MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.12.2017 07:56         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Podzimní MotorTechna 2009
Brno 3.10.2009

  Podzimní MotorTechna 2009
  

  Autor: Jiří Bartuš

  Již na úvod nutno poznamenat, že termín podzimní MotorTechny kolidoval s termínem další z velikých tradičních burz, burzou na Kladně. Tento nešťastný fakt sice znamenal odliv jisté části prodejců i návštěvníků, ale na druhé straně ukázal, která burza dnes ve velikosti vede. Otázkou ovšem je, zda koupěchtivý návštěvník absencí prodejců z Kladna utrpěl, či nikoli. Jsem toho názoru, že brněnský návštěvník utrpěl, protože zjevně ubylo zejména drobných prodejců. Naopak prodejci - vystavovatelé (prodejce - vystavovatel je nový termín pro stálé prodejce za stále nadsazené ceny) se sjeli ve shodném počtu jako v minule a tak jsme mohli opět obdivovat stejné kousky na prodej, podobně jako v několika na několika již uplynulých burzách.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009
Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  Co bylo na podzimní MotorTechně na první pohled pozitivní, byla uvolněná choreografie příjezdu. Že by příjezd bez front ovlivnila menší účast, nebo to bylo v lepší organizaci? Je možné, že absence většího poštu drobných prodejců umožnila pořadatelům vpustit do areálu dav koupěchtivých návštěvníků již před osmou hodinou, nebo pořadatel měl zrovna jen slabou chvilku? Nechme otázky otázkami a pojďme se, po zaplacení 50 Kč parkovného a 100Kč vstupného podívat, co bylo na place zajímavého.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009
Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  Nelze samozřejmě napsat o všem zajímavém. Pro tak rozmanitý počet návštěvníků z celé Evropy bude zajímavé pokaždé něco jiného. Nicméně pokusme se vybrat alespoň několik postřehů, které jsem po několika pochůzkách burzou získal. Předně jsem nabyl dojmu, že ceny běžných dílů nijak dramaticky nevzrostly. Že by byla znát ona neviditelná ruka krize? Kdo hledal a smlouval tak si na své jistě přišel. Na několika minulých burzách jsem se již začal obávat, že smluvní ceny jsou již minulostí.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  A nyní k cenám. Nekompletní předrenovační Jawa 500 OHC typ 00 tzv. šnek byla za 100000Kč okamžitě zamluvena. Naproti tomu ten samý motocykl v nedokončené renovaci byl nabízen za +/- 250000Kč. Jen mírně zbastlená Jawa 250 Californian IV dovezená z Itálie za 39900Kč. Na internetu je nabízena za 36000Kč. Že by si prodejce připočetl za cestu? ČZ 125 t, pěkný nálezový stav, 21900Kč. Baťovy ceny dnes prostě letí. Možná je tak naznačena ochota prodejce ke smlouvání. Tuctový motor Jawa typ 559 se závodním válcem a hlavou z Libeňáka za +/- 10000Kč.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009
Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  Radost je renovovat motocykly Dněpr. Množství náhradních dílů, válících se v ukrajinských skladech po Rudé armádě, zdá se býti bezedné. Ale renovujte si zastaralou kopii, že? To s originály BMW, ač poválečnými, je to zcela jiné. Ale ta cena. Při v porovnání s přímou konkurencí, v podobě neustále se zvyšující ceny kývaček a panelek (kam až ty ceny porostou?), se jednou jistě dočkáme velikého překvapení. U japonských klasických motocyklů se mnou očekávaný boom stále nekoná. Prodávaná Honda CB450 či Kawasaki KZ750 svým poměrem cena ku kvalitě příliš mnoho kupujících neoslovily. Pro posouzení cen těchto motocyklů a jejich dílů bude třeba vyrazit někam na západ. Třeba na největší evropskou burzu do německého Mannheimu.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  Vozíky PAv se v nálezovém stavu stále dají pořídit do 10000Kč, což, ač se to nemusí na první pohled zdát, je dobrá zpráva. Párek v rohlíku se stále drží na veletržních 25Kč. pro porovnání, u nás ve stánku u Kauflandu stojí 14Kč. Ač to, dle cen párků v rohlíku, nevypadá, nákupem na burze lze stále ještě, oproti nákupům v inzerci či aukci na Aukru, poměrně ušetřit. Stojí to však nějakou tu námahu a čas.

Podzimní MotorTechna 2009 Podzimní MotorTechna 2009

  Návštěva pavilonu Z, mimochodem architektonického skvostu, již může pravidelného návštěvníka trochu nudit. Ještě, že je tam vždy s kým si popovídat.

  Na závěr bych si dovolil jeden postřeh, který by mohl pořadatele zajímat. Vždy, když se ozve zvuk nastartovaného motoru, veliká část jindy k zemi ohnutých návštěvníků, se napřímí a zavětří. Nestálo by za to předvést pár exponátů v chodu? Věřím, že úspěch by byl zaručen. Jinak velice pěkná akční ukázka stabiláků to bohužel nevytrhne.


Podzimní MotorTechna 2009



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Hezké, stručné, poučné a čtivé. Pořád byly namícháni prodejci replik, medvědáři s pojízdnou výstavou a prodejci replik?    [JzK]    (09. 10. 2009)
 Vzhledem k tomu, že prodejní místa si lze předplatit, nemůže pořadatel účinně prodejce rozčleňovat dle duhu prodeje. Všichni stálí prodejci se zjevně snaží udržet si svá místa stále stejná. A sdružovat prodejce dle druhu prodávaného zboží? Nechci předvídat co by se stalo, kdyby například v jedné řadě byly všichni prodejci replik.    [Jiří Bartuš]    (09. 10. 2009)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Jawa 624, 634
Pérák a Turbo
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2016
Pérák 2017
Honda CBR 900 RR Fireblade
Pérák 2015
Renovace motocyklů Jawa Californian
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Honda CB750 F
Kniha Jawa Californian
Jarní MotorTechna 2015
NIPPON RETRO 2015
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš