou tabuli. Široká nabídka občerstvení za lidové ceny. Tak to má být. Ať již na burze nebo třeba na pouti.

Fotografie Fotografie
Po kolikáté návštěvě burzy se to odveze do kovošrotu? Šedesátiwatové žárovky by šly na odbyt více.

Fotografie Fotografie
Olej v plechovce je dnes již těžké retro. Před mnoha lety byly v plechovce i džusy. Když zinkovat, tak všechno. Galvanický zinek je bohužel stále velice levný.

Fotografie Fotografie
K čemu asi sloužil tento motor? Kolik dalších podobných strojů brázdí naše pole, louky a lesy?

Fotografie Fotografie
Obsah PET lahví nebyl v době konání burzy znám, ale jistě nešlo o pitný nápoj. Podoba s burčákem prodávaným u našich cest je čistě náhodná. Co se asi dělo v noci u tohoto stánku? Na baterkáře to bylo příliš brzo. Tak snad jedině hosté z nějaké právě zavřené hospůdky. Baterkář = prodejce z burzy, který před svítáním obchází z baterkou prodejní stánky kde hledá kořist s předstihem před běžnými návštěvníky. Že jste nikdy nikoho takového neviděli? To byste si museli hodně přivstat.




Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii



  VeteránKalendář:  Podzimní auto-moto-burza v Březolupech





DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2017
Suzuki GSF 1200 Bandit
Pérák a kryt karburátoru
Speed Marathon 2017
Honda CB750 F
Značka Stůj, čekej!
Suzuki TL 1000S
Pneumatiky pro Péráka
Classic Show Brno 2017
Stále perspektivní MZ 251 ETZ?
Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
Kubánec
Norton Commando 850
Pérák 350
Jawa 350 OHC
Jawa Californian v transportním obalu
Blesk Speciál
Bude zrušena dovozová STK?

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
Jawa 624, 634
III. Pohár motorových dvoukolek
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu
Česká Tourist Trophy 2016
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Kniha Jawa Californian
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Oldtimer Festival 2016
Mopedy Stadion
Motocyklové návěsné vozíky PAv
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Pérák 2015
NIPPON RETRO 2015
Archiv fotografií MotoMagazínu
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly ČZ 125 t
300 zatáček Gustava Havla 2015
Jarní MotorTechna 2015
Setkání veteránů Holešov 2016
Zlínská Historic Rally
Salaš Krajinka
Setkání veteránů Holešov
Classic Show 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš