MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.11.2017 02:01         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Penzion Athéna Suchý u Boskovic, Boskovice 7. - 8. května 2016


XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích




  Autor: Jiří Bartuš


  Tak to máme za sebou. 20. ročník jarního srazu Velorexů v Boskovicích lze označit za mimořádně vydařený. Jasně. Podstatnou pozitivní roli sehrálo počasí, které po delší době vyšlo na jedničku, ale nelze pominout to, že hlavní zásluhu za vydařený sraz mají pořadatelé, které chystat sraz ani po dvacáté neomrzelo.


  Dvacet let je dlouhá doba. A to i při srovnání se stářím vozítek. Vozítka Velorex zůstala stejná, ale lidé a svět kolem nich se za dvacet let proměnily poměrně zásadně. Ti, kteří pamatují první ročníky srazu v Boskovicích si musí chtě nechtě přiznat, že to co se zásadně proměnilo je vztah k jejich vozítkům. Kde jsou ty časy, kdy vozítka vlastnili jen opravdoví nadšenci? Tehdy, před dvaceti lety, se začalo o vozítkách Velorex více mluvit. Podstatnou roli v propagaci vozítek přinesly právě sekání, na kterých se jich objevilo větší množství. Přelomem byl jistě 2. ročník srazu v Boskovicích, kdy účast prudce narostla, což přitáhlo zájem médií. Potom to již šlo ráz na ráz. Téměř každý rok přinesl vyšší účast, lepší nabídku náhradních dílů, nové informace z historie výroby vozítek. Vozítka Velorex se začala stávat plnohodnotným veteránem a to i v chápání pravověrných veteránistů, kteří dlouhou dobu vozítka přehlíželi.

  Poslední léta lze však pozorovat jistý útlum aktivit okolo vozítek Velorex. Starší generace Velorexářů již nemá co objevovat a mladá generace má vše nachystáno na stříbrném podnose. Jako správný veterán, mají vozítka Velorex potenciál růstu ceny a všimli si jich i lidé, pro které je veterán vstupenkou do společnosti těch, kteří potřebují být in. Inu, nová doba.

  Budoucnost tedy mají vozítka před sebou, cesty mají vyšlapány, jen aby to někdo něčím hloupým nepokazil. Třeba stát se svými restrikcemi, STK a pomahači a chrániči. Bývá totiž pravidlem, že právě zástupci menšin jsou ti, kdo přináší největší oběti.

  Před dvaceti lety si mnoho lidí myslelo, že stačí postavit Velorex na náměstí kdejakého německého města a směnit jej tam za tisíce Marek, nebo rovnou za pěknou ojetinu. Pravdou je, že několik desítek Velorexů, přičiněním tvrdé měny chtivých jedinců, opravdu skončilo na západě, odkud se dnes za jinou tvrdou měnu zpětně odkupují.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety by LED osvětlení těžko někdo na vozítko namontoval. Před dvaceti lety by toto kolo jistě sloužilo v původním stroji.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety vozík na trojkolku nikdo neměl. Před dvaceti lety by se každý za takový zaplátovaný Velorex styděl.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety byla trampolína jen v tělocvičnách. Před dvaceti lety se tato koženka sehnat nedala.

Fotografie Fotografie
Před dvaceti lety používaly stahovací pásky jen odbborné firmy a protiteroristické jednotky. Před dvaceti lety by taková fotka nešla vyfotit.


    Před dvaceti lety by žádný fotograf Velorexům tolik fotografií neudělal...


Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii



  VeteránKalendář:  www.veterankalendar.cz




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Honda VFR 750 typ RC36
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Jawa 624, 634
Zlínská Historic Rally 2017
Pérák 2015
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Mopedy Stadion
Oldtimer Festival 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Česká Tourist Trophy — IRRC
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2017
Motocyklové návěsné vozíky PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš